Tänään taas av-mamman syvä paskuus oikein kukoistaa.
Ja puhun nyt teistä sossuista vauhkoajat.
Mun on ihan hirveän vaikea ymmärtää mitä te haluatte?
Toisaalta työ on idioottien hommaa, jota tekee ne, jotka ei muuta työtä saa. Ja tietysti aina väärät ihmiset, kukaan ei oikein sovellu alalle.
Kukahan sinne alalle voisi vapaaehtoisesti haluta, kun yleinen arvostus on tällä tasolla, ja keskustelu tätä luokkaa?
Sossuilla on kuulemma ihan liikaa valtaa, ja puuttuvat ihan väärien perheiden elämiin, koska niillähän pitäisi olla selvännäkijän lahjoja, että tietävät mikä on kenenkin todellinen tilanne. Ne varmaan ihan huvikseen ilmoittelevat etukäteen kotikäynneistä, sitä ei varmaan mikään laki tai säädös määrää?
Se on varmaan kiva olla sekopäisten vanhempien uhkailtavana ja muiden ihmisten sylkykuppina koko ajan.
Meinaatteko oikeasti, että tällä toimintakulttuurilla, mitä tekin täällä ylläpidätte saadaan se sossun toiminta kuntoon? Että nyt sinne hakeutuu ne oikeat tyypit ja lastensuojelu alkaa pelaamaan?
HUOM! Olen ehdottomasti sitä mieltä, että lastensuojelun toimet tuossa 8-v tytön tapauksessa pitää tutkia. Mutta se ei ole av:n tehtävä, ja on aivan törkeää levitellä täällä ihmisten nimiä, kun suomi on täynnä sekopäitä, jotka voi tehdä ihan mitä tahansa. Ja varsinkin kun me emme tiedä mikä on ollut kenenkin vastuu kyseisessä tapauksessa.
Ja ei, en ole itse alalla, en siihen ikinä pystyisi. Siksi onkin hienoa, että edes jotkut siellä jaksavat puurtaa.
Kommentit (98)
Tuo se ongelma pähkinänkuoressa on.
Tuosta johtuu, että niitä virheitä ja mokia sattuu niin paljon.
Ja tuosta johtuu myös se, että alan edustajia vihataan niin syvästi.
Epäpätevyys ja mielivaltaisuus ei koskaan ole kerännyt kehuja tai sympatiaa!
Idiootti olet ihan itse. Kouhkaat silko-otsaisena asioista, joista et mitään ymmärrä.
Sosiaalityöntekijöistä valtaosa on ns. valesosiaalityöntekijöitä. Ekan vuoden opiskelijoita, sosiaaliohjaajia, lähihoitajia jne.
Kuvio on se, että lauma epäpäteviä häärii kentällä ja sitten yksi pätevä leimaa kumileimasimella heidän puuhastelunsa.
Ja lakia nyt ei todellakaan voi soveltaa muuta kuin lakimiehet! Sosiaaliviranomaisilla ei ole minkäänlaista juridista koulutusta tai osaamista. Sehän se perusongelma onkin!
Lauma heikosti koulutettuja ämmiä kaahaa kentällä ja sohii sinne sun tänne!
Tässä sitä taas ollaan. Juuri näitä kaahottajia tarkoitin avauksellani. Hyvä sinä. Sait päivän "Idiootein av-mamma"-palkinnon.
T: Ap.
Sinä kyllä kisaat siitä tittelistä aika kärkipaikoilla ;). Ja en ole tuo kirjoittaja.
Sosiaalityöntekijöistä valtaosa on ns. valesosiaalityöntekijöitä. Ekan vuoden opiskelijoita, sosiaaliohjaajia, lähihoitajia jne. Kuvio on se, että lauma epäpäteviä häärii kentällä ja sitten yksi pätevä leimaa kumileimasimella heidän puuhastelunsa. Ja lakia nyt ei todellakaan voi soveltaa muuta kuin lakimiehet! Sosiaaliviranomaisilla ei ole minkäänlaista juridista koulutusta tai osaamista. Sehän se perusongelma onkin! Lauma heikosti koulutettuja ämmiä kaahaa kentällä ja sohii sinne sun tänne!
Ei pidä paikkaansa.
Lastensuojelun huostaanottopäätöksiä tekevissä sosiaalityöntekijöissä ei ole epäpäteviä, (ei varsinkaan esim. lähihoitajia) vaan niihin tehtäviin on kaikkein tiukimmat vaatimukset.
Sen sijaan aikuissosiaalityössä (jossa lähinnä hoidetaan juoppojen ym. asioita), on kyllä epäpäteviä.
Muista myös, että huostaanottopäätöksen kaltaisia päätöksiä EI TEE KUKAAN yksittäinen sos. työntekijä vaan tiimi, jossa on useita päteviä, asiaatuntevia ja kokeneita henkilöitä.
Ja joita on äärettömän vaikea saada kumottua. Ihan sekopäistä touhua.
Sosiaalityöntekijöistä valtaosa on ns. valesosiaalityöntekijöitä. Ekan vuoden opiskelijoita, sosiaaliohjaajia, lähihoitajia jne. Kuvio on se, että lauma epäpäteviä häärii kentällä ja sitten yksi pätevä leimaa kumileimasimella heidän puuhastelunsa. Ja lakia nyt ei todellakaan voi soveltaa muuta kuin lakimiehet! Sosiaaliviranomaisilla ei ole minkäänlaista juridista koulutusta tai osaamista. Sehän se perusongelma onkin! Lauma heikosti koulutettuja ämmiä kaahaa kentällä ja sohii sinne sun tänne!
Ei pidä paikkaansa.
Lastensuojelun huostaanottopäätöksiä tekevissä sosiaalityöntekijöissä ei ole epäpäteviä, (ei varsinkaan esim. lähihoitajia) vaan niihin tehtäviin on kaikkein tiukimmat vaatimukset.
Sen sijaan aikuissosiaalityössä (jossa lähinnä hoidetaan juoppojen ym. asioita), on kyllä epäpäteviä.
Muista myös, että huostaanottopäätöksen kaltaisia päätöksiä EI TEE KUKAAN yksittäinen sos. työntekijä vaan tiimi, jossa on useita päteviä, asiaatuntevia ja kokeneita henkilöitä.
Asiasta on ollut mediassa ihan selväsanaisesti. On kuulemma niin vaikea saada pätevää porukkaa lastensuojeluun.
Onhan se älytöntä, että epäpätevät saavat tehdä päätöksiä, joista ei voi valittaa! Ja joita on äärettömän vaikea saada kumottua. Ihan sekopäistä touhua.
Valetta tulee.
Epäpätevät eivät tee sos. toimessa päätöksiä. Ja merkittävissä tapauksissa (mm. huostaanotto) on oltava aina usean työntekijän muodostaman tiimin yhteispäätös.
että on esimerkiksi 9 täysin epäpätevää ja heitä ohjaa yksi virallisesti pätevä.
Hän kuittaa sitten näiden epäpätevien lausunnot, hakemuset jne. niin että huostaanottohakemus on virallisesti pätevän tekemä - mutta käytännössä tämä pätevä ei välttämättä ole edes lukenut papereita läpi, saati tavannut lasta tai vanhempia.
Ei siinä ketään tiimiä ole. On nämä valmistelijat ja sitten on kuittaaja.
Sitten tälle hakemukselle haetaan siunaus hallinto-oikeudesta.
Siinä se.
Juuri oli lehdessä juttuakin Helsingin sosiaalitoimesta.
Se on läpeensä täynnä epäpäteviä. Ja sitten jossakin kulisseissa häärii muutama toimet kuittaava pätevä.
että on esimerkiksi 9 täysin epäpätevää ja heitä ohjaa yksi virallisesti pätevä. Hän kuittaa sitten näiden epäpätevien lausunnot, hakemuset jne. niin että huostaanottohakemus on virallisesti pätevän tekemä - mutta käytännössä tämä pätevä ei välttämättä ole edes lukenut papereita läpi, saati tavannut lasta tai vanhempia. Ei siinä ketään tiimiä ole. On nämä valmistelijat ja sitten on kuittaaja. Sitten tälle hakemukselle haetaan siunaus hallinto-oikeudesta. Siinä se.
Tuollaista tilannetta "9 epäpätevää + 1 pätevä" ei missään sosiaalitoimen yksikössä ole ollut työvoimapulan ollessa pahimmillaankaan.
Jos kerran tiedät tällaisesta tapauksesta + päätöksestä, olepa ystävällinen ja tee kantelu.
Joko teit?
Jos et ole aivan varma, älä huutele puskista.
Sosiaalityöntekijöistä valtaosa on ns. valesosiaalityöntekijöitä. Ekan vuoden opiskelijoita, sosiaaliohjaajia, lähihoitajia jne.
Kuvio on se, että lauma epäpäteviä häärii kentällä ja sitten yksi pätevä leimaa kumileimasimella heidän puuhastelunsa.
Ja lakia nyt ei todellakaan voi soveltaa muuta kuin lakimiehet! Sosiaaliviranomaisilla ei ole minkäänlaista juridista koulutusta tai osaamista. Sehän se perusongelma onkin!
Lauma heikosti koulutettuja ämmiä kaahaa kentällä ja sohii sinne sun tänne!
Tässä sitä taas ollaan. Juuri näitä kaahottajia tarkoitin avauksellani. Hyvä sinä. Sait päivän "Idiootein av-mamma"-palkinnon.
T: Ap.
Tässähän on koko ongelman ydin kiteytettynä.
Pätevät päätöksentekijät tekevät päätökset näiden epäpätevien kentällä toimivien lausuntojen perusteella.
[Eivät ole mitään tunteettomia robotteja (eivät saisi olla), jotka vain pyörittelevät papereita, heillä on valta tehdä ratkaisevia päätöksiä. Täällä taas joku robotti puolustelee omaa empatian puutetta, kun sitä ei alalle muka tarvitse :D.
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/en-tieda-kuka-tassa-on-hullu-mu…
Ei pidä paikkaansa.Lastensuojelun huostaanottopäätöksiä tekevissä sosiaalityöntekijöissä ei ole epäpäteviä, (ei varsinkaan esim. lähihoitajia) vaan niihin tehtäviin on kaikkein tiukimmat vaatimukset.
Miksi joku hakee työhön jossa on niin huono palkka? Epäpätevä hakee
- että tapaus pitäisi hyssystellä kuoliaaksi
- että sen pohjalta ei saisi keskustella sosiaalitoimen järjettömän huonosta tilasta
- että sen pohjalta ei saisi kyseenalaistaa sitä, miten täysin käytönnön kanssa yhteensopimattomalla koulutuksella sosiaalitoimen työntekijät palkataan?Miksi ei?
Vain nostamalla näitä asioita esiin, niihin voi tulla muutoksia.
Kukaan ei puuttuisi vanhustenhuollon järkyttävään tilaan, jollei yksittäisten kammottavien laiminlyöntien kautta julkinen keskustelu laajentuisi ihmettelemään epäkohtia myös yleisemmällä tasolla.
Nyt vanhstenhuoltoon ollaan tekemässä lakisääteisiä uudistuksia.
Mutta sosiaalitoimen epäkohdista ei saisi puhua?
Etkö halua sinne uudistuksia? Oletpa julma ja outo ihminen.
Että OSAATKO SINÄ LUKEA????
Kokeilepa ensin lukea kirjoitukseni, ja tule sitten takaisin, jooko?
-Ap.
sun ylipitkässä sepustuksessa ei ollut mitään, mitä olisi tarve lukea uudelleen.
tajuatko dorka itse käsitettä JULKINEN PAHEKSUNTA?
TAjuatko kuinka voimakas väline on?
Tajuatko, että sen voima syntyy nimenomaan näillä epävirallisilla foorumeilla?
Ja vain kun, se on tarpeeksi voimakasta ja laajaa, se voi VAIKUTTAA ASIOIHIN.
Jos sinä auktoriteettiuskoinen pallopää haluat luottaa siihen, että maailma paranee, kun kaikki muut paitsi viranomaiset ovat hiljaa, niin sun naiiviutes on 2-vuotiaan luokkaa.
MEILLÄ ON OIKEUS PAHEKSUA TÄTÄ ASIAA AV-LLA.
MEILLÄ ON VELVOLLISUUS, VEL-VOL-LI-SUUS, TEHDÄ NIIN, JOTTA VAIKUTTAMISEN VÄLINE NIMELTÄ JULKINEN PAHEKSUNTA TOIMII.
TAJUSITKO DORKA?
Tuo se ongelma pähkinänkuoressa on.
Tuosta johtuu, että niitä virheitä ja mokia sattuu niin paljon.
Ja tuosta johtuu myös se, että alan edustajia vihataan niin syvästi.
Epäpätevyys ja mielivaltaisuus ei koskaan ole kerännyt kehuja tai sympatiaa!
Idiootti olet ihan itse. Kouhkaat silko-otsaisena asioista, joista et mitään ymmärrä.
leimata koko ammattikunta idiooteiksi epäpäteviksi kaahottaviksi ämmiksi.
Mutta kuten sanoin, olet palkintosi ansainnut.
Nyt mua kyllä kiinnostaisi tietää pari asiaa:
a) Mistä SINÄ tiedät näin tarkasti nämä sosiaalialan ongelmat?
ja
b) Mistä sinä tiedät että mä en ole koskaan ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa tavalla tai toisella?
Eikös idioottia yleensä ole tehdä typeriä yleistyksiä asioista joista ei mitään tiedä? Sinä olet tehnyt niitä, mä olen taas peräänkuuluttanut keskusteluun asiallisuutta.
Että kumpihan tässä nyt on idiootti?
T: ap.
Nyt mua kyllä kiinnostaisi tietää pari asiaa:
a) Mistä SINÄ tiedät näin tarkasti nämä sosiaalialan ongelmat?
ja
b) Mistä sinä tiedät että mä en ole koskaan ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa tavalla tai toisella?
Eikös idioottia yleensä ole tehdä typeriä yleistyksiä asioista joista ei mitään tiedä? Sinä olet tehnyt niitä, mä olen taas peräänkuuluttanut keskusteluun asiallisuutta.
Että kumpihan tässä nyt on idiootti?
T: ap.
Mitä sä ap tolla äklöllä tenttaamisella yrität saada aikaan? SEn että sossuasioista ovat tietoisia vain sossun syrjäytyneet asiakkaat, joten sellaisten kommenttejakaan ei sitten tarvitse ottaa todesta vai mitä?
Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä tästä asiasta ilman että sä tenttaat mielipiteen antajan kompetenssia.
hyi, nousee karvat pystyyn. Ilmiselvästi ap meuhkaa täällä, koska tämän tapauksen nostattama kohu osui omaan nilkkaan.
Enpä ihmettelisi, vaikka olisi sosiaalitoimessa Itä-Helsingissä töissä. Alalla satavarmasti joka tapauksessa.
- että tapaus pitäisi hyssystellä kuoliaaksi
- että sen pohjalta ei saisi keskustella sosiaalitoimen järjettömän huonosta tilasta
- että sen pohjalta ei saisi kyseenalaistaa sitä, miten täysin käytönnön kanssa yhteensopimattomalla koulutuksella sosiaalitoimen työntekijät palkataan?Miksi ei?
Vain nostamalla näitä asioita esiin, niihin voi tulla muutoksia.
Kukaan ei puuttuisi vanhustenhuollon järkyttävään tilaan, jollei yksittäisten kammottavien laiminlyöntien kautta julkinen keskustelu laajentuisi ihmettelemään epäkohtia myös yleisemmällä tasolla.
Nyt vanhstenhuoltoon ollaan tekemässä lakisääteisiä uudistuksia.
Mutta sosiaalitoimen epäkohdista ei saisi puhua?
Etkö halua sinne uudistuksia? Oletpa julma ja outo ihminen.
Että OSAATKO SINÄ LUKEA????
Kokeilepa ensin lukea kirjoitukseni, ja tule sitten takaisin, jooko?
-Ap.
sun ylipitkässä sepustuksessa ei ollut mitään, mitä olisi tarve lukea uudelleen.
tajuatko dorka itse käsitettä JULKINEN PAHEKSUNTA?
TAjuatko kuinka voimakas väline on?
Tajuatko, että sen voima syntyy nimenomaan näillä epävirallisilla foorumeilla?
Ja vain kun, se on tarpeeksi voimakasta ja laajaa, se voi VAIKUTTAA ASIOIHIN.
Jos sinä auktoriteettiuskoinen pallopää haluat luottaa siihen, että maailma paranee, kun kaikki muut paitsi viranomaiset ovat hiljaa, niin sun naiiviutes on 2-vuotiaan luokkaa.
MEILLÄ ON OIKEUS PAHEKSUA TÄTÄ ASIAA AV-LLA.
MEILLÄ ON VELVOLLISUUS, VEL-VOL-LI-SUUS, TEHDÄ NIIN, JOTTA VAIKUTTAMISEN VÄLINE NIMELTÄ JULKINEN PAHEKSUNTA TOIMII.
TAJUSITKO DORKA?
Mä voin nyt sullekin pieni av-äityli kertoa, että sun kaltaisten vähämielisten meuhkaamisella ei ole yhtään mitään vaikutusta yhtään mihinkään.
Siinä on ollut mun pointtini.
Keskustella saa, mutta siihenhän sinä et pysty, kun sulla pitää olla ISOA FONTTIA ja herjaamista ja kaikkea muuta mukana, koska silloin ollaan vasta oikealla asialla.
Jännä että sinä puhut aivojen säästelystä tulevaa käyttöä varten, kun et itse pysty edes ihan selkeitä tekstejä lukemaan, etkä niistä normaalia viestiä ymmärtämään.
Yritän kuitenkin vielä:
Tiedätkö mikä on julkisen paheksunnan ja herjauksen ero? Moni ei tunnu tajuavan.
Ymmärrätkö sinä, että koko suomen sossut eivät ole kollektiivisesti olleet päättämässä, että jätetäänpä tuo tyttö nyt isänsä tapettavaksi ihan tahallaan? Osasitko lukea edes sitä kohtaa tekstistäni, jossa sanoin, että totta kai homma pitää tutkia, mutta ei näillä av-keinoilla, että heitellään summamutikassa ihmisten nimiä julkisiksi ja sitten kerrotaan mistään mitään tietämättä ihan faktoina mitä nämä ihmiset on muka tehneet.
Mutta puskista huuteluhan on aina kovin helppoa. Olisi kiva tietää oma ammattisi ( jota tuskin on) ja kuinka virheetön siinä olet.
Itse olen toimittaja, ja kyllä, teen virheitäkin.
jos ala vilisee epäpäteviä työntekijöitä, joita kukaan ei valvo ja joista ei voi edes valittaa, niin enpä lähtisi kehumaan kovin kauas.
Ja jos tänään on saatu lukea, että perhesurmien kanssa sossupuoli tyri ja että tässä murhassakin on ainakin kahden kaupungin sossu tyrinyt niin alkaahan se näyttää aika ikävältä aika laajalti.
Ja voin kuvitella, että oletkin oikeasti sossu. Koko sekava kouhkasi viittaa siihen vahvasti!
Sinä. Sinä olet idiootti.
Sekava, ylimielinen, asenteellinen ja tyhmä.
Nyt mua kyllä kiinnostaisi tietää pari asiaa:
a) Mistä SINÄ tiedät näin tarkasti nämä sosiaalialan ongelmat?
ja
b) Mistä sinä tiedät että mä en ole koskaan ollut tekemisissä lastensuojelun kanssa tavalla tai toisella?
Eikös idioottia yleensä ole tehdä typeriä yleistyksiä asioista joista ei mitään tiedä? Sinä olet tehnyt niitä, mä olen taas peräänkuuluttanut keskusteluun asiallisuutta.
Että kumpihan tässä nyt on idiootti?
T: ap.
Mitä sä ap tolla äklöllä tenttaamisella yrität saada aikaan? SEn että sossuasioista ovat tietoisia vain sossun syrjäytyneet asiakkaat, joten sellaisten kommenttejakaan ei sitten tarvitse ottaa todesta vai mitä?
Jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä tästä asiasta ilman että sä tenttaat mielipiteen antajan kompetenssia.
hyi, nousee karvat pystyyn. Ilmiselvästi ap meuhkaa täällä, koska tämän tapauksen nostattama kohu osui omaan nilkkaan.
Enpä ihmettelisi, vaikka olisi sosiaalitoimessa Itä-Helsingissä töissä. Alalla satavarmasti joka tapauksessa.
sinänsä vain vahvisti mun käsitystä täällä meuhkaavista junteista. Onneksi kaikki eivät ole sellaisia.
Kerros vielä mikä mun tenttaamisessa on niin äklöä? Sekö, että sä et pysty sanomaan, että olet ls-tapaus?
Katsos kun mä voin: mun perheestäni on tehty ls-ilmoitus aikanaan, ja se hoidettiin oikein asiallisesti ja ammattimaisesti.
Tän tapauksen kohu osui mun nilkkaan lähinnä sen takia, että olen nähnyt läheltä miten typeriä sinun kaltaisesi ihmiset ovat, uskovat kaiken mitä joku on jonnekin kirjoittanut, hilluvat jossain facebookin viharyhmissä niin hyvinä ihmisinä.
Tiedätkö millä ihan oikeasti nuo sossuasiatkin kohenisi? Sillä että menisit sinäkin töihin ja alkaisit maksaa veroja.
T: Ap.
kun siinä on tuo niin asiallinen sana "paskuus".
Sillä laillahan sitä asiallisuutta juuri peräänkuulutetaan...
Tässä sitä taas ollaan. Juuri näitä kaahottajia tarkoitin avauksellani. Hyvä sinä. Sait päivän "Idiootein av-mamma"-palkinnon.
T: Ap.