Kootaan teini-suomi sanastoa ja kertokaa mitä tarkoittaa ragekuittaa?
Nämä olen jo selvitellyt:
Lol= TEKOnaurua jollekin nololle (ei aitoa naurua niin kuin ennen tarkoitti)
BFF = best friends forever
Jatkakaa, että pärjään teinin kanssa ja osaan sen kieltä.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
kvg, kato vittu googlesta
On muuten lähtöisin AVlta. :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä se anna abreun uus biisi on :D raidaa grindaa..? Selittäkää mulle ne sanat
Pelimaailmassa:
Grindaa = tekee tylsiä tehtäviä että saa jotain päästäkseen pelissä ylemmälle tasolle.
Flowaa = nevöhööd. Ehkä ylikömpelö väännös termistä "flow"
Raidaa = World of Warcraftissa käydään sovitusti kerralla tosi isolla porukalla tosi pahojen vihollisten kimppuun joille ei yksin pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelimaailmassa:
Grindaa = tekee tylsiä tehtäviä että saa jotain päästäkseen pelissä ylemmälle tasolle.
Flowaa = nevöhööd. Ehkä ylikömpelö väännös termistä "flow"
Raidaa = World of Warcraftissa käydään sovitusti kerralla tosi isolla porukalla tosi pahojen vihollisten kimppuun joille ei yksin pärjäisi.
WoWin pelaajana ja raidaajana minua hieman nauratti nuo sanat, kun kappaleen kuulin ensimmäistä kertaa, mielikuvat meni heti pelaamiseen ja pettymys oli suuri, kun videon näin :D
Grindaaminen on myös sitä kun tanssilattialla hinkutetaan etumusta toisen takamukseen tai takamusta toisen etumukseen.
tuohon ensimmäisen sivun LOL sanaan, se ei tarkoita laughing out loud vaan lot of laught eli paljon naurua.
t. 14v tyttö
Ragee/menkkaa = Raivota
Läppä = Vitsi
Posaa/Bustaa = Paljastaa toinen vanhemmille tai viranomaisille esim juomisesta jne.
Heru = Lutkahtava pukeutuminen
Trollimage kirjoitti:
Jonne= äidin ruuista tykkäävä
XD= Xxl Duck tarkoittaa isoa ankkaa. Yleinen haukkumanimi
Awesome= jokin esim oppitunti on liian tylsä ~"Meiä matikan tunti oli tänää iha sika Awesome"~
Emoji=mustaan pukeutuva nuori, joka kuuntelee mp3 hevi tyylistä musiikkia.
Rage= huijata, käyttää huijaus koodeja
Servaus= sama asia kuin moro tai moikka
YOLO= Ystävä Olet Loistava Otus
Snäppi= kun joku näpäyttää sormella sinua
MJ= Mahtava Juoma
Mauto= nuorien kokoontumispaikka ns.klubi
ES= Eilen Söin esim: "ES pitsaa! Nam!
Lohja=kirpun kokoinen, tyhjä alue jossa asuu vanhuksia.
Coolii= Huoneen siivoaminen
Skeittari= henkilö, joka harrastaa näyttelemistä
K.= uudenaikainen hymynaama, tarkoittaa sitä että olen menossa nukkumaan älä häiritse
Trolli=tämä kommentti
Repesin XD nää ei siis todellakaa mee näi :D.
Noob tarkoittaa aloittelijaa
Noob=aloittelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole selitetty jo monesti:
Grindaa: puurtaa töitä
Flowaa: Jotain tapahtuu / virtaa kuin itsestään mahdollisesti koska tekijä on niin hyvä
Raidaa: Esim. ajelemista mutta voi myös olla menestyksekästä etenemistä, suorittamista tai muuten vaan hommien haltuunottoa
No muistaakseni kun annalta iteltää kysyttii nii vastaus oli luokkaa "ei sitä niiku oikee voi selittää, ne niiku tulee vaa" :D
Joo,ilmeisesti Anna ei tiedä,mutta mammat tietää,googlaus johti toiseen av-ketjuun,jossa nuo oli selitetty näin:
"grindata - jauhaa (grind) sanatarkasti. Taitaa tulla nettipeleistä joissa se tarkoittaa tylsää toistavaa tekemistä.
raidata - nettipeleissä tarkoittaa jotain ison ryhmän (10-40 osallistujaa) instanssin suorittamista. Mitä muuta voisi tarkoittaa en lähde arvaamaan :)
"flowata - flow on mielentila jossa esim. työskentely sujuu vauhdikkaasti ja nopeasti, välttämättä ei edes huomaa mitä ympärillä' tapahtuu kun on niin keskittynyt siihen työhön. Samaan mielentilaan pääsee muutenkin kuin työssä. Mitä se tässä tarkoittaa en ole varma."
Tippa T sanoi haastattelussa,että grindaaminen ja raidaaminen viittavat aikuisviihteessä "asentoon jossa nainen on päällä",ilmeisesti ihan vain ratsastukseen? Itse olen kuullut sanaa grindaus tai graindaus käyttävän kannabiksen hienontamisesta.
WTF=welcome to finland ja nykyään tuokin alkaa jo olemaan sama kuin alkuperäinen tarkoitus LOL.
ja tosiaan LOL on enemmän sarkastinen tapa naurahtaa kuin mikään 10 vuotta sitten käytössä ollu laughing out loud
Meikä osaa enempi tai vähempi sujuvasti kuutta kieltä. Suomea, ruotsia, englantia, venäjää, teiniä ja kännimöngerrystä.
Olen ylpeä itsestäni, äitini ei.
Tääl nää örveltää ihan huolel :Dd
Kyllä oli meillä teineinä helpompaa. Vanhemmat ja opettajat ei tasan ymmärtäneet meidän puhetta. Nythän nää kaikki näyttää puhuvan ihan perus-tumblria kaikki. Höh.
Vierailija kirjoitti:
ap:n LOL tarkoittaa "laughing out loud" eli nauraa ääneen.
Tai lots of love.
LOL tulee kylläkin sanoista Lot Of Laugh. Eli suomennettuna Paljon Naurua, eli nauramista/tekonaurua noloille jutuille :)
No muistaakseni kun annalta iteltää kysyttii nii vastaus oli luokkaa "ei sitä niiku oikee voi selittää, ne niiku tulee vaa" :D