"Saatko" kieltäytyä seksistä miehesi kanssa?
Menin leikilläni tekemään sopimuksen suhteen alussa, että koska mies huolehtii kaikista taloudellisista tarpeistani, minä pidän huolta hänen fyysisistä tarpeistaan. Olen opiskelija vielä muutaman vuoden. Hauskaltahan se siinä vaiheessa kuulosti.
Olemme olleet yhdessä melkein 2 vuotta ja mies haluaa edelleen seksiä joka ikinen päivä, joskus kaksi kertaa. Minulle riittäisi vähempikin, esim. muutama kerta viikossa ja menkkojen aikaan haluaisin olla ihan rauhassa (silloin esim. suuseksiä).
Joskus olen koittanut sanoa, että eiköhän sen sopimuksen voi purkaa tai olen kieltäytynyt seksistä, koska olen väsynyt. Silloin mies sanoo aika jyrkästi, että ei toimivaa suhdetta tarvitse muuttaa. Meillä on ikäeroa aika paljon, jos se vaikuttaa jotenkin asiaan. Mies on eronnut ennen minua. Onko meidän tilanne jotenkin erikoinen, vai löytyykö muita samasta tilanteesta? Onko teidän mielestä tämä reilua?
Kommentit (69)
Ei se väärin ole,maailman vanhin ammatti :) Jos miehesi kuitenkin on halukas ja vaativa,voisit ehkä kokeilla jotain muuta työtä.
koska minä halusin yhtä usein. Viime aikoina olen tajunnut, että mies tosiaan ajattelee niin. Haluan edelleen mielestäni ihan normaalisti, n. 4 kertaa viikossa. Ei siihen kauan mene silloin, kun minua ei huvita, mutta silti se turhauttaa.
-ap
Ap vielä selittelee nyt, ettei mies tahdokaan kuin n. 4 x vko?
Aiemmin kirjoitit, että joka päivä ja useamminkin päivässä.
En voi enää muuta sanoa, kuin että ihan täysi idiootti tämä ap.
Luepa se ap:n 4 x vko viesti uudestaan.
Ap vielä selittelee nyt, ettei mies tahdokaan kuin n. 4 x vko?
Aiemmin kirjoitit, että joka päivä ja useamminkin päivässä.
En voi enää muuta sanoa, kuin että ihan täysi idiootti tämä ap.
Ap vielä selittelee nyt, ettei mies tahdokaan kuin n. 4 x vko? Aiemmin kirjoitit, että joka päivä ja useamminkin päivässä. En voi enää muuta sanoa, kuin että ihan täysi idiootti tämä ap.
-ap
aloitus on ollut täällä ennenkin. Sama ap?
Ja tietysti teidän tilanne ei ole mitenkään erikoinen. ;)
Olen sitä mieltä, että sopimus on sopimus ja kannattaa leikkiä isojen tyttöjen ja poikien leikkejä vain, jos kantti ja pää niitä kestävät. Sulla taitaa olla vähän turhan romanttisia kuvitelmia miehestäsi, jos kuvittelet et parisuhteenne voisi tuon jälkeen muuttua tasa-arvoiseksi.
Jos yhtään tuntuu siltä, että sun pää ei kestä, niin silloin on jo kiire muuttaa pois ja hakea ammattiapua. Jos olet tän ketjusi kanssa ihan tosissaan, niin tulee sellainen vaikutelma, että hyötyisit psykiatrian ammattilaisen arviosta.
jos toinen ei ole siihen halukas. Kummallakin on oikeus sanoa ei.
Sinähän olet käytönnössä huora. Tienaat elantosi pillulla, joten onhan sitä toisaalta maksettava, että leivässä pysyy.
En haluaisi miestä, joka ei rakasta minua. Jos rakastaa toista, ei kiristä tältä seksiä.
Kerro miehellesi, että on olemassa sellainen kun oma käsi, jota sopii käyttää vaikka kaksi kertaa päivässä. Kerro, että kohta menee maku kaikkeen seksiin, jos sitä ruinataan koko ajan. Tee selväksi, että haluat harvemmin kuin miehesi ja päätät itse milloin.
Jos miehesi ei ymmärrä, pistä pihalle. Heti.
Kaikki täällä vaan haukkuu ap:tä, jolla on oikeasti ongelma. Yrittäisitte auttaa mieluummin.
Tässä mun neuvoni sulle ap:
Puhukaa miehesi kanssa. Kommunikoikaa. Vaihtakaa ajatuksia, keskustelkaa ja kertokaa mielipiteenne asiasta.
Jos puhuminen tuntuu vaikealta, kirjoita kirje, tai vaikka sähköposti.
Oot ap varmasti tosi hieno ihminen. Tsemppiä ja rohkeutta sulle.
Aloin miettiä, että onkohan tämä tilanne enemmän minun päässäni kuin todellisuutta. Ehkä mieheni ei olekaan niin ehdoton kuin kuvittelen. Minä olen ollut helppo tapaus, joten hänen ei ole tarvinnut puolustella halujaan. -ap
Itselläni loppui vasta toinen pitkä parisuhde, en todellakaan väitä olevani täydellinen ja varmasti oli asioita, joita olisi pitänyt tehdä paremmin, varsinkin siinä ensimmäisessä suhteessa, tosin minä olin siinä ensimmäisessä suhteessa itse uskollinen, tein kotitöitä, ruokaa, rahoitin muijan opiskeluja, korjasin auton ja tein yms. muut "miesten työt", no palkkioksi tästä tuli petetyksy, kahdesti... Eli muija pihtasi minulta ja antoi muille, jännää kun vielä yritin olla muutenkin hänelle aina pirun kohtelias ja huomaavainen.
No, oli se muijan ilme kyllä näkemisen arvoinen, kun jäi noista pettämisistä kiinni, niin ilmoitusluontoisesti sanoin, että se sitten oli siinä tämä meidän homma, parkui ja vonkasi takaisin, itsellä kyrsi niin pirusti, että ei todellakaan herunut sympatiaa.
No niin, seuraavassa pitkässä suhteessa joka loppui juuri, tulimme todella hyvin toimeen ja tulemme edelleen, meillä oli hauskaa yhdessä, rahoitin asumisen, hänen opiskelunsa neljän vuoden ajan, hän halusi lemmikkejä, otimme kaksi kissaa ja rottweilerin, minä remontoin kämpän ilman apuvoimia, hän sai käyttää autoani ilman mitään kustannuksia, itse kuljin töissä kävelemällä ja pyöräilemällä, minä tein ruuat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aina, ei siinä kyllä mitään, tykkään tehdä ruokaa, hän kyllä siivosi ja pyykkäsi, siihen en sekaantunut.
Niin ja sitten seksi, hiipui yhtäkkiä 1-2:n kertaan kuussa, itse olen kuitenkin aika viriili, niin tuollainen on aivan kidutusta, yritin puhua, olla kohtelias, viedä leffaan, ravintolaan, tuoda kukkia ja suklaata, tein miltei kaikki kotityöt, pusuttelin, hieroin hartioita, annoin läheisyyttä enkä vongannut seksiä, millään ei ollut mitään merkitystä.
Tunnen useamman jolle on käynyt samanlailla, en ala kuitenkaan mitenkään yleistämään, mutta jotenkin tuntuu, että tässä meidän "tasa-arvo kulttuurissa" miehiä ei arvosteta monenkaan naisen osalta juurikaan, miehiltä vaaditaan kaikkea, mutta itse ei pistetä tikkua ristiin parisuhteen puolesta.
Meillä tuo johti siihen, että kun itse yritti aikansa kaikkea mahdollista, niin lopulta ei enää jaksanut yrittää, menin täysin välinpitämättömäksi, en enää edes yrittänyt lähestyä muijaa, olut alkoi maistumaan pari-kolme kertaa viikossa ja vitutti joka päivä, sitä kesti aikansa ja sitten loppui koko suhde. Onneksi, nyt jonkin aikaa sinkkuna ollessani, oluen juonti on jäänyt melkein kokonaan pois ja olen alkanut taas kuntoilemaan, aikaisemmin vitutti vain niin paljon, ettei tullut tehtyä enää mitään.
Tälläkin palstalla, voi lukea naisten kommenteista, "ei sinun tarvi antaa sille" tuo on minun mielestä todella sairas ajatusmaailma parisuhteesta.
Minun mielestä parisuhteessa ei ole kysymys antamisesta ja ottamisesta, vaan kummaltakin puolin toisen osapuolen huomioonottamisesta ja halusta tuottaa puolisolleen hyvää oloa niin henkisesti, kuin fyysisesti, tähän olen itse aina pyrkinyt ja tulen pyrkimään, ei vain ole vielä näköjään kantanut hedelmää.
No, kohta lähden työreissulle Puolaan, eihän sitä tiedä mitä sieltä löytää... Kuulemma kulttuuri hivenen erillainen mitä Suomessa näiltä osin, niin ja olen tosiaan hyväpalkkaisessa työssä, kolmekymppinen, tuuhean tumman tukan ja ruskeat silmät omaava 181cm:ä pitkä ja 77 kiloa painava, komeaksi kehuttu, hyvin pukeutuva mies.
Kaikilla on varmasti parantamisen varaa, näin ajattelen itse joka asiasta ja pyrin oppimaan virheistäni, niin töissä kuin vapaa-ajalla, mutta ikäväkseni jotenkin silti pistää silmään sellainen asia, että suomalaiset naiset eivät enää juuri arvosta miehiä, eivätkä halua miellyttää miehiä enää, todella valitettava asia.
Sillä se olisi ainakin minun kohdalla ollut päivänselvä asia, että jos minua olisi kunnioitettu, olisin saanut lämpöä ja läheisyyttä (seksi kuuluu tuohon osastoon) niin olisimme vieläkin varmasti yhdessä ja tekisin kaikkeni, että puoliso olisi tyytyväinen, silloin kun ei tarvitse kituuttaa puutteessa (kyllä, miehillä on aivan fyysinen tarve purkautua ja se ehkäisee eturauhasen liikaksvua, sekä mahdollisesti eturauhassyöpää+siemennesteestä on naisillekkin positiivisiä terveydellisiä vaikutuksia) on positiivisempi olo ja jaksaa sekä haluaa panostaa naisen hyvinvointiin.
Tuohon parisuhteessa pitäisi pyrkiä, eikä siihen, ettei sinun tarvitse "antaa sille", sillä tuollainen on todella sairas ajatusmaailma parisuhteesta.
Menin leikilläni tekemään sopimuksen suhteen alussa, että koska mies huolehtii kaikista taloudellisista tarpeistani, minä pidän huolta hänen fyysisistä tarpeistaan. Olen opiskelija vielä muutaman vuoden. Hauskaltahan se siinä vaiheessa kuulosti. Olemme olleet yhdessä melkein 2 vuotta ja mies haluaa edelleen seksiä joka ikinen päivä, joskus kaksi kertaa. Minulle riittäisi vähempikin, esim. muutama kerta viikossa ja menkkojen aikaan haluaisin olla ihan rauhassa (silloin esim. suuseksiä). Joskus olen koittanut sanoa, että eiköhän sen sopimuksen voi purkaa tai olen kieltäytynyt seksistä, koska olen väsynyt. Silloin mies sanoo aika jyrkästi, että ei toimivaa suhdetta tarvitse muuttaa. Meillä on ikäeroa aika paljon, jos se vaikuttaa jotenkin asiaan. Mies on eronnut ennen minua. Onko meidän tilanne jotenkin erikoinen, vai löytyykö muita samasta tilanteesta? Onko teidän mielestä tämä reilua?
Sinulta ei voi vaatia mitään. Mutta sinäkään et voi vaatia toiselta mitään. Et samaan aikaan voi vaatia miestä olemaan uskollinen ja samaan aikaan kieltäytyä seksistä. Yleensä parisuhteessa monopolisoidaan seksi. Eli seksiä saa vain toiselta. Mutta silloin sitä seksiä on myös saatava. Ei voi vaatia toista pidättäytymään.
ja "sopimusvelvollisuus" seksiin loppuu? Minä veikkaan että miehesi etsii uuden rahantarpeessa olevan (nuoren) naisen, jolta seksin voi tuohon tapaan ostaa. Tuskinpa vaan mies on valmis seksin määrästä tinkimään, jonka hän on voinut tähän mennessä määritellä itse.
Ei normaalin suhteen ja toisiaan kunnioittavan parin välinen seksi perustu tuollaiseen.
en hoida "omaa osuuttani", olenko sitten vain siivelläeläjä ja hyväksikäyttäjä? -ap
Pyydä siitä palkkaa. Normaali laskutus taitaa olla useampi sata tunnilta.
kieltäytyä. Ainoat kerrat (1 käden sormilla laskettavissa) on olleet ne kun ollaan aamuyöllä tultu juhlista ja mies haluaa rakastella. Tiedän että hän jaksaa laukeamatta tuntitolkulla kun taas minulla alkaa yö ja laskuhumala kenties painamaan takaraivossa sen verran että haluaisin nukkua.
16v yhdessä +/-50v:t
ja "sopimusvelvollisuus" seksiin loppuu? Minä veikkaan että miehesi etsii uuden rahantarpeessa olevan (nuoren) naisen, jolta seksin voi tuohon tapaan ostaa. Tuskinpa vaan mies on valmis seksin määrästä tinkimään, jonka hän on voinut tähän mennessä määritellä itse. Ei normaalin suhteen ja toisiaan kunnioittavan parin välinen seksi perustu tuollaiseen.
Kyllä sun nyt pitää ottaa tää asia puheeks ja kysyä myös, että mitä tapahtuu kun alat tienaamaan valmistumisen jälkeen? Vai lasketaanko sitten molempien tulot, verrataan ja tullaan siihen tulokseen että kun sulla on pienemmät tulot (just valmistuneilla on, alasta riippumatta), niin sun täytyy antaa joka toinen päivä, huvitti tai ei, kompensoidaksesi tämän tulojen epäsuhdan. Mitäs sitten?
Olet kyllä myynyt itsesi miehelle, ja hän etsii uuden kun sun sopimus päättyy, näin uskon.
Sanot ei. Jos hän ei usko, kerrot, että EI on EI.
Seksistä pitää pystyä kieltäytymään, se on nauttimista varten. Jos olet taloudellisesti riippuvainen ja sen takia harrastat, yritä nyt irtautua siitä taloudellisesta riippuvuudesta.
Tilanteesi kuulostaa sanalla sanoen kamalalta. Mitä tulee sopimukseen, niin jos olet sen leikkimielellä tehnyt, eiköhän olisi aika lopettaa leikkiminen tuon asian suhteen.