Tänään taas av-mamman syvä paskuus oikein kukoistaa.
Ja puhun nyt teistä sossuista vauhkoajat.
Mun on ihan hirveän vaikea ymmärtää mitä te haluatte?
Toisaalta työ on idioottien hommaa, jota tekee ne, jotka ei muuta työtä saa. Ja tietysti aina väärät ihmiset, kukaan ei oikein sovellu alalle.
Kukahan sinne alalle voisi vapaaehtoisesti haluta, kun yleinen arvostus on tällä tasolla, ja keskustelu tätä luokkaa?
Sossuilla on kuulemma ihan liikaa valtaa, ja puuttuvat ihan väärien perheiden elämiin, koska niillähän pitäisi olla selvännäkijän lahjoja, että tietävät mikä on kenenkin todellinen tilanne. Ne varmaan ihan huvikseen ilmoittelevat etukäteen kotikäynneistä, sitä ei varmaan mikään laki tai säädös määrää?
Se on varmaan kiva olla sekopäisten vanhempien uhkailtavana ja muiden ihmisten sylkykuppina koko ajan.
Meinaatteko oikeasti, että tällä toimintakulttuurilla, mitä tekin täällä ylläpidätte saadaan se sossun toiminta kuntoon? Että nyt sinne hakeutuu ne oikeat tyypit ja lastensuojelu alkaa pelaamaan?
HUOM! Olen ehdottomasti sitä mieltä, että lastensuojelun toimet tuossa 8-v tytön tapauksessa pitää tutkia. Mutta se ei ole av:n tehtävä, ja on aivan törkeää levitellä täällä ihmisten nimiä, kun suomi on täynnä sekopäitä, jotka voi tehdä ihan mitä tahansa. Ja varsinkin kun me emme tiedä mikä on ollut kenenkin vastuu kyseisessä tapauksessa.
Ja ei, en ole itse alalla, en siihen ikinä pystyisi. Siksi onkin hienoa, että edes jotkut siellä jaksavat puurtaa.
Kommentit (98)
että nimiä ei pidä levitellä, ellei voi olla satavarma...
Toivon, että nämä nimien huutelijat saisivat myös osansa.
Mutta samalla olisi irtisanottava kaikki nykyiset sossut. joten käytännössä sitä ei voi tehdä. Ei jää jäljelle kuin haukkuminen.
Nuo sossut itse on ratkaisun avain. He voivat irtisanoa itsensä jotta paikalle voidaan palkata ammatitaitoista väkeä, mieluiten miehiä.
Mutta kyllä hekin tavallisia ihmisiä ovat ja tälläisiä on tarkoitus nimenomaan estää tapahtumasta.
Tuntuu hyvin oudolle että tuo lapsi on kohdannut 25 kertaa tuollaisen tukehduttamisyrityksen ja raakaa väkivaltaa ja nimenomaan niin että siitä on ympäristö tietoinen (tarkoitan nyt ainakin koulua joka tehnyt ilmoituksia).
Ehkä tässä voidaan syyttää sitä että yksi työntekijä hoitaa monta, monta asiaa. Niin kenties niitä töitä on liikaa?
Pitäisikö siis miettiä tätä miten tätä hyvin arvokasta työtä saadaan tehtyä niin ettei tälläin käy?
Ilmiantoja varmasti voisi tehdä enemmänkin ja varmasti se on huokasu että tutkittu tapaus on joko turha tai siinä saadaan perheelle apua ja tilanne parantumaan ja lapsi palaamaan kotiin kun tilanne on terve.
Mutta mehän ei tiedetä täällä kaikkea mitä poliisi tutkii ja mitä on tapahtunut ja miksi jotain menee niinkuin menee mutta kyllä tälläinen pienen lapsen näin turvaton elämä ja päättyminen väkivaltaiseen kuolemaan saa ihan oikeasti olla puheissa!
Vaikka se ei ole mielekäs aihe niin tuo lapsi eli juuri tuollaisen elämän kuin hänelle se tarjottiin.
Hän ei saanut apua.
Ei ollut kyse siitä ettei saanut sossusta aikaa tapaukseen vaan se ettei häntä sieltä koskaan autettu.
Itse olen ihminen joka puuttuu kiusaamiseen työpaikalla ja mietin parannuksia, niin kyllähän tälläinen YKSITTÄINEN TRAGEDIA on asia joka pitää massiivisesti selata läpi ja miettiä miksi sitä pahaa ei voitu pysäyttää.
Ei sillä ole merkitystä että ne kaksi ovat selvästi mielenvikaisia; vaan se lapsi ei saanut apua. Ja se on asia joka tämän maan pitää käsittää. Se on sen koko systeemin tarkoitus.
Eikä voi sanoa ettei kaikkia voi auttaa: tuota lasta olisi voitu auttaa koska sitä koulukin huusi. Sellaista ei voida auttaa josta ei koskaan tiedetä että jotain tapahtuu.
mielestä tänään joidenkin ihmisten paskuus on tullut todella järkýttävällä, sanoinkuvaamattomalla tavalla ilmi ja ne ovat nämä 8v tytön murhanneet ihmisjätökset, eikä kukaan av-mamma.
Ymmärrän että tämä on niin tunteita herättävä, syvästi järkyttävä tapaus niin monelle meistä että sitten täälläkin kirjoitus menee paikka paikoin yli joissain kohdin kun on niin tunteet pinnassa tästä.
Syytttäjänkin sanoin tämä tapaus on suomen rikoshistorian iljettävin tapaus.
Sitä en ymmärrä että täällä aletaan huuteleen kenekään sosiaalityöntekijän nimiä, mutta kyllä penään itsekin sitä että Helsingin sosiaalitoimen toiminta on tutkittava pohjamutia myöten niin kuin se ilmeisesti tullaan tekemäänkin.
Mutta kyllä hekin tavallisia ihmisiä ovat ja tälläisiä on tarkoitus nimenomaan estää tapahtumasta.
Tuntuu hyvin oudolle että tuo lapsi on kohdannut 25 kertaa tuollaisen tukehduttamisyrityksen ja raakaa väkivaltaa ja nimenomaan niin että siitä on ympäristö tietoinen (tarkoitan nyt ainakin koulua joka tehnyt ilmoituksia).Ehkä tässä voidaan syyttää sitä että yksi työntekijä hoitaa monta, monta asiaa. Niin kenties niitä töitä on liikaa?
Pitäisikö siis miettiä tätä miten tätä hyvin arvokasta työtä saadaan tehtyä niin ettei tälläin käy?Ilmiantoja varmasti voisi tehdä enemmänkin ja varmasti se on huokasu että tutkittu tapaus on joko turha tai siinä saadaan perheelle apua ja tilanne parantumaan ja lapsi palaamaan kotiin kun tilanne on terve.
Mutta mehän ei tiedetä täällä kaikkea mitä poliisi tutkii ja mitä on tapahtunut ja miksi jotain menee niinkuin menee mutta kyllä tälläinen pienen lapsen näin turvaton elämä ja päättyminen väkivaltaiseen kuolemaan saa ihan oikeasti olla puheissa!
Vaikka se ei ole mielekäs aihe niin tuo lapsi eli juuri tuollaisen elämän kuin hänelle se tarjottiin.
Hän ei saanut apua.
Ei ollut kyse siitä ettei saanut sossusta aikaa tapaukseen vaan se ettei häntä sieltä koskaan autettu.Itse olen ihminen joka puuttuu kiusaamiseen työpaikalla ja mietin parannuksia, niin kyllähän tälläinen YKSITTÄINEN TRAGEDIA on asia joka pitää massiivisesti selata läpi ja miettiä miksi sitä pahaa ei voitu pysäyttää.
Ei sillä ole merkitystä että ne kaksi ovat selvästi mielenvikaisia; vaan se lapsi ei saanut apua. Ja se on asia joka tämän maan pitää käsittää. Se on sen koko systeemin tarkoitus.
Eikä voi sanoa ettei kaikkia voi auttaa: tuota lasta olisi voitu auttaa koska sitä koulukin huusi. Sellaista ei voida auttaa josta ei koskaan tiedetä että jotain tapahtuu.
Nimenomaan tästä on kyse, olisi voitu auttaa, olisi voitu pelastaa. Moni taho teki ilmoituksen, lapsi oli jo huostassa, mutta jostain käsittämättömästä syystä VIELÄ kerran palautettiin. IHmisjärki ei voi ymmärtää, eikä tuota voi selitellä millään resursseilla tai sillä, ettei tiedetty. Kyllä tiedettiin, mutta ei autettu. Kun vanhemmat ovat kykenemättömiä hoitamaan, lastensuojelulain mukaan yhteiskunnan pitää suojella.
Niitä ei voida auttaa, kenestä ei tiedetä. Tästä tytöstä tiedettiin, ei vain autettu. Se on niin törkeä virhe, että on vaikea ymmärtää puolustelijoita. Missä ihmisten moraali, ammattietiikka?
Vaikea olla sitä mieltä, että vääriä ls-ilmoituksia tehdään. Jos kotona on kaikki kunnossa, niin homma ok, ei tartte vetää herneitä nenään. JOs taas soskut eivät tee työtään, niin se on jo törkeä virhe. Se ei ole ok, eikä näitä asioita saa painaa villasella!
Nimeltä mainiten uhoaminen taitaa olla jo suorastaan herjauksen tunnusmerkit täyttävä asia, palstamoderaattorien olisi syytä nyt tarkkaan katsoa se ketju.
Ja oikeasti ihminen on aina syytön kunnes toisin todistetaan, eli toimet on tutkittava ja hutkittava vasta sen jälkeen.
Lastensuojelun suurin ongelma ei ole työntekijöiden huonous vaan surkea aliresursointi.
Totta kai yksittäisissä työntekijöissä voi olla hyviä ja huonoja siinä missä minkä tahansa ammatin edustajissa, mutta suurin ongelma tosiaan on, että esim. Helsingissä on ylipäätään lastensuojelussa ihan surkeasti liian vähän työntekijöitä verrattuna tarpeeseen. Moni aiheellinen asia jää tarkistamatta ja huonosti hoidetuksi.
Lastensuojelun suurin ongelma ei ole työntekijöiden huonous vaan surkea aliresursointi.
Totta kai yksittäisissä työntekijöissä voi olla hyviä ja huonoja siinä missä minkä tahansa ammatin edustajissa, mutta suurin ongelma tosiaan on, että esim. Helsingissä on ylipäätään lastensuojelussa ihan surkeasti liian vähän työntekijöitä verrattuna tarpeeseen. Moni aiheellinen asia jää tarkistamatta ja huonosti hoidetuksi.
Jos lapsi päätetään antaa pedofiilille eikä järjestetä mitään jälkikäteisseurantaa. Mamuille näillä samoilla sossuilla riittää kyllä aikaa ja akkoja. Just tuli telkkarista dokumentti missä Suomessa kymmenen vuotta asunut joku muka traumatisoitunut iso mies sai säännällisesti terapiaa kahdelta sossulta samanakaisesti. Haloo??? mies vaan kitisi että haluaa perheensä Suomeen eikä pysty tekmään töitä jos ei saa, ja sossut silmät vetistäen nyökytteli ja auttoi kirjoittamaan kaavakkeita
Ei ole puute resursseista vaan niiden kohdennuksesta
En ymmärrä
Kahden johtavan sosiaalityöntekijän koko nimi ja palkkataso, ja spekuloitiin miksi eivät tehneet mitään.
Itse ainakin ilmoitin kyseiset viestit asiattomiksi.
Mutta kyllä hekin tavallisia ihmisiä ovat ja tälläisiä on tarkoitus nimenomaan estää tapahtumasta.
Tuntuu hyvin oudolle että tuo lapsi on kohdannut 25 kertaa tuollaisen tukehduttamisyrityksen ja raakaa väkivaltaa ja nimenomaan niin että siitä on ympäristö tietoinen (tarkoitan nyt ainakin koulua joka tehnyt ilmoituksia).Ehkä tässä voidaan syyttää sitä että yksi työntekijä hoitaa monta, monta asiaa. Niin kenties niitä töitä on liikaa?
Pitäisikö siis miettiä tätä miten tätä hyvin arvokasta työtä saadaan tehtyä niin ettei tälläin käy?Ilmiantoja varmasti voisi tehdä enemmänkin ja varmasti se on huokasu että tutkittu tapaus on joko turha tai siinä saadaan perheelle apua ja tilanne parantumaan ja lapsi palaamaan kotiin kun tilanne on terve.
Mutta mehän ei tiedetä täällä kaikkea mitä poliisi tutkii ja mitä on tapahtunut ja miksi jotain menee niinkuin menee mutta kyllä tälläinen pienen lapsen näin turvaton elämä ja päättyminen väkivaltaiseen kuolemaan saa ihan oikeasti olla puheissa!
Vaikka se ei ole mielekäs aihe niin tuo lapsi eli juuri tuollaisen elämän kuin hänelle se tarjottiin.
Hän ei saanut apua.
Ei ollut kyse siitä ettei saanut sossusta aikaa tapaukseen vaan se ettei häntä sieltä koskaan autettu.Itse olen ihminen joka puuttuu kiusaamiseen työpaikalla ja mietin parannuksia, niin kyllähän tälläinen YKSITTÄINEN TRAGEDIA on asia joka pitää massiivisesti selata läpi ja miettiä miksi sitä pahaa ei voitu pysäyttää.
Ei sillä ole merkitystä että ne kaksi ovat selvästi mielenvikaisia; vaan se lapsi ei saanut apua. Ja se on asia joka tämän maan pitää käsittää. Se on sen koko systeemin tarkoitus.
Eikä voi sanoa ettei kaikkia voi auttaa: tuota lasta olisi voitu auttaa koska sitä koulukin huusi. Sellaista ei voida auttaa josta ei koskaan tiedetä että jotain tapahtuu.
Mutta huomannet itsekin, että käsittelet asiaa hieman eri tavalla kuin ne henkilöt, joista aloituksessa kirjoitan.
TOtta kai ihan jokaista ammattikuntaa saa ja pitääkin kritisoida aiheesta ja faktat tuntien. Totta kai on oikeus spekuloida tällaisissa tapauksissa, se on vain ja ainoastaan luonnollista.
Kysymys on nyt siitä MITEN asiat tehdään. LEvitelläänkö toisten nimiä, vaaditaanko päitä vadille summamutikassa, haukutaanko koko ammattikunta aina ja joka keskustelussa.
Kun se lastensuojelutyö on varmasti yksi vaativimmista hommista mitä on olemassa. SIinä on hirveästi tunteita pelissä, paljon rikkinäisiä ihmisiä, ja paljon ongelmallista lainsäädäntöä, jota on vaikea tulkita.
Siihen päälle vielä av-mammat ( ja muut) jotka ovat aina valmiit lynkkaamaan sossut olipa kyse sitten siitä, että joku on huostaanotettu tai jotakuta ei ole huostaanotettu, ja aina ollaan valmiita uskomaan sitä osapuolta JOLLA ON OIKEUS ASIASTA PUHUA! Sossuilla on vaitiolovelvollisuus, joten he eivät voi asioista kertoa, vaikka joku vääristelisi totuutta julkisuudessa miten paljon.
Ja totta kai myös sosiaalialalla on todella väärässä paikassa töissä olevia ihmisiä, tehdään virheitä jne. Mutta niin se on kaikissa muissakin ammateissa, ja harvassa niistäkään joutuu niin hirveän ryöpytyksen kohteeksi kuin mitä sossut joutuu.
Eikä siinäkään mitään, mutta kun se työ on jo valmiiksi täynnä uhkailuja ja väkivaltaa, niin jotenkin ajattelisi, että me normaalit ihmiset sitten pystyisimme lähtökohtaisesti suhtautumaan asiallisesti, ja odottamaan sitä, että ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan.
-Ap.
Ja sosiaaliviranomaiset ovat oikein kulisseissa klähminnän ja salailun ammattilaisia.
Siihenhän se koko tyriminen perustuukin, kun vastuullisia ei ikinä saada kunnolla tilille!
Ja puhun nyt teistä sossuista vauhkoajat. Mun on ihan hirveän vaikea ymmärtää mitä te haluatte? Toisaalta työ on idioottien hommaa, jota tekee ne, jotka ei muuta työtä saa. Ja tietysti aina väärät ihmiset, kukaan ei oikein sovellu alalle. Siksi onkin hienoa, että edes jotkut siellä jaksavat puurtaa.
Aivan.
Sosiaalitoimen työntekijöiden tekemisistä ja tekemisistä jättämättömille seuraavat huomiot:
a) Sosiaalityöntekijän työ edellyttää ylempää korkeakoulututkintoa (yhteiskuntatieteiden maisteri) pääaineena sosiaalityö. Aikanaan sosiaalityöntekijän koulutuksen suorittaneet pätevöityvät kokemuksen ja lisäkoulutuksen kautta.
b) "Alalle soveltuvuus" (mitä sillä sitten kulloinkin tarkoitetaan) on nimen omaan sosiaalityöntekijöiden osalta jotenkin järjetön kysymys. He eivät esimerkiksi opeta lapsia, hoida vanhuksia, ohjaa nuoria tai vartioi vankeja. He eivät ole psykologeja, lääkäreitä, hoitajia tai lastentarhanopettajia.
He eivät siis tarvitse soveltuvuustestejä, koska heidän asiakaskontaktinsa ovat rajoitettuja ja ennen kaikkea he ovat tekemässä päätöksiä - eli käyttämässä heille lain suomaa päätäntävaltaa. Se on heidän varsinainen työnsä: soveltaa sosiaalilainsäädäntöä käytäntöön.
Sosiaalityöntekijät toimivat saamiensa tietojen pohjalta. Mikäli heille toimitetaan esim. lastensuojeluilmoitus, he suorittavat toimenpiteet, joita tuon ilmoituksen vastaanottamisen jälkeen laki edellyttää.
Sosiaalityöntekijöiden ammattia ei pidä verrata palvelualoihin. He eivät ole täällä palvellakseen ihmisiä ja perheitä, vaikka tällaista näkökulmaa heidän koulutuksessaankin esitellään.
Ensisijaisesti he ovat kuitenkin lain toimeenpanijoita, omalla paikallaan virkavallan, poliisin ja rikosseuraamuslaitoksen rinnalla. Vaikka usein siltä tuntuukin, he nimenomaan eivät ole tuomiovallan ulkopuolella, vaan heitä koskevat tarkat ja sitovat normistot virkaa hoitaessaan. Heidän päätöksiään ja toimiaan seurataan ja arvioidaan eri mittareilla.
- että tapaus pitäisi hyssystellä kuoliaaksi
- että sen pohjalta ei saisi keskustella sosiaalitoimen järjettömän huonosta tilasta
- että sen pohjalta ei saisi kyseenalaistaa sitä, miten täysin käytönnön kanssa yhteensopimattomalla koulutuksella sosiaalitoimen työntekijät palkataan?
Miksi ei?
Vain nostamalla näitä asioita esiin, niihin voi tulla muutoksia.
Kukaan ei puuttuisi vanhustenhuollon järkyttävään tilaan, jollei yksittäisten kammottavien laiminlyöntien kautta julkinen keskustelu laajentuisi ihmettelemään epäkohtia myös yleisemmällä tasolla.
Nyt vanhstenhuoltoon ollaan tekemässä lakisääteisiä uudistuksia.
Mutta sosiaalitoimen epäkohdista ei saisi puhua?
Etkö halua sinne uudistuksia? Oletpa julma ja outo ihminen.
Sosiaalityöntekijöistä valtaosa on ns. valesosiaalityöntekijöitä. Ekan vuoden opiskelijoita, sosiaaliohjaajia, lähihoitajia jne.
Kuvio on se, että lauma epäpäteviä häärii kentällä ja sitten yksi pätevä leimaa kumileimasimella heidän puuhastelunsa.
Ja lakia nyt ei todellakaan voi soveltaa muuta kuin lakimiehet! Sosiaaliviranomaisilla ei ole minkäänlaista juridista koulutusta tai osaamista. Sehän se perusongelma onkin!
Lauma heikosti koulutettuja ämmiä kaahaa kentällä ja sohii sinne sun tänne!
Ja puhun nyt teistä sossuista vauhkoajat. Mun on ihan hirveän vaikea ymmärtää mitä te haluatte? Toisaalta työ on idioottien hommaa, jota tekee ne, jotka ei muuta työtä saa. Ja tietysti aina väärät ihmiset, kukaan ei oikein sovellu alalle. Siksi onkin hienoa, että edes jotkut siellä jaksavat puurtaa.
Aivan.
Sosiaalitoimen työntekijöiden tekemisistä ja tekemisistä jättämättömille seuraavat huomiot:
a) Sosiaalityöntekijän työ edellyttää ylempää korkeakoulututkintoa (yhteiskuntatieteiden maisteri) pääaineena sosiaalityö. Aikanaan sosiaalityöntekijän koulutuksen suorittaneet pätevöityvät kokemuksen ja lisäkoulutuksen kautta.
b) "Alalle soveltuvuus" (mitä sillä sitten kulloinkin tarkoitetaan) on nimen omaan sosiaalityöntekijöiden osalta jotenkin järjetön kysymys. He eivät esimerkiksi opeta lapsia, hoida vanhuksia, ohjaa nuoria tai vartioi vankeja. He eivät ole psykologeja, lääkäreitä, hoitajia tai lastentarhanopettajia.
He eivät siis tarvitse soveltuvuustestejä, koska heidän asiakaskontaktinsa ovat rajoitettuja ja ennen kaikkea he ovat tekemässä päätöksiä - eli käyttämässä heille lain suomaa päätäntävaltaa. Se on heidän varsinainen työnsä: soveltaa sosiaalilainsäädäntöä käytäntöön.
Sosiaalityöntekijät toimivat saamiensa tietojen pohjalta. Mikäli heille toimitetaan esim. lastensuojeluilmoitus, he suorittavat toimenpiteet, joita tuon ilmoituksen vastaanottamisen jälkeen laki edellyttää.
Sosiaalityöntekijöiden ammattia ei pidä verrata palvelualoihin. He eivät ole täällä palvellakseen ihmisiä ja perheitä, vaikka tällaista näkökulmaa heidän koulutuksessaankin esitellään.
Ensisijaisesti he ovat kuitenkin lain toimeenpanijoita, omalla paikallaan virkavallan, poliisin ja rikosseuraamuslaitoksen rinnalla. Vaikka usein siltä tuntuukin, he nimenomaan eivät ole tuomiovallan ulkopuolella, vaan heitä koskevat tarkat ja sitovat normistot virkaa hoitaessaan. Heidän päätöksiään ja toimiaan seurataan ja arvioidaan eri mittareilla.
Jos sosiaalityöhön jotain tarvitaan, niin nimenomaan soveltuvuutta. He vastaavat mm. lasten turvallisuudesta, ovat kyllä palveluammatissa. Eivät ole mitään tunteettomia robotteja (eivät saisi olla), jotka vain pyörittelevät papereita, heillä on valta tehdä ratkaisevia päätöksiä. Täällä taas joku robotti puolustelee omaa empatian puutetta, kun sitä ei alalle muka tarvitse :D.
muutenkaan mitään kunniaa palauttanut tuolla avautumisella sosiaalityöstä ja koulutuksesta. Pikemminkin laitoit työntekijät ja koko alan entistä vastenmielisempään valoon.
Kuka valopää väittää, ettei tuolle alalle muka tarvittaisi soveltuvuuskokeita? Vastaus: sellainen joka tietää itse tyrivänsä nämä kokeet, jos sellaiset tulisi.
- että tapaus pitäisi hyssystellä kuoliaaksi
- että sen pohjalta ei saisi keskustella sosiaalitoimen järjettömän huonosta tilasta
- että sen pohjalta ei saisi kyseenalaistaa sitä, miten täysin käytönnön kanssa yhteensopimattomalla koulutuksella sosiaalitoimen työntekijät palkataan?Miksi ei?
Vain nostamalla näitä asioita esiin, niihin voi tulla muutoksia.
Kukaan ei puuttuisi vanhustenhuollon järkyttävään tilaan, jollei yksittäisten kammottavien laiminlyöntien kautta julkinen keskustelu laajentuisi ihmettelemään epäkohtia myös yleisemmällä tasolla.
Nyt vanhstenhuoltoon ollaan tekemässä lakisääteisiä uudistuksia.
Mutta sosiaalitoimen epäkohdista ei saisi puhua?
Etkö halua sinne uudistuksia? Oletpa julma ja outo ihminen.
Että OSAATKO SINÄ LUKEA????
Kokeilepa ensin lukea kirjoitukseni, ja tule sitten takaisin, jooko?
-Ap.
muutenkaan mitään kunniaa palauttanut tuolla avautumisella sosiaalityöstä ja koulutuksesta. Pikemminkin laitoit työntekijät ja koko alan entistä vastenmielisempään valoon.
Kuka valopää väittää, ettei tuolle alalle muka tarvittaisi soveltuvuuskokeita? Vastaus: sellainen joka tietää itse tyrivänsä nämä kokeet, jos sellaiset tulisi.
Vain täysi uuno väittää, etteikö ala ole juuri sellainen, jolla soveltuvuus on kaikki kaikessa.
Miten ylipäänsä on mahdollista, että TUOLLAISELLA alalla soveltuvuutta ei testata?
"normaali-ihmisen" oli sitten töissä sosiaalitoimessa tai ei on todella vaikea ymmärtää kuinka paha joku vanhempi voi olla. Ei sitä pysty käsittämään etukäteen että näin voisi käydä.
Tuntuu että täälläkin palstalla on unohdettu ketkä olivat ne todelliset syylliset tämän lapsen kohtaloon. Pystyttekö arvaamaan ketä tarkoitan?
Usko yhteiskunnan kaikkivoipaisuuteen on suuri. Yhteiskunnan pitää pystyä estämään ihmisiä tappamasta lapsiaan ja jos se ei siihen pysty, syy on yhteiskunnan. Ehkä näiden murhaajienkin pitäisi haastaa oikeuteen sosiaalitoimi, sen tehtävänä oli estää heitä murhaamasta. Kyllä tämä meidän holhousyhteiskunta on mennyt liian pitkälle ja se hämärtää ihmisten oman vastuun yhtään mistään.