Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks mä ihan idiootti vai miestä puhuu älyttömiä?

Vierailija
02.08.2012 |

Meillä odotettiin vieraita, siivottiin ja minä leivoin. Kun vieraat olivat, mies ei huolehtinut meidän lapsista yhtään, istui kahvipöydässä tai sohvalla juttelemassa ja minä seurustelun lomassa kävin ottamassa kiipeilevää 1½v pois erinäisistä paikoista, selvittelin isompien välejä jne. Etukäteen olin sanonut miehelle, että huolehditaan sitten yhdessä lapset. Mies kun tuntuu aina unohtavan tämän...

Kun vieraat olivat lähteneet, sanoin miehelle että miksei hän osallistunut lastenhoitoon koko aikana. Mies tokaisi, että ne olivat hänen läheisiään, kyllä hän keskittyy juttelemaan silloin. AHAA! Kyseessä siis alunperin miehen tuntemat ihmiset, jotka todella tulleet yhteisiksi perhetutuiksi ja olemme mm. heidän nuorimman lapsen kummeja!! Minä soittelen perheenäidin kanssa jne... ai ei ole minulle läheisiä?! Kysyin mieheltä, eikö tässä olle perhe, eikö nämä ole yhteisiä juttuja ja nämä lapset yhteinen homma. Mies tokaisi että kai tässä joku perheentapainen viritelmä pitäs olla.

Ihan kun olisi matto vedetty jalkojen alta. Tiuskaisin, että olisit etukäteen ilmoittanut tuon niin olisin lapsineni lähtenyt tieltäsi vieraittesi ajaksi.

Mä kiehun raivosta ja ällistyksestä edelleen. Miten se voi puhua noin pimeitä?!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa, raivostuinko turhasta?!

Ja, mitä mieltä olette siitä ettei mies vahdi lapsia? Tästä meillä jatkuvasti vääntöä. Mies vaan tokaisee että eihän niillä mikään hätä, leikkivät. Tuon ikäiset kun tekevät yhtä jos toista muutakin, meidän ainakin kiipeilevät koko ajan kaikkialle, kaappia pitkin ylös yms. jos ei seurata niin voipi sattua aikalailla. Tai voi laittaa suuhunsa jotain.

Vierailija
2/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän toi kivaa ole ja sais miehes vähän petrata, mutta se mitä olen tässä vuosien varrella huomannut useammissa paikoissa vierailleena, että usein omasta mielestään ne miehet ihan hyvin niiden lasten perään katsoo, onhan ne ihan hengissä ja mitään kauheen kallista ei ole mennyt rikki - ja ihmettelevät sitten kun vaimo räpättää illan jälkeen, että kun eivät yhtään kattoneet perään ja vaimo sai koko ajan juosta ja huolehtia kaikesta. Olen tullut siihen tulokseen, että miehet vaan ottaa asiat niin paljon rennommin, että ne ei tajua puuttua niihin asioihin, joihin vaimojen mielestä pitäisi puuttua ja siksi ne vaimot ehtii aina ensin puuttua ja "hoitaa koko ajan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entäs nuo miehen muut kommentit? Äärimmäisen loukkaavaa vähätellä minua ja meidän perhettä noilla puheilla.

Vierailija
4/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sun raivoa, mutta löysää vähän pipoa :) olisit antanut muksun kiivetä ja isompien tapella... miehet on niin hitaita puusilmiä, että ei ne tollasia tajua. Tai lähde sinä pois ens kerralla ja jätä mies sinne lasten kanssa...

yritä rakas rauhottua, noi on sellasia kommentteja että niitä ei unohda, mutta miehet on miehiä... ei ne tajua

Vierailija
5/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sovitte niin, että kun sun ystäviä tulle kylään, se huolehtii lapsista. Yhdessä huolehtimisessa on se hankaluus että molemmat hötkyilee ja sit päät kolisee yhteen kun molemmat syöksyy lapsen perään.

Vierailija
6/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan ja leivon ja sovin ja huolehdin ja toinen tokaisee jälkikäteen että kyllä hän keskittyy jutteluun, susta niin väliä, hänelle ne on tuttuja. Ihan samaa saattaa kommentoida jostain vaikka mun sukulaisesta, että ei häntä kiinnostuna tulla kyläilemään, mee keskenäs lasten kanssa, sun sukuahan ne on. TOsi kiva opettaa tollanen moukkatyyli lapsille:(

Vierailija
7/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis tuo kommentointi mulle, että ei ne ole sun läheisiäs! Miten voi sanoa ja olla noin kylmä, kun herranjestas me ollaan jopa heidän lapsen kummeja ja miten monesti minä olen kaiken yhteydenpidon heidän suhteensa tehnyt? Miten voi olla noin kylmä ja tyhmä.

Vierailija
8/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut tapana, että kun (alunperin) minun kavereitani tulee kylään, niin mies hoitaa suurimman osan kahvinkeitosta ja lastenhoidosta, jotta saan rauhassa jutella. Ja päinvastoin. Tietysti molempien on ehdittävä vähän myös seurustella, mutta tällainen jako pääsääntöisesti. En ole kokenut sitä loukkaavaksi.

Vierailija
9/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyyntynyt siitä, että menit valittamaan lasten perään katsomisesta, ja siksi päästeli jotain sammakoita suustaan, kun halusi jotain ilkeetä sulle lohkaista kun koki itse tulleensa loukatuksi.

Vierailija
10/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahintahan tässä kun mun mies puhuu noita typeryyksiä ihan pokkana, tosisaan, älyämättä asioita enemmän. Sehän mua risookin. Tämä on ihan mitätön juttu mutta lapsi kysyi mieheltä että tykkäätkö punaisesta, mies vastasi että en minä tykkää kun se on tyttöjen väri. Ja olen juuri pyrkinyt opettamaan 5v:lle, että ei ole olemassa tyttöjen ja poikien juttuja, kun liikaa rajoittaa asioita sen takia.. Mies ei millään älyä mitä tyhmää tuollaisissa hänen kommenteissaan on.

Vierailija
11/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sä noin koko ajan ajattelet miehestä, niin ei ihme, että se on ihan kypsä.

Vierailija
12/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kai pitäs löysätä pipoa.. helpompi vaan olisi tehdä niin, jos lasten isä ottaisi jämäkämmin vastuuta eikä laukoisi idioottimaisuuksia.

Vierailija
13/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinä muuta opettamalla asiaa toiseksi muuta.

Tämä on ihan mitätön juttu mutta lapsi kysyi mieheltä että tykkäätkö punaisesta, mies vastasi että en minä tykkää kun se on tyttöjen väri. Ja olen juuri pyrkinyt opettamaan 5v:lle, että ei ole olemassa tyttöjen ja poikien juttuja, kun liikaa rajoittaa asioita sen takia.. Mies ei millään älyä mitä tyhmää tuollaisissa hänen kommenteissaan on.

Vierailija
14/33 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivot mieheltä varmaan enemmän mihin se pystyy ja petyt.

Vierailija
15/33 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus, viimeisin kommentti varmasti niin osuva. Odotan mieheltä paljon enemmän mihin hän ymmärryksellään kykenee, ja lyön jatkuvasti päätäni seinään :( Miten tässä tilanteessa olisi tultava toimeen? Jatkuvaa vääntöä.

Vierailija
16/33 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuitenkin sun rakas mies, se ihminen jonka olet elämänkumppaniksesi valinnut ja jonka kanssa lapsia olet tehnyt. Anna nyt armoa, itse olet hänet ottanut "riesoiksesi". Mies on mitä on, ei se siitä muutu vaikka kuinka mesoat.

Opettele itse vähän rennompi elämänasenne, se vois auttaa.

Vierailija
17/33 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kuitenkin sun rakas mies, se ihminen jonka olet elämänkumppaniksesi valinnut ja jonka kanssa lapsia olet tehnyt. Anna nyt armoa, itse olet hänet ottanut "riesoiksesi". Mies on mitä on, ei se siitä muutu vaikka kuinka mesoat.

Opettele itse vähän rennompi elämänasenne, se vois auttaa.

Eipä sun tilanteessa montaa vaihtoehtoa ole: opettelet sietämään tai eroat.

Tai voihan olla, että mies jossain vaiheessa jollain konstilla tajuaa, miten typerästi toimii.

Ihan vastaavassa tilanteessa ollaan ja ei tuo helppoa ole :/

Vierailija
18/33 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sun miehelle opetus - se on tossa kohtaa ajatellut vain itseään, ei ollenkaan teitä yhdessä.

Ehdottaisin, että kerralla sanot, että ko peli ei vetele - et ole mikään piika, ja että lasten hoito on molempien hommaa.

Tai otat asian suoraan puheeksi kavereittesi kanssa.

Tai otat "kummitädin" ja lähdette lasten kanssa jonnekin viettämään aikaa - tai lähdet itse.

Sun mies tokaisi noin, koska se ei halua ajatella eikä käsitellä asiaa eikä välitä siitä (tai ei tajua sitä) että on loukannut sun tunteitasi.

Tilanne ei muutu jos et vedä asialle rajaa ihan konkreettisesti - ja jos miehesi siitä suuttuu eikä suostu vuorovaikutukseen niin hän ei ole yksinkertaisesti kypsä siihen.

Voit tietysti ehdottaa parisuhdeterapiaakin, jos koet asian todella vakavaksi.

Sä tiuskasit sille ihan oikein!

Ens kerralla kun tulevat kylään, niin älä leivo äläkä laita niin kauheasti huushollia, ota vain rennommin - tai sovi tehtäväjaosta miehesi kanssa.

Ja ota sellaiset kamat pois, mitkä eivät saa mennä rikki, ja anna lapsen mennä ja tulla miten mielii - kyllä sen vielä tavoille kerkiää opettamaan.

Vierailija
19/33 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotat normaalia ja toimivaa parisuhdetta.

Ehkä miehesi on juntti tai jotain vastaavaa - aivotoiminta ihmissuhteiden hoitamisessa ei vain skulaa.

Niitä kun riittää.

Joskus on ongelma se, että parisuhteessa nainen on oikeasti fiksumpi kuin mies, ja se aiheuttaa kismaa, kun ensi ihastus häviää.

Laske plussat ja miinukset yhteen ja mieti... vuosi pari, että kenen kanssa meinaat elää loppuikäsi.

Ehdottomasti pitäisi jäädä reippaalle plussalle.

Ja muuten - nainen ei ole miehensä piika - miehellä tulee olla omat duuninsa, tai sitten voit pyytää palkkaa siltä ko hommaan, tai pyytää että palkataan siivooja ym.

Tietysti voithan sitä ymmärtää loputtomiin, mutta pitäähän sun ajatella myös itseäsi!

Vierailija
20/33 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et nyt reiska katot ton pikku-kallen perään kun mulla on tässä kädet täys hommia muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi