Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v:n äiti itkee iltapäivälehdessä MIKSI EERIKAN ANNETTIIN KUOLLA?kuitenkin

Vierailija
30.08.2012 |

hälle itselleenkin ilmeisesti viina meni oman lapsen edelle, eli ei itsekään psytynyt huolehtimaan lapsestaan.

MIKSI biovanhempien oikeudet menee lasten oikeuksien edelle suomessa? itse olen ollut sijaisvanhempi, meillä oli 1v sijaistytär 10kk elämästään väkivaltaiselta narkkiäidiltä sijoitettuna, heti kun äiti sossuille lupasi kunnostatutua, muksu lähti ja romuttui KAIKKI se tuttu ja turvallinen mihin lapsi hiljalleen meillä oppi!

Rauha sielullesi eerika pieni.

Ja toivottavasi Suomen sossu joskus oppii.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hokee että syypää on alkoholisoitunut äiti tähän että hän pisti tämän asian etenemään kuin lumivyöryn. Asia ei todellakaan ole näin, kukaan ei voi tietää mistä tämä kierre sai alkunsa, oliko tämän alkkisäidin vanhemmat huonoja, juoppoja jne mistä hän oppi mallin ja hänestä tuli heikko, addiktoituva. Syypäätä jos tuolla tavalla etsii saa etsiä kaukaa mistä varhaisen vuorovaikutuksen jna muodostumiset on sukupolvessa alkanut kieroutua.

SYYPÄÄT ovat isä ja äitipuoli! Ja johtavassa roolissa ilmeisesti ollut miehen yksinkertaisuuden vuoksi tämä äitipuoli.. En voi kuvata kuvotukseni määrää..

Vierailija
62/103 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälle itselleenkin ilmeisesti viina meni oman lapsen edelle, eli ei itsekään psytynyt huolehtimaan lapsestaan. MIKSI biovanhempien oikeudet menee lasten oikeuksien edelle suomessa? itse olen ollut sijaisvanhempi, meillä oli 1v sijaistytär 10kk elämästään väkivaltaiselta narkkiäidiltä sijoitettuna, heti kun äiti sossuille lupasi kunnostatutua, muksu lähti ja romuttui KAIKKI se tuttu ja turvallinen mihin lapsi hiljalleen meillä oppi! Rauha sielullesi eerika pieni. Ja toivottavasi Suomen sossu joskus oppii.

niinkuin alkoholismia sairastavalla usein menee, niin äiti kuitenkin käsittääkseni hakenut apua lapselleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
64/103 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sossupiiriin lapsiparka kuului? Lassilan sossut? Ainakin siitä puljusta olen kuullut ja vierestä seurannut aivan käsittämätöntä toimintaa.

Vierailija
65/103 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset luottavat sokeasti vanhempiinsa ja ovat riippuvaisia heistä, tekivät he mitä tahansa. Kouluissa pitäisikin "luennoida" lapsille että kaikesta saa ja pitää puhua mikäli epäilee sen olevan väärin kotioloissaan. Lapsen oikean ja väärän hahmottamiskyky voi olla vääristynyt vuosien kaltoinkohtelujen jälkeen joten opettajat voisivat kertoa luokissaan ääneen esimerkkejä millaiset asiat ovat lapsen kaltoinkohtelua ja vakuuttaa lapselle että kotoa voi päästä pois ja joskus vanhemman ja lapsen välinen lojaalius on rikottava lapsen parasta ajatellen.

On painotettava lapselle että vanhemmat tekevät väärin ja ovat sairaita ja lapsi itse ansaitsee rakkautta, hoitoa ja läheisyyttä. Sijaisperheistä, sijoituksista ja huostaanotoista kuuluisi puhua lapsille ääneen jotta se sanamörkö "huosta" ei enää tarkoittaisi lapsivankilaa.

Lapsen täytyy uskaltaa kertoa jollekin kaltoinkohtelusta!

Vierailija
66/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet et tää kaveri eli isä saa kun joutuu telkien taa..Pienen lapsen isänä nousee kyllä niin karvat pystyyn ja tiedän et voin vaikuttaa niin miksipä en sitä tekis..Kyyti on kylmää jos ei jo joku anna ennen sitä kunnon opetusta tollaselle sairaalle ihmiselle ja tää nainen auts..Oikeesti vaikee ymmärtää miten näin sairaita voi olla olemassa..Olen kai aika kova olevinaan silti kyynel tuli silmään kun luin mitä lapsi paralle tehty..

Vierailija
67/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole lastensuojelua vaan narkit ja deekut saavat kaiken suojelun heitä hyysätään ja paapotaan Pieni ihmislapsi ei siinä sossutätiä paljon paina. vaikka pitäisi eli suomi on julma maaa. Eli mitä pitää tehdä jotta näitä turhia lapsi kuolemia ei tulisi. Yksikin lapsen kuolema väkivallan kautta on liikaa PERKELE.

Vierailija
68/103 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävitkö koskaan katsomassa täällä poikasi asunnolla miten eerika pärjää ainakin televisiossa kun näytettiin tätä asuntoa niin sehän oli kuin mikäkin läävä kiinnostiko sinua yhtään tämän lapsen elämä sosiaalialan ammattilaisena olisi pitänyt huomata tämän pienen lapsen mustelmat ja revityt hiukset ja kyllä senkin huomaa jos toinen on ahdistunut ja peloissaan eipä tainnut kiinnostaa mutta onneksi ei pienen tyttösen tarvitse enää kärsiä1

Vierailija
69/103 |
12.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se näin on että isä äitipuoli ja tämä mummon ketale näiden täytyis saada kunnon tuomiot ja tämä isä ja äippäpuoli pois eristyselleistä sinne vaan toisten vankien joukkoon ei mitään erioikeuksia näille kusipäille nuku lapsi rakas rauhassa enää nämä oksetukset ei pysty sinua kiusaamaan eikä kiduttamaan toivon heille samanlaista kohtaloa missä sinä pieni jouduit elämään

Vierailija
70/103 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hälle itselleenkin ilmeisesti viina meni oman lapsen edelle, eli ei itsekään psytynyt huolehtimaan lapsestaan.

MIKSI biovanhempien oikeudet menee lasten oikeuksien edelle suomessa? itse olen ollut sijaisvanhempi, meillä oli 1v sijaistytär 10kk elämästään väkivaltaiselta narkkiäidiltä sijoitettuna, heti kun äiti sossuille lupasi kunnostatutua, muksu lähti ja romuttui KAIKKI se tuttu ja turvallinen mihin lapsi hiljalleen meillä oppi!

Rauha sielullesi eerika pieni.

Ja toivottavasi Suomen sossu joskus oppii.

vaikka viinaa käytttäs,että omaa lasta pahonpitelis?

Vierailija
71/103 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen äidin kertoneen jossain vanhemmassa haastattelussa, että oli huomannut lapsen

ahdistuksen ja että oli laihtunut. SILTI MUIJA

EI TEHNYT MITÄÄN! Voi V mikä mutsi.

kuten teki koulu. Jos sossut ei asiaa tutki eikä tee mitään niin vaikea siinä on äidinkään mitään tehdä. Muistan lukeneeni että äidillä oli valvotut tapaamiset jne. Eli käytännössä äiti teki sen mitä voi, hakkasi päätä seinään yrittäessään saada sossuille läpi että tytöllä on huonot oltavat. Kukaan ei uskonut.

Äidillä ehkä viina meni lapsen edelle, mutta ei hän lastaan kiduttanut ja tappanut.

Vierailija
72/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tutustunut kyseiseen tapahtumaan, mutta en tuomitsisi äitiä vaikka ilmeisemmin on alkoholi ongelmana. Minä itse taistelen omista lapsistani ja yhteiskunta ei tee kyllä yhtään mitään. Olen soittanut jo ministeriöihin, mutta laikia pitäisi muuttaa, mutta tähän ei kukaan lähde mukaan. Itse olen valmis tekemään asian hyväksi mitä tahansa ja aina se mitä äiti tekee asian eteen ei näy muille. Itse ainakin olen taistellut sosiaalityöntekijäiden kanssa viisi kuukautta, mutta mitään siellä ei tapahdu. He tekevät sitä työkseen ja ovat nähneet jo tilanteen pitkään ja ihmettelen miksi ei asiaan olla puututtu jo aikaisemmin.

Vierailija
73/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakottivat tytön tämän vastusteluista huolimatta hullun isän ja tämän naisystävän luokse kidutettavaksi ja lopulta kuolemaan. Toivottavasti edes oppivat tästä jotain.

Vierailija
74/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ajattelen, että hän ei varmastikaan ole toiminut lastaan kohden okein ja on siten syyllinen lapsensa laiminlyöntiin, MUTTA en ajattele, että hän olisi syyllinen näihin hirmutekoihin. On kuitenkin eri asia olla "huono äiti" jos kuvittelee, että lapsella menee ihan ok kuin ettei välittäisi lainkaan. Äiti on ymmärtääkseni vielä huoltajuudesta luopuessaan ollut tietämätön isän j naisystävänsä väkivaltaisuudesta ym. Ja sitten kun on huomannut että kaikki ei ole ok, on yrittänyt puuttua eli tehnyt ls-ilmoituksia.

Jokin tässä äiti-kuviossa ei muutenkaan oikein täsmää. Miten/miksi äidillä on ollut valvotut tapaamiset, jos lasta on kuitenkin hänelle vain vähän aikaa sitte tarjottu? Eikö se nyt loogisesti mene niin, että jos äiti ei halua lasta luokseen asumaan, niin sitten lapsi jää isälle ja äiti tapaa mahd. usein. Tjsp. Miksi ihmisellä, joka olisi katsottu kelvoksi huoltajaksi, on VALVOTUT tapaamiset? Eikös niitä käytetä vain silloin kun on vaara siitä että tapaapa vanhempi on jollain tavalla vaaraksi lapselle (laiminlyönti, lapsikaappaus tai varsinainen vahingoittaminen).Mitä tässä välissä on tapahtunut? Itselle tulee miekeen että isä on esim. mustamaalannut äitiä sossuille, jotta äiti menettäisi kaiken otteen lapseen ja isä saisi tehdä mitä haluaa (tuo kammottava pahoinpitelyhän näyttäisi tapahtuneen siksi että isä ja äitipuoli nauttivat siitä). Ja jos vanhemman "status" on se että tapaamisetkin on valvottuja niin silloin häntä ei varmaan kuunnella eikä oteta vakavasti.

Vierailija
75/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä ihmiset Suomessa rakentavat ihan liikaa elämäänsä yhteiskunnan tuen varaan. Nuoretkin puhuvat jo ihan arkisesti "kyllä sossut hoitaa meidän asiat, kuten kämpän nuorille jne".

Mä olen edelleen sitä mieltä, että tässä ko. tapauksessa äiti on myös syyllinen tähän tragediaan. Jokainen äiti, joka tarttuu pulloon ja pistää päihteet ja uuden miesystävänsä lapsen elämän edelle, sysää lapsen kohti tuntematonta tulevaisuutta. Sossut eivät pysty auttamaan kaikkia, vaikka ihmiset niin ruusunpunaiset lasit silmillä kuvittelevatkin. Lastensuojelu on aivan tukossa kaikenmaailman ilmoituksista, joista suuren osan tekevät eroavat/eronneet vanhemmat toisistaan.

Mulla on pari yh-äitiä ystävänä, jotka ovat ns. hiljaisia puurtajia. He ovat aina laittaneet lapsensa uusien miestuttavuuksien tai bileiden edelle ja hoitaneet lapset aivan uskomattoman tarmokkaasti ja naarastiikerimäisesti "tehtävään omistautuen". Ei ole lastensuojelua nämä yh-perheet tarvinneet koskaan. Nyt lapset ovat opiskelevia, tavallisia, iloisia nuoria ja mä olen todella ylpeä heistä.

Vaikka kaikki tolkuttavat isän merkitystä ja että isän pitäisi yhtälailla pitää lapsensa puolta, mä en voi sille mitään, että ajattelen ehkä vähän vanhanaikaisesti tästä asiasta. Mielestäni nainen, joka on lapsen kantanut, synnyttänyt ja hoitanut tähän maailmaan, pitäisi olla se ensimmäinen ja viimeinen ihminen, joka aina ajattelee lapsensa etua ennen mitään muuta. Kivittäkää jos siltä tuntuu, mutta mun mielipide on, että tämäkin tragedia olisi jäänyt väliin, jos äiti olisi ollut aina luja ja vankkumaton Äiti lapselleen.

Vierailija
76/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaan surma: Äiti yritti kaikkensa, mutta häntä ei uskottu

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288495860885.html?pos=ok-nln

Vierailija
77/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti menetti huoltajuuden isälle.

Pitääkö paikkansa, että hän (äiti) on/oli sekakäyttäjä ja todettu kykenemättömäksi lapsen huoltajaksi?

Vierailija
78/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetat aikamoisen kuorman äitien päälle. Kyllä äitikin voi väsyä ja tarvita apua. Äläkä sano, että ei pidä hommata lapsia jos ei jaksa. Ei sitä kukaan voi tietää mitä elämässä tapahtuu ja milloin oma jaksaminen loppuu ja terveys pettää.

mutta mun mielestä ihmiset Suomessa rakentavat ihan liikaa elämäänsä yhteiskunnan tuen varaan. Nuoretkin puhuvat jo ihan arkisesti "kyllä sossut hoitaa meidän asiat, kuten kämpän nuorille jne".

Mä olen edelleen sitä mieltä, että tässä ko. tapauksessa äiti on myös syyllinen tähän tragediaan. Jokainen äiti, joka tarttuu pulloon ja pistää päihteet ja uuden miesystävänsä lapsen elämän edelle, sysää lapsen kohti tuntematonta tulevaisuutta. Sossut eivät pysty auttamaan kaikkia, vaikka ihmiset niin ruusunpunaiset lasit silmillä kuvittelevatkin. Lastensuojelu on aivan tukossa kaikenmaailman ilmoituksista, joista suuren osan tekevät eroavat/eronneet vanhemmat toisistaan.

Mulla on pari yh-äitiä ystävänä, jotka ovat ns. hiljaisia puurtajia. He ovat aina laittaneet lapsensa uusien miestuttavuuksien tai bileiden edelle ja hoitaneet lapset aivan uskomattoman tarmokkaasti ja naarastiikerimäisesti "tehtävään omistautuen". Ei ole lastensuojelua nämä yh-perheet tarvinneet koskaan. Nyt lapset ovat opiskelevia, tavallisia, iloisia nuoria ja mä olen todella ylpeä heistä.

Vaikka kaikki tolkuttavat isän merkitystä ja että isän pitäisi yhtälailla pitää lapsensa puolta, mä en voi sille mitään, että ajattelen ehkä vähän vanhanaikaisesti tästä asiasta. Mielestäni nainen, joka on lapsen kantanut, synnyttänyt ja hoitanut tähän maailmaan, pitäisi olla se ensimmäinen ja viimeinen ihminen, joka aina ajattelee lapsensa etua ennen mitään muuta. Kivittäkää jos siltä tuntuu, mutta mun mielipide on, että tämäkin tragedia olisi jäänyt väliin, jos äiti olisi ollut aina luja ja vankkumaton Äiti lapselleen.

Vierailija
79/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetat aikamoisen kuorman äitien päälle. Kyllä äitikin voi väsyä ja tarvita apua. Äläkä sano, että ei pidä hommata lapsia jos ei jaksa. Ei sitä kukaan voi tietää mitä elämässä tapahtuu ja milloin oma jaksaminen loppuu ja terveys pettää.

Sosiaalitoimikin toimisi taatusti oikeudenmukaisemmin,jos voisi keskittyä niihin äiteihin/perheisiin, jotka oikeasti apua tarvitsevat. Koko järjestelmä on nyt aivan tukossa kaikenmaailman ilmoituksista.

Mun symptioita eivät saa äidit, jotka käyttävät päihteitä ja roikkuvat miesystävässään huomiota kerjäten jättäen lapsensa heitteille.

Vierailija
80/103 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288495745825.html

Ihan on menty lain ja pykälien mukaan...Jep, jep.

No, nyt on pakko tutkia ja toivottavasti päätöksen tehneet joutuvat vastuuseen.

Täysin käsittämätön juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi