Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lapsiperheet joulun vuoksi jotain ekstraa toimeentulotuen asiakkaina?

Vierailija
25.11.2005 |

Onko siis mitään joulurahaa olemassakaan? Olemme nyt pari kuukautta saaneet tt-tukea ja saadaan vielä joulukuussa. Ruoat toki saadaan jouluksikin ostettua (syödään halpoja ruokia), mutta entä lahjat lapsille tms.?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka tämä sosiaalipummien kaitseminen vähenisisi ja ihmiset siirtyisivät oikeasti sinne työväkeen.

Vierailija
22/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy sillä, että heidän pitäisi antaa teille rahaa, mutta jos nyt itse olisin sossun rahoilla niin kyllä mun vanhemmat kuitenkin tarjoaisi mulle jouluna ruokaa. Että tuskin oltaisiin kotona makaroonia keittämässä.

Onko tosiaan niin, että kaikilta köyhiltä nuorilta perheiltä siis puuttuu vanhemmat ja isovanhemmat kokonaan? Vaikka heidän tehtävänsä ei ole teitä elättää, niin kyllähän jouluna kuitenkin jotain lahjoja ja muuta annetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummoista tulevaisuutta, jos tilastotietoon tukeutuu.

Vierailija
24/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin sormiaan napsauttaa, niin kyllä töitä löytyy. Toivokaa ettette itse koskaan joudu taloudellisiin vaikeuksiin työttömyyden, vakavan sairauden yms. vuoksi.

Vierailija:

Hankkikaa työpaikka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niin kuin kaikki muutkin kunnialliset ja siellä kasvaa sitten taas seuraava sukupolvi vastuutonta pullamössöä, joka ei osaa töitä tehdä eikä edes kantaa vastuuta omasta elämästään, saati sitten muiden!

Vierailija
25/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tarvitse kuin sormiaan napsauttaa, niin kyllä töitä löytyy. Toivokaa ettette itse koskaan joudu taloudellisiin vaikeuksiin työttömyyden, vakavan sairauden yms. vuoksi.

joskus, mutta siitä olen pitänyt kiinni, että ei tarvitse mennä fattan luukulle toisten ansaitsemia rahoja vonkumaan. Juu, ja todellakin, minulla on lapsia.

JOKAIKINEN, joka töitä oikeasti haluaa, niitä todellakin saa. Ongelmana vain taitaa olla, että on niin paljon lepposampaa nostaa sossusta rahaa ja sitten köllötellä kotisohvalla kuin esim. jakaa postia, käydä siivoamassa tai istua kaupan kassalla. Kyllä pistää tosiaan vihaksi, että jollain on oikeasti pokkaa olla niin vastuuttomia ja saamattomia, että eivät töihin mene ja sitten vielä miettivät, miten saisivat enemmän kusetettua meiltä töissäkäyviltä rahaa??!

Vierailija
26/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat verovaroin tukea kuin muutkin yritykset. Älä märise. Niin ottaa suuretkin yritykset tukea vaan eri luokkaa. Ole tyytyväinen senkin yrittäjä -valittaja.

Vierailija
27/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JOKAIKINEN, joka töitä oikeasti haluaa, niitä todellakin saa. Ongelmana vain taitaa olla, että on niin paljon lepposampaa nostaa sossusta rahaa ja sitten köllötellä kotisohvalla kuin esim. jakaa postia, käydä siivoamassa tai istua kaupan kassalla. Kyllä pistää tosiaan vihaksi, että jollain on oikeasti pokkaa olla niin vastuuttomia ja saamattomia, että eivät töihin mene ja sitten vielä miettivät, miten saisivat enemmän kusetettua meiltä töissäkäyviltä rahaa??!

Tekisin vaikka siivoushommia, mutta edes niitä ei ole tarjolla täällä. Ei edes osa-aikaisena, kaupan kassoilla on jo tarvittava määrä ihmisiä.

Toisille paikkakunnille(vähintään 30km matka) ei kannata mennä osa-aika hommiin jos tuntimäärä on joku 20 viikossa. Pitäisi olla oma auto, että pääsisi töihin, koska yleinen liikenne on huono. Omasta autosta taas on kustannuksia, myös tulisi lapsen hoitomaksu.

Vierailija
28/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempienne luokse kylään. Ovatahan lapsenne heidän lapsenlapsiaan! Kai se nyt on aika tavallista viettää joulut yhdessä ja saada ruokaa vanhempiensa luona. Vai joko tuo huono-osaisuus periytyy ties kuinka monennessa polvessa?!!!

Kun ette tähänkään kysymykseen vastaa, taidatte olla vaan niitä ruikuttajia, joiden mielestä sossun pitäisi tilata teille Hesarikin ja ties mitä...

Vierailija
29/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itke pois, niin minäkin!

Vierailija
30/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saat verovaroin tukea kuin muutkin yritykset. Älä märise. Niin ottaa suuretkin yritykset tukea vaan eri luokkaa. Ole tyytyväinen senkin yrittäjä -valittaja.

