Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni (ja minun) kaveri suuteli mua tänään :( Hitto!

Vierailija
09.09.2012 |

Kaveri tuli meille vaikka miehesi ei ollutkaan kotona, koska myös minä hän hän olemme ystäviä. Hän on ennenkin jutellut kanssani hämmentävästä elämäntilanteestaan eli vahinkoraskaudesta kännipanonsa kanssa, ja koska olimme kahden, halusi hän taas pohdiskella sitä aihetta, mm.

No, mä sitten kuuntelin ja kerroin omia näkemyksiäni. Kaveri kiitti, miten ihana mä olen, kun en tuomitse häntä ja seuraavaksi suuteli mua. Mä häkellyin siitä aika lailla ja mies pyysi anteeksi ja lähti pian pois.

Nyt mua mietityttää, mitä meidän ystävyydelle tapahtuu, meidän kolmen. Mä voin olla kyllä hiljaa ja hämmentämättä turhaan kihlattuni mieltä, mutta voikohan kaveri? Mitä tässä tilanteessa pitäisi ajatella ja tehdä?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tehnyt yhtään mitään!

Ystäväni kehotti mua kiistämään jutun, jos kaveri kertoo siitä, mutta en mä siihen alkanut. En ole valehtelija.

ap

Kaikkea vaan tapahtuu ja pieni murunen on vaan ihan ymmällään kaikesta, ja eiku av:lle kysymään taas mitä tarkoittaa ja missä mennään.

Vierailija
82/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vastuussa mistään.

Kaikki ikävä mitä tapahtui välimiehenkin kanssa oli miehen vaimon vika, kun tiesi murusta eikä sanonut miehelle ettei saa olla murun kanssa missään tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole ongelma eikä ne ole salaisuuksia. Ei hänkään mikään neitsyt ollut, kun minun kanssani alkoi seurustella. Tuskinpa hän miettii, että joku tietää, millainen olen sängyssä. Ei hän ole niin epävarma. Mun mieheni on aina, jokaisessa elämänvaiheessa ollut ystäväni siitä lähtien, kun tutustuimme. Hän hyväksyy mut sellaisena kuin olen, enkä mä esitä mitään muuta.

ap

Ja nyt miettii mitä kaikkea muuta olet jättänyt kertomatta? Miettii montako hänen kavereistaan olet pannut? Ei tiedä haluaako mennä naimisiin, kun kaverit titävät millainen hänen vaimonsa on sängyssä?

Vierailija
84/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Miten ne kaikki nyt siitä miehesi tuttavapiiristä on olleet?

Vierailija
85/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja tuttavapiiri, kymmenen vuoden seksihistoria - mahtuuhan siihen ihmisiä.

ap

Vierailija
86/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap tuon muruttelijan joka kommenttiin tarvitse vastata, se haluaa vain ärsyttää sinua ja trollaa niin kauan kuin jaksat vastata.

Ja mitä itse tilanteeseen tulee, noita käy joskus. Ei kaikille eikä aina, mutta joskus. Et tehnyt mitään väärää, tyhmää, ikävää etkä arveluttavaa niin kuin viesteistä päätellen hyvin itsekin tiedät.

Minäkään en olisi kertonut tuollaisesta miehelleni enkä kertonutkaan, kun olin vähän vastaavassa tilanteessa. Olisin kyllä ottanut (ja otinkin) asian puheeksi tuon kaverin kanssa saman tien, että just tuota tilannetta ei pääse syntymään.

Kaveri varmasti kertoi asian miehellesi niin kuin kertoi, koska niin saa vähäteltyä omaa vastuutaan. Jos hän olisi sanonut suudelleensa sinua, hän olisi ollut vikapää yksin. Nyt kun "te suutelitte", syntyy sellainen käsitys, että jotain oli ilmassa ja sinäkin aloitteellinen. Sillä saa hyvin vähäteltyä omaa osuuttaan ja vihjattua, että jos ei olisi ollut sitä jännitettä ja jotain aloitetta sinultakin, homma olisi ehkä jäänyt tapahtumatta. Syyllisyyttä saa kätevästi vähäteltyä, kun vihjaa, että meni vaan tilanteen mukana sen sijaan, että olisi luonut koko tilanteen yksin.

Tuo oma tilanteeni oli vähän saman tyyppinen. Miehen hyvä ystävä erosi pitkäaikaisesta parisuhteesta ja oli siitä pitkään tosi rikki. Suhde oli tulinen ja intohimoinen hyvässä ja pahassa: riitti sekä rakkautta että riitoja. Nainen (jonka olin siis toki tavannut, kun olivat vielä yhdessä) oli sellainen klassinen melkeinpä elokuvallinen mystinen nainen: karismaattinen, älykäs, kiinnostava ja kaunis, mutta myös tosi oikukas ja arvaamaton. Luonnollisesti koko parisuhde oli sitten tätä "miehet marsista, naiset venuksesta" -osastoa ja kaatui yhteisymmärryksen puutteeseen. Minä olin sitten se lähipiirin kätevin turvanainen, joka jaksoi kuunnella ja puida ystävän sydänsuruja ja jolle pystyi puhumaan avoimesti mistä vain.

Jossain vaiheessa tätä erosuhdeterapiaa meistä sitten kehkeytyi tunnetaan-miehen-kautta-kavereiden sijaan ihan oikeat ystävät ja jossain myöhemmässa vaiheessa miehen ystävä sitten keksen puheen suuteli ja tunnusti, että oli hirveän rakastunut minuun eikä saa minua mielestään. Ystävä avasi näitä tuntemuksiaan sillä, että ei ollut kuulemma kenenkään toisen naisen kanssa voinut olla näin oma itsensä ja puhua ja olla yhtä helposti ja vapaasti. (Mekin muuten istuttin sohvalla - siinä pääsee kyllä oikeasti yllättämään aika hyvin, jos tilanne on tunteikas ja ollaan halausväleissä.)

Minä annoin pakit ja ystävä pyysi anteeksi. Sanoin silloin, että en usko, että ystävä on oikeasti rakastunut ja että jos hän nyt rauhoittuu itsekseen pari päivää, hän huomaa itsekin olevansa niin herkässä tilassa, että arvostelukyky ei ihan toimi. Meidän ystävyydessämme toteutuivat ne asiat, jotka kaatoivat sen edellisen suhteen, jossa hän oli oikeasti palavasti rakastunut naiseensa. Noista lähtökohdista; siitä helpotuksesta, että pystyy puhumaan jonkun kanssa parisuhteestaan, on helppo lähteä projisoimaan, vaikka meidän välillämme ei ollut myöskään yhtäkään niistä hyvistä asioita, mitä hänellä ja naisellaan oli. Tai edes niistä jutuista, mitä rakastuneilla nyt yleensä on.

Mitä mieheen tulee, käskin ystävää kertomaan miehelle miehelle itse, jos tarpeelliseksi katsoo. Sanoin, että asia on heidän välisensä ja minun roolini päättyy siihen, että olemme ystäviä, hänelle sattui tunteellinen hetki ja asia on siltä osin loppuunkäsitelty.

Tilanne ratkesi lopulta ihan mallikkaasti. Hetken haudottuaan ystävä tunnusti asian miehelleni ilmeisesti aika samoilla puheilla, joilla minä hänet torjuin. Kaveri sai asian pois tunnoltaan, mies antoi anteeksi ja oli mielissään siitä, että hänellä on testatusti rehellinen ystävä ja uskollinen vaimo. Miehen ystävän ja minun välinen ystävyys säilyi myös. Tästä on nyt jo nelisen vuotta aikaa eli loppu hyvin, kaikki hyvin.

Vierailija
87/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksesi jakamisesta. Mäkin olisin toivonut, että se kaveri olisi kertonut totuuden miehelleni, koska kerran halusi tunnustaa, mutta hän päätyi vääristelemään juttua. Minusta tuo valhe ei kyllä mitenkään auttanut häntä -päinvastoin, helpompi olisi ollut kertoa, että näin kävi, oho ja anteeksi.

ap

Vierailija
88/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laaja tuttavapiiri, kymmenen vuoden seksihistoria - mahtuuhan siihen ihmisiä. ap

Vierailija
89/105 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä sillä tiedolla edes tekisin? Ne on olleet kahden ihmisen kohtaamisia siinä hetkessä tai sitten pidempiä suhteita. Seksi on seksiä, ei se määritä sitä, millainen ihminen on.

ap

Vierailija
90/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vastuussa mistään. Kaikki ikävä mitä tapahtui välimiehenkin kanssa oli miehen vaimon vika, kun tiesi murusta eikä sanonut miehelle ettei saa olla murun kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
91/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vastuussa mistään. Kaikki ikävä mitä tapahtui välimiehenkin kanssa oli miehen vaimon vika, kun tiesi murusta eikä sanonut miehelle ettei saa olla murun kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
92/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juuri nyt en oikein jaksa tuntea kauheasti sympatiaa vaimoa kohtaan. Hän olisi voinut lopettaa kaiken aikaisemmin ja lopputulos olisi voinut olla toinen. Mä voisin olla ihan eri elämäntilanteessa, eri kokemuksilla varustettu. Tuntuu, että he kaksi pettivät minua. Ehkä sitten myöhemmin ymmärrän taas häntäkin, kuka tietää."

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1670161/vaihdan_kans…

Vierailija
93/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää tamperelainen mies?

Vierailija
94/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoiko kihlattusi kaveriaan?

Vierailija
95/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kyllästymässä mihinkään enkä kurkistele aitojen toiselle puolelle. Olen onnellinen enkä tarvitse mitään muuta, koska mulla on kaikki.

ap

alkaa kyllästymään tasaiseen tylsään elämään jo..

Kohta ruoho kimaltelee muualla vihreämpänä taas...

Vierailija
96/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkemmin, mitä hän kaverinsa kanssa on puhunut enkä mä halua tehdä tästä isompaa juttua. Lupasin että en nyt jää kahden kesken sen kaverin kanssa, joten ehkä mieheni ei sitten ihan luota häneen.

ap

Uskoiko kihlattusi kaveriaan?

Vierailija
97/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika harvakseltaan sitä kyllä joutuu pakkosuudelluksi, jollei ole ihan älyttömän hitaat refleksit.

Vierailija
98/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murulla tylsää ainakaan...

Vierailija
99/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kihlattusi kanssa nyt puhuneet enemmänkin siitä mitä miestä vaivasi eilen?

Vierailija
100/105 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaverihan sitä vaivasi. On ihanaa, että kihlattuni on itsevarma ja aikuinen ihminen. Hän ei syytä mua, koska tietää, että en valehtele hänelle, mutta pyysi, että en nyt vähään aikaan ole kaksin sen kaverin kanssa. Hän sanoi, että ei voi kieltää ketään haluamasta hänen naistaan, mutta niitä haluja ei saa toteuttaa. En tiedä tarkkaan, mitä he ovat puhuneet. Mä en kyllä itse pystyisi samanlaiseen viileyteen. Toivon, että asia ei vaikuta heidän ystävyyteensä.

Mä olisin unohtanut koko jutun samantien, mutta tehdään nyt sitten, niin kuin mies haluaa, koska hän tuntee itsensä loukatuksi.

Tällaiset pienet episodit saavat varmaan isomman merkityksen, kun elämä muuten on niin tasaista. Töihin, kotiin, ulos syömään tai kokkailua ja nukkumaan, töihin, kotiin... Mutta hyvä niin.

ap

Oletteko kihlattusi kanssa nyt puhuneet enemmänkin siitä mitä miestä vaivasi eilen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan