Pelkäätkö että sinulle tai perheellesi kostetaan jotain?
Kommentit (41)
Tajuan. Jos ihminen on kaikessa persoonallisuushäiriössään sitä mieltä, että kaikki muut esimerkiksi minä, ovat aiheuttaneet hänen elämänsä ongelmat. Niin kostolle löytyy sairaan ihmisen mielessä hyvä syy. Näin.
Mutta tuntemassani tapauksessa, meille on viranomaisten taholta kerrottu mahdolliset uhkat. Henkilö näennäisen terveen oloinen ei voi kuvitella millaista osviittaa hänestä on annettu.
Tosin kyseisellä henkilöllä on aika painavia asioita taustalla, että taitaa olla "tarkkailussa" muutenkin.
Ihminen, perheellinen, työssä käyvä, mutta huonolla hetkellä susi, sellainen hautova hullu.
on sairasta, Aina!
Ei terve järkinen kosta. JA nyt en puhu mistään kananmunatempuista, vaan tahallisesta toisen maineen, hengen tai aineellisen omaisuuden tuhoamisesta.
Niistä mahdollisesti mullekin kostettavista tapahtumista on jo onneksi niin monta vuotta aikaa.
Mutta tuntemassani tapauksessa, meille on viranomaisten taholta kerrottu mahdolliset uhkat. Henkilö näennäisen terveen oloinen ei voi kuvitella millaista osviittaa hänestä on annettu.
Tosin kyseisellä henkilöllä on aika painavia asioita taustalla, että taitaa olla "tarkkailussa" muutenkin.Ihminen, perheellinen, työssä käyvä, mutta huonolla hetkellä susi, sellainen hautova hullu.
Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, että vainooja on ehtinyt tehdä tuhonsa ennen kuin virkavalta tulee paikalle.
Lopeta nyt hyvä ihminen nämä kummalliset kysymykset jo!
Mutta tuntemassani tapauksessa, meille on viranomaisten taholta kerrottu mahdolliset uhkat. Henkilö näennäisen terveen oloinen ei voi kuvitella millaista osviittaa hänestä on annettu. Tosin kyseisellä henkilöllä on aika painavia asioita taustalla, että taitaa olla "tarkkailussa" muutenkin. Ihminen, perheellinen, työssä käyvä, mutta huonolla hetkellä susi, sellainen hautova hullu.
Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, että vainooja on ehtinyt tehdä tuhonsa ennen kuin virkavalta tulee paikalle.
Joutuu vastaamaan teoistaan. Ihminen kun lopulta katsoo silmästä silmään tekosiaan. Siihen uskon ja se ei ole edes liikuttavaa. Huomaa vasta liian myöhään menettävänsä paljon enemmän mitä sai.
Mutta tuntemassani tapauksessa, meille on viranomaisten taholta kerrottu mahdolliset uhkat. Henkilö näennäisen terveen oloinen ei voi kuvitella millaista osviittaa hänestä on annettu. Tosin kyseisellä henkilöllä on aika painavia asioita taustalla, että taitaa olla "tarkkailussa" muutenkin. Ihminen, perheellinen, työssä käyvä, mutta huonolla hetkellä susi, sellainen hautova hullu.
Joutuu vastaamaan teoistaan. Ihminen kun lopulta katsoo silmästä silmään tekosiaan. Siihen uskon ja se ei ole edes liikuttavaa. Huomaa vasta liian myöhään menettävänsä paljon enemmän mitä sai.
Jos sinulta vaikka lahdataan perhe, ja tekijä "joutuu vastuuseen", sinä olet menettänyt paljon enemmän kuin hän.
Lopeta nyt hyvä ihminen nämä kummalliset kysymykset jo!
Kysymyksessä ei ole mitään kummallista. Aihe taitaa olla sinulle jostain syystä ahdistava.
Tällä palstalla on ollut koston teema esillä viime aikoina. Minä en ole aloittanut niitä muita ketjuja, enkä ole esittänyt täällä muitakaan kysymyksiä, kummallisia tai ei.
ap
Itse kyllä todellakin kostan tilaisuuden tullen omaa perhettäni kiusanneille sekä tämän kiusaajan koko perheelle ja suvullekin. Esim. lasteni koulukiusaajalle todellakin, jos vaan hienotunteinen tilaisuus tulee.
Eli sen edestä löytää minkä taakseen jättää! Ja hyvä niin. Pahan on saatava palkkansa, itse henkilökohtaisesti uskon näin.
Vähän pelkään. Naapurin kanssa tuli riitaa naurettavan pienestä asiasta. Normaalin ihmisen kanssa asia olisi sovittu ja unohdettu, mutta naapurini ei ole normaali. En tiedä mikä sillä on vialla mutta hullulta vaikuttaa. Olen kaikkeni tehnyt että sopu säilyisi, koska tästä ihmisestä näkee jo päältäpäin että kun sillä päässä napsahtaa niin on varmasti ihan syyntakeeton.
mieheni ammatin vuoksi pelkään ja on uhkailtukin.
Meillä on tietyt turvatoimet ja "salaisuudet", mutta toisinaan pelottaa enemmän.
Joudun välillä tekemään ikäviä päätöksiä. Totta kai esim. irtisanomisen (joka on aina tosi pitkä prosessi ja johtuu pääsääntöisesti työntekijästä itsestään) mietityttää aina tosi kovasti, kun siinä jengi on jsokus tosi vihaista aluksi. Mutta onneksi tähän asti ei ole tullut mitään. Joillekin kollegoille on tullut uhkailuja kotiin. Mutta yleensä tilanne rahoittuu.
Se, että sinua tai perhettäsi vainotaan, ei tarkoita että olet ensin itse/perheesi tehnyt jotakin vääryyttä toiselle, jonka sitten vääryyttäkokenut ihminen kostaa oikeudentunnossaan!!
Elämä ei ole näin yksinkertaista!
Esim. eräs lähisukulainen on mielisairas. Hän on diagnisoitu vaikka millä sairaudella, mutta ei suostu hoitoon, kun ei ole hänellä sairaudentunnetta. Samaan aikaan on huippuälykäs (mm. aikoo juuri alkaa tekemään tohtorinväitöstä, mutta yliopisto ei halua, koska tää tyyppi on hullu ja siksi hankala ihminen).
Tämä ihminen on sosiopaatti, narsisti ja epäluuloinen (epäluuloisesti harhainen) jne. Ei tule toimeen kenenkään ihmisen kanssa. Riitaantuu siis ihan kaikkien kanssa. Saattaa esim. syyttää ihan aiheettomasti jostakin mitä et ole tehnyt (olet huijannut häntä jne). Pelkään, että hän alkaa joku päivä vainoamaan koska on niin täynnä epäluuloa ja vihaa/katkeruutta/kateutta muita kohtaan etenkin lähiomaisia kohtaan. Hänen mielestään me kaikki olemme velkaa hänelle, ja meidän tulisi mm. elättää hänet (on juuri valmistunut yliopistosta, ja sairaseläkkeellä).
Hänen mielestään me kaikki olemme velkaa hänelle, ja meidän tulisi mm. elättää hänet (on juuri valmistunut yliopistosta, ja sairaseläkkeellä)..
Mitähän ongelmia tuollaisesta seuraisi kodittomana kaduilla harhailevana?
Hulluille pitäisi maksaa eläkkeet heti eikä huomenna. Toimeentulo on yksi seikka joka vähentää hullujen flippailua.
Onko sinusta kohtuullista, että tämä henkilö vainoasi sinua siksi, että hän haluaa, että esim. annat hänelle tuosta vain 10.000 euroa? Ja saisit tästä kuulla vähän väliä?
ei tarkoita että olet ensin itse/perheesi tehnyt jotakin vääryyttä toiselle, jonka sitten vääryyttäkokenut ihminen kostaa oikeudentunnossaan!!
ja elävät sitten peläten omaa varjoaankin.
Ihan vaan kommnttina kun tulee sellaisia ylemmyydentuntoisia "emme ole tehneet pahaa, tietenkään kukaan ei kosta", niin ei koston uhriksi joutuminen ole aina oma syy!! Ja koston uhriksi jouuminen ei ole "ansion mukaan" aina laisinkaan.
Itse en ole kodöskaan tehnyt mitään pahaa ja silti psykopaatti isäni haluaa kostaa mulle. On kateellinen, kaunainen, vihaa ja katkeruutta täynnä, syyttää muita elämänsä kurjuudesta. Ja ennenkaikkea, haluaa tuhota toisen onnen, riistää kaiken kauniin ja hyvän, KOSTAA.
Ymmärtäkää nyt että natdistit, psykot jne haluavat kostaa aina ja kaikille, koska eivät kestä toisten onnea, eikä sillä ole mitään tekemistä että onko narsistia ensin joku loukannut vai ei.
Psykopaatin viha, kostonhimo ja raivo on patologista, sisäsyntyistä, hallitsematonta, ilman syytä laukeavaa.
Saan siis itse syyttömänä pelätä isäni mielipuolista raivoa ja vihaa perhettäni ja minua kohtaan
. Enkä tidellakan ole teynyt mitään minkä takia tämä olisi jotenkin "minun syytäni".
Onko sinusta kohtuullista, että tämä henkilö vainoasi sinua siksi, että hän haluaa, että esim. annat hänelle tuosta vain 10.000 euroa? Ja saisit tästä kuulla vähän väliä?
ja samasta ihmiset maksavat sotilaille ja sotilasliitoille turvarahaa.
Tavallaan samalla tavoin maksetaan vakuutusyhtiöille, kun niin pelätään ja pelolle on selvä aihe.
Aiheettomasti ei tarvitse maksaa. Lääkäri kyllä diagnosoi hullulle eläkkeen niin hullusta ei ole vaaraa sivullisille.
Vaarallisin yhtälö on rahaton ja koditon hullu.
Meillä siis lähiomaisena myös yksi sosiopaatti, narsisti ym ym. Hän on niin täynnä katkertuutta esim. perhettäni kohtaan! Emme koskaan ole tehneet hänelle mitään pahaa, päinvastoin olemme auttaneet (esim. materiaalista apua), mutta mikään ei riitä! Hän ei pyydä, vaan vaatii, ja ne vaatimukset eivät ole mitään pientä! Hän kokee itse, että ME olemme velallisia HÄNELLE. Häntä kohdellaan väärin, syrjitään koska me pystymme käymään töissä, ja elämään sellaista elämää kuin haluamme, olemme siksi jo velkaa hänelle samanlaisen elämän. Näin hänen ajatuskulkunsa menee. Eli meidän tulisi kustanataa hänelle lomamatka, jos itse olemme olleet lomamatkalla jne. Kohtuullista vai mitä?
Parasta on kun yrittää pitää vain mahdollisimman pitkää välimatkaa tuohon psykoon, mutta hän ei halua sitä. Hän haluaa hyötyä meistä mahdollisimman paljon. Tietäisittepä vain mitä kaikkea kohtuutonta hänen asialistallaan on perhettämme kohtaan.
MM. meidän tulisi hoitaa hänen muuttonsa aina kun hän muuttaa (usein, koska riitaantuu vuokraisännän ja naapureiden kanssa jossakin vaiheessa aina). Itse hän ei esim. tee mitään muuttaessa, vaan kääntyy sitten sossunpuoleen, jotka maksavat muuttomiehet... Osaa aina vedota sairauteensa silloin kun hyötyy siitä, mutta sitten itse ei tunnusta olenvansa sairas!
Väittää, että yritämme esim. tappaa hänet jne Kaikkea harhaista syytöstä, joka ei ole normaalia.
Mutta AVlaistenhan mielestä olemme itse syypäitä tietenkin siihen, että meitä näin vainotaan...