Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko perheesi tietämättään "hajuhaitta"?

Vierailija
11.08.2012 |

Tämä on vähän intiimi asia, mistä en kehtaa sanoa kasvotusten kenellekään, mutta tiedostaakohan perheet, jotka käyttävät hajustettuja pesuaineita, miten kammottaville haisette?

Olen itse erittäin hajusteherkkä ja voin käyttää vain hajusteettomia tuotteita. Muiden käyttämille hajuvesiä yms. altistun niin satunnaisesti, että ei onneksi haittaa, satunnaisena tulksu on jopa hyvä, en vain voi laittaa omalle iholle. Mutta hajustettujen pesuaineiden ärsyttävä, tyrmäävä haju on aina sama ja olen totaaliherkistynyt sille. Tämä on todella yleinen ongelma ja tästä on helppo puhua niiden kanssa, jotka ovat kuten minä, mutta en voi sanoa esimerkiksi pesuaineen takia haiseville tutuille, että se on se vaatteisiin jäävä pesuaineen katku, joka on aivan sietämätön.

Onko tässä joku kierre: että tajuatte, että joku hajuongelma on, lisäätte siksi liikaa haisevaa pesuainetta, jolloin herkät ihmiset välttelevät teitä vielä enemmän?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pyykkikoneestani, joka jättää vaatteisiin pahan hajun, pesi millä pesi. Ei kuitenkaan ole mahdollista hommata uutta konetta, joten näillä mennään.

Vierailija
42/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun läheisyydessä käyttäisin oikein tuplasti huuhteluainetta!

miksi kukaan haluaa tarkoituksella haista niille aineille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pane pyykkipoika nenääs sulkemaan ja hanki ihan oma elämä. Pistää melkein vihaksi tuommoiset herkkähipiäiset pitsinnyplääjät, anteeksi vain.

Vierailija
44/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ja kaltaisesi haisette mun nenään pahalta. En vaan siitä viitsi numeroa vääntää, mutta jos vääntäisin niin kakkosen sitten.

Vierailija
45/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy neljän seinän sisällä..

Itse joudun käytttämään erisania ja vastaavia lapsen takia. Kaupassa tekisi jollekkin mieli tuumata että tuoksut hyvälle, kun peset vaatteet hajustetuilla aineilla.

Mua itseä ottaa hajuvedet nenään, mutta en näe siitä ongelma. Omaa syytä on kun saavat räät päällensä. Nämäkin ovat yleensä niitä vanhoja rouvia jotka laittavat kunnon hajuvettä litratolkulla..

Vierailija
46/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun silmiä kirvelee hajusteenne

Vierailija
47/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omo se on mikä haisee kilometrin päähän, esim. tiellä koululaisten perässä kävellessä. Itse pesen Ecoverilla ja LV:llä ja kauhistaa kemikaalin määrä, jolla lasten äidit kyllästävät muksunsa. Monikaan ei tajua, mitä kaikkea pesuaineisiin tungetaan.

Vierailija
48/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä ja kaltaisesi haisette mun nenään pahalta. En vaan siitä viitsi numeroa vääntää, mutta jos vääntäisin niin kakkosen sitten.

jos ihminen on hajusteyliherkkä, niin hän ei todennäköisesti kovin voimakkaalta haise. SInun mielestäsi siis tuoksuton ihminen haisee pahalta? Minusta tuo ap:n aloitus oli ihan asiallinen mutta tällä palstalla tulee aina näitä erikoisia kommentteja. Mammat oikein kaataa sitä omoa pesukoneeseen että saisi piiloon jonkun lemun.

Vierailija
49/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haeppa apteekista sitruunahappo pussi ja pese koneesi sillä.. Maksaa vähän yli euron. Auttaa!!

Vierailija
50/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut muualla, enkä ole törmännyt tällaiseen ilmiöön...

Vierailija
51/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun muutaman nirppanenän takia..Kuten joku jo sanoi, niin naurettavaksi mennyt nykyaikana tämä hajuste-vouhotus. Kohta varmaan kielletään kukkapenkitkin ja hasjustetut saippuat.

Vierailija
52/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ymmärtää, että aikuinen etsii omaa parfyymia, tuoksuaan, jota toivoo muiden pitävän miellyttävänä ja kiehtovana.

Mutta kuka aikuinen haluaa haista OMOlle?

sun läheisyydessä käyttäisin oikein tuplasti huuhteluainetta!

miksi kukaan haluaa tarkoituksella haista niille aineille?

Vierailija
53/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse astmaatikko ja herkkä hajuille. Haistan usein jo kotimme eteisessä, jos lastemme tietyt kaverit ovat kylässä, koska heidän vaatteensa pestään näillä haisuliaineilla ja ne vaivaavat usein niin, että melkein silmiäni vetistää. Ja se haju jää leijumaan taloon usein, vaikka kaverit ovat poistuneet! En kerta kaikkiaan ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat tällaisen hajukerroksen päälleen joka päivä.

Vierailija
54/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tärkeä aihe. Jotkut ihmiset käyttävät kamalia pesuaineita.

Vierailija
55/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut muualla, enkä ole törmännyt tällaiseen ilmiöön...

kun hajusteettomissa aineissa on surkea valikoima, samoin kuin Suomessa taas jossain muussa tuoteryhmässä. Ei ehkä päällimmäisiä keskustelun aiheita kanssasi, mutta kuitenkin olemassa oleva asia.

Vierailija
56/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka pesuainetta joka haisee, sitten huuhteluainetta joka haisee vielä enemmän. Sitten siihen päälle halpa hajuvesikerros ja tupakanhaju. Ou jee.

Vierailija
57/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun muutaman nirppanenän takia..Kuten joku jo sanoi, niin naurettavaksi mennyt nykyaikana tämä hajuste-vouhotus. Kohta varmaan kielletään kukkapenkitkin ja hasjustetut saippuat.

hän haisee oikeasti todella voimakkaalle. Minä en ole yliherkkä tuoksuille enkä ole astmaatikko mutta alkaa yskittää jos pitää olla vierekkäin pitempään. Hänelle on siitä sanottu mutta ei usko. Kohta hänet siirretään työskentelemään omiin tiloihinsa sillä jotkut saa oikeasti siitä hajusta migreenin. Noille fyysisille asioille ei oikeasti mitään voi. Sitä on varmasti vaikea tajuta kun ei ole itse kokenut mutta minä ainakin yritän ymmärtää migreenistä kärsiviä. Se on ihan todellinen vaiva.

Vierailija
58/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä kautta sitten lakialoite ja hajusteiden käyttäminen rangaistavaksi. Enemmän ääntä vaan kuuluville, te kaikki jotka hajusteista saatte yliherkkyysoireita!!! VAi olisiko kyseessä lastensuojelullinen toimi? Jospa saataisiin asiantuntijalausuntoja ammattilaisilta, että hajusteet ovat pienille lapsille vaaraksi. Tästä päästäisiin sitten seuraavalle tasolle, että ne perheet joissa käytetään muita pesuaineita kuin hajusteettomia, niistä tehtäsiin lastensuojeluilmoitus ja tarvittaessa lapset huostaan!! Onhan kyseessä lapsen paras!!

Vierailija
59/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haju ei siis ole tunkkainen likaisen pesukoneen tai homeen, tupakan tms. haju vaan kyseessä on voimakas, epämiellyttävä kemikaalituoksu. Tiedän mistä ap puhuu. Olisiko sit just tuo Omo tms. En itsekään käytä mitään erikoiskaupasta tai netistä tilattavaa totaaliluomuallergiapesuaineita mutta käytän kyllä hajusteetonta tavallista kaupan pesuainetta (Serto) ja vähähajusteista huuhteluainetta (Comfort tai Softlan sensitive, sitäkin ohjeessa neuvottua selvästi vähemmän).

Vierailija
60/115 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä sen sitten huomaa, kun joku on laittanut hajustettua pesuainetta.

Ikävin ajatus on näissä hajusteissa se, että ne vaatteet on ovat täynnä sitä halpaa savipohjaista hajustepesuainetta. Nämä jäämät tukkivat kankaat ja sinne se paskakin sitten jää muhimaan.

Noloin yhdistelmä on hajustepesuaine, tupakka ja sinällään kiva hajuvesi. Haisee halvalta, moukalta ja, enpä taida enempää sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi