Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän avioliitto on täysin pilalla koska

Vierailija
28.08.2012 |

miehelläni on sellainen periaate, että jos suutun tai mulla on paha mieli tai jokin kriisi, niin se ei puhu mulle mitään. Koska kuulema aina menee pieleen. Siitä en tiedä, mutta sen tiedän, että kaikkein pahinta on tuo ettei se vastaa mitään jos sanon sille jotain. Mulla ei ole tapana saada mitään hillittömiä raivareita, en huuda enkä kiroa enkä ole eläissäni heittänyt ainuttakaan astiaa, joten mielestäni tuollainen kohtelu on kohtuutonta.

Olen sanonut miehelle että tämä tuhoaa meidän liiton, mutta se ei välitä siitä mitään. Vaikka se koettaa olla mulle ystävällinen noin muuten, niin mä en pysty vastaamaan siihen, koska tiedän että jos mulle tulee huono hetki, muutun taas näkymättömäksi. En tiedä mitä tehdä. Onko tää sellainen asia, jonka takia kannattaa rikkoa perhe? Tuntuu että on.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet olemassa hänelle silloin, kun olet kiva ja mukava.

Kun et jaksa, kun olet pahalla tuulella, kun tarvitset tukea apua lohdutusta jne, et ole hänelle olemassa.

Ja tätä mis sitten sanoo rakkaudeksi.

Pohdin samantapaisia asioita nyt itsekin, omassa parisuhdekriisissäni.

Vierailija
42/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä homma menee niin, että vaimolle tulee aina välillä paha mieli jostain pikkuasiasta. Hänkään ei silloin huuda tai heittele astioita. Asia voi olla vaikka se, että sisustus ei nyt vaan ole hyvä ja että tapetit pitäisi vaihtaa tms. Mä voin yrittää siinä sitten todeta, että mun mielestä meillä on kiva koti ja että eihän noissa tapeteissa mitään vikaa ole. Tämä on kuitenkin väärä vastaus, sillä kun mieli on paha, niin silloin ainoa kelpaava vastaus olisi, että mä soitin juuri remppafirmalle ja ne tulevat vaihtamaan tapetit vartin päästä.

Miksi niitä tapetteja ei voi vaihtaa? Jos et halua sitä itse tehdä, niin voithan sinä sanoa että sun mielestä tapettien vaihtoon ei ole syytä, mutta että jos vaimos haluaa ne vaihtaa niin tekee sitten niin mutta sä et jouda auttamaan. Käske sitä pyytämään joku kaveriksi joka osaa. Jos tapetteja ei voi vaihtaa koska ei ole rahaa, niin kyllähän sä voit senkin sanoa. Ja ehdottaa vaimolles että jos tapetit vaihdetaan, niin sitten säästetään jostain. Se tapettijuttu voi ihan oikeasti olla vaimolles iso asia, vaikka se on sulle pieni. On se kumma, kun ihmiset aina mittaa muitten toiveita omien mielihalujensa mukaan.

Kuka käyttää enää tapettia? Miten tapetti voi koskaan olla iso juttu? Miksi naiset tekee talon sisustuksesta niin vaikeaa? Maalaa seinät valkoiseksi ja sillä hyvä. Yksinkertainen, kestävä ja helppo hoitaa. Kun niitä seiniä ei ole tarkoitus tuijottaa päivät pitkät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tahdot kontrolloida, mies on hiljaa koska sä keksit kuitenkin tavan riidalle.

Mitä hyvää teidän suhteessa on?

Miten olet hyvä ihminen ja miten autat suhdetta olemaan vahva ja siinä on hyvä olla?

Onko sun mukava olla kotona?

Onko teillä hellyyttä ja mukavia asioita yhdessä?

Miten sun päivä rakentuu kotona? Juu, sä teet paljon ja käyt välillä koneella (päivittäin) mutta tekeekö se koneella olo sut negatiiviseksi? Kannattaako?

Tölkkien vieminen ja puistossa olo, iltapalan tekeminen ei kauaa vie aikaa.

Lopettakaa tollanen kettuilu ja miettikää miten kumppanin olisi mukava olla kotonaan!

Meillä ei juurikaan riidellä. Asiat voi olla sellaisia että ne keskustellaan ja tehdään kompromisseja muttei ne jää mieleen ja arkielämä on mukavaa.

Meillä on myös hyvin stressaavaa aikaa nyt mutta sitä enempi me tuetaan toisiamme ja katsotaan että toinen voi hyvin.

Unohda sotakirves ja huolehtisit parisuhteestasi. Varmasti teillä on kovin raskasta, mutta oma asenne siihen vaikuttaa paljon miten teillä menee jaksamisen kanssa.

Jos teillä on nuoria lapsia niin soitto neuvolaan ja perheneuvolaan tai perhetyöntekijä tekemään ihan konkreettista apua.

Sinä kirjoittelet nyt täällä sellaista tekstiä että sulla on jatkuva riita siellä, miehen on varmaan vaikea kotona olla. Kauanko se tuota jaksaa? Entä sinä? Lopeta nyt, elämä on tollaiseen liian lyhyt.

Vierailija
44/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon nyt vielä lopuksi että mulla käy kaikki riitelytavat, kun niitä riitoja nyt kuitenkin tulee. Käy se että aloittamani "en tykkää tästä -riita" kääntyy mun vikoihin (varmasti teen sitä itsekin vähän väliä) ja muutama saatana tai perkele ei haittaa tai haukut, pääasia että saan sanoa jos jokin ottaa mua pannuun ja saan edes JOTAIN vastaukseksi, ihan mitä vaan. Siitä voidaan lähteä. Se voi olla vaikka että en nyt jaksais. Mutta se että mies on tehnyt periaatepäätöksen(!) ettei sano mulle yhtään mitään, loukkaa todella syvältä. Tästä on pari kertaa keskusteltu jo ja mies ei näe asiassa ongelmaa vaikka kerron sille. Noh, näillä nyt sitten mennään. ap

Vierailija
45/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllästyttävän typeriä vastauksia olet saanut. Ihmiset on erilaisia ja siten myös parisuhteet. Suhteessanne ongelma on se että mies käyttää valtaa vaikeissa tilanteissa puhumattomuudella. Se vaivaa sinua pahasti ja vaikuttaa parisuhteeseenne - mitä en ollenkaan ihmettele. Et saa mitään tukea silloin kun sinä sitä tarvitsisit.

Itse en jaksaisi tuollaisen syyllistävän puhumattoman miehen kanssa - tekisin selväksi, että jos homma ei muutu en pystyisi elämään kanssaan. Sinä toki arvioit mihin olet valmis, jos mies ei suostu muuttamaan käytöstään, sinun täyty y päättää kestätkö sen vai teetkö asialle jotain, ja mitä.

Näitä kirjoituksia lukiessa (varsinkin miesten) tulee mieleen, et onneksi kusipäiden kanssa ei ole pakko olla nainmisissa, jos ei halua. Mielummin yksin kun huonossa suhteessa.

Tsemppiä!

Vierailija
46/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää enää tapettia? Miten tapetti voi koskaan olla iso juttu? Miksi naiset tekee talon sisustuksesta niin vaikeaa? Maalaa seinät valkoiseksi ja sillä hyvä. Yksinkertainen, kestävä ja helppo hoitaa. Kun niitä seiniä ei ole tarkoitus tuijottaa päivät pitkät.

Miksei voida ajaa halvimmalla japsilla, sillä pääsee mainiosti paikasta a paikkaan b. Miksi pitää kalastaa? Kalaa saa paljon helpommin kaupasta? Onko mitään järkeä seurata kun aikuiset miehet potkii palloa toisilleen?

Vierailija
47/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on passiivis-agressiivinen. Ei hyväksyttävää

Kerro lisää miehestäsi!

Vierailija
48/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet olemassa hänelle silloin, kun olet kiva ja mukava. Kun et jaksa, kun olet pahalla tuulella, kun tarvitset tukea apua lohdutusta jne, et ole hänelle olemassa. Ja tätä mis sitten sanoo rakkaudeksi. Pohdin samantapaisia asioita nyt itsekin, omassa parisuhdekriisissäni.

Mutta eihän tasapainoinen ihminen ole kuin muutaman kerran vuodessa pahalla tuulella. Siihenkään ei auta tippaakaan toinen ihminen. Se kun on täysin sun omassa päässäsi. Mä en edes muista vuotta millon viimeksi mulla oli paha olo.

Vierailija
49/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä tapetteja ei voi vaihtaa? Jos et halua sitä itse tehdä, niin voithan sinä sanoa että sun mielestä tapettien vaihtoon ei ole syytä, mutta että jos vaimos haluaa ne vaihtaa niin tekee sitten niin mutta sä et jouda auttamaan. Käske sitä pyytämään joku kaveriksi joka osaa. Jos tapetteja ei voi vaihtaa koska ei ole rahaa, niin kyllähän sä voit senkin sanoa. Ja ehdottaa vaimolles että jos tapetit vaihdetaan, niin sitten säästetään jostain. Se tapettijuttu voi ihan oikeasti olla vaimolles iso asia, vaikka se on sulle pieni. On se kumma, kun ihmiset aina mittaa muitten toiveita omien mielihalujensa mukaan.

Vastaukseksi ei käy myöskään tuo, että pyydä kaveria auttamaan. Homma pitää tehdä yhdessä ja en voi pakottaa häntä maksamaan kaikkea yhteiseen kotiin liittyvää. Ja lisäksi nuo tapetit eivät ole vaivanneet aikaisemmin eivätkä todennäköisesti vaivaa myöskään huomenna. Eli miksi toisen pitäisi suostua kiukuttelijan mielijohteisiin? Aikuiset puhuvat näistä asioista rauhallisesti ja suunnittelevat ne yhdessä.

Vierailija
50/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessanne ongelma on se että mies käyttää valtaa vaikeissa tilanteissa puhumattomuudella. Se vaivaa sinua pahasti ja vaikuttaa parisuhteeseenne - mitä en ollenkaan ihmettele. Et saa mitään tukea silloin kun sinä sitä tarvitsisit.

Mitä ihmeen valtaa? Kerropa, miten tätä valtaa voi hyödyntää? Sillä se ei todellakaan miehellä yleensä ole tavoitteena näissä tilanteissa.

Opettele myös ymmärtämään lukemaasi, voisit joku päivä oppia jotain miehistä.

Vierailija
51/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos emännälle on tärkeää sisustaminen?

Jostain justiin luin artikkelin jossa kerrottiin naisista jotka on hulluna sisustamiseen, yksi haluaa kaiken olevan musta-valkoista ja toinen romanttista pitsiä. Mies mukautuu jotenkin ja antaa tilaa.

Jos teillä ei ole varaa sisustukseen tai tykkäät jostain niin tottakai sinun kuuluu siitä puhua mutta tehkää se NYT kun asia ei ole pinnalla ja remonttimiehet kohta oven takana!

Mutta joskus voi miettiä onko joku asia kumppanille todella rakasta ja tärkeää, sama jos lähtisi lenkille tai fiksaa mopoa?

Kannattaa sopia noita remonttikohteita ja kertoa ajoissa että joku on juuri omaan mieleen.

Uskon että se harmittaa naistasi jos teillä on tuollainen keskustelu ihan viimetipassa..

Vierailija
52/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voida ajaa halvimmalla japsilla, sillä pääsee mainiosti paikasta a paikkaan b. Miksi pitää kalastaa? Kalaa saa paljon helpommin kaupasta? Onko mitään järkeä seurata kun aikuiset miehet potkii palloa toisilleen?

Miksi ajetaan kunnon autolla? Koska se on parempi ajaa, seillä on mukavampi istua jne. Kalastusta tehdään koska se on mukavaa ja saa tehdä asioita. Urheilu on aina järkevää.

Tapetti on erittäin vaikeasti puhdistettava. Se ei kestä. Kaiken lisäksi se on hyödytön. Kuka niitä seiniä katsoo? Koskaan missään kukaan ei ole kommentoinut seiniä enkä ole itse koskaan kiinnittänyt niihin huomiota. Naiset on selvästi liikaa kotona. Jos olisitte muuallakin joskus niin joku tapetti ei voisi vähempää kiinnostaa. Sisustuksen ideana on: saada maksimaallinen käyttömukavuus asioille mitä siellä pitää tehdä. Työhuoneessa pöytä ja tuoli mitä pitää olla jne. Sekä mahdollisimman helppohoitoinen.

Kun sillä näöllä ei ole juurikaan merkitystä. Kunhan ei näytä miltään sateenkaarelta. Naisilla on joku ihme hinku sisustukseen. Joka kerta se menee vain huonompaa suuntaan. Lisää tavaraa joka vie tilaa ja lisää sekä vaikeuttaa siivousta. Kaiken lisäksi se maksaa. Tai sitten siirrellään tavaroita edes takaisin. Miksi niitä huonekaluja ei voinut alunperin siirtää siihen parhaaseen paikkaan?

Älkää tehkö yksinkertaisesta asiasta niin vaikeata. Ne on vaan seinät

Vierailija
53/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia vihanhallinassa ja itsetunnossa? Tarvitset siis ap toisen henkilön työstämään huonoja hetkiä. Oletko dramakveen? Tuohan on sitä samaa kuin 1. kohta. Oma ongelma muuttuukin miehen syyksi, koska ei ole tarpeeksi empaattinen eikä osallistu ap:n asettamilla säännöillä "huonon hetken" työstämiseen. Miten lapset, pitääkö heidänkin osallistua äidin terapiatuokioihin?

Ei, kyllä avioliitto ja perhe ovat niitä paikkoja joissa tunteiden turvallinen näyttäminen on sallittua. Riitelevät parit eroavat harvemmin, varsinkin jos opettelevat riitelemään rakentavasti. Samat taidot he opettavat lapsilleenkin ja lapset oppivat samalla tärkeää tunneälyä, empaattisuutta sekä sovinnon teon merkitystä. Lapsille on myös tärkeää, jos on ihminen jolle purkaa myös niitä negatiivisia tunteita. Jos normaalia tunteiden osoittamista ja riitojen selvittelyä pidetään noin pahana asiana (ja puhutaan noin rumaan sävyyn kuin sinä) niin on kyllä terapian paikka. Nimittäin silloin on todellakin ongelmia vihanhallinnassa, vihalla on taipumus ilmetä piilotellusti kaikissa tekemisissä, ellei sitä käsitellä. Ihmisillä on myös eroja tempperamenttisuudessa ja sekin pitää liitoissa opetella hyväksymään ja löytää yhdessä keskitie.

Riitely? Miksi riidellä jos ei ole mitään riitelemistä? Jos toisella ei ole mitään ongelmia niin miksi riidellä? Koko riitely on aivan järjetöntä. Asiasta voi puhua kuin ihmiset. Jos toinen suuttuu, nostaa ääntään tai rupeaa itkemään niin tietää missä ovi. Aikuinen ihminen osaa kontrolloida tunteitaan. Jos mä tekisin mitä mun mielessä tuntuu niin eihän mun elämästä tulisi mitään. Itkeminen, huutaminen, murjotus jne. Ovat henkistä pahoinpitelyä.

Vierailija
54/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös riitelemään ja keskustelemaan eripuran aiheista. Niinhän se pappikin sanoo että myötä-ja vastamäessä. Yksi ihmissuhteen pointeista on se, että voi keskustella myös mieltä painavista asioista, ei vain hyvistä. Jos se mahdollisuus evätään, niin eihän sellainen liitto tule kauan kestämään.

Riitely on eri asia kuin puhuminen. Aikuiset puhuu, mutta ei koskaan riitele.

Vierailija
55/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai haluavat keskustella jostakin, mistä itsellä ei ole hajuakaan tai osaa eikä arpaa ja kuitenkin jotain pitäisi osata vastata?

Yleensä vähintään yksi "pieni" kriisi viikossa ja yksi iso kuukaudessa. Kolmen kuukauden välein on sitten sota. Kerran vuodessa koko maailma romahtaa. Ihme että naiset kasvavat edes täysi ikäisiksi. Luulisi että tuossa menisi jo mielenterveys....

Vierailija
56/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nosti eilen kissan pöydälle... Sanoin miehelle ystävällisesti että toivoisin ettei käyttäisi tuota puhumattomuutta, koska sillä todella suuri vaikutus mun luottamukseen miestä kohtaan. Ja että toki hän voi niin tehdä, mutta että olen nyt sitten ainakin kertonut että se jäytää suhdettamme todella pahasti. Sitten sanoin että että miten meidän parisuhde noin muuten voi mielestäsi, ei kauheasti puhuta nykyään toisillemme ja niin edelleen. Mies sanoi siihen että no kun sä olet kaikki illat tietokoneella! Joo. No eilisillan todellisuus: Siivosin varastoa, vein lasipurkit ja metallit kierrätykseen, kävin lapsen kanssa leikkipuistossa pienen hetken, tein sille iltapalan, laitoin nukkumaan, kävin juoksulenkillä, katsoin televisiosta yhden ohjelman, ja kaiken tämän välissä kävin kyllä monesti tietokoneella tsekkaaamassa jotain ketjua mitä seurasin. Koko tämän ajan, siis IHAN KOKO ILLAN mies istui nojatuolissa näpyttelemässä tietokonettaan. terveisin vaikea ihminen

Jos sinä koko ajan valitat niin kuka jaksaa puhua sinun kanssa. Sä valitat siitä mitä miehesi saanoo. Siitä mitä miehesi ei sano. Onko sulla mikään hyvin koskaan?

Vierailija
57/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajetaan kunnon autolla? Koska se on parempi ajaa, seillä on mukavampi istua jne. Kalastusta tehdään koska se on mukavaa ja saa tehdä asioita. Urheilu on aina järkevää.

Olipa harvinaisen tyhmät perustelut, jotka todisti juurikin pointin, että tapetointi ei eroa mitenkään siitä kuolemattomasta ideasta että "urheilu on aina järkevää". No varmaan itse urheilu onkin, mutta mitään järkeä ei ole siinä että raavaat miehet toljottaa miten aikuiset ihmiset potkii ees taas pientä palloa.

Vierailija
58/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies sulle uskaltaa sanoa, kun tulkitset sen kuitekin oman pääsi mukaan?

Tai se voi sanoa että en keksi tähän mitään sanottavaa. Tai se voi sanoa että olen nyt väsynyt enkä jaksaisi. Tai se voi vaan koettaa kestää, koska me ei todella riidellä joka päivä tai edes joka viikko eikä aina edes joka kuukausi. Tai se voi sanoa että harmi että sua harmittaa, ihan ilman vittuilevaa sävyä. On ihan sama mitä se sanoo, jos se ei ole täyttä vittuilua. Kiroilunkin kestän aivan mainiosti. Riita tulee riidellyksi aikanaan. Se että se ei puhu yhtään mitään, siis vaikeneen täydellisesti, on sellainen loukkaus jota mun on vaikea kestää. Ja se vaikuttaa paljon arkeen ja siihenkin elämään, kun ei riidellä. Ja kuten sanoin, miehelläni on siihen oikeus, mutta pelottaa että toi rikkoo meidän liiton, koska se loukkaa mua liikaa ja aiheuttaa sen, että en voi luottaa mieheen silloinkaan kun ei riidellä. ap

Miksi riidellä? Mitä se tuo sun elämääsi? Sulla taitaa olla joku fiksaatio riitelyyn? KESKUSTELE älä riitele. Ei ihmekkään että miehesi ei jaksa. Toiseksi älä ikinä palaa menneisiin. Ne ovat menneitä. Äläkä toista samoja asioita. Keskustele loogisesti ja aikuismaisesti.

Vierailija
59/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa harvinaisen tyhmät perustelut, jotka todisti juurikin pointin, että tapetointi ei eroa mitenkään siitä kuolemattomasta ideasta että "urheilu on aina järkevää". No varmaan itse urheilu onkin, mutta mitään järkeä ei ole siinä että raavaat miehet toljottaa miten aikuiset ihmiset potkii ees taas pientä palloa.

Siinä katsotaan peliä Kumpi voittaa. Hienoja tilanteita. Sitä miten hyvin ihminen voi jotain tehdä. Mitä katsot tapetissa? Ihmisen joutuu jotenkin olla sekaisin jos se katselee jotain seinää.

Vierailija
60/103 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä katsotaan peliä Kumpi voittaa. Hienoja tilanteita. Sitä miten hyvin ihminen voi jotain tehdä. Mitä katsot tapetissa? Ihmisen joutuu jotenkin olla sekaisin jos se katselee jotain seinää.

kuka osaa parhaiten potkia palloa ees taas pienellä ruohopläntillä?! Se on ihan oikeasti täysin naurettavaa touhua. Tapetit sen sijaan on koko ajan silmien edessä joka ikinen päivä ja jos ne on nätit ja sopii sisustukseen, siitä saa jatkuvasti mielihyvää. Sisustaminen on hauskaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi