Meidän avioliitto on täysin pilalla koska
miehelläni on sellainen periaate, että jos suutun tai mulla on paha mieli tai jokin kriisi, niin se ei puhu mulle mitään. Koska kuulema aina menee pieleen. Siitä en tiedä, mutta sen tiedän, että kaikkein pahinta on tuo ettei se vastaa mitään jos sanon sille jotain. Mulla ei ole tapana saada mitään hillittömiä raivareita, en huuda enkä kiroa enkä ole eläissäni heittänyt ainuttakaan astiaa, joten mielestäni tuollainen kohtelu on kohtuutonta.
Olen sanonut miehelle että tämä tuhoaa meidän liiton, mutta se ei välitä siitä mitään. Vaikka se koettaa olla mulle ystävällinen noin muuten, niin mä en pysty vastaamaan siihen, koska tiedän että jos mulle tulee huono hetki, muutun taas näkymättömäksi. En tiedä mitä tehdä. Onko tää sellainen asia, jonka takia kannattaa rikkoa perhe? Tuntuu että on.
Kommentit (103)
[/quote]
Miksi lapsenmielisen kanssa kannattaa riidellä? Ei aikuista pidä pitää sylissä ja tukea kun hänellä on kriisi. Aikuinen ottaa itseään niskasta kiinni ja tekee asialle jotain
[/quote]
No aika monessa parisuhteessa esimerkiksi nainen kykenee lohduttamaan miestä, jos hänellä on töissä huolia tai on tullut vastoinkäymisiä, vaikkapa sairautta. Minä ainakin toimin näin ja toivon samaa mieheltäni, tosin meillä ei ole sen suhteen ongelmia.
Ja useimmat ihmiset haluavat parisuhteeseen nimenomaan empatiakykyisen ja hyväsydämisen ihmisen kanssa, joka osaa antaa hellyyttä ja rakkautta sydämensä pohjasta. Vaikka kolikon kääntöpuolena olisikin joskus itkut ja raivarit. ;-)
ettei niistä tarvitse puhua puolisonsa kanssa, ne voi vain ratkaista ja jatkaa eteenpäin? Ja on parisuhdeihanne, ettei toiselle kerrota omia huolia, koska "ketä kiinnostaa"?
Mikätyyppisistä ongelmista tässä puhutaan, kun ne pitää noin vain ratkaista eikä niistä saa puolisolle puhua kun toista ei todellakaan kiinnosta? Vai koskeeko se kaikkia ongelmia, niin isoja kuin pieniä? Jos ei voi heti ratkaista omin päin, pitäköön omana tietonaan?
Ratkaise ongelma ja jatka elämää. Ketä kiinnostaa kuunnella jotain valitusta? Valittaako miehesi sinulle asioita? Jos ei niin miksi sinä teet sen hänelle?
Miksi lapsenmielisen kanssa kannattaa riidellä? Ei aikuista pidä pitää sylissä ja tukea kun hänellä on kriisi. Aikuinen ottaa itseään niskasta kiinni ja tekee asialle jotain