Opettaja ei aio järjestää lapsille luokkaretkeä, koska siitä olisi vaivaa.
Sanoi ihan suoraan, että ei järjestä luokkaretkeä, koska ei voi ottaa siitä koituvia ylityötunteja vapaana.
Perseestä tuollainen. Kyse on kuudesluokkalaisista, jotka ko. open luokalla ovat päässeet yhden kerran luokkaretkelle koko ala-asteen aikana, ja sekin retki peräti Helsingistä Porvooseen...
Lusmu ope, ei voi muuta sanoa.
Kommentit (109)
Kyllä luokkaretkiä pitäisi järjestää kaikkialla tai sitten ei misssään. Lapset ovat eriarvoisessa asemassa siinä, että mikä opettajaa sattuu huvittamaan. Työntunteja siihen kyllä on varattu; riippuu siitä, mihin opettaja haluaa aikansa käytätää. Ainakin kunnan tai vähintäänkin koulun sisällä pitäisi olla yhtenäinen linjaus.
Lisää tuollaisia. Ei lasten tarvitse kerätä rahoja riekkumisretkeen!
Pakko nostaa tämä ketju mutta olen samaa mieltä. Laiska opettaja ei järjestä luokkaretkiä.
Mun lapsen opettaja ei järjestä edes pikkujouluja.
Laiska se on ja sen huomaa kaikessa.
Vituttaa kun koko alakoulu menee saman opettajan kanssa niin retkiä ei sitten tule.
Hmm, ehkä nämä opettajat ovat aikaisemmin paljonkin järjestelleet retkiä ja muuta ekstraa, mutta sitten on tullut vanhemmilta huonoa palautetta, retket ovat menneet huonosti, tehty kauheasti palkatonta työtä ja oltu itse palamassa loppuun.
Suomalaisten kansantauti on masennus, terapeutit ohjaavat ihmisiä tekemään sen verran kun jaksaa, ettei nimenomaan mentäisi ojasta allikkoon.
AP on päättänyt, että opettaja on lusmu ja menee sieltä mistä aita on matalin, edes itse tapaamatta opettajaa.
Mistähän ap tietää, jos vaikka opettaja tekee vapaaehtoistyötä vapaa-ajallaan ja kaikki paukut menevät siihen?
Entäs jos opettajan mies on sairastunut vakavasti tai kuolemassa, riittääkö silloin innostusta retkiin?
Entäs jos opettaja itse ei vaan kykene?
Itse tiedän ala-asteen opettajan, joka työpäiviä ennen kävi joskus viiden aikaan lenkillä, ja työpäivän jälkeen meni vapaaehtoistyönä jakelemaan narkomaaneille piikkejä. Toki hänellä oli kolme vai neljä pientä lastakin kotona ja mies koko ajan töissä. Opettaja ei oikein ikinä ehtinyt syömään mitään, siksi oli anorektisen laiha. Omilla rahoillaan osteli lapsille askarteluvälineitä ja kaikenlaista.
Enpä ihmettelisi, jos hän olisi tällä hetkellä lataamossa.
AP voisi itse oman työnsä lisäksi, mennä tekemään tuota opettajan työtä, ihan vaan palkatta. Kai se nyt sen verran lapsistaan välittää, että itse kouluttaa ne oman työnsä ohessa..
Pääsikö ap ja lapsensa traumoitta uusille luokille vai vieläkö harmittaa?
Vierailija kirjoitti:
Pakko nostaa tämä ketju mutta olen samaa mieltä. Laiska opettaja ei järjestä luokkaretkiä.
Mun lapsen opettaja ei järjestä edes pikkujouluja.
Laiska se on ja sen huomaa kaikessa.
Vituttaa kun koko alakoulu menee saman opettajan kanssa niin retkiä ei sitten tule.
Järjestän retkiä joka vuosi. Pikkujoulut omalle luokalle joka vuosi ja pientä extraa silloin tällöin. Näin yläkoulussa. Kukaan muu ope ei retkiä järjestä. Järjestän, koska mukavia. Mutta minä määrään, minne, milloin, ohjelman ja miten. Koska vastuu open.
Taidat olla toi laiska ope ite...voi helvata
Vierailija kirjoitti:
Koulun tehtävä on opettaa lapset lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan. Koulun tehtävä on antaa lapsille valmiudet jatko-opintoihin ja työelämään.
Ei se koulu ole mikään ohjelmatoimisto. Retki on niin toissijainen asia, että et jaksaisi, hyvä ihminen, jankuttaa moisesta.
Ilmeisesti meillä Suomessa on LIIAN HYVÄT peruspalvelut, kun niitä ei arvosteta vaan vaaditaan lisää viihdykettä.
Tähän on tultu.
Jaahas, kyllä me kävimme kansakoulussa joka vuosi kevätretkellä jossain lähikaupungissa. Ne olivat odotettuja hetkiä.
Lapseni, kaikki kolme kävivät ala-asteella joka vuosi kevätretkellä ja viimeisenä vuonna ulkomailla leirikoulussa.
Lapsenlapseni, ne jotka ovat jo koulussa, käyvät alakoulussa joka vuosi kevätretkellä ja nyt kuudennelle siirtyvä menee ensi keväänä ulkomaille leirikouluun, leirikoulun eteen on jo tehty kauan työtä, niin vanhemmat, lapset ja opettaja.
Vielä loputkin aiheeseen liittyvät kohdat pedanetistä.