Vierailija
31/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät ole vapaaehtoisesti sossunluukulla. Lapset pitää hoitaa. Tulevia veronmaksajia. Tilapäisesti on monia jotka tarvitsevat tukea. Monet yritykset saavat tukea vaikka ei ole mitään hätää.Nokia otti yritystuet minkä saivat. Paska firma.

Vierailija
32/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mun kannattaisi mulle ja lapselle ostaa kinkkua yms, koska ne menisi vain pilalle kun ei ehtisi syödä tarpeeksi nopeaan.

Vierailija:

vanhempienne luokse kylään. Ovatahan lapsenne heidän lapsenlapsiaan! Kai se nyt on aika tavallista viettää joulut yhdessä ja saada ruokaa vanhempiensa luona. Vai joko tuo huono-osaisuus periytyy ties kuinka monennessa polvessa?!!!

Kun ette tähänkään kysymykseen vastaa, taidatte olla vaan niitä ruikuttajia, joiden mielestä sossun pitäisi tilata teille Hesarikin ja ties mitä...

T:nro 29/32

Vierailija
33/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama asutko Helsingissä vai Utsjoella, jos tahtoa ja innostusta riittää, töitä löytyy ja sitten jos sekään ei auta, kaikki kunnialliset muuttavat sinne mistä töitä saavat. Niin on tehty vuosisadat ennen kuin Suomeen tuli passivoiva ja veronmaksajien rahoja tuhlaava järjestelmä, jolla ei ole tulevaisuutta. Kannattaisi hoitaa asiansa kuntoon, että ei omista lapsista tule samanlaisia valittajia ja pummeja ja ennenkuin koko systeemi kaatuu esim. siihen, että ainakin minä olen niin kovin kypsä maksamaan teidän perheenne joulupuuroja, kun ei ne puurot niin kovin kummoiset ole meilläkään! Mutta ovat ainakin omat!

Vierailija:

No ei ainakaan täällä JOKAINEN saa töitä!!!! Usko jo!

Vierailija:

Vierailija
34/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee hyvä mieli kaikille osapuolille. Pitää vain kehdata kertoa oma tilanne eikä esittää niin itsenäistä ja ylpeää (ja sitten madella sossun tädin edessä).

Vierailija
35/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan sama asutko Helsingissä vai Utsjoella, jos tahtoa ja innostusta riittää, töitä löytyy ja sitten jos sekään ei auta, kaikki kunnialliset muuttavat sinne mistä töitä saavat. Niin on tehty vuosisadat ennen kuin Suomeen tuli passivoiva ja veronmaksajien rahoja tuhlaava järjestelmä, jolla ei ole tulevaisuutta. Kannattaisi hoitaa asiansa kuntoon, että ei omista lapsista tule samanlaisia valittajia ja pummeja ja ennenkuin koko systeemi kaatuu esim. siihen, että ainakin minä olen niin kovin kypsä maksamaan teidän perheenne joulupuuroja, kun ei ne puurot niin kovin kummoiset ole meilläkään! Mutta ovat ainakin omat!

En mä voi muutta toiselle paikkakunnalle töitten perässä, koska on lapsesta yhteishuoltajuus ja silloin en voi lasta ilman exän lupaa viedä muualle! Ja exä ei halua lapsen muuttavan toiselle paikkakunnalle, vaikka en kyllä itsekään halua muutta pois.

Sen verran edes yritän, että olen menossa tammikuussa kouluun. Jos vaikka sitten löytäisi jotain töitä, kun olisi pätevyyttä.

T:Nro29/32

Vierailija
36/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytä se ei ole!!! Lasten ei pitäisi kärsiä. Miten kukaan voi haluta rankaista pientä lasta siitä, että hänen vanhempansa käyvät sossun luukulla. Kamalaa. Yrittäkää asettua näiden perheiden lasten asemaan. Kyllä siinä pitäisi loppua viisastelu ja toisten tuomitseminen. Eikö meidän pitäisi haluta kaikkien lapsille hyvää?! Kyllä minä, jolla on omiakin lapsia, näen kaikki lapset yhtä lailla tämän yhteiskunnan tulevaisuutena ja arvokkaina -ja siksi kaikille pitäisi taata hyvä lapsuus riippumatta siitä, mitä vanhemmat ovat tehneet.

Vierailija
37/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista tulee ihan samanlaisia työtä ja vastuuta vieroksuvia pummeja, tutustu vaikka vähän tilastotietoon.

Vierailija
38/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lapsista tulee ihan samanlaisia työtä ja vastuuta vieroksuvia pummeja, tutustu vaikka vähän tilastotietoon.

Älä yleistä! Mä en todellakaan halua elää persaukisena loppuelämääni, vaan haluan jossain vaiheessa elää niin ettei joka senttiä tarvitse laskea.

T:Nro29/32

Vierailija
39/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän on tilastollinen todennäköisyys tälle.

Vierailija
40/103 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikäköhän on tilastollinen todennäköisyys tälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi