Miten pärjätä peruspäivärahalla ja asumistuella?
Elämiseen (ruoka, sähkö, puhelin, bussikortti) jää yhteensä 200 euroa kuukaudessa. Miten selviän?
Kommentit (42)
Hyvinhän tuolla kakssatasella pärjää, kun myy siinä sivussa vähän persettäkin...
Trollejahan nämä tämmöiset aloitukset ovat. Silti jotkut kieli poskessa koettavat keksiä keinoja selviytyä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuokrasi?
550 euroa, jonka lisäksi pitää maksaa opintolainaa ja yhtä osamaksua takaisin.
En tiedä voinko saada toimeentulotukea kun avioero ei ole vielä voimassa, ja mies on hyvätuloinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuokrasi?
En tiedä voinko saada toimeentulotukea kun avioero ei ole vielä voimassa, ja mies on hyvätuloinen.
Ap
Hae halvempaa vuokra-asuntoa.
Ensinnäkin, tee itse ruokasi. Vihannekset ja perunat sekä erilaisen viljatuotteet ovat erittäin edullisia vaikka muuta väitetään. Et osta mitään valmista esim jugurttia vaan teet itse. Jos olet kerran työttömänä, voit tehdä erittäin paljon itse. Myöskin hedelmiä on edullisia. Ja nyt saa myös kalaa suht edullisesti, ei sitä kokonaan tarvitse syödä, laita osa raakana tai valmistettuna pakkaseen, jos se on sinulla.
Kirpputorilta voi ostaa lähes ilmaiseksi vaatteita, jos niitä tarvitsee. Samoin kierrätyskeskus ovat erittäin hyviä paikkoja ostamiseen.
Puhelimella voi 'soittaa' whatsapilla tutuille sekä lähettää viestejä ilmaiseksi.
Laskujen maksu on tietysti vaikeaa, jos ei ole rahaa, mutta kaikki ylimääräinen lopetettava, kuten netfliksit yms kilkkeet. Ja riippuu, minkälainen asunto sinulla on, voisitko ottaa siihen 'alivuokralaisen', jonka kanssa maksaa vuokraa, sähköä?
Ja jos joku heti vastaa, ettei osaa esim tehdä ruokaa, puhelimella voi katsella niitä ruokavideoita, kuinka sitä tehdä. Ja vaikka ruokaohjeissa sanotaan useista eri mausteista tai aineista, mitä siihen tekemiseen tarvitaan, ei kaikkia tarvitse ostaa, perusmausteet, suola, pippurit, jotakin muuta ja niillä jo aluksi pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Trollejahan nämä tämmöiset aloitukset ovat. Silti jotkut kieli poskessa koettavat keksiä keinoja selviytyä.
Ajattelin samaa kunnes itse jouduin samaan tilanteeseen. Meillä on puolison kanssa noin 500€/kk, jolla maksetaan laskut ja eläminen. Ei paljon naurata. Ja kaikki johtuu siitä että puoliso työllistyi vajaaksi kuukaudeksi viime vuonna.
Ruokajakelusta viikon safkat. Muuten kulutus nollaan. Vaihda liittymä halvimpaan minkä löydät.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, tee itse ruokasi. Vihannekset ja perunat sekä erilaisen viljatuotteet ovat erittäin edullisia vaikka muuta väitetään. Et osta mitään valmista esim jugurttia vaan teet itse. Jos olet kerran työttömänä, voit tehdä erittäin paljon itse. Myöskin hedelmiä on edullisia. Ja nyt saa myös kalaa suht edullisesti, ei sitä kokonaan tarvitse syödä, laita osa raakana tai valmistettuna pakkaseen, jos se on sinulla.
Kirpputorilta voi ostaa lähes ilmaiseksi vaatteita, jos niitä tarvitsee. Samoin kierrätyskeskus ovat erittäin hyviä paikkoja ostamiseen.
Puhelimella voi 'soittaa' whatsapilla tutuille sekä lähettää viestejä ilmaiseksi.
Laskujen maksu on tietysti vaikeaa, jos ei ole rahaa, mutta kaikki ylimääräinen lopetettava, kuten netfliksit yms kilkkeet. Ja riippuu, minkälainen asunto sinulla on, voisitko ottaa siihen 'alivuokralaisen', jonka kanssa maksaa vuokraa, sähköä?
Ja jos joku heti vastaa, ettei osaa esim teh
Kuka hullu ryhtyy näpläämään jotain jogurttia itse?
ÄÄNESTÄMÄLLÄ LISÄÄ KOKOOMUSTA JA PERSUJA seuraavissa vaaleissa!
Voitko saada osamaksuun sen 'kuoletuksen', en muista millä nimellä niitä saa poistetuksi itseltään. Ja jos avioero, meneillään, onko mahdollista saada joku laillinen elatus, jos olette olleet kauankin naimissa.
Kyllä moni muukin joutuu tuolla summalla tulemaan toimeen.
Ei sillä normaali ihminen pärjääkään. Vassari sopeutuu kyllä ajan kanssa. Jatkat vaan itkemistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin hölmö lista, että vaikuttaa trollilta jollei peräti rölliltä!
Vierailija kirjoitti:
ÄÄNESTÄMÄLLÄ LISÄÄ KOKOOMUSTA JA PERSUJA seuraavissa vaaleissa!
Joo kohta äänestän taas että kaikki kelaloiset olisi vielä köyhempiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, nopeasti Purra antoi vastauksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuokrasi?
Ap
Voit saada, jos olette asumuserossa. Muutenhan se olisi täysin kohtuutonta, kun eron saaminenkin kestää niin kauan.
Haet toimeentulotukea lisäksi.