Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos päättää yhdeksännen luokan keskiarvolla 8,0 - onko se sinusta hyvä?

Vierailija
02.09.2012 |

Oma tyttäreni tähtää nyt siihen.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on, kasihan on nimenomaan hyvä! :-) T: peruskoulun päättärissä ka 9,4

Vierailija
62/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 7,6 ka ja oon otsniemestä valmistunut DI ja toimeen tuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin haet ysin jälkeen. Eli vastaus on ei JA on.

Vierailija
64/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitasoa, enemmän kuitenkin hyvään päin kallellaan. Tärkeintä on, että tytöllä on tavoite jonka eteen tekee hommia. Toivottavasti pääsee haluamaansa kouluun! T. Entinen kympin tyttö joka ei koskaan oppinut tekemään töitä koulun eteen ja oli sitten myöhemmissä opinnoissa ihan pulassa

Vierailija
65/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
66/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2012 klo 09:35"]

Meidän aikaan kouluarvosanat 7 ja 8 olivat tyydyttäviä, 9 ja 10 kiitettäviä, enkä osaa ajatella sitä muuten. Minusta nykymääritelmä, jonka mukaan 8 on "hyvä", tuudittaa lapset väärään ajatteluun ja alisuorittamiseen.

[/quote]

Nykymääritelmä on nykyaikaa. Sä voit rauhassa kirjoitella sulkakynälläsi jatkossakin mutta älä ihmettele kun muut menee ohi oikealta ja vasemmalta.

Vierailija
67/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasi on nolo, ysi on tyydyttävä, kymppi erinomainen. Tää on mun asteikko :-)

Jollekin heikkolahjaiselle kasin keskiarvo voi teettää kovasti työtä ja vaatia kovaa tsemppiä, mutta ei se siitä keskiarvosta silti hyvää tee.

Vierailija
68/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koko luokan keskiarvo ysin päättötodistuksessa jossain 7,0 ja 7,2 välillä. Samaa luokkaa oli rinnakkaisluokillakin.

Sanoisinpa, että keskiarvo 8,0 on varmasti jo ysiluokkalaisten keskiarvon yläpuolella, paitsi ehkä silloin jos on eliittiluokka kyseessä.

Tosin kyllä tuota koko luokan keskiarvoa laskee niiden joidenkin oppilaiden (joista suurin osa on poikia) 5-6 keskiarvot, joita ei koulunkäynti kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
69/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on kaikkien aineiden ka, niin on hyvä. Jos sitten taas on lukuaineet, niin sitten ehkä odottaisin hieman enempää. Lukuaineiden keskiarvollahan lukioihin haetaan.

Vierailija
70/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisin keskiarvo

Vierailija
71/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 8 keskiarvo ysillä, menin lukioon, siitä yliopistoon. En ole koskaan ollut mikään kympin oppilas, vaan sellainen HYVÄ, mitä kasikin on. Ei ongelma ainakaan mulle :)

Vierailija
72/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin peruskoulusta 9,3 keskiarvolla vaikka olin laiska kun saapas, kiitos matemaattisten aineiden ja sen että heikkouteni ruotsin kieli ei vielä ollut kauhean vaikeaa. 

Nyt olen lukiossa ja keskiarvo on romahtanut koska en enää pärjää tekemättä mitään. Saan ihan hyvin kasin ihan vaan puoliksi seuraamalla tunneilla ja seiskan jos en seuraa jos ei ei ole esseitä tms. tämä siis lukuaineissa, mutta jos on jotain esseitä niin en saa kirjoitettua koska motivaatio puuttuu. Kielet on ihan toinen tarina, ruotsi tällä hetkellä 4. Vaihtaisin amikseen ilman matikkaa. 

Tarinan opetus: keskiarvon tuijottamisen lisäksi kannattaa toisen asteen koulutusta miettiessä olla motivaatio.

Vierailija
73/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:56"]

Jos kyseessä on kaikkien aineiden ka, niin on hyvä. Jos sitten taas on lukuaineet, niin sitten ehkä odottaisin hieman enempää. Lukuaineiden keskiarvollahan lukioihin haetaan.

[/quote]

Onhan sitä olemassa pikkulukioita, joihin pääsee vaikka vitosen keskiarvolla, kun on vain peruskoulu käytynä.

Vierailija
74/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:51"]

Kasi on nolo, ysi on tyydyttävä, kymppi erinomainen. Tää on mun asteikko :-)

Jollekin heikkolahjaiselle kasin keskiarvo voi teettää kovasti työtä ja vaatia kovaa tsemppiä, mutta ei se siitä keskiarvosta silti hyvää tee.

[/quote]

Mitä mieltä olet sitten vitosen tai kutosen keskiarvosta?

Vierailija
75/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2012 klo 21:04"]

Toihan on hyvä!

[/quote]

Se oli enne se. Joillekn linjoille on yhtä hankala päästä kuin keskivertoa parempiin lukioihin.

Kasi on ihan ok keskiarvo, mutta sillä ei pärjää opiskelupaikkakilpailussa.

Vierailija
76/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jokunen vuosi (no, kymmenisen vuotta) sitten kun pääsin ysiltä keskiarvoni taisi olla vähän päälle 9. Lintsasin kohtuullisen paljon ja kirjat jätin aina koulun kaappiin, kun en jaksanut kantaa niitä kotiin että olisin tehnyt läksyt... Välitunnilla sitten sutaisin jotain matikan pakollisia tehtäviä äkkiä valmiiksi. Mulla on luonnostaan sekä matikka- että kielipäätä, joten ilmeisesti niillä lahjoilla tuollainen olemattomaan työmäärään nähden mahdottoman hyvä keskiarvo tuli. Lukionkin vetäisin läpi lukematta, tosin älliä en sillä taktiikalla onnistunut sentään kirjoittamaan. Teininä en osannut stressata koulusta ollenkaan ja en muista, että ikinä olisin ollut erityisen iloinen/surullinen koulumenestyksestäni tai ylipäätään miettinyt arvosanojani yhtään. Jostain syystä tykkäsin kuitenkin olla töissä ja kesätöissä sain aina kehuja aikaansaavuudestani. Etten minä nyt ihan hunningolla kuitenkaan ollut.

Oli ihan kivaa, kun ei tarvinnut tehdä koulun eteen mitään ja silti meni hyvin. Keskityin harrastuksiin, jotka veikin tosi paljon aikaa. Yliopistossa sitten jouduin opettelemaan opiskelemaan ja se oli hirveää. En suosittele kellekään opiskelutaitojen opettelun jättämistä kahenkympin paremmalle puolelle. :D Eli sanoisin, että peruskoulussa mikä tahansa keskiarvo on hyvä, jos sen eteen on tehnyt omalla tasollaan sopivasti töitä. Jos kasilla ka on 6, niin ysillä 8 on erinomaisen hyvä ja niin pois päin.

Vierailija
77/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvähän tuo on. Mulla oli 7lk 8,9 , 8lk 7,5 ja 9lk 8,3. Numerot oli enimmäkseen ysejä, mutta kaksi 7 ja yksi 6 tiputti keskiarvoa reilusti. V*tun pakkoruotsi...

Vierailija
78/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aikaan kouluarvosanat 7 ja 8 olivat tyydyttäviä, 9 ja 10 kiitettäviä, enkä osaa ajatella sitä muuten. Minusta nykymääritelmä, jonka mukaan 8 on "hyvä", tuudittaa lapset väärään ajatteluun ja alisuorittamiseen.

[/quote]

Milloin kävit koulut? Mulle 8 on aina ollut HYVä t.89 synt.

Vierailija
79/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mussukka, jollet ole huomannut, arvostelukriteerit ovat muuttuneet. Eilisen 10 on tämän päivän kasi. 9 ja 10 vaativat ylimääräistä harrasteneisuutta ja toisten autttamista ja innostamista. Ne eivät ole enää merkki kympin kokeista.

Vierailija
80/94 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2012 klo 20:35"]

Oma tyttäreni tähtää nyt siihen.

[/quote]onko resursseja edes parempaan eli silloin on ihan ok. Meillä se olisw ollut todella huono koska ka oli ysiltä päästessä 9,6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan