Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapas nyt sitten, että mikä on pätevä syy viedä alle 3-vuotias päiväkotiin?

Vierailija
24.08.2012 |

Sellainen minkä te kivittäjätkin hyväksytte? Vai onko sellaista?

Kommentit (239)

Vierailija
141/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapset on kotihoidossa, ei ainakaan tarvitse ruikuttaa äidin hylänneen.

Sitäpaitsi ainakin minun tuntemani kotiäidit ovat varakkaita, eivät mitään persaukisia toimistohiiriä.

Kuinka he ovat varakkaita, jos kotihoidontuki on bruttona 400e/kk?

Vierailija
142/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se vuokrakin maksaa. Vai oletko tottunut että sossu maksaa sun vuokran? Meidän 4-henkinen perhe ei mahtuis mihinkään kaksioon asumaan ja jopa kaksioista olen maksanut enemmän vuokraa kun mitä lyhennän asuntolainaa tällä hetkellä. Omassa asuminen saatta siis tulla jopa halvemmaksi. Tosin kotona loisiva yhteiskunnan elätti ei tietenkään asuntolainaa saa.

Ja oletteko lapset miettineet sitä, että ihmisen elämäntilanne voi muuttua rajustikin. Ei koko elämää pysty suunnittelemaan valmiiksi etukäteen.

Ei, sossu ei maksa vuokraamme. Ja yllättävää kyllä, en nosta edes kotihoidon tukea. Äitiyspäivärahan hain tietysti, sillä yel:in mukaan laskettuna se oli suurempi kuin keskivertopalkka. Ja aivan varmasti olen maksanut veroja enemmän kuin tuon.

Omassa asunnossa asumisen kustannuksia moni laskee harvoin oikein: korot, remontit, ja ne yllättävät homevauriotkin pitäisi jostakin kustantaa. Pihaankin menee rahaa jos sitä meinaa kunnossa pitää. Tontin hinnan käytännössä häviää kun talon myy. Pelkillä 500 000 euron lainan koroilla maksaa melkoisen isoa vuokrataloa melkoisen pitkään.

Minulle ei ole mikään tavoite omistaa taloa, minulle on ihan sama kuluttaa omaisuuteni jo eläessäni. Eihän sen kenellekään pitäisi kuulua, vaikka muuttaisin uudenuutukaiseen kotiin vaikka joka toinen vuosi, vuokralla kun voi kotinsa vaihtaa aika paljon omistusasuntoa helpommin.

Minua oikeasti säälittää nämä katkerat pakkotyössäkäyvät marttyyriperheenäidit, joille toisenlainen elämä on aivan käsittämättömän vaikeaa tajuta. Jopa mahdotonta tämän viestin perusteella. Kenelläkään ei siis voi mennä paremmin, vaan toisin ajattelevat ovat aina niitä sossupummeja, yhteiskunnan elättejä. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa tekee töitä vaikka hoitaakin lapsensa kotona.

Minäkin tein yritykseni kautta töitä koko sen kuusi vuotta, mitä lapset ns. kotona oli. Tienasin oikein mukavasti.

Ja kun mieskin on hyvätuloinen, sai useammatkin optiot ja minulla oli hyvistä tuloista jäänyt paljon säästöjä, niin varakkuus vain kasvoi kotonaoloaikana.

Varsinkin kun minulla oli aikaa tuunata edelllinen kämppä vimpan päälle, hoitaa itse sen myynti ja tehdä kunnon voitto. Metsästin myös meille uuden talon, teetin kunnon rempan ja tämänkin arvo on nyt tuplaantunut.

Vierailija
144/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun useimman ihmisen on kuitenkin tehtävä työtä. Ei se jatkuva köyhyys ja syrjäytyminenkään lapselle hyväksi ole. Ei eletä paratiisissa, joten jostain pahasta pitää useimmiten valita.

Turha lässyttää valinnoista, läheskään kaikilla ei ole realistisia valinnan vaihtoehtoja. ja kaikki ei halua lastensa kanssa vajota sossun luukulle ja vuokrayksiöön. Joku voinee myös haluta säilyttää työpaikkansa ja ammattitaitonsa, jos yhtään seuraatte aikaa, niin aika kovilla on kohta toimeentulon mahiksen monilla.

Vierailija
145/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa tekee töitä vaikka hoitaakin lapsensa kotona.

Minäkin tein yritykseni kautta töitä koko sen kuusi vuotta, mitä lapset ns. kotona oli. Tienasin oikein mukavasti.

Ja kun mieskin on hyvätuloinen, sai useammatkin optiot ja minulla oli hyvistä tuloista jäänyt paljon säästöjä, niin varakkuus vain kasvoi kotonaoloaikana.

Varsinkin kun minulla oli aikaa tuunata edelllinen kämppä vimpan päälle, hoitaa itse sen myynti ja tehdä kunnon voitto. Metsästin myös meille uuden talon, teetin kunnon rempan ja tämänkin arvo on nyt tuplaantunut.

Ymmärrätkö että tämä ei ole keskimääräinen tilanne suomalaisessa perheessä? Yleensä ihmisillä ei ole hulppeita perintöjä tai optiotuloja. Silloin pitää mennä töihin.

Vierailija
146/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei vain halua silloin olla lapsen kanssa kotona.

Pätevä syy on äidin masennus tai muuten huono vanhemmuus, etä katsotaan jopa päiväkodin olevan lapselle parempi paikka kuin koti.

Vierailija
147/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei vain halua silloin olla lapsen kanssa kotona.

Pätevä syy on äidin masennus tai muuten huono vanhemmuus, etä katsotaan jopa päiväkodin olevan lapselle parempi paikka kuin koti.

Näinhän se on. Totuus kirpaisee, vai mitä mammat?

Vierailija
148/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajatus, että se työssäkäynti johtuisi siitä, että on iso omakotitalo, kaksi autoa ja härpäkkeet pihassa. Pääkaupunkiseudulla ihan peruseläminen maksaa.

Vierailija
149/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta: Miksi tehdä lapsia, jos tarvitsee siihen muiden rahoja tai ei edes pysty hoitamaan niitä lapsia?

Sitäpaitsi yrittäjäksi voi ryhtyä ihan kuka vaan, kouluttautua voi kuka vaan ja työelämä on avoin ihan kelle vaan.

Ja asuntokauppoihinkin saa ryhtyä ihan kuka vaan.

Vierailija
150/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä tehdä lapsia, jos on taipuvainen masennukseen. Ainakaan niitä lapsia ei pidä lisää tehdä, jos ei sitä yhtäkään kestä.

Vierailija
151/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ajatus, että se työssäkäynti johtuisi siitä, että on iso omakotitalo, kaksi autoa ja härpäkkeet pihassa. Pääkaupunkiseudulla ihan peruseläminen maksaa.

Eiköhän se maitolitra suurin piirtein saman verran maksa Kampin k-marketissa ja Ivalon Essolla? Sähkönkin voi ostaa mistä vaan.

Vierailija
152/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole toista aikusta maksamassa elämisestä.

Äidin tulot yksin ei oikein riitä äitiysvapaan jälkeen.

Vierailija
153/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tunkea laitokseen.

Vierailija
154/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen maaginen raja se 3v on? Tuon ikäinen tarvitsee vielä sitä lähivanhempaansa enemmän kuin ikäistään seuraa. Kavereita saa kyllä vanhempanakin, jos äiti on niin nössökkä ettei ulos lastaan vie. :-D

En tajua, mikä kiire niitä 3-vuotiaita on hoitoon viedä. Mikä teitä naisia oikein vaivaa? Kouluikäiseksi asti kuuluu lapsen olla kotona. Henkilökohtaisesti tosin suosin kotikoulua, mutta suon kyllä muille sen, että 7-vuotiaana lapsi voi olla osan päivästä jonkun muun kuin oman äidin silmien alla, onhan meillä kaikilla oikeus valintoihimme.

Vierailija
155/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se maitolitra suurin piirtein saman verran maksa Kampin k-marketissa ja Ivalon Essolla? Sähkönkin voi ostaa mistä vaan.

mutta asumiskustannukset muodostavat suurimman osan ihmisen menoista. Pääkaupunkiseudulla asuminen on kallista, oli kyse sitten vuokra- tai omistusasumisesta. Todella, todella harvat saavat edullisen vuokra-asunnon suhteilla. On aika eri asia maksaa vaikkapa 2500 euron bruttotuloista 500 euron kuin 1000 euron vuokraa.

Vierailija
156/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tunkea laitokseen.

Mene töihin. Tarvitset selvästi muuta tekemistä.

Vierailija
157/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan uusi työ pitää ottaa vastaan silloin kun sellaista tarjotaan. Muuten saattaa olla edessä kolmenkymmenen vuoden äitiysloma kun potentiaaliset työnantajat unohtaa olemassaolon, eikä sijaisuuksia enää tarjotakaan kuten ennen. Kyllä naisellakin on oikeus mielekkääseen työuraan ilman että joutuu täysin luopumaan perhe-elämästä.

Vierailija
158/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat jo koululaisia. Ei minulla ole mitään ongelmia hallita elämääni - toisin kuin näillä au-äideillä.

Vierailija
159/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin on se vakituinen työpaikka!

Vierailija
160/239 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat jo koululaisia. Ei minulla ole mitään ongelmia hallita elämääni - toisin kuin näillä au-äideillä.

Ymmärtäisin, että työtön sossun elätti voisi tarvita elämänhallintaa, mutta että työssäkäyvä ihminen, kuten sinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi