Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsiperheet joulun vuoksi jotain ekstraa toimeentulotuen asiakkaina?

Vierailija
25.11.2005 |

Onko siis mitään joulurahaa olemassakaan? Olemme nyt pari kuukautta saaneet tt-tukea ja saadaan vielä joulukuussa. Ruoat toki saadaan jouluksikin ostettua (syödään halpoja ruokia), mutta entä lahjat lapsille tms.?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan käyttää täällä nettiä ja olen nyt saanut olla yötäkin ja ruokaakin mutta todellakaan työtä ei löydy ja minulla " selkävika" josta ei vielä tietoa mikä mutta jotain sairautta epäillään, joten en ihan mihin työhön tahansa voi mennä. Tämän selän kanssa siivosin pari kuukautta niin viimeiset viikot kävelin kumarassa sen luutun kanssa.

Vierailija
62/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja mites sen ketjun aloittajan mies? Eikö se P**ka maksa elatusapua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei todellakaan usein päästä näkemään, kun ei autoa eikä rahaa matkoihin. Niin ja meillä vanha kone ja halvin nopeus nettiyhteydessä. isovanhemmilla ei omaa koneta vaan käyvät tutavan luona. Ja käytän tätä konetta kyllä työnhakuunkin.

Vierailija
64/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olen veroja maksellut vuositolkulla, joten voin nyt

hyvällä omallatunnolla käyttää niitä.EIKÄ YHTÄÄN HÄVETÄ

Mukavaa, että hyötyy jotaki niistä veroista..tietää nyt ettei oo

turhaan maksanut.

Vierailija
65/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaan maksanut.

Vierailija
66/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko tosiaan, että maksaessasi veroja, maksat jotain ikäänkuin pankkiin? Ja että sinulla on oikeus saada maksamillesi rahoille kenties korkoa tai muuta tuottoa? (Halkeaa naurusta!)

Samanlainen pummi olet kuin muutkin, jos ilman todella pätevää syytä käyt sossun luukulla. Yhteiskunta on sinun kouluihisi ym. pistänyt paljon enemmän rahaa kuin sinä maksanut takaisin ja näköjään nekin rahat ovat valuneet hukkaan!

Vierailija:

turhaan maksanut.

Vierailija
67/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö edes joulu saa haluamaan toisille hyvää? Ihanko oikeasti olette sitä mieltä, että vanhempien sairastamisen vuoksi lasten pitää kärsiä jouluna? Tämän ketjun jokainen toimeentulotuen hakija on perustellut hyvin sen, miksi joutuu turvautumaan yhteiskunnan tukeen.

Minä maksan 40 prosenttia veroa tuloistani ja maksaisin mielelläni enemmänkin, jos tietäisin sen menevän sosiaalipuolen tukiin.

Vierailija
68/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ja huono-osaisuus periytyy.

Vierailija
69/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikaisemmin tähän ketjuun kirjoittanut, mutta nyt on pakko kommentoida. Tuskin moni on niin kylmäsydäminen, että ei haluaisi vähävaraisille lapsiperheille jotain erityistä jouluna. Itsekin annan rahaa pelastusarmeijan keräyksiin aina joulun alla.

Mutta vastustan sitä, että sosiaalitukena jaetaan yhä suurempia ja suurempia avustuksia. Jo nyt ollaan siinä ongelmassa, että työn teko ei välttämättä kannata, koska toimeentulotuen minimi on kohtuullisen iso ja palkasta verojen ja muiden maksujen jälkeen käteen jäävä osa niin pieni. Katso esimerkiksi http://www.veronmaksajat.fi/uploads/verotietoa39(1).pdf

ja sieltä kuvat 5.3 ja 6.1. Palkkatyöstä ei jää esimerkiksi kahdan lapsen yksihuoltajalle juuri mitään käteen tuet huomioon ottaen, ja palkan noustessa saattaa jopa käteen jäävä tulo laskea!

Jos Suomella alkaa mennä taloudellisesti huonosti, tämä ongelma moninkertaistuu. Siksi ei ainakaan kannattaisi lain ja asetuksen kautta yhtään lisätätoimeentulotuen menoja, koska niitä ei sitten pysty huonontamaan laskukauden aikana.

Ihmisten vapaaehtoisesti lahjoittamat rahat voivat antaa tällaista ihan pakollisen minimielämisen päälle tulevaa ekstraa.

Vierailija
70/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoa lastensuojelulakiin, kysy myös onko sosiaalityöntekijäsi pätevä alaansa, soita hänen esimiehelle tarvittaessa, perustele hakemuksessasi esim. syrjäytymisen ehkäisemistä teidän kohdalla, voit kysyä myös tuetuista joululomista perheellenne tai kysy suoraan tuetut lomat ry

http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/sto/home.nsf/0/72EA41CFF6EC09AFC2…

Vierailija
71/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Työttömyys ja huono-osaisuus periytyy.

Ja se töiden hankkiminen ei ainakaan täällä ole helppoa, en ole paikkakuntamme ainoa työtön. Hain oppisopimuskoulutukseen eräälle tehtaalle, mutta eipä kuulunut yhtään mitään, eivät ilmoittaneet edes ettei valinta osunut muhun. Puutarhoille olen hakenut töihin, vaikka tiedän että se on homma ei ole mitään herkkua ja se on raskasta.

Mä sentään yritän, koska olen menossa opiskelemaan. Nytkin voisin maata kotona ja saada työmarkkinatukea tekemättä mitään, olen kuitenkin mennyt työelämävalmennukseen omasta aloitteestani. Samalla saan kokemusta ravintola-alalta ja siitä on ollut hyötyä kun hain alalle kouluun.

Eikä toimeentulotuki ole niin suuri, että siitä pitäisi kenenkään olla kateellinen. Itse saan työmarkkinatukea 27,64¿/päivä, elari 120¿ ja lapsilisä yh-korotuksineen 136,60. Jos mulla ei ole mitään sossun hyväksymää menoa(esim.polimaksut, sähkö), niin en saa senttiäkään toimeentulotukea. Lainanlyhennyksiä mun pitää maksaa 157¿/kk ja se on iso osa mun rahoista, vuokraa pitää maksaa 84¿ itse. Lokakuulla sain toimeentulotukea 34¿ parin polimaksun ja 35¿:n sähkölaskun vuoksi.

Kyllähän niitä jotka vetävät sossusta kaikki mahdolliset rahat, mutta ei saa yleistää, että kaikki toimeentulotukea saavat ovat pummeja. Mullakin tämä on vain väliaikaista, en todellakaan aio elää loppuelämääni persaukisena! Kyllä muakin ärsyttää, kun sossu maksaa joupoille KAIKEN. Todelliset avuntarvitsijat joutuvat tekemään kauheat selvitykset ennen kuin heruu edes pari vaivaista euroa. Esim. exän neljän lapsen työtön yksinhuoltaja sisko ei tahtonut saada sossusta yhtään mitään, nyt siskolla on onnekseen työpaikka.

T:Nro29/32

Vierailija
72/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummeja näyttää tämän ketjun perusteella olevan useammassa polvessa!!! Olisi meille kaikille parempi, että kaikki tuet olisivat vastikkeellisia, että lapset ymmärtäisivät, että raha tulee työnteosta, eikä sosiaalitoimistosta!! Kamalaa luettavaa!!

Olen muuten näin jälkeenpäin miettinyt, miten kouluaikoina, töissä kävivät mäkkärillä, siivoomassa, tms. kaikki varakkaiden/keskiluokkaisten perheiden lapset, harvoin siellä oli töissä niitä, joiden olisi taloudellisen tilanteen perusteella luullut siellä olevan..

Vierailija
73/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta vastustan sitä, että sosiaalitukena jaetaan yhä suurempia ja suurempia avustuksia. Jo nyt ollaan siinä ongelmassa, että työn teko ei välttämättä kannata, koska toimeentulotuen minimi on kohtuullisen iso ja palkasta verojen ja muiden maksujen jälkeen käteen jäävä osa niin pieni. TUEN MÄÄRÄN ON PAKKO NOUSTA KOSKA ELINKUSTANNUKSET NOUSEVAT. TOSIASIASSA KÄTEENJÄÄVÄMÄÄRÄ ON PIENEMPI KUIN AIEMMIN.

Katso esimerkiksi http://www.veronmaksajat.fi/uploads/verotietoa39(1).pdf

ja sieltä kuvat 5.3 ja 6.1. Palkkatyöstä ei jää esimerkiksi kahdan lapsen yksihuoltajalle juuri mitään käteen tuet huomioon ottaen, ja palkan noustessa saattaa jopa käteen jäävä tulo laskea! TÄMÄ EI OLE SOSIAALITUEN SYY VAAN PALKKAKEHITYKSEN SIIS PALKAT EIVÄT NOUSE KUSTANNUSTEN SUHTEESSA.

Jos Suomella alkaa mennä taloudellisesti huonosti, tämä ongelma moninkertaistuu. Siksi ei ainakaan kannattaisi lain ja asetuksen kautta yhtään lisätätoimeentulotuen menoja, koska niitä ei sitten pysty huonontamaan laskukauden aikana.

Ihmisten vapaaehtoisesti lahjoittamat rahat voivat antaa tällaista ihan pakollisen minimielämisen päälle tulevaa ekstraa.

TÄMÄN VARAAN EI PALJON KANNATA LASKEA, JOS SUURIN OSA IHMISISTÄ AJATTELISI YHTÄ NEGATIIVISESTI VÄHÄVARAISISTA KUIN OSA TÄHÄN KETJUUN KOMMENTOINEISTA.

Suomalaisten tuloerot ovat kasvaneet ja kehitys tulee jatkumaan samaan suuntaan, koska todella hyvä tuloiset eivät anna tiimaakaan periksi verotuksen suhteen. Ja huom! Tuloverotusta on kevennetty viime vuosina juuri palkansaajien hyväksi. Valitettavasti suurin kevennys on tehty yläosaan asteikkoa, josta hyötyy kappalemääräisesti pieni osa palkansaajia.

Tarkoitukseni ei ollut " huutaa" vaan selkeyttää lukemista: sorry siis isot kirjaimet.

Vierailija
74/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pummeja näyttää tämän ketjun perusteella olevan useammassa polvessa!!! Olisi meille kaikille parempi, että kaikki tuet olisivat vastikkeellisia, että lapset ymmärtäisivät, että raha tulee työnteosta, eikä sosiaalitoimistosta!! Kamalaa luettavaa!!

Ei mun vanhemmat ole sossussa käyneet, ovat työssäkäyviä ihmisiä. Isäni tienaa melko hyvin sellutehtaalla, mutta ei hänellä ole velvollisuutta mua elättää, koska olen täysi-ikäinen.

Tämä haukkujat sivuuttavat täysin sen, että jonkun talous on voinut kaatua vakavan sairauden vuoksi. Ja toistan itseäni, kun kirjoitan, että en aio elää loppuelämääni persaukisena toimeentulotuella.

T:Nro29/32

Vierailija
75/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla velkaannuttu huvikseen todellakaan vaan kaikki velka on tullut ihan ruuan hankkimisesta ja asumisen kustantamisesta niinä aikoina kun kela ja sossu on miettinyt saadaanko penniäkään mistää ja lapsilisällä nyt ei kaikkia kustannuksia makseta 4 henkisessä perheessä.

Töitäkin ollaan tehty, mutta usein palkka on jäänyt 200-400e kk koska kokoaikaista hommaa ei vain ole saanut.

Ei mulla muuta neuvoa sitten ole katkerille työssäkäyville kuin, että lopettakaa työnteko. Ketään ei pakota teitä menemään töihin ! Liittykää sossupummien luksuselämää viettävien joukkoon vai ootteko niin helvetin aivottomia, että ette osaa. Irtisanokaa nyt itsenne ja liittykää köyhien onnelliseen seuraan. Saatte 4 henkinen perhe käteenne kuukaudessa vuokran jälkeenn tollasen 900e josta maksatte laskunne ja hankitte kaikki kivat juttunne joita työssäkäyvinä ette pysty.

hyvää joulua !

niin ja me ei saada mitään erikoisjuttuja sossusta jouluna, ei olla koskaan saatu.

Vierailija
76/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 henkinen perhe saan. 900 ekk käteen vuokran maksun jälkeen. Siitä maksatte laskunne, etelänmatkanne, autonne, asuntonne ja kaiken muun kivan ja tietysti pistätte säästöönkin ja kaikki tämä vielä vuodesta toiseen.

Kiva tietää jouluna, että joku kadehtii meitäkin. Jos pienet värjötätte viluissanne meidän ikkunan takana tuijottamassa muovikuusemme koristeita surkeina ja nälkäisinä niin tervetuloa sisällekin. Meiltä saa kahvia ja pipareita lohduttamaan teidänkin köyhää jouluanne.

Vierailija
77/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä keskusteluita ympäriinsä, niin miksi ihmiset tekevät ns suurperheitä, jos ei ole varaa ruokkia niitä. olen itse viel nuori, koht 20v ja yh, mutta< kyllä meillä on aina ollut lapselle hyvää ruokaa, vaatteet kaupasta, lääkkeetja lelut. ja tämä kaikki siksi, että olen raatasin siivoojana, varastotyöntekijänä ja ties missä, jopa anellen että ottakaa mut töihin, mutta töitä on aina ollut. Ei lasten tarvitse kärsiä siitä, jos vanhemmat on sairaita tai työttömiä tai kouluttamattomia. Lasten kuuluu saada turvallinen ja tuettu lapsuus, johon mielestäni kuuluu jokapäiväinen ruoka, enkä meinaa nyt sitä että lapsill syötetään puuroo 5kertaa päivässä. Kelatkaa nyt hei vähän. lapsii pykätään maailmaan, sitten mietitään et voi milläs elätetään, sit sairastutaan pitkäaikaisesti ja ihmetellään kun ei sossu auta. Auttaahan sossu, muttei niitä jotka ovat hädässä! Mua oikeesti säälittää lastenne puolesta, tuokaa tänne muutama, kyl mulla menee täs samalla pari suuta viel joulun pyhien ajat. Ja toiseksi, tuli mieleen pikku vinkkinä ovelille... tiesittekö, ettei joulun aikaan vartijat kerkee kaikkee tavarataloissa nähdä...

Vierailija
78/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

4 henkinen perhe saan. 900 ekk käteen vuokran maksun jälkeen. Siitä maksatte laskunne, etelänmatkanne, autonne, asuntonne ja kaiken muun kivan ja tietysti pistätte säästöönkin ja kaikki tämä vielä vuodesta toiseen.

Kiva tietää jouluna, että joku kadehtii meitäkin. Jos pienet värjötätte viluissanne meidän ikkunan takana tuijottamassa muovikuusemme koristeita surkeina ja nälkäisinä niin tervetuloa sisällekin. Meiltä saa kahvia ja pipareita lohduttamaan teidänkin köyhää jouluanne.

Vierailija
79/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
80/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme