Saako lapsiperheet joulun vuoksi jotain ekstraa toimeentulotuen asiakkaina?
Onko siis mitään joulurahaa olemassakaan? Olemme nyt pari kuukautta saaneet tt-tukea ja saadaan vielä joulukuussa. Ruoat toki saadaan jouluksikin ostettua (syödään halpoja ruokia), mutta entä lahjat lapsille tms.?
Kommentit (103)
Vierailija:
Ja edelliseen vielä että oon kahden lapsen yh ja toimeeentulotukea en saa ja en oo kyl hakenutkaan!!!
Kaikilla ei ole perhettä joka pystyy auttamaan!
JOKA TAPAUKSESSA ME MAKSAMME VEROA VAIKKA NÄMÄ " SOