Kertokaapas nyt sitten, että mikä on pätevä syy viedä alle 3-vuotias päiväkotiin?
Sellainen minkä te kivittäjätkin hyväksytte? Vai onko sellaista?
Kommentit (239)
Pitäähän se vuokrakin maksaa. Vai oletko tottunut että sossu maksaa sun vuokran? Meidän 4-henkinen perhe ei mahtuis mihinkään kaksioon asumaan ja jopa kaksioista olen maksanut enemmän vuokraa kun mitä lyhennän asuntolainaa tällä hetkellä. Omassa asuminen saatta siis tulla jopa halvemmaksi. Tosin kotona loisiva yhteiskunnan elätti ei tietenkään asuntolainaa saa.Ja oletteko lapset miettineet sitä, että ihmisen elämäntilanne voi muuttua rajustikin. Ei koko elämää pysty suunnittelemaan valmiiksi etukäteen.
Ei, sossu ei maksa vuokraamme. Ja yllättävää kyllä, en nosta edes kotihoidon tukea. Äitiyspäivärahan hain tietysti, sillä yel:in mukaan laskettuna se oli suurempi kuin keskivertopalkka. Ja aivan varmasti olen maksanut veroja enemmän kuin tuon.
Omassa asunnossa asumisen kustannuksia moni laskee harvoin oikein: korot, remontit, ja ne yllättävät homevauriotkin pitäisi jostakin kustantaa. Pihaankin menee rahaa jos sitä meinaa kunnossa pitää. Tontin hinnan käytännössä häviää kun talon myy. Pelkillä 500 000 euron lainan koroilla maksaa melkoisen isoa vuokrataloa melkoisen pitkään.
Minulle ei ole mikään tavoite omistaa taloa, minulle on ihan sama kuluttaa omaisuuteni jo eläessäni. Eihän sen kenellekään pitäisi kuulua, vaikka muuttaisin uudenuutukaiseen kotiin vaikka joka toinen vuosi, vuokralla kun voi kotinsa vaihtaa aika paljon omistusasuntoa helpommin.
Minua oikeasti säälittää nämä katkerat pakkotyössäkäyvät marttyyriperheenäidit, joille toisenlainen elämä on aivan käsittämättömän vaikeaa tajuta. Jopa mahdotonta tämän viestin perusteella. Kenelläkään ei siis voi mennä paremmin, vaan toisin ajattelevat ovat aina niitä sossupummeja, yhteiskunnan elättejä. :-)
osa tekee töitä vaikka hoitaakin lapsensa kotona.
Minäkin tein yritykseni kautta töitä koko sen kuusi vuotta, mitä lapset ns. kotona oli. Tienasin oikein mukavasti.
Ja kun mieskin on hyvätuloinen, sai useammatkin optiot ja minulla oli hyvistä tuloista jäänyt paljon säästöjä, niin varakkuus vain kasvoi kotonaoloaikana.
Varsinkin kun minulla oli aikaa tuunata edelllinen kämppä vimpan päälle, hoitaa itse sen myynti ja tehdä kunnon voitto. Metsästin myös meille uuden talon, teetin kunnon rempan ja tämänkin arvo on nyt tuplaantunut.
Kun useimman ihmisen on kuitenkin tehtävä työtä. Ei se jatkuva köyhyys ja syrjäytyminenkään lapselle hyväksi ole. Ei eletä paratiisissa, joten jostain pahasta pitää useimmiten valita.
Turha lässyttää valinnoista, läheskään kaikilla ei ole realistisia valinnan vaihtoehtoja. ja kaikki ei halua lastensa kanssa vajota sossun luukulle ja vuokrayksiöön. Joku voinee myös haluta säilyttää työpaikkansa ja ammattitaitonsa, jos yhtään seuraatte aikaa, niin aika kovilla on kohta toimeentulon mahiksen monilla.
osa tekee töitä vaikka hoitaakin lapsensa kotona.
Minäkin tein yritykseni kautta töitä koko sen kuusi vuotta, mitä lapset ns. kotona oli. Tienasin oikein mukavasti.
Ja kun mieskin on hyvätuloinen, sai useammatkin optiot ja minulla oli hyvistä tuloista jäänyt paljon säästöjä, niin varakkuus vain kasvoi kotonaoloaikana.
Varsinkin kun minulla oli aikaa tuunata edelllinen kämppä vimpan päälle, hoitaa itse sen myynti ja tehdä kunnon voitto. Metsästin myös meille uuden talon, teetin kunnon rempan ja tämänkin arvo on nyt tuplaantunut.
Ymmärrätkö että tämä ei ole keskimääräinen tilanne suomalaisessa perheessä? Yleensä ihmisillä ei ole hulppeita perintöjä tai optiotuloja. Silloin pitää mennä töihin.
Äiti ei vain halua silloin olla lapsen kanssa kotona.
Pätevä syy on äidin masennus tai muuten huono vanhemmuus, etä katsotaan jopa päiväkodin olevan lapselle parempi paikka kuin koti.
Äiti ei vain halua silloin olla lapsen kanssa kotona.
Pätevä syy on äidin masennus tai muuten huono vanhemmuus, etä katsotaan jopa päiväkodin olevan lapselle parempi paikka kuin koti.
Näinhän se on. Totuus kirpaisee, vai mitä mammat?
Ihme ajatus, että se työssäkäynti johtuisi siitä, että on iso omakotitalo, kaksi autoa ja härpäkkeet pihassa. Pääkaupunkiseudulla ihan peruseläminen maksaa.
Rautalangasta: Miksi tehdä lapsia, jos tarvitsee siihen muiden rahoja tai ei edes pysty hoitamaan niitä lapsia?
Sitäpaitsi yrittäjäksi voi ryhtyä ihan kuka vaan, kouluttautua voi kuka vaan ja työelämä on avoin ihan kelle vaan.
Ja asuntokauppoihinkin saa ryhtyä ihan kuka vaan.
Ei pidä tehdä lapsia, jos on taipuvainen masennukseen. Ainakaan niitä lapsia ei pidä lisää tehdä, jos ei sitä yhtäkään kestä.
Ihme ajatus, että se työssäkäynti johtuisi siitä, että on iso omakotitalo, kaksi autoa ja härpäkkeet pihassa. Pääkaupunkiseudulla ihan peruseläminen maksaa.
Eiköhän se maitolitra suurin piirtein saman verran maksa Kampin k-marketissa ja Ivalon Essolla? Sähkönkin voi ostaa mistä vaan.
ei ole toista aikusta maksamassa elämisestä.
Äidin tulot yksin ei oikein riitä äitiysvapaan jälkeen.
Mikä ihmeen maaginen raja se 3v on? Tuon ikäinen tarvitsee vielä sitä lähivanhempaansa enemmän kuin ikäistään seuraa. Kavereita saa kyllä vanhempanakin, jos äiti on niin nössökkä ettei ulos lastaan vie. :-D
En tajua, mikä kiire niitä 3-vuotiaita on hoitoon viedä. Mikä teitä naisia oikein vaivaa? Kouluikäiseksi asti kuuluu lapsen olla kotona. Henkilökohtaisesti tosin suosin kotikoulua, mutta suon kyllä muille sen, että 7-vuotiaana lapsi voi olla osan päivästä jonkun muun kuin oman äidin silmien alla, onhan meillä kaikilla oikeus valintoihimme.
Eiköhän se maitolitra suurin piirtein saman verran maksa Kampin k-marketissa ja Ivalon Essolla? Sähkönkin voi ostaa mistä vaan.
mutta asumiskustannukset muodostavat suurimman osan ihmisen menoista. Pääkaupunkiseudulla asuminen on kallista, oli kyse sitten vuokra- tai omistusasumisesta. Todella, todella harvat saavat edullisen vuokra-asunnon suhteilla. On aika eri asia maksaa vaikkapa 2500 euron bruttotuloista 500 euron kuin 1000 euron vuokraa.
eikä tunkea laitokseen.
Mene töihin. Tarvitset selvästi muuta tekemistä.
vaan uusi työ pitää ottaa vastaan silloin kun sellaista tarjotaan. Muuten saattaa olla edessä kolmenkymmenen vuoden äitiysloma kun potentiaaliset työnantajat unohtaa olemassaolon, eikä sijaisuuksia enää tarjotakaan kuten ennen. Kyllä naisellakin on oikeus mielekkääseen työuraan ilman että joutuu täysin luopumaan perhe-elämästä.
Lapseni ovat jo koululaisia. Ei minulla ole mitään ongelmia hallita elämääni - toisin kuin näillä au-äideillä.
ennen kuin on se vakituinen työpaikka!
Lapseni ovat jo koululaisia. Ei minulla ole mitään ongelmia hallita elämääni - toisin kuin näillä au-äideillä.
Ymmärtäisin, että työtön sossun elätti voisi tarvita elämänhallintaa, mutta että työssäkäyvä ihminen, kuten sinä?
Kuinka he ovat varakkaita, jos kotihoidontuki on bruttona 400e/kk?