Meidän avioliitto on täysin pilalla koska
miehelläni on sellainen periaate, että jos suutun tai mulla on paha mieli tai jokin kriisi, niin se ei puhu mulle mitään. Koska kuulema aina menee pieleen. Siitä en tiedä, mutta sen tiedän, että kaikkein pahinta on tuo ettei se vastaa mitään jos sanon sille jotain. Mulla ei ole tapana saada mitään hillittömiä raivareita, en huuda enkä kiroa enkä ole eläissäni heittänyt ainuttakaan astiaa, joten mielestäni tuollainen kohtelu on kohtuutonta.
Olen sanonut miehelle että tämä tuhoaa meidän liiton, mutta se ei välitä siitä mitään. Vaikka se koettaa olla mulle ystävällinen noin muuten, niin mä en pysty vastaamaan siihen, koska tiedän että jos mulle tulee huono hetki, muutun taas näkymättömäksi. En tiedä mitä tehdä. Onko tää sellainen asia, jonka takia kannattaa rikkoa perhe? Tuntuu että on.
Kommentit (103)
Siinä katsotaan peliä Kumpi voittaa. Hienoja tilanteita. Sitä miten hyvin ihminen voi jotain tehdä. Mitä katsot tapetissa? Ihmisen joutuu jotenkin olla sekaisin jos se katselee jotain seinää.
kuka osaa parhaiten potkia palloa ees taas pienellä ruohopläntillä?! Se on ihan oikeasti täysin naurettavaa touhua. Tapetit sen sijaan on koko ajan silmien edessä joka ikinen päivä ja jos ne on nätit ja sopii sisustukseen, siitä saa jatkuvasti mielihyvää. Sisustaminen on hauskaa!
Mitä hemmettiä sä siellä kotona teet? Käyt töissä, sinulla on harrastuksia, kavereita ja kotona tekemistä? Missä välissä sä sitä seinää katsot? Ei ihme jos naisilla on vaikeuksia maailmassa jos jotain seinää katsotaan kuin taideteosta. Se on seinä. Sistustaminen on hyödytöntä. Mitä enemmän tavaraa sitä huonompi. Vie tilaa, maksaa ja ennen kaikkea lisää siivousta. Ole muuallakin kuin kotona niin sua ei ehdi edes kiinnostamaan jotkut verhot ja seinät. Hanki vain käytännöllistä tavaraa. Älä koristeita. Eka sisustetaan koko ajan jotain ja sitten ostellaan "hienoja" ja erittäin epäkäytännöllisiä vaatteita. Lopuksi meikataan ja laitetaan tukkaa joka päivä. Ei ihmekkään että ei riitä aika mihinkään. Ei ihmekkään jos ei riitä rahat. Eikä todellakaan ihme jos miehellä ja lapsilla menee hermot.
Onko sinulla siis parisuhde, jossa ei IKINÄ riidellä? Koskaan? Kertaakaan mistään? Ymmärtäisin riitapelipuheet jos riitely olisi jokapäiväistä. Meillä ei ole mikään maailman helpoin elämäntilannekaan, joten väistämättä tulee välillä ristiriitoja ja erimielisyyksiä. Ja tilanne on nyt se, että jos halua puhua asioista, vastassa on täysi hiljaisuus. ap
Ei ole vielä tullut riitaa vastaan. Mutta emme ole olleet naimississa kuin vasta 20 vuotta. Ehkä joku päivä. Meillä vaimokin osaa puhua. Olen sanonut hänelle että en kuuntele hetkeäkään jankutusta tai valitusta. Mutta hän ei itsekkään sitä siedä. Myöskään ääntä ei tarvitse koskaan nostaa. Mielipide ero on eri asia kuin riitely.
eli ero. Mikä teitä aikuisia ihmisiä vaivaa kun ei ole halua ratkaista asioita vaan heti ollaan eroamassa?
Olen kertonut miehelle ainakin sata kertaa, että riidellessä tai jos mulla on paha mieli jostain, riittää että kuuntelee ja esim. myötätunto olisi todella, todella kova sana. Muutama ystävällinen sana. En kaipaa edes ratkaisuehdotuksia, tai ainakaan sellaisia joissa tulee piikki mukana. Jos mies on tehnyt väärin, niinkuin jokainen aina välillä tekee, voi vain yksinkertaisesti sanoa että sori, tein tyhmästi sen sijaan että yrittää heti kääntää apinan raivolla asian toisen viaksi. Minä käytän anteeksipyyntöä niin paljon, että joskus nolottaa kun lapsi on oppinut saman ja se pyytää anteeksi tosi herkästi. Mietin että toivottavasti ne ei koulussa pidä mua hirviönä kun lapsi on heti aina pyytämässä anteeksi :). Meidän perheessä anteeksi-sanaa käytetään koko ajan jos toisen mieli pahoitetaan, paitsi mies, jolle se on täysin mahdoton ajatus. Äh, no tämä menee nyt aivan turhan avautumisen puolelle. Sain eilen jo pahimmat höyryt pois jos sillä että tein tämän auvauksen. Täällä on joku tai jokunen päättänyt että olen karmea riivinrauta ja olkoon niin.
Mitä sä oikein teet päivisin? Ei normaalilla ihmisellä ole koko ajan joku vialla. Sä kuullostat ihan lapselta joka haluaa karkin ja samalla pitää rahan. Opetat lapsellesi että on ihan normaalia että joka kuukausi on joku kriisi.
Kasva aikuiseksi
Mitä sä oikein teet päivisin? Ei normaalilla ihmisellä ole koko ajan joku vialla. Sä kuullostat ihan lapselta joka haluaa karkin ja samalla pitää rahan. Opetat lapsellesi että on ihan normaalia että joka kuukausi on joku kriisi.
Kasva aikuiseksi
Ihan parasta aina kun joku kirjoittaa superlapsellisen kommentin ja sitten lisää sinne dramaattiseksi loppuhuipennukseksi kasva aikuiseksi :DDDDDDD.
mutta sanon nyt vielä lopuksi että mulla käy kaikki riitelytavat, kun niitä riitoja nyt kuitenkin tulee. Käy se että aloittamani "en tykkää tästä -riita" kääntyy mun vikoihin (varmasti teen sitä itsekin vähän väliä) ja muutama saatana tai perkele ei haittaa tai haukut, pääasia että saan sanoa jos jokin ottaa mua pannuun ja saan edes JOTAIN vastaukseksi, ihan mitä vaan. Siitä voidaan lähteä. Se voi olla vaikka että en nyt jaksais. Mutta se että mies on tehnyt periaatepäätöksen(!) ettei sano mulle yhtään mitään, loukkaa todella syvältä. Tästä on pari kertaa keskusteltu jo ja mies ei näe asiassa ongelmaa vaikka kerron sille. Noh, näillä nyt sitten mennään. ap
Miksi sä haluat riidellä? En voi käsittää tollasta toimintaa. Unohda se asia mikä ottaa pannuu ja jakta elämää. Käy sääliksi miestä
Mitä sä oikein teet päivisin? Ei normaalilla ihmisellä ole koko ajan joku vialla. Sä kuullostat ihan lapselta joka haluaa karkin ja samalla pitää rahan. Opetat lapsellesi että on ihan normaalia että joka kuukausi on joku kriisi. Kasva aikuiseksi
Ihan parasta aina kun joku kirjoittaa superlapsellisen kommentin ja sitten lisää sinne dramaattiseksi loppuhuipennukseksi kasva aikuiseksi :DDDDDDD.
Mutta siis oikeasti. AP on kyllä niin lapsellinen ihminen että. Kukaan tasapainoinen aikuinen ihminen ei riitele siitä että ei saa riidellä. Minkälaista elämää ihmiset elää? Kun pitää riidellä. PUHUKAA. Eikä mistään tunteista vaan asioista. Toivottavasti AP:n mies lähtee pois tosta suhteesta. Pitäisi saada lastensuojelun tietoon AP:n käytös. Niin saisi lapset pois häneltä. Tuollainen käytös on sairasta. Lapsista tulee kaikista henkisesti tasapainottomia.
Muista ongelma on AINA sillä joka valittaa. Jos mies istuu iloisena koneella niin vika on silloin toisen AINA.
että kun räsähtää, miehen käsitys on, että asia on sillä selvitetty, loput voidaan lakaista maton alle.. Mina taas kaipaisin asiaan palaamista, ensin vähän pohdiskelua ja sit vois kysyä et ihanko oikeasti sinusta tuntuu siltä että...mutta se on miehen mielestä asioiden turhaa jankkaamista "taasko tästä pitää..." ja suuttuu.
Niinpä vuosien varrella minun sisälleni on kertynyt selvittämättömien asioiden ahdistava musta möykky. Ja se on kyllä syönyt rakkauden tästä suhteesta. Valitettavasti.
kyllästyttävän typeriä vastauksia olet saanut. Ihmiset on erilaisia ja siten myös parisuhteet. Suhteessanne ongelma on se että mies käyttää valtaa vaikeissa tilanteissa puhumattomuudella. Se vaivaa sinua pahasti ja vaikuttaa parisuhteeseenne - mitä en ollenkaan ihmettele. Et saa mitään tukea silloin kun sinä sitä tarvitsisit. Itse en jaksaisi tuollaisen syyllistävän puhumattoman miehen kanssa - tekisin selväksi, että jos homma ei muutu en pystyisi elämään kanssaan. Sinä toki arvioit mihin olet valmis, jos mies ei suostu muuttamaan käytöstään, sinun täyty y päättää kestätkö sen vai teetkö asialle jotain, ja mitä. Näitä kirjoituksia lukiessa (varsinkin miesten) tulee mieleen, et onneksi kusipäiden kanssa ei ole pakko olla nainmisissa, jos ei halua. Mielummin yksin kun huonossa suhteessa. Tsemppiä!
Mitä hemmetin tukea? Mikä naisia vaivaa kun heillä on koko ajan ongelma? Sääliksi käy lapsia. Sairaaksihan tuossa tulee. Otakaa itseänne niskasta kiinni ja eläkää. Mitä sitten kun tulee oikeita ongelmia?
Mutta siis oikeasti. AP on kyllä niin lapsellinen ihminen että. Kukaan tasapainoinen aikuinen ihminen ei riitele siitä että ei saa riidellä. Minkälaista elämää ihmiset elää? Kun pitää riidellä. PUHUKAA. Eikä mistään tunteista vaan asioista. Toivottavasti AP:n mies lähtee pois tosta suhteesta. Pitäisi saada lastensuojelun tietoon AP:n käytös. Niin saisi lapset pois häneltä. Tuollainen käytös on sairasta. Lapsista tulee kaikista henkisesti tasapainottomia.
Ap kirjottaa aloituksen siitä että mies ei puhu ja tämä valopää tässä lässyttää että pu-hu-kaa :D. Ei jumalauta....
Joskus tämä palsta on kyllä ihan parasta viihdettä!
...siltä mieheltähän tuli suhteen alkuaikoina juttua kuin Runebergiltä ja sitten se ihan yhtäkkiä heittäytyi puhumattomaksi 10 vuoden jälkeen?
.ittu mitä tenavatähtiä.
Ongelmaan sinänsä on tietysti vain yksi ainoa ratkaisu: juota miehellesi viinaa päivittäin, että juttu luistaa.
että kun räsähtää, miehen käsitys on, että asia on sillä selvitetty, loput voidaan lakaista maton alle.. Mina taas kaipaisin asiaan palaamista, ensin vähän pohdiskelua ja sit vois kysyä et ihanko oikeasti sinusta tuntuu siltä että...mutta se on miehen mielestä asioiden turhaa jankkaamista "taasko tästä pitää..." ja suuttuu. Niinpä vuosien varrella minun sisälleni on kertynyt selvittämättömien asioiden ahdistava musta möykky. Ja se on kyllä syönyt rakkauden tästä suhteesta. Valitettavasti.
Jos miehesi vastaa kyllä niin se on kyllä. Se että sinä et ole varma haluistasi ja mielipiteistäsi (miten ei voi tietää?) ei tarkoita että miehesi ei ole.
Kuulostaa todella huonolta itsetunnolta ja henkiseltä ongelmalta. Juuri se että asia on ratkaistu tarkoittaa sitä että se on ratkaistu. Näinkö sinä kavereidesi kanssa teet? Uudestaan ja uudestaan palaat jo selvitettyyn asiaan? Entä lapsiesi? Ei hemmetti.... Miten sun kanssa voi sopia mitään jos sä kohta mietit että: en mä tota mieltä olekaan tai onko tuo sittenkään tota mieltä? Miksi kysyt jos et usko?
Joskus tämä palsta on kyllä ihan parasta viihdettä!
Tiedätkö mikä on lapselle pahin asia? Juuri tuollainen perhe. Missä on yksi tasapainoton ja hermoheikko ihminen. Koko lapsuuden joutuu kuuntelemaan jatkuvaa valitusta, riitelyä ja itkua. Se on sairasta. Aikuisen ihmisen pitää käyttäytyä kuin aikuinen eikä kuin teinikakara.
Ap kirjottaa aloituksen siitä että mies ei puhu ja tämä valopää tässä lässyttää että pu-hu-kaa :D. Ei jumalauta....
Kun AP ei puhu vaan riitelee. Itkevälle, murjottavalle, valittavalle, surulliselle, vihaiselle tai muuten sekaisin olevalle ei pidä puhua KOSKAAN. Puhuminen tarkoittaa sitä että rauhallisesti ja asiapainotteisesti keskustellaan ongelmista. IKINÄ ei puhuta vanhoista, valiteta eikä koroteta ääntä. Onko se niin vaikeata?
Koko lapsuuden joutuu kuuntelemaan jatkuvaa valitusta, riitelyä ja itkua.
viestejä. Sitten ruvetaan ilmeisesti meuhkaamaan omasta arkitodellisuudesta tai keksitään horinat täysin omasta päästä. Väliin huudetaan lastensuojelua ja tekstistä paistaa paitsi tyhmyys, myös mielenterveyden ongelmat. Ajan tuhlausta kaikille osapuolille.
Siis jos alkutilanne oli se, että vaimolla hirttää kiinni ja alkaa raivoamaan ja mies reagoi tähän olemalla hiljaa ja vetäytymällä. Sehän on hyvää ja kypsää käytöstä mieheltä, eli hän kokee, ettei tuollaisena hetkenä kannata osallistua keskusteluun, kun vaimo on niin suutuksissa, ettei järkevä keskustelu onnistuisi kuitenkaan. Hän siis on hiljaa ja asiaan voi palata sitten kun vaimokin ymmärtää rauhoittua.
Koko lapsuuden joutuu kuuntelemaan jatkuvaa valitusta, riitelyä ja itkua.
viestejä. Sitten ruvetaan ilmeisesti meuhkaamaan omasta arkitodellisuudesta tai keksitään horinat täysin omasta päästä. Väliin huudetaan lastensuojelua ja tekstistä paistaa paitsi tyhmyys, myös mielenterveyden ongelmat. Ajan tuhlausta kaikille osapuolille.
Mitäköhän viestiä ei olla luettu?
Mitäköhän viestiä ei olla luettu?
missä ap kertoo että perheessä on jatkuvaa valitusta, riitelyä ja itkua? Kuulostaa siltä että tulit vahingossa kertoneeksi omasta perhe-elämästäsi.
Miestä vituttaa heti jos mulla on huono päivä, vaikken sitä mieheen purkaiskaan. Koskaan mua ei saa vituttaa eikä sais valittaa, mutta mies ite on tosi usein pahalla päällä enkä mä saa siitäkään vittuuntua. Tosi ärsyttävää.
Älä koko ajan valita miehellesi. Jos mies ei sano mitään tunteitaan niin sillon kaikki on hyvin. Miehet eivät mieti tunteitaan kovinkaan kummoisesti. Älä sinäkään mieti keksi muuta tekemistä. Elä äläkä mieti. Tuollaisesta asioiden pohtimisesta ei saa kuin huonon mielen.