Kootaan teini-suomi sanastoa ja kertokaa mitä tarkoittaa ragekuittaa?
Nämä olen jo selvitellyt:
Lol= TEKOnaurua jollekin nololle (ei aitoa naurua niin kuin ennen tarkoitti)
BFF = best friends forever
Jatkakaa, että pärjään teinin kanssa ja osaan sen kieltä.
Kommentit (263)
Nykyään niin suuret ulkonäköpaineet jne. Teinit piiloutuvat ns. "kovan kuoren" alle. 'Kun satutetaan muita, he eivät satuta sinua' -taktiikka.
Ei göröstä= ei kiinnosta
Eli göröst/göröstää=kiinnostaa
Koty, Käty -> koti tyhjänä, kämppä tyhjänä, vanhemmat pois
"Meillä on käty"
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 00:15"]
Itse ainaki huolestuisin jos oma tulevaisuuden muksuni käyttäisi/osaisi noin paljon huumeslangi-sanastoa tai puhuisi noin rasisti-vivahteisesti. Sorke ny vaa :D
[/quote]
Joo siis rasismi on tossa se pahin. Ei huumesanasto tai muuut jutut, kyllä se on se rasismi.
imuttaa = suudella
syyhkiä, keikata, kääntää = varastaa
fistaus = nyrkkipano
pellittää = polttaa heroiinia foliolta
sniikata = hiipiä
fapata = vetää käteen
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:44"]
Meillä kuultuja:
milffi = mother I´d like to fuck, eli mikä tahansa hyvännäköinen kypsempi nainen
[/quote]
Milf on tosiaankin mother i'd like to fuck, mutta ei todellakaan mikä tahansa kypsempi nainen. Milffin on oltava oikeasti äiti. Ja voi olla minkä ikäinen vain. Esim. 18 -vuotias teiniäiti on samalla milf, jos se jonkun mielestä on pantava. Mutta esim. 55v pantavan näköinen nainene ei ole milf, ellei hänellä ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 07:12"]
Meillä kuultuja:
milffi = mother I´d like to fuck, eli mikä tahansa hyvännäköinen kypsempi nainen
[/quote]
Milf on tosiaankin mother i'd like to fuck, mutta ei todellakaan mikä tahansa kypsempi nainen. Milffin on oltava oikeasti äiti. Ja voi olla minkä ikäinen vain. Esim. 18 -vuotias teiniäiti on samalla milf, jos se jonkun mielestä on pantava. Mutta esim. 55v pantavan näköinen nainene ei ole milf, ellei hänellä ole lapsia.
[/quote]
Ja lisäksi on tietenkin
Filf (father i'd like to fuck)
Gilf (Grandmother i'd like to fuck)
jne
[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 07:12"]
Meillä kuultuja:
[/quote]
[/quote]
Paitsi että erityisesti teinit käyttävät noita paljon väärin. Tyyliin kuka tahansa hyvännäköinen parikymppinenkin on milf.
OMG = Ou Mai God
BTW = Buy The Way
BF = BoyFriend
BFF = Best Friend Forever
gj: good job
k: ok, okei
atm: at the moment, tällä hetkellä
jks: jaksa
mtn: mitään (esim. en jks tehä mtn)
ginost, gine : kiinnosta (esim. ei gine)
keitto: jokin alkoholijuoma (esim. tänää keittoo?)
srsly: seriously, oikeasti
sry: sorry, anteeksi
paja, blosse, kukka: kannabis
nortti, röllö, kessu, körssi: tupakka
rössi: sähkötupakka
En jaksanut katsoa onko tätä listattu mutta jos joku puhuu että joku on "nevari" niin se tarkoittaa nevahöödiä eli never heard - ihminen josta ei ole kuullutkaan, ei tärkeä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2012 klo 15:28"]Joku voi ragettaa ihan jäätävästi.
[/quote]No nyt kuumottaa, ku käytät vanhoi sanoi :0
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="13.08.2012 klo 20:06"]Alunperin pelitermistöä. Jos joku ei pelissä mene oikein, peli sammutetaan äkkipikaisesti raivostuneena. Ei esimerkiksi jakseta tallentaa tai siirtää pelihahmoa turvalliseen paikkaan tai tehdä mitään muuta kuin painaa ruksia ja lähteä pois pelistä. Moninpelissä ragequittaajat huutavat toisille pelaajille ja häviävät sitten pois pelistä.
QQ on myös pelitermistöä, alunperin pikanäppäin pelin sulkemista varten. Nykyisellään usein käsitetään itkuisiksi silmiksi. Sukua ragequitille.
Noob, nyyppä, nubu = Newbie. Ihminen, jolle jokin asia on ihan uutta, eikä hän hallitse sitä täysin. Esimerkiksi "Toi Jimi on ihan nubu skeittauksessa."
Servata = Tulee sanasta "served". Tarkoittaa riita- tai väittelytilanteessa "voittavaa" kommenttia. "Mä servasin sen ihan 100-0" = "Voitin väittelyn", näin yksinkertaistettuna
Siinä nyt jotain...
[/quote]
Ah, tuli mieleeni eräs henkilö, joka tykkäsi raiskata sanaa kuitata. Mä kuittaan nyt... huoh, viestit kuitataan luetuiksi, lopettaminen on lopettamista.
[/quote]
Kuittaaminen tarkoittaa ymmärretty, loppu radoopuhelin liikenteessä ja tuleen enkun sanasta quit, lopettaa
Mitähän mahtaa skilss tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse ainaki huolestuisin jos oma tulevaisuuden muksuni käyttäisi/osaisi noin paljon huumeslangi-sanastoa tai puhuisi noin rasisti-vivahteisesti. Sorke ny vaa :D
Miksi et kirjoittanut huume-slangi-sanastoa? Koiran-koppi. Tieto-kone. Rasisti-vivahteisesti. Kaura-puuro. Huumeslangi-sanasto. Huu-meslang-isanasto.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän mahtaa skilss tarkoittaa?
Se on "Skillz" eikä "skilss"
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.08.2012 klo 19:55"]
Nämä olen jo selvitellyt: Lol= TEKOnaurua jollekin nololle (ei aitoa naurua niin kuin ennen tarkoitti) BFF = best friends forever Jatkakaa, että pärjään teinin kanssa ja osaan sen kieltä.
LOL = laughing out loud tai lots of laugh EI TEKONAURUA!!
Ainakin täällä päin sitä käytetään lähinnä sarkastisesti. "Hallitus leikkaa opintukea" "No lol..." Ei tuota kehtaa kukaan itsensä vakavasti otettavaksi haluava teini muuten käyttää. Tai näin oon oman 16-v pikkusiskon kavereissa huomannut.
-N22
LOL (laughing out loud) eli nauraa äänekkäästi
lmao (laughing my ass off) eli revetä kans äänee jollekki asialle
läppä on vitsi
af = as fuck esim "olin kaunis af"
kvg= kato vittu googlest
IRL = in real life "tapasin sen IRL"
POS= parent over shoulder
BRO= veli
SIS= sisko
BTW= by the way
idk= i dont know
idc= i dont care
<3: 15 vuotias teini lahdesta
Vaikka olenki 16.. Mä taidan pysyä aina tässä mielipiteessä. En tuu ikinä ymmärtämään tätä kieltä.