Kertokaapas nyt sitten, että mikä on pätevä syy viedä alle 3-vuotias päiväkotiin?
Sellainen minkä te kivittäjätkin hyväksytte? Vai onko sellaista?
Kommentit (239)
kun kirjoitin, että "mieheni on optiomiljonääri".
Ja 106, niistä apurahatutkijoiden töistä iso osa on sellaisia, ettei niitä tarvitsisi kenenkään tehdä.
Ei tuollaista ammattia ennen edes ollut! Ihmiset teki tutkimuksia ja väikkäreitä leipätyön ohella. Ei sitä varten tarvinnut elättää mitään tohtorikoulutettavien armeijaa yliopistolla maleksimassa.
Menestyvää yritystä ei polkaista tuosta vaan, ainakaan niin että sitä vähän lasten päiväuniaikaan pyöritellään. Asuntokaupoilla rikastuminen vaatii isoa alkupääomaa. En usko että noin yksinkertainen ihminen tienaa paljon. Miehesi rahoja ovat ne mitä teillä on.
Ei polkaistakaan, siksi hankimmekin lapsemme reilusti vanhempina. Yritys ehti toimia ja 14 vuotta ennen ensimmäistä lasta, koska halusin olla kotona lasten kanssa enkä viedä heitä päiväkotiin.
Yrittäjäksi voi tosiaan alkaa eikä siihenkään tarvita edes isoa alkupääomaa, vain hyvä idea. Ja hemmetisti töitä.
Noihin muihin kommentteihin en ota kantaa, mä olen se yrittäjä joka maksaa isosta talosta vuokraa. Teimmepähän ainakin avioerokarikoissa taistelleen pariskunnan onnellisiksi kun vuokrasimme heiltä myymättä jääneen talonsa. :-)
Taas voi tietysti todeta, että se katkeruus huutaa tuolla viimeisellä lauseella isoon ääneen... ei se ole sinulta pois jos joku toinen menestyy.
mutta sanotaan nyt, että minä en kadehdi kotirouvia. Olen kutsumusammatissa enkä ikinä tahtoisi viettää 5 vuotta hiekkalaatikon reunalla.
Miksei lääkefirmat kehitä itse niitä lääkkeitään?
omalla alallani tyypillistä saada se ensimmäinen vakituinen virka vasta yli nelikymppisenä. Senkö jälkeen vasta olisi suotavaa ajatella perheen perustamista?
Kirjoitat kyllä to-del-la sekavasti...
päiväkoti on parempi paikka, kun epämääräinen yksityinen hoitaja, en ikinä veisi lastani jonkun toisen kotiin hoidettavaksi. Mistä ihmeestä voitte tietää, mitä kaikkea siellä päivän aikana tapahtuu? En myöskään päästä omaan kotiini ketä tahansa hoitamaan lastani. Päiväkoti on turvallinen ja virikkeelinen ympäristö lapsille. Sitäpaitsi Suomessa on tarjolla korkeatasoista ja edullista päiväkotihoitoa.
Päiväkoti on juuri niin turvallinen ympäristö kuin hoitajat parhaimmillaan. Luuletko ettei lasten kanssa työskenteleviin pesiydy esimerkiksi lasten seksuaalisia hyväksikäyttäjiä? Se rikosrekisteriote näyttää vain tuomiot, ja jos ei jää kiinni, ei niitä tekosia siellä näy. Täysin naiivia ajatella, että tämä meidän suomalainen lintukoto on sataturvallinen paikka jos vain lapsi julkisiin jätetään.
Korkeatasoinen päivähoito: viisi lasta per hoitaja huutaa yhteen ääneen ja harvoin näinkään paljon hoitajia per lapsi. Katsos kun se yksi on pukemassa ja potattamassa ja niin päin pois. Ainakin tuossa meidän lähipäiväkodissa pukeminenkin kestää jo niin pitkään, että osa lapsista on leikkinyt ulkona omin päin jo melkein puoli tuntia. Näköyhteyttä sisälle ei ole. Siinä sulle korkeatasoista päiväkotihoitoa. 3v ei ilmeisesti ulkona vahtia tarvitse?
Miksei lääkefirmat kehitä itse niitä lääkkeitään?
Tiedätkö, siellä missä on niitä apurahalla työskenteleviä tutkijoita?
Ja teilläkö molemmat olette sitten tuolla merkillisellä alalla ja miehesikin on luuseri, eikä pysty elättämään muutamaa vuotta? Ette saa aikaiseksi säästöjä, ettekä kykene tekemään kuin tuon yhden ainoan pätkätöitä, esimerkiksi lisätienestit on out of the question?
Kirjoitat kyllä to-del-la sekavasti...
Et taida olla penaalin terävin kynä :D
Miksi siihen pitää sotkea se yliopisto? Miksei lääkefirmat voi toimia kuin muutkin yritykset?
kun kirjoitin, että "mieheni on optiomiljonääri".
Ja 106, niistä apurahatutkijoiden töistä iso osa on sellaisia, ettei niitä tarvitsisi kenenkään tehdä.
Ei tuollaista ammattia ennen edes ollut! Ihmiset teki tutkimuksia ja väikkäreitä leipätyön ohella. Ei sitä varten tarvinnut elättää mitään tohtorikoulutettavien armeijaa yliopistolla maleksimassa.
Tiede on turhaa. Selvä. Ja tutkijat siellä vaan maleksii. Entistä vaikeampi uskoa että olet menestyvä yrittäjä.
Ei polkaistakaan, siksi hankimmekin lapsemme reilusti vanhempina. Yritys ehti toimia ja 14 vuotta ennen ensimmäistä lasta, koska halusin olla kotona lasten kanssa enkä viedä heitä päiväkotiin.
Miksi siihen pitää sotkea se yliopisto? Miksei lääkefirmat voi toimia kuin muutkin yritykset?
korkeakoulujen ja yliopistojen kanssa? Ihan oikeasti: MENE TÖIHIN. Olet täysin vieraantunut todellisesta elämästä.
Ja siis sinä väität tienneesi sen jo ennen kuin olin kirjoittanut tänne sanaakaan?
Vau, sinun kannattaisi ryhtyä tienaamaan ennustajan lahjoilla!
Kaikki eivät halua lapsia reilusti vanhempina.
Vapaa valintahan tuo tietysti on. Onneksi. :-)
37, minulla on 100 000 euron vuositulot, akateeminen koulutus ja hyvä työ. Silti meidän lapset hoidettiin kotona 6- ja 4-vuotiaiksi.
Huvittavimpia on 37:n tapaiset "urapätijät", jotka oikeasti on mieleltään ja älyltään hataria, että pää hajoaa jo omien puheiden mukaan yhden lapsen hoitamisesta...
arvaan, että 37 on lääkäri, koska viittaa 6-vuotiseen akateemiseen tutkintoon. En näe hänen viestissään yhtään mitään mielen tai älyn hataruutta saati erityistä pätemistä.
Meidän perheessä molemmat vanhemmat on tekniikan akateemisia, molempien vuositulot yli yo. kiukuttelijan (kun nyt kerran otti puheeksi), kolme lasta lyhyin ikäeroin, kukin lapsi aloitti hoidon yksivuotiaana ja hoitomuotona oli 3-ph ja päiväkoti. Arki pyöri hyvin, kun sen suunnitteli hyvin. Siihen mahtuivat työmatkat ja kohtuullisen mittaiset hoitopäivät, kun sovimme, kuka kulloinkin matkus, kuka vei ja kuka haki lapset. Hyödynsimme aikaiset aamut ja myöhäiset illat ja jatkoimme tarvitessa niillä työpäivää. Minulla on työ, jossa voin pitää kotikonttoripäiviä ja pitkien päivien + matkojen vastapainoksi saldovapaita, jolloin oli ylimääräistä aikaa olla lasten kanssa. Lapset nauttivat sekä kotona että hoidosta olosta. He ovat nyt 17-21-vuotiaita, hienoja nuoria ihmisiä.
En kerta kaikkiaan tajua tätä, miksi aina ajatellaan, että jos hoitaa lapsia, työnteko ei käy ja päin vastoin. Molemmat onnistuvat ihan hyvin, kun huolella suunnittelee, arkea jakamassa on yksissä tuumin useampi kuin yksi ihminen ja työpaikalle on tärkeämpää tulokset kuin paikalla olo - toki ymmärrän, että kaikissa ammateissa se ei ole mahdollista. Onneksi esim. työajan lyhentäminen on sentään mahdollista monelle pienen lapsen vanhemmalle.
Se, mitä en ymmärrä enkä hyväksy, on terveiden vauvavapaalaisten terveiden lasten vienti turhan päiten hoitoon.
Vapaa valintahan tuo tietysti on. Onneksi. :-)
joka opiskelee kuusi vuotta...
Ja jos tosiaan on lääkäri, ei ihme, että vaikutti pölvästiltä. Nuoret naislääkärit on pääsääntöisesti pönttöpäitä ja itsensä lumoissa.
Vai provoatko vaan ihan piristääksesi perjantaitasi?
Tottakai saa perustaa yrityksen ja alkaa asuntosijoittajaksi, mutta jos kerran olet niin fiksu ihminen, niin ymmärrät varmaan, että tarvitaan niitä ihan perusduunin tekijöitä: hoitajia, roskakuskeja, bussikuskeja, opettajia, toimistoporukkaa. JOiden on palkan pienuuden vuoksi ihan oikeasti tehdä töitä elääkseen. heille "kodin sisustaminen viimeisen päälle myyntikuntoon" ei ole vaihtoehto.
Kaikki ei vaan yksinkertaisesti VOI alkaa kestovaippojen verkkokauppiaiksi tai perustaa sellaista (menestyvää) yritystä joka hoituu muutamalla sähköpostilla päivässä. Minä en tunne yhtäkään yrittäjää (ja tunnen heitä aika hemmetisti, isojen ja pienten yritysten omistajia) joka ei joutuisi tekemään runsaasti duunia oli sitten palkollisia tai ei. Eiköhän normaalimpi yrittäjätarina ole se, että väännetään pitkää päivää ja varotaan henkeen ja vereen palkkaamasta ihmisiä.
Et oikeasti voi menestyneenä yrittäjänä olla niin tyhmä ettet näe tätä isompana kokonaisuutena kuin omasta pienestä maailmastasi: kun minä voin niin kaikki voi. Kun minä tein (ja onnistuin tekemään) näin, niin kaikki muutkin voivat tehdä näin.
T: Lapset kotona hoitanut joka ei voi sietää typeryyttä.