Kootaan teini-suomi sanastoa ja kertokaa mitä tarkoittaa ragekuittaa?
Nämä olen jo selvitellyt:
Lol= TEKOnaurua jollekin nololle (ei aitoa naurua niin kuin ennen tarkoitti)
BFF = best friends forever
Jatkakaa, että pärjään teinin kanssa ja osaan sen kieltä.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Alunperin pelitermistöä. Jos joku ei pelissä mene oikein, peli sammutetaan äkkipikaisesti raivostuneena. Ei esimerkiksi jakseta tallentaa tai siirtää pelihahmoa turvalliseen paikkaan tai tehdä mitään muuta kuin painaa ruksia ja lähteä pois pelistä. Moninpelissä ragequittaajat huutavat toisille pelaajille ja häviävät sitten pois pelistä.
QQ on myös pelitermistöä, alunperin pikanäppäin pelin sulkemista varten. Nykyisellään usein käsitetään itkuisiksi silmiksi. Sukua ragequitille.
Noob, nyyppä, nubu = Newbie. Ihminen, jolle jokin asia on ihan uutta, eikä hän hallitse sitä täysin. Esimerkiksi "Toi Jimi on ihan nubu skeittauksessa."
Servata = Tulee sanasta "served". Tarkoittaa riita- tai väittelytilanteessa "voittavaa" kommenttia. "Mä servasin sen ihan 100-0" = "Voitin väittelyn", näin yksinkertaistettuna
Siinä nyt jotain...
En ole alkuperäinen kysyjä, mutta tää selvensi paljon. Olen luullut esim. että poikani ja kaverinsa sanovat "ootko vähän snoopy", olen ihmetellyt että mikä hiton Snoopy. Siis Ressuko, se Tenavien koira :D
Noitten kanssa tarvittaisiin kyllä joku teinikieli- ymmärrettävä kieli-sanakirja.
No entä kapsäkki?
Isäni sitä käytti ja aina oli hieman epäselvää?
En ymmärrä miksi ketään pitää kiinnostaa nämä teinien slangit? Siinäpä puhukoot keskenään miten haluaa. Voithan sinäkin puhua takaisin selkosuomeksi, niin ne eivät puolestaan ymmärrä sinua.
OLO tuli tästä biisistä: You only live once, that’s the motto n*gga YOLO