8v:n äiti itkee iltapäivälehdessä MIKSI EERIKAN ANNETTIIN KUOLLA?kuitenkin
hälle itselleenkin ilmeisesti viina meni oman lapsen edelle, eli ei itsekään psytynyt huolehtimaan lapsestaan.
MIKSI biovanhempien oikeudet menee lasten oikeuksien edelle suomessa? itse olen ollut sijaisvanhempi, meillä oli 1v sijaistytär 10kk elämästään väkivaltaiselta narkkiäidiltä sijoitettuna, heti kun äiti sossuille lupasi kunnostatutua, muksu lähti ja romuttui KAIKKI se tuttu ja turvallinen mihin lapsi hiljalleen meillä oppi!
Rauha sielullesi eerika pieni.
Ja toivottavasi Suomen sossu joskus oppii.
Kommentit (103)
Itse en ole tutustunut kyseiseen tapahtumaan, mutta en tuomitsisi äitiä vaikka ilmeisemmin on alkoholi ongelmana. Minä itse taistelen omista lapsistani ja yhteiskunta ei tee kyllä yhtään mitään. Olen soittanut jo ministeriöihin, mutta laikia pitäisi muuttaa, mutta tähän ei kukaan lähde mukaan. Itse olen valmis tekemään asian hyväksi mitä tahansa ja aina se mitä äiti tekee asian eteen ei näy muille. Itse ainakin olen taistellut sosiaalityöntekijäiden kanssa viisi kuukautta, mutta mitään siellä ei tapahdu. He tekevät sitä työkseen ja ovat nähneet jo tilanteen pitkään ja ihmettelen miksi ei asiaan olla puututtu jo aikaisemmin.
Kun itselläsi on varmaan ihan sama ongelma. Ei ihme että mitään ei tapahdu.
<a href="http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288495745825.html" alt="http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288495745825.html">http://www.iltasanomat.fi/paakirjoitus/art-1288495745825.html</a>
Ihan on menty lain ja pykälien mukaan...Jep, jep.
No, nyt on pakko tutkia ja toivottavasti päätöksen tehneet joutuvat vastuuseen.Täysin käsittämätön juttu.
tyhmiä nuo lausuntoja antavat sossut.
Jos lapsi, joka on ls-piirissä kuolee omassa kodissaan, niin kyllä jotain on mennyt pieleen ja pahasti. Tästä on saatava poliisitutkinta aikaiseksi, onneksi se lienee tulossakin.
ovat heikkouden ja avun tarvitsemisen merkkejä. Alussa juodaan huvikseen mutta nillä joilla putki jää päälle, se ei enää ole huvia vaan kyseessä on sairaus johon tarvitaan hoitoa, ei lyttäämistä.
Asetat aikamoisen kuorman äitien päälle. Kyllä äitikin voi väsyä ja tarvita apua. Äläkä sano, että ei pidä hommata lapsia jos ei jaksa. Ei sitä kukaan voi tietää mitä elämässä tapahtuu ja milloin oma jaksaminen loppuu ja terveys pettää.
mutta mun mielestä ihmiset Suomessa rakentavat ihan liikaa elämäänsä yhteiskunnan tuen varaan. Nuoretkin puhuvat jo ihan arkisesti "kyllä sossut hoitaa meidän asiat, kuten kämpän nuorille jne".
Mä olen edelleen sitä mieltä, että tässä ko. tapauksessa äiti on myös syyllinen tähän tragediaan. Jokainen äiti, joka tarttuu pulloon ja pistää päihteet ja uuden miesystävänsä lapsen elämän edelle, sysää lapsen kohti tuntematonta tulevaisuutta. Sossut eivät pysty auttamaan kaikkia, vaikka ihmiset niin ruusunpunaiset lasit silmillä kuvittelevatkin. Lastensuojelu on aivan tukossa kaikenmaailman ilmoituksista, joista suuren osan tekevät eroavat/eronneet vanhemmat toisistaan.
Mulla on pari yh-äitiä ystävänä, jotka ovat ns. hiljaisia puurtajia. He ovat aina laittaneet lapsensa uusien miestuttavuuksien tai bileiden edelle ja hoitaneet lapset aivan uskomattoman tarmokkaasti ja naarastiikerimäisesti "tehtävään omistautuen". Ei ole lastensuojelua nämä yh-perheet tarvinneet koskaan. Nyt lapset ovat opiskelevia, tavallisia, iloisia nuoria ja mä olen todella ylpeä heistä.
Vaikka kaikki tolkuttavat isän merkitystä ja että isän pitäisi yhtälailla pitää lapsensa puolta, mä en voi sille mitään, että ajattelen ehkä vähän vanhanaikaisesti tästä asiasta. Mielestäni nainen, joka on lapsen kantanut, synnyttänyt ja hoitanut tähän maailmaan, pitäisi olla se ensimmäinen ja viimeinen ihminen, joka aina ajattelee lapsensa etua ennen mitään muuta. Kivittäkää jos siltä tuntuu, mutta mun mielipide on, että tämäkin tragedia olisi jäänyt väliin, jos äiti olisi ollut aina luja ja vankkumaton Äiti lapselleen.
Sosiaalitoimikin toimisi taatusti oikeudenmukaisemmin,jos voisi keskittyä niihin äiteihin/perheisiin, jotka oikeasti apua tarvitsevat. Koko järjestelmä on nyt aivan tukossa kaikenmaailman ilmoituksista.
Mun symptioita eivät saa äidit, jotka käyttävät päihteitä ja roikkuvat miesystävässään huomiota kerjäten jättäen lapsensa heitteille.
Eerikan huoltajuutta uudelleen, mutta oli liian myöhäistä?
Toivottavasti tämä menee vastuullisille sossuille jakeluun, että jos:
- lapsesta on tehty monta ilmoitusta monelta eri taholta
- lapsessa on jälkiä pahoinpitelystä
- lapsi ei käyttäydy normaalisti
NIIN sosiaaliviranomaisten on ryhdyttävä välittömiin toimenpiteisiin lapsen suojelemiseksi. Sitä ei tässä ole tehty vaan lapsi palautettu kaiken järjenvastaisesti pahoinpitelijöilleen.
Yrittäkää nyt ao. sossujen puolustelijat/sossut kääntää tämä asia ylösalalisin ja todistaa, että kaikki on tehty ihan oikein.
Onneksi meillä on vielä suoraselkäisiä syyttäjiä ja poliisi, joka laittaa toivottavasti syylliset vastuuseen.
Hävetkää Itä-Helsingin lastensuojelu!
teki monta ilmoitusta ja itkettää ettei sossu uskonut HETI!
Olen sitä mieltä, että sossuun tarvitaan miehiä yhtä paljon kuin naisia. Syy: ystäväni taistelee hirveän asian vuoksi pikkutytön puolesta mutta valvotussa tapaamisessa sossutantat ihastuivat isään!! Jopa kehuivat tätä oksetusmiestä ystävälleni!! Mitä arvelette mitä raportissa luki?
Varmasti miehen on vaikeampi pettää miessossua!
"Äiti oli huomannut, että tytöltä on revitty hiuksia päästä. Tytöllä oli myös mustelmia kasvoissa, kerran koko silmän alue oli mustana.
- Ilmoittaessani havainnoistani ja epäilyistäni lastensuojelulle, he vastasivat minulle, että olenko harkinnut hoitoon menemistä, äiti kertoi poliisin kuulusteluissa."
Ei koulu, sosku, mummi, kummi, äiti yms. Murhaan syyllistyi nämä 2 isä ja äitipuoli. Olivat muut kuinka kelvottomia hyvänsä he eivät tyttöä murhanneet ja hakanneet.
En minäkään ollut syyllinen siihen, kun katsoin ikkunasta kun naapurin isäntä jäätyi kännissä hiljalleen hankeen viime talvena. Välillä kävin koputtelemassa, että vieläkö jalka liikkuu vai onko kunnolla tönkköjäässä.
Nämä ovat varmasti totuus huoltajuuskiistoissa. Toista ei uskota, kun toinen on manipuloinut koko koneiston.
Lopputulos on tämä. Äitiä on turha syyttää!
minkä ihmeen takia ajattelette että ei välittänyt, emmehän me voi tietää mikä tilanne on ollut silloin kun Eerika isälleen annettiin, ja käsitin että äiti olisi pyytänyt tätä huoltajuusasian uudelleen käsittelyä. Ehkäpä hänen elämänsä oli kääntynyt parempaan suuntaan ja hän ajatteli kykenevänsä nyt huolehtimaan myös pikku tytöstään.
Ja laillisin keinoin hän teki varmasti kaikkensa tytön eteen, mitä muuta hän olisi voinut tehdä?
Eerika ei enää tule takaisin olipa syyllinen kuka tahansa, mielestäni kuitenkin kaikkein suurin syyllinen on isä joka antoi uuden naisystävänsä tehdä omalle lapselleen pahaa. Vanhempien tehtävänä on puolustaa omia lapsiaan ja suojella heitä pahalta, pitää heistä kaikin puolin huolta, sekä henkisesti että fyysisesti. Jos lapsi asuu isänsä luona, niin isän pitää huolehtia että lapsella on kotona kaikki hyvin, että koti on paikka jossa lapsella on hyvä olla, kodin pitää olla se turvapaikka jossa lapsi voi olla oma itsensä ja turvassa omien turvallisten aikuistensa kanssa, ja sinne kotiin ei ulkopuoliset (tässä tapauksessa äiti) pääse suojelemaan.
Vaikka kaikki tolkuttavat isän merkitystä ja että isän pitäisi yhtälailla pitää lapsensa puolta, mä en voi sille mitään, että ajattelen ehkä vähän vanhanaikaisesti tästä asiasta. Mielestäni nainen, joka on lapsen kantanut, synnyttänyt ja hoitanut tähän maailmaan, pitäisi olla se ensimmäinen ja viimeinen ihminen, joka aina ajattelee lapsensa etua ennen mitään muuta. Kivittäkää jos siltä tuntuu, mutta mun mielipide on, että tämäkin tragedia olisi jäänyt väliin, jos äiti olisi ollut aina luja ja vankkumaton Äiti lapselleen.
Kannatatkos vastaavasti huoltajuuksien liki automaattista antamista äideille riitatapauksissa? En ole huomannut palopuheketjuja, joissa joku kehtaisi noin sanoa. Tasa-arvohan on se juttu josta paasataan.
Ainakin mm. tässä tapauksessa puidaan ketjutolkulla äidin osuutta asiaan, toisin kuin esim Adamin tapauksessa. Ei näy Adamin tapauksessa ketjutolkulla spekulaatioita, soittiko isä sossuun saadakseen huoltajuuden itselleen, laittoiko uuden rakkauden lapsensa edelle, miten oli välitttämisen laita...
¨Antaa rakkautta ja rakastaa lastaan, kokemuksia on?
¨Antaa rakkautta ja rakastaa lastaan, kokemuksia on?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2012 klo 13:55"]
hälle itselleenkin ilmeisesti viina meni oman lapsen edelle, eli ei itsekään psytynyt huolehtimaan lapsestaan.
MIKSI biovanhempien oikeudet menee lasten oikeuksien edelle suomessa? itse olen ollut sijaisvanhempi, meillä oli 1v sijaistytär 10kk elämästään väkivaltaiselta narkkiäidiltä sijoitettuna, heti kun äiti sossuille lupasi kunnostatutua, muksu lähti ja romuttui KAIKKI se tuttu ja turvallinen mihin lapsi hiljalleen meillä oppi!
Rauha sielullesi eerika pieni.
Ja toivottavasi Suomen sossu joskus oppii.
[/quote]
Ei mitää viinaa tämän kuolleen tytön äiti todellakaan dokaa, mediassa liioitellaan. Hän yritti tehdä lapsestaan monia lastensuojelu ilmoituksia, mutta sossut ei tehny mitään ja laki esti äidin oikeudet tehdä asialle mitään.
Eihän se ole ristikkäinen asia jos ei itse voi huolehtia lapsesta ja suree, että tämä kuoli. Erillisiä asioita.
Lasten huostaanotot on pitkiä prosesseja, 2 v. Äitipuoli oli tytön elämässä 2 v, ainakin sanoi sen verran esittään murteellista puhetta.
Ilmeisesti isä oli jo alkuperäisestä äidin kanssa tehdystä serosta ja päihteistä pääsemässä eroon ja siksi tuettiin hänen toimiaan huoltajuudessa. Lisäksi kun uusi nainen oli raskaana ja lääkärikin (kunnioitus nousee heti virkavirheiden pelossa sosiaalialalla) yritettiin tukea huoltajuutta.
Se, että isä oli sekaisin ja äitipuoli hirveä ei ole muiden syy. Jos joku kuristaa lapsesi tänään ja se tekijä olet sinä niin suurin syy on sinussa.
Huoltajuutta, syyllisyyttä tai paljon muutakaan ei oikeasti voi yhteiskunnalle ulkoistaa.
mutta mun mielestä ihmiset Suomessa rakentavat ihan liikaa elämäänsä yhteiskunnan tuen varaan. Nuoretkin puhuvat jo ihan arkisesti "kyllä sossut hoitaa meidän asiat, kuten kämpän nuorille jne".
Mä olen edelleen sitä mieltä, että tässä ko. tapauksessa äiti on myös syyllinen tähän tragediaan. Jokainen äiti, joka tarttuu pulloon ja pistää päihteet ja uuden miesystävänsä lapsen elämän edelle, sysää lapsen kohti tuntematonta tulevaisuutta. Sossut eivät pysty auttamaan kaikkia, vaikka ihmiset niin ruusunpunaiset lasit silmillä kuvittelevatkin. Lastensuojelu on aivan tukossa kaikenmaailman ilmoituksista, joista suuren osan tekevät eroavat/eronneet vanhemmat toisistaan.
Mulla on pari yh-äitiä ystävänä, jotka ovat ns. hiljaisia puurtajia. He ovat aina laittaneet lapsensa uusien miestuttavuuksien tai bileiden edelle ja hoitaneet lapset aivan uskomattoman tarmokkaasti ja naarastiikerimäisesti "tehtävään omistautuen". Ei ole lastensuojelua nämä yh-perheet tarvinneet koskaan. Nyt lapset ovat opiskelevia, tavallisia, iloisia nuoria ja mä olen todella ylpeä heistä.
Minulle on kyllä tullut tästä tapauksesta kuva, että äiti oli se, joka lapsesta eniten välitti. Oli mennyt koulullekin kameran kanssa heilumaan, mutta hänet oli häädetty pois. Hänellä vain oli omia ongelmia, ja niitähän ei saisi Suomessa äidillä lainkaan olla. Tai ainakaan niitä ei pidä mennä retardeille viranomaisille kertomaan.
muuten huomattiinhan se koulussakin että eerikalla oli mustelmia ja revitty hiuksia päästä onhan joka koulussa kouluterveyden hoitajat olisi pitänyt tutkia eerika ja viedä lisätutkimuksiin ja sitä tehden poliisille koko juttu voi enkeli pieni nuku rauhassa nyt sinua ei kukaan rääkkää
Jos äiti, naapurit, opettajat ja muut tekevät lastensuojeluun yhteensä 12 ilmoitusta, eikä lastensuojelussa noteerata näitä ilmoituksia millään tavalla, niin kysyn, mitä äiti, naapurit, opettajat ja muut olisivat voineet tehdä asialle. Suomessa kun "viranomainen" on suurinpiirtein Jumala, ja tämä mahtava Suomen lakikin oli tappaja isän puolella, niin.... mitä, ja kuka olisi voinut siihen puuttua, elleivät viranomaiset??
Huonot on olleet lähtökohdat alkuunsa..mutta äiti joka puheiden mukaan alkoholisti, ei ehkä pystynyt antamaan lapselleen turvattua elämää, en tiedä, on luopunut lapsestaan, ihan oikein jos ei pysty..mutta sitten asiat onkin menneet niin pahasti pieleen, huoltajuus uskottu isälle ja tämän naisystävälle jonka lapset huostaanotettu aiemmin, kai siihen ollut joku syy?
Tyhmäkin tajuaa että olosuhteinen jonne pikkutyttö joutui ei ole tarkistettu, naispuolinen siellä esiintyy nelosia odottavana aivokirurgina vuosikausia.. kas kun ei Pariisin prinsessana, kyllä jokainen tajuaa ettei kaikki ole kohdallaan tuommosessa. Ei voi tietää mutta vaikuttaa ettei tarkistuksia ole suoritettu. Missä mättää..äärettömän surullista ja kauheaa. Mikään ei tuo pikkutyttöä takaisin mutta jos tämä vähän herättäisi sosiaalipuolta, joku on toiminut niin väärin.
Mutta tähän rikokseen ihmisyyttä, lasta vastaan ovat syyllisiä tekijät, äitipuoli ja isä.
Mutta kertoo kyllä jotain lastensuojelun tasosta että tähän ei ole puututtu ajoissa..ja kuinka monia pieniä ihmisiä elää vastaanvanlaisissa kamalissa oloissa? Toivottavasti otetaan opiksi ja selvitetään missä meni vikaan ja kuka teki näin vääriä päätöksiä. Sen on ainakin sosiaalihuolto velkaa söötille pikku Eerikalle. jonka kärsimykset olivat sanoinkuvaamattomat.
Sehän on ollut juoppo ja nisti ja kykenemätön hoitamaan lastaan. Siltä on otettu tytär pois, KOSKA SE ON LAIMINLYÖNYT SITÄ!!!
Sillä olisi myös ollut mahdollisuus siinä kohtaa kun tiesi jo mitä tyttönsä joutuu kärsimään, ottaa se tyttö luokseen asumaan taas, mutta valitsi mieluummin uuden miehensä.
Miten vitussa te voitte väittää että tuo äiti teki kaikkensa????????
Ja nämä on ihan faktoja, sen sijaan tuosta TOukon äidistä ja hänen toimistaan te ette tiedä yhtään mitään faktaa.