Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten me selvitään?

Vierailija
10.08.2012 |

Meillä on nelihenkinen perhe, kaksi teiniä perheessä. Tulot ovat pienet ja elämme kädestä suuhun. Nyt poika aloitti lukion ja voi niitä maksuja... Olen saanut kesän aikana hankittua melkein kaik´ki eka luokan kirjat, ei olla käyty missään kesällä, kaikki rahat ovat menneet lukion kirjoihin.

Nyt pitäisi hankkia noin 150 euron laskin, poika on pitkässä matikassa, Voiko selvitä halvemmalla laskimella? Ja sitten vielä matkat tulevat maksamaan paljon, asutaan 8 kilometrin päässä lukiosta, ei ole katuvaloa, ei pyörätietä, ei ole mitään mahdollista pyöräillä talvella pikatien laitaa. Lippu maksaa melkein satasen, mistähän nekin rahat...Lisätienestejä ei voida tai saada me vanhemmat kumpikaan, siitä ei ole apua. Sossusta ei saada, tulot menevät juuri yli...Mitä neuvoksi? Pitääkö vaan pihistää ruoassa, mistään muusta ei voida enää pihistää....

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olette päivät pitkät kotona eläkkeellä??

Vierailija
42/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pahoin pelkään että meidän paikkakunnalla on suuri työttömyys muutenkin, ei ne ota 16v töihin..Mutta aina kuitenkin kokeillaan, ei sitä koskaan tiedä.

Terkut raskaana olevalle, onnea synnytykseen, hyvin se menee ja sulla on edessä ihana elämä lapsesi kanssa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis anteeksi ap mutta miten ni minkäänlaisen työn tekeminen ei ole mahdollista

vaikka olette päivät pitkät kotona eläkkeellä??

Tuon huomautuksen omaan arvoonsa, ette tiedä meidän tilannetta ja sairauksia. Ei voida eikä ole mahdollista edes saada töitä.

ap

Vierailija
44/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut ostettua pojalle kirjat, mutta jos tulevaisuudessa tulee tilanne ettei rahat riitä niin laitan tämän linkin. Ehkä siitä voi olla apua jollekin toiselle samassa tilanteessa

http://www.pelastakaalapset.fi/toiminta/evaita-elamalle-ohjelma/

Vierailija
45/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä te elätte

Vierailija
46/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyn hänen kanssa juttelemassa.

Mun äiti kuuluu tälläiseen paikalliseen hyväntekeväisyyskerhoon, he kerjäävät tutuilta arpajaisvoittoja, pitävät 2 x vuodessa jotain myyjäisiä ja rahat lahjoittavat stipendeihin eri kouluihin.

Aina sanovat rehtoreille stipendit ovat vähävaraisille.

Muutaman kerran on rehtorit sanoneet suoraan heillä ei ole tähän tarkoitukseen oppilaita, voidaanko siirtää toiseen tarkoitukseen, eli äitini yhteisö ei ole ainoa joukossaan.

Tälläisiä stipendejä voi tulla jopa kesken lukuvuoden. Ja rehtori osaa taatusti sanoa mitä koulukirjoja kannattaa säilyttää ja mitä ei. Osa kirjoista voi käydä jopa muutaman vuoden.

Tsemppiä !

ps Kukaan rehtori ei kerro asioista eteenpäin, joten ihan laillisesti voit mennä kertomaan asiasi.

Vierailija
47/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos marjoja keräätte niin mä ostaisin heti 10kg mustikoita teiltä ja tulisin vaikka noutamaan jos teillä ei kerran ole autoa:)

En tiedä mihin näitä marjojen myynti/ostoilmoituksia muuten voisi laittaa? Siis ihan netissä -meilläkin on piitkä matka kunnan ainoaan ruokakauppaan jossa kenties ilmoituksia on -tai sitten ei.

Vierailija
48/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ksikkein pienimmät eläketulot mitä on...eli se takuueläke

ap

Vierailija
49/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteenne on kuitenkin jatkuva, joten auttaa vaikka sitten ensi lukukautena, jos ei nyt juuri tällä hetkellä sieltä rahaa tulisi. Ja soittaisin sossuun ja selvittäisin tilanteen. Olen itse saanut opiskelijana sieltä rahaa tilapäisapuun tilanteessa, jossa päätös olisi voitu tulkita toisinkin. Tsemppiä ja onnea pojan opintoihin!

Tuli muuten mieleen, että olisiko teillä jotain realisoitavaa, jota voisitte myydä itse huuto.netissä? Etenkin merkkituotteet menevät kyllä kaupaksi.

Vierailija
50/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Myykää tarpeettomia kultaesineitä, jos niitä löytyy: kullan arvo on nousussa

- Myykää kirpparilla käyttökelpoisia, mut teille tarpeettomia tvaroita ja ostelkaa kirpparilta kans. Monet tekeen niin ja sehän on ekologistakin :-) Myös kaikki mahdolliset alennusmyynnit ym on hyvä käyttää hyödyks.

- Marjastus! (niin kuin joku laittoikin) ja sienestys. Se voi olla ihan hauskaakin porukalla tehtynä

- Saisitteko jotain ruoka-avustuspaketteja seurakunnilta tms? Sisältää yleensä jauhoja ja leipää ym peruskamaa..

- Kannattaa miettiä vielä jotain mistä karsia: vaihtaa puhelinliittymiä, harrastukset hyötyliikuntaan, käy kirjastossa lainaamassa kirjoja, cd- ja dvd-levyjä + hyödyntää ajankohtaiset tarjoukset ja jonkin itselleen sopivan kanta-asiakasjärjestelmän

Tsemppiä oikein kovasti! Täälläkin kituutellaan ja olen itekin saanut aloituksellaksi hyviä vinkkejä! :) Kyllä sitä kuule kummasti keinot keksii, kun on pakko! Luovaa syksyä toivottelen! ;)

Vierailija
51/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen, että huushollissamme taitaa maata laatikoiden pohjalla kaksikin tuollaista lukion pitkässä matikassa käytettävää laskinta.

Missä päin Suomea majailet, uskoisin, että voisin lahjoittaa niistä toisen noinkin hyvään tarkoitukseen :)

Vierailija
52/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiolaisena pahimman laman aikaan 90-luvun alussa. Pikku paikkakunnaltakin niitä töitä löytyi osa-aikaisena (mitään muita töitä ei silloin sitten ollutkaan...) Aina kannattaa aktiivisesti kysellä!

Vierailija
53/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla yhteyksissä rehtoriin. Monilla paikkakunnilla on hyväntekeväisyyttä josta voi saada tukea koulunkäyntiin. Niistä ei vaan toitotella pitkin kyliä....

Sitten tuli mieleen, että kun poikasi on taitava matematiikassa niin mites jos laittaisitte ilmoituksen että poika voisi antaa matikan tukipetusta joillekin jolla on siinä tarvis? Siitä voisi saada pientä taskurahaa vai mitä?

Nin. "nippa nappa viitonen matikassa ja sekin yksityisen tukipetuksen turvin"

Vierailija
54/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä paljon punaisia ja mustia viinimarjojakin ja karviaisia.......

ap

Vierailija
55/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosissaan auttaa, niin mun sähköpostiosoite on leenu61@gmail.com

Olisin tosi onnellinen laskimesta....En voi uskoa että täällä tapahtuu tällaista...ei ole totta. ei ole totta....Mä olen ihan sanaton ja silmät ihan märkinä

ap

Vierailija
56/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin nääs mennä metsään, mutta ötökät puri mua ja olen niille tosi allerginen. Yritin vielä toistamiseen -sillä kertaa kaksi ampiaista puri mua. Joten todellakin ostaisin mieluusti mustikoita, karviaisetkin kelpaisi hyvin! Mistäpäin Suomea olet?

Vierailija
57/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomessa, Satakunnassa

Vierailija
58/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut meillä on ainakin iso osa esikoisen (kirjoitti toissa keväänä) käytössä 2. luokalle menevällä pikkusiskolla.

Vierailija
59/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei tarvinnut maksaa lukukausimaksua. Kysykään rehtorilta, hän tietää varmaan muistakin mahdollisista avustuksista. Monilla kouluilla on oppilaskunta, siltä voisi anoa stipendiä esim. bussimatkoihin.

Kaikkea hyvää teidän perheelle!

Vierailija
60/204 |
10.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain muutaman kympin mutta jotain kuitenkin:-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan