Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Saatko" kieltäytyä seksistä miehesi kanssa?

Vierailija
23.08.2012 |

Menin leikilläni tekemään sopimuksen suhteen alussa, että koska mies huolehtii kaikista taloudellisista tarpeistani, minä pidän huolta hänen fyysisistä tarpeistaan. Olen opiskelija vielä muutaman vuoden. Hauskaltahan se siinä vaiheessa kuulosti.

Olemme olleet yhdessä melkein 2 vuotta ja mies haluaa edelleen seksiä joka ikinen päivä, joskus kaksi kertaa. Minulle riittäisi vähempikin, esim. muutama kerta viikossa ja menkkojen aikaan haluaisin olla ihan rauhassa (silloin esim. suuseksiä).

Joskus olen koittanut sanoa, että eiköhän sen sopimuksen voi purkaa tai olen kieltäytynyt seksistä, koska olen väsynyt. Silloin mies sanoo aika jyrkästi, että ei toimivaa suhdetta tarvitse muuttaa. Meillä on ikäeroa aika paljon, jos se vaikuttaa jotenkin asiaan. Mies on eronnut ennen minua. Onko meidän tilanne jotenkin erikoinen, vai löytyykö muita samasta tilanteesta? Onko teidän mielestä tämä reilua?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on silkkaa hyväksikäyttöä

Vierailija
62/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin saa mieskin, eihän avioliitossa tai parisuhteessa muutenkaan kukaan menetä itsemääräämisoikeuttaan - tai ei ainakaan pitäisi menettää. Harvassa kyllä ovat ne kerrat, kun olen kieltäytynyt - samaten ne kerrat, kun mies on kieltäytynyt - kun seksi kuitenkin lähes aina kiinnostaa. Yhdessä ollaan oltu jo 15 vuotta, joten mistään alkuhuumasta ei ole kyse.

Ap:n ja miehensä suhde ei kuulosta kahden aikuisen ihmisen tasavertaiselta parisuhteelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi miestä, joka ei rakasta minua. Jos rakastaa toista, ei kiristä tältä seksiä. Kerro miehellesi, että on olemassa sellainen kun oma käsi, jota sopii käyttää vaikka kaksi kertaa päivässä. Kerro, että kohta menee maku kaikkeen seksiin, jos sitä ruinataan koko ajan. Tee selväksi, että haluat harvemmin kuin miehesi ja päätät itse milloin. Jos miehesi ei ymmärrä, pistä pihalle. Heti.

Pistä pihalle? AP asuu miehen siivellä. Hän ei tienaa mitään. Mies elättää hänet täysin. Kyllä siinä AP ulos lentää. Vaikka mies ei elättäisikään häntä niin seksistä kieltäytyminen poistaa myös toisen velvollisuuden uskollisuuteen

En kerta kaikkiaan ymmärrä näitä viestejä, joissa sanotaan että mies on oikeutettu lähtemään vieraisiin jos nainen ei suostu seksiin. Jos tilanne on se, että seksiä on ehkä kerran kuussa tai jotain, silloin olisi keskustelun paikka enkä minä naisena suostuisi niin harvaan seksiin. Mutta tässä on tilanne se, että ap:lta vaaditaan seksiä 1-2 kertaa päivässä, joka päivä! Myös menkkojen aikaan suihinottoa. Se EI ole ok, eikä siitä kieltäytyminen oikeutus lähteä vieraisiin.

Nainenko voi sitten itse päättää koska sitä seksiä harrastetaan? Naiset tällä palstalla toitottavat kovaan ääneen että jos mies ei anna seksiä niin sitä haetaan muualta. Vaikka seksistä kieltäytyminen johtuisi oikeasta syystä esim. Siitä että ei seiso. Mutta miehen kyllä pitää olla ilman vaikka naisella ei ole edes fyysistä syytä kieltäytyä. Järkyttävää kaksinaismoralismia.

En todellakaan tarkoittanut kommenttiani kaksinaismoralistiseksi, päinvastoin. Täällä kun yleensä kirjoitetaan nimenomaan että naista ei huvita ja miestä huvittaa ja ollaan sitä mieltä, että on ok olla ilman seksiä vaikkapa kuukausi parisuhteessa. Niin minun, eikä miehenikään, mielestä kerran kuussa ole riittävästi NORMAALITILANTEESSA. Jos tilanne ajautuu siihen, että seksiä on kerran kuussa tai harvemmin, on meidän molempien mielestä vakavan keskustelun paikka. On suhde sitä, mitä kumpikin haluaa? Miksi toinen tai kumpikaan ei halua? Mitä tilanteelle tehdään? Ja ennen kaikkea ensin yritetään ratkaista tilanne jotenkin, eikä juosta vieraisiin. Se olisi itselleni viimeinen niitti suhteelle.

Ja tuo normaalitilanne on nimenomaan normaalitilanne, kun molemmat on terveitä jne. Jos toinen on juuri synnyttänyt, sairastaa syöpää tai ihan vaikka flunssaa, kärsii erektiovaikeuksista jne. niin ei toiselta silloin voi VAATIA seksiä. Sitähän se elämä on, ylä- ja alamäkiä, joissa rakkaus punnitaan.

Tarkoitin vain, että noin karkeasti ottaen 1-2 päivässä tai kerran kuussa vuodesta toiseen ei ole mielestäni normaalia. Toki jos molempia tilanne tyydyttää niin sitten. Mutta tässä ap:n tilanteessa toinen osapuoli ei ole enää tyytyväinen, koska hänen on pakko ottaa suihin myös menkkojen aikaan väsyneenä, vaikka ei huvittaisi. Ihan sama toisin päin, jos miehellä on erektio-ongelmia, ei ole oikein että vaimo pakottaa JOKA PÄIVÄ miehen tyydyttämään hänet jollain tavalla.

Vierailija
64/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hoida "omaa osuuttani", olenko sitten vain siivelläeläjä ja hyväksikäyttäjä? -ap

Sinä olet tunteva ihminen, et kone. Omassa ajattelutavassasi on korjaamiseen varaa jos tuollaista mietit.

Jos ajattelet noin, olevasi siivelläeläjä, sinua on helpoo hyväksikäyttää. Juttele miehesi kanssa, sano hänelle, ettet harrasta enää seksiä muuten kuin silloin kuin itse haluat. Äläkä tunne siitä yhtään huonoa omaatuntoa. Parisuhde ei ole terve jos seksi on pakollista tai se on kauppatavaraa.....

Suomessa on sosiaalihuolto, eli jos eroat, et joudu katuojaan.

Ei kannata tuhlata aikaa huonossa, epäterveessä parisuhteessa. Elämä on lyhyt!!!! Jos saatte suhteen kuntoon, ok, hyvä juttu. Jos ette, niin pärjäät takuulla yksinkin!

Elätin ex-poikakaveriani vuoden verran kun hän vielä opiskeli ja minä sain töitä. Eipä tullut mieleenkään vaatia häneltä mitään vastineeksi. Jos olen parisuhteessa, me olemme perhe, ja silloin ei laskeskella kumpi maksaa ja mitä maksaa.

Vierailija
65/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitte sopimuksen, jonka mukaan mies pitää sinusta huolta ja sinä annat sitä vastaan seksiä?

Sopimus mikä sopimus, siitä pidetään kiinni tai neuvotellaan uusi sopimus. Toivottavasti teitte jonkinlaisen irtisanomisehdon myös.

Minun mielestä on ihan ok myydä seksiä ja saada sitä vastaan elatus, mutta ei sitä kannata kuvitella elävänsä parisuhteessa, jos menee tekemään tollasen sopimuksen.

Vierailija
66/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä sen ap itse totesit: "Leikilläni" Eli teit leikilläsi sopimuksen.

Vastapuoli otti sen vakavasti. Olet joutunut alistetuksi, anteeksi vain.Seksin pitää olla vapaaehtoista. Silloin sitä tekee mieli vaikka joka päivä kun on VAPAUS valita.

Pitkässä suhteessa harvoin seksielämä on samaa, on hiljaisempia kausia, kiihkeämpiä kuivan kauden jälkeen. Tuo teidä sopimus kuulostaa rutiininomaiselta, ikäänkuin joku kotityö :(

Vierailija
67/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa myy asuntonsa puoleen hintaan sen todellisesta arvosta. Ja siinähän sitten sen asuntonsa myy puoleen hintaan. Eipä taitais kauheesti auttaa, jos yrittää jälkeenpäin sanoa, että ihan leikilläni vain.

Sopimuksien luonteeseen kuuluu, että ne otetaan tosissaan vaikka toinen osapuoli ihan leikillään vaan oliskin tekemässä.

Vierailija
68/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Suomessa saa avioeron helposti.

En tiedä miksi opiskelijaneitona valitsit vanhemman ukkomiehen, ehkä hän vetosi aisteihisi paremmin kuin ikätoverisi, mutta jos tilanne on hankala ja puhuminen asiasta ei auta, lähde suhteesta. Olet vielä nuori ja voit löytää itsellesi ikäisesi kunnollisen miehen.

Vierailija
69/69 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en hoida "omaa osuuttani", olenko sitten vain siivelläeläjä ja hyväksikäyttäjä? -ap

...koska jos et hoida omaa osuuttasi, miehesi tod.näk. jättää sinut. Sen kuuloisesta tyypistä on kyse.