Kertokaapas nyt sitten, että mikä on pätevä syy viedä alle 3-vuotias päiväkotiin?
Sellainen minkä te kivittäjätkin hyväksytte? Vai onko sellaista?
Kommentit (239)
Oikein tyypillinen akateeminen suojatyöpaikka.
Et siis arvosta tieteellistä tutkimusta (että saadaan vaikka lääkkeitä sairauksiin). Tai sitten et tiedä mitä apuraha tarkoittaa.
Jahas siis niitä 500 eri lääkettä, jotka vedettiin pois markkinoilta huujahaan takia. Näitäkö tarkoitat? Missä tieteen tekemisen moraali on?
joka opiskelee kuusi vuotta...
Ja jos tosiaan on lääkäri, ei ihme, että vaikutti pölvästiltä. Nuoret naislääkärit on pääsääntöisesti pönttöpäitä ja itsensä lumoissa.
Kuusi vuotta on ihan perusakateemisen opiskeluaika.
kyllä työelämässä voi asettaa itselleen tavoitteita.
Minähän en muuten väittänyt olevani optiomiljonääri. Sanoin että mieheni on sellainen.
Asuntokauppoihin pääsee käsiksi jonkinlaisilla säästöillä ja lainoilla. Se ei vaadi _isoa_ pääomaa. Kun me aloitimme, meillä oli kummallakin 1/10 helsinkiläiskaksion hinnasta eli 2/10 oli meidän omia rahoja.
t: se ohis
päiväkoti on parempi paikka, kun epämääräinen yksityinen hoitaja, en ikinä veisi lastani jonkun toisen kotiin hoidettavaksi. Mistä ihmeestä voitte tietää, mitä kaikkea siellä päivän aikana tapahtuu? En myöskään päästä omaan kotiini ketä tahansa hoitamaan lastani. Päiväkoti on turvallinen ja virikkeelinen ympäristö lapsille. Sitäpaitsi Suomessa on tarjolla korkeatasoista ja edullista päiväkotihoitoa.
Päiväkoti on juuri niin turvallinen ympäristö kuin hoitajat parhaimmillaan. Luuletko ettei lasten kanssa työskenteleviin pesiydy esimerkiksi lasten seksuaalisia hyväksikäyttäjiä? Se rikosrekisteriote näyttää vain tuomiot, ja jos ei jää kiinni, ei niitä tekosia siellä näy. Täysin naiivia ajatella, että tämä meidän suomalainen lintukoto on sataturvallinen paikka jos vain lapsi julkisiin jätetään. Korkeatasoinen päivähoito: viisi lasta per hoitaja huutaa yhteen ääneen ja harvoin näinkään paljon hoitajia per lapsi. Katsos kun se yksi on pukemassa ja potattamassa ja niin päin pois. Ainakin tuossa meidän lähipäiväkodissa pukeminenkin kestää jo niin pitkään, että osa lapsista on leikkinyt ulkona omin päin jo melkein puoli tuntia. Näköyhteyttä sisälle ei ole. Siinä sulle korkeatasoista päiväkotihoitoa. 3v ei ilmeisesti ulkona vahtia tarvitse?
Mutta meillä täällä pääkaupunkiseudun kupeessa oli todella ihana päiväkoti, samat hoitajat koko sen 4- vuotta, mitä lapseni siellä oli, mitään negatiivista en löydä hoidon tasosta. Lapsi viihtyi, oli aina iloinen ja reipas mennessään päiväkotiin. Vieläkin tapaan näitä sun ehdottamia "pedofiilihoitajia" tuossa lähikaupassa ja moikataan, tietääkseni lastani ei ole seksuaalisesti hyväksikäytetty. Mistä voit tietää mitä jonkun pph:n kotona taoahtuu, ketä siellä vierailee, mitä isommat sisarukset puuhaa?? Yhtenäkin päivänä 9v. muisteli yhtä päiväkodin hoitajaa, vieläkin, kuinka kiva oli kun hän luki satua. Nähtiin hänet siellä kaupassa Minä en ole naiivi, olen asunut mm Englanissa, oletko sinä käynyt Suomen ulkopuolella? Kyllä Suomi on vielä pääosin turvallinen maa, sos, terveys ja lastenhoito melko korkealla tasolla. Ikävää, jos sulle on sattunut muuanlaisia kokemuksia.
Ja teilläkö molemmat olette sitten tuolla merkillisellä alalla ja miehesikin on luuseri, eikä pysty elättämään muutamaa vuotta? Ette saa aikaiseksi säästöjä, ettekä kykene tekemään kuin tuon yhden ainoan pätkätöitä, esimerkiksi lisätienestit on out of the question?
Kyllä varmaan jollakin tavalla pystyisimme miehenikin tuloilla eläämmme eteenpäin kitkuttelemaan, rahasta tässä ei niinkään ole kysymys. Oman urani kyllä onnistuisin pitkällä kotonaolollani tuhoamaan. Haluisin kuitenkin jatkossakin työskennellä alalla johon peruskouluttautumiseen ja erikoistumiseen meni itseltäni yli 10 vuotta (ja olin sentään opiskelukavereihini verrattuna nopea).
Lisäksi nykyaikana avioerot ovat sen verran yleisiä etten koko loppuelämäni toimeentuloa halua nykyisen mieheni varaan rakentaa. Ja ihan minkä tahansa alan ihan mihinkä tahansa sijaisuuteen en ole enää valmis melkein nelikymppisenä menemään.
Jos mielestäsi työ on pelkkää rahantekoa varten, kutsumuksesta ja palavasta mielenkiinnosta täysin irroitettua toimintaa, kannatat varmaan myös yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa opiskelevien naisten pakkosterilointia? Rahalla ei voi millään perustella sellaisen kansanosan kouluttamista pitkää tutkintoa vaativiin ammatteihin jos ovat kuitenkin vuosikausia poissa työelämästä lasten kotihoidon ja -koulun vuoksi. Osa-aikaisen työn vaatima päiväkotihoito on ihan samanlaista lasten henkistä laiminlyöntiä kuten kokopäivätarhauskin, eikö?
joka opiskelee kuusi vuotta...
Ja jos tosiaan on lääkäri, ei ihme, että vaikutti pölvästiltä. Nuoret naislääkärit on pääsääntöisesti pönttöpäitä ja itsensä lumoissa.
Mä niin tosissani haluaisinkin sellaisen lääkärin hoitoon joka on saanut paperinsa kahden vuoden pikakurssilla ;) Koska olet itse koulussa käynyt kun opiskeluajat ovat noin hakusessa...?
Mutta meillä täällä pääkaupunkiseudun kupeessa oli todella ihana päiväkoti, samat hoitajat koko sen 4- vuotta, mitä lapseni siellä oli, mitään negatiivista en löydä hoidon tasosta. Lapsi viihtyi, oli aina iloinen ja reipas mennessään päiväkotiin. Vieläkin tapaan näitä sun ehdottamia "pedofiilihoitajia" tuossa lähikaupassa ja moikataan, tietääkseni lastani ei ole seksuaalisesti hyväksikäytetty. Mistä voit tietää mitä jonkun pph:n kotona taoahtuu, ketä siellä vierailee, mitä isommat sisarukset puuhaa?? Yhtenäkin päivänä 9v. muisteli yhtä päiväkodin hoitajaa, vieläkin, kuinka kiva oli kun hän luki satua. Nähtiin hänet siellä kaupassa Minä en ole naiivi, olen asunut mm Englanissa, oletko sinä käynyt Suomen ulkopuolella? Kyllä Suomi on vielä pääosin turvallinen maa, sos, terveys ja lastenhoito melko korkealla tasolla. Ikävää, jos sulle on sattunut muuanlaisia kokemuksia.
Vai Englanissa... :-D Vähän kauemmaksi olen ehtinyt, ihan sinne isolle mantereelle saakka. Meillä on Nanny eli lastenhoitaja kotona palkkalistoilla. Ei tarvi miettiä mitä jonkun pph:m kotona tapahtuu.
Suomi ei ole kovinkaan turvallinen maa, kun katsoo lähivuosien tapahtumia. Vanhukset laiminlyödään, koulut homeessa ja kaikesta lapsiin liittyvästä terveydenhuollosta säästetään. Kouluampumiset siihen päälle ja avot, eipä ole enää mikään pääosin turvallinen maa väkilukuun suhteutettuna.
Tiesithän, että esimerkiksi päiväkotiharjoittelijoilta ei taustoja tarkistella? Ja sinäkö takaat kaikkien Suomessa toimivien päiväkotitätien + -setien vilpittömyyden? Mikäs se oli se päiväkodin sulkeminen Espoossa seksuaalisen hyväksikäyttöepäilyn vuoksi, kun lapset siirrettiin seuraavana päivänä muualle?
Yksikään teistä lapsensa päiväkotiin raahaavista äideista ei sano, että kaipaa lapsen kanssa kotona olemista ja yhdessä tekemistä. Kaikki vain puolustelevat omaa syytään viedä lapsi hoitoon: työ ja asuntolaina ne ykköset. Voisiko sitä elämää suunnitella tai jättää ne lapset hankkimatta? Kukin tekee omat valintansa, mutta olisitte rehellisiä edes anonyymeina. Se oma lapsi/lapset nyppii niin helkutisti, että pää leviää jos sinne kotiin on PAKKO jäädä. Lasten hankinta on valinta. Samoin se, että laittaa lapsen muiden kasvatettavaksi. Miksi ette samantien lähetä lasta sisäoppilaitokseen? Tai jos tulee ero, niin päiväkotikin on lapselle parempi kuin isä ja tämän uusi puoliso.... sad, so sad...
Kun nämä mieleipiteet yleistyy, niin ei tarvitse enää ihmetellä kun naisille ei löydy kunnon työpaikkoja, kohta voidaan jo vähentää naisten opiskelupaikkojakin, koska naisten KUULUU jäädä kotiin hoitamaan pieniä lapsia.
Kun nämä mieleipiteet yleistyy, niin ei tarvitse enää ihmetellä kun naisille ei löydy kunnon työpaikkoja, kohta voidaan jo vähentää naisten opiskelupaikkojakin, koska naisten KUULUU jäädä kotiin hoitamaan pieniä lapsia.
Ota sellainen mies, joka haluaa jäädä kotiin hoitamaan pieniä lapsia. Jos ette yksinkertaisesti pysty sopimaan kumpi jää, ja koet sen pakoksi itsellesi (oletan että olet nainen), kannattaako hankkia lapsia?
Ota sellainen mies, joka haluaa jäädä kotiin hoitamaan pieniä lapsia. Jos ette yksinkertaisesti pysty sopimaan kumpi jää, ja koet sen pakoksi itsellesi (oletan että olet nainen), kannattaako hankkia lapsia?
No eipä kyse nyt ole minun tilanteestani, vaan yleisestä käsityksestä. Jos tämä yleistyy, niin tottahan se pikkuhiljaa näkyy myös reaalimaailmassa.
No eipä kyse nyt ole minun tilanteestani, vaan yleisestä käsityksestä. Jos tämä yleistyy, niin tottahan se pikkuhiljaa näkyy myös reaalimaailmassa.
että nuoria naisia ei palkata. Tai voi palkata vaikka sinkun kun tietää että ei se varmaan ihan hetkeen lisäänny... Mutta nuoren, vaikkapa juuri naimisiin menneen lapsettoman on ihan turha kuvitella että töitä saisi. Pomo on niin kyllästynyt työntekijöihin jotka käyvät kolmen vuoden välein kääntymässä. Valitettavaa mutta totta.
Moniko mies saa edes hetken harkita jäisikö kotiin vanhempainvapaalle? Aika harva. Kyllä se nainen sen tuen käyttää ja lomat pitää. Ja sitten kun se mies jää kotiin, nainen kivitetään täällä vauvapalstoilla (se yksi tv-kasvo teki näin) naisten toimesta.
Positiivista tässä on se, että ne lapset jotka sinne päiväkotiin viedään, saavat varmasti sellaisen aikuisen, joka haluaa lasten kanssa päivänsä viettää. Kotona hoidettavathan saavat sen joka tapauksessa, mutta pahempi sille päiväkotilapselle olisi kotiin jäädä jos äitien asenne on tuollainen.
Että hienoa mammat, joku toinen tekee senkin työn teidän puolestanne. Vähän niinkuin saarioisten mainos "meidän äiti tekee teidänkin äitien ruuat".
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1352683/mitenka_tuo_…
Saisitte helkutti hävetä. Ensin vaaditaan oikeutta mennä töihin ja sitten kivitetään täällä kun toinen äiti menee töihin. Tässä tapauksessa isä jäi vanhempainvapaalle ja lapsi kotiin, mutta av-mamma tekee saman päiväkodin kanssa. ja av-mamman mielestä jälkimmäinen parempi?
tuntuu varmaan monesta mammasta käsittämättömältä, sillä aika monella on täällä mies joka ei pysyt hoitamaan lasta edes muutamaa tuntia.
tuntuu varmaan monesta mammasta käsittämättömältä, sillä aika monella on täällä mies joka ei pysyt hoitamaan lasta edes muutamaa tuntia.
Ehkä sitä nutturaa olis aika höllätä jo siellä synnärillä ja antaa isälle mahdollisuus olla isä lapselleen?
en kestä teitä enää mammat!
Mitäs ottaa sellaisen miehen! Mun mies hoitaa lapsia tosi paljon ja mä voin ottaa omaa aikaa. Näin jo lasten syntymästä saakka.
Mitäs ottaa sellaisen miehen! Mun mies hoitaa lapsia tosi paljon ja mä voin ottaa omaa aikaa. Näin jo lasten syntymästä saakka.
paitsi tällä palstalla ;)
vie lapsensa hoitoon siksi ettei halua olla hänen kanssaan.
Haluan sekä perheen että työn. Äitiysloma plus muutama kuukausi päälle kotihoidontuella riittää mulle hiekkalaatikkolinjalla. Kaipaan työhön, nautin työstäni ja siitä saamista haasteista. Teen normaalia työpäivää enkä koskaan pidä lapsia ylimääräistä hoidossa. Lapsilla on niin paljon lomaa kuin vain suinkin pystymme järjestämään.
Nuorimmainen täytti juuri 3. Kaksi muuta lasta on 6 ja 8. En tosiaan voi kuvitellakkaan, että olisin koko tämän 8 vuotta ollut kotona - huh, ei sovi mulle. Ei myös miehellenikään - hän tienaa kaksi kertaa mua enemmän joten taloudellisesti ei mitään järkeä hänen jäädä kotiin lapsia hoitamaan. Joten meillä lapset menee hoitoon ja piste.
Nyt haaveillaan neljännestä lapsesta. Jos onnistun raskautumaan, yritän olla kotona vaikkapa 1,5 vuotta aikaisempien 1v2kk sijaan mutta katsotaan miltä kotona olo sitten mahdollisesti tuntuu.
En silti koe että olisin huono äiti. Rakastan lapsiani, teen heidän kanssaan erilaisia asioita ja nautin heidän seurastaan.
että niitä kaikkia viitsisi lukea. Mutta joo, en edelleenkään ole yllättynyt, että mies on nimenomaan se "optiomiljonääri" :D