Asiakaspalvelu vähän teennäistä nykyään
Sellaista väkinäistä jotenkin. Ei tule ihan luonnostaan moneltakaan enää.
Kommentit (23)
Kokeile vasiten itse... Siinä hommassa puutuu pää todella nopeasti.
Joo myönnän, että teeskentelen kun useimmat asiakkaat ei ole aidon ystävällistä palvelua ansainneet röyhkeällä käytöksellään. Ehkä ap on yksi heistä?
Asiakaspalvelijoiksi valitaan vääriä ihmisiä, yleensä nuoria, koska heille ei tarvitse maksaa kuin alhaisinta palkkaa. Nuoret ovat huonoja asiakaspalvelijoita, sellaisia sählääjiä ja säätäjiä, suoraan sanottuna ärsyttäviä. Palkatkaa osaamista ja sellaisia ihmisiä, jotka aidon oikeasti haluavat olla asiakaspalvelussa.
Nainen 55-vuotta
Vierailija kirjoitti:
Joo myönnän, että teeskentelen kun useimmat asiakkaat ei ole aidon ystävällistä palvelua ansainneet röyhkeällä käytöksellään. Ehkä ap on yksi heistä?
Ilman asiakkaita sinulta loppuu työt. Mielestäni aspa kannattaa aina hoitaa niin hyvin kuin.osaa. -ap
.
Niin no ei sitä aspaa oikeesti kiinnosta mitä menee kaupaksi tai mitä mieltä asiakas on yrityksestä, tekee työnsä kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo myönnän, että teeskentelen kun useimmat asiakkaat ei ole aidon ystävällistä palvelua ansainneet röyhkeällä käytöksellään. Ehkä ap on yksi heistä?
Ilman asiakkaita sinulta loppuu työt. Mielestäni aspa kannattaa aina hoitaa niin hyvin kuin.osaa. -ap
.
No ei kyllä tule hetkeen loppumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo myönnän, että teeskentelen kun useimmat asiakkaat ei ole aidon ystävällistä palvelua ansainneet röyhkeällä käytöksellään. Ehkä ap on yksi heistä?
Ilman asiakkaita sinulta loppuu työt. Mielestäni aspa kannattaa aina hoitaa niin hyvin kuin.osaa. -ap
.
Jos palvelu pelaa niin mikä ero sillä on olenko aidosti ystävällinen vai teeskentelen vaan? Eikä minulta työt lopu, mutta kiva kun huolehdit.
Ap on kunnon karen: minä olen asiakas, haluan että minulle hymyillään oikeasti koska maksan, minä olen sinun työnantajasi, ilman minua sinulta loppuu työt! LOL
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijoiksi valitaan vääriä ihmisiä, yleensä nuoria, koska heille ei tarvitse maksaa kuin alhaisinta palkkaa. Nuoret ovat huonoja asiakaspalvelijoita, sellaisia sählääjiä ja säätäjiä, suoraan sanottuna ärsyttäviä. Palkatkaa osaamista ja sellaisia ihmisiä, jotka aidon oikeasti haluavat olla asiakaspalvelussa.
Nainen 55-vuotta
Maksetaanko niille osaajille sitten asiallista palkkaa osaamisestaan ja annetaan riittävät työtunnit eikä mitään 0-20h soppareita?
Hyvää päivän jatkoa
Asiakas:*Yrph öyh joo joo😑
Se asiakaspalvelu on liikkeelle kulu, joka on leivottu tuotteiden hintaan. Koska ihmiset harvoin ovat OIKEASTI valmiita maksamaan hyvästä palvelusta eli ostamalla sen tuotteen kalliimmalla liikkeestä kuin halvemmalla netistä, ei ole taloudellisesti kannattavaa panostaa asiakaspalveluun minimiä enempää. Tästä syystä hyvää palvelua saa yleensä pienistä yrittäjävetoisista puodeista, jotka myyvät erikoistuotteita, joita ei saa useimmista nettikaupoista.
t. Alalla jo 15v
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivän jatkoa
Asiakas:*Yrph öyh joo joo😑
Monet asiakkaat eivät edes tervehdi. Ei pysähdytä kuuntelemaan vastausta kun kysytään jotain vaan heitetään se kysymys kun viipotetaan ohi. Kysytään epämääräisiä, kuten missä se on? (eli mikä?) Napsutellaan sormia kuin koiralle kun pyydetään aspaa tulemaan luokse. Haistatellaan kun joku asia ei miellytä. Haistaan pahalle ja jätetään jälkeen sotkuja.
Huonoa asiakaspalvelua ei muuten sitten ole se, että jotain tuotetta ei ole. Jos haet ketjuliikkeestä neonkeltaista mekkoa tai limenvihreitä avokkaita, turha alkaa kiukuttelemaan ja sättimään myyjää siitä, että näitä ei ole. Myyjät ei voi vaikuttaa siihen, mitä sisäänostajat ostavat isoihin liikkeisiin kuten ei voi vaikuttaa Prisman myyjäkään maitopurkin hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa asiakaspalvelua ei muuten sitten ole se, että jotain tuotetta ei ole. Jos haet ketjuliikkeestä neonkeltaista mekkoa tai limenvihreitä avokkaita, turha alkaa kiukuttelemaan ja sättimään myyjää siitä, että näitä ei ole. Myyjät ei voi vaikuttaa siihen, mitä sisäänostajat ostavat isoihin liikkeisiin kuten ei voi vaikuttaa Prisman myyjäkään maitopurkin hintaan.
Juuri näin. Ymmärrän että palaute jätetään suoraan sille työntekijälle joka on paikalla mutta moni asiakas tuntuu luulevan että paikalla oleva asiakaspalvelija on vastuussa kaikista valinnoista palveluissa, tuotteissa, liikkeen tai muun tilan rakenteissa ja jopa ulkopuolella olevissa asioissa. Luullaan että tämä työntekijä korjaa heti asiakkaan havaitsemat vääryydet ja vähintään välittää ne ylimmälle johdolle (tiedoksi muuten että vaikka jättäisit palautetta, yritys tai liike ei silti ole velvollinen toteuttamaan toiveitasi). Palautteenkin voi antaa niin monella tavalla ja vihainen huutaminen on aika huono keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivän jatkoa
Asiakas:*Yrph öyh joo joo😑
Monet asiakkaat eivät edes tervehdi. Ei pysähdytä kuuntelemaan vastausta kun kysytään jotain vaan heitetään se kysymys kun viipotetaan ohi. Kysytään epämääräisiä, kuten missä se on? (eli mikä?) Napsutellaan sormia kuin koiralle kun pyydetään aspaa tulemaan luokse. Haistatellaan kun joku asia ei miellytä. Haistaan pahalle ja jätetään jälkeen sotkuja.
Sä kuitenkin inisit nautinnosta kun nussin sua takaapäin teidän henkilöstölle tarkoitetussa vessassa, otit suihin ja puhdistit kullini. Katsoit anovasti ja toivoit, että näemme vielä. Ei nähty, mutta sait myynnin ja kookasta reikääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivän jatkoa
Asiakas:*Yrph öyh joo joo😑
Monet asiakkaat eivät edes tervehdi. Ei pysähdytä kuuntelemaan vastausta kun kysytään jotain vaan heitetään se kysymys kun viipotetaan ohi. Kysytään epämääräisiä, kuten missä se on? (eli mikä?) Napsutellaan sormia kuin koiralle kun pyydetään aspaa tulemaan luokse. Haistatellaan kun joku asia ei miellytä. Haistaan pahalle ja jätetään jälkeen sotkuja.
Sä kuitenkin inisit nautinnosta kun nussin sua takaapäin teidän henkilöstölle tarkoitetussa vessassa, otit suihin ja puhdistit kullini. Katsoit anovasti ja toivoit, että näemme vielä. Ei nähty, mutta sait myynnin ja kookasta reikääsi.
🤔kuulostaa hyvältä palvelulta.
Olen tehnyt aspaa 17 vuotta joten tulee jo selkäytimestä. Onneksi nyky positiossa ei tarvitse myydä mitään vaan oikeastaan tarjoan omaa osaamistani kun asiakas on yhteydessä liki oma-aloitteisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää päivän jatkoa
Asiakas:*Yrph öyh joo joo😑
Monet asiakkaat eivät edes tervehdi. Ei pysähdytä kuuntelemaan vastausta kun kysytään jotain vaan heitetään se kysymys kun viipotetaan ohi. Kysytään epämääräisiä, kuten missä se on? (eli mikä?) Napsutellaan sormia kuin koiralle kun pyydetään aspaa tulemaan luokse. Haistatellaan kun joku asia ei miellytä. Haistaan pahalle ja jätetään jälkeen sotkuja.
Sä kuitenkin inisit nautinnosta kun nussin sua takaapäin teidän henkilöstölle tarkoitetussa vessassa, otit suihin ja puhdistit kullini. Katsoit anovasti ja toivoit, että näemme vielä. Ei nähty, mutta sait myynnin ja kookasta reikääsi.
Tässä onkin just hyvä esimerkki millaisia juttuja aspat saattaa joutua kuulemaan.
Ostettiin puolison kanssa kaksi televisiota lauantaina. Olipa huippu tyyppi aspana. Yllätyin tosi myönteisesti ja kiiteltiin vuolaasti ;)
Pakko olla kun jossei mielistele kielistele niin valituksia tuppaa. Asiakkaat on ihan mulk kuja nykyään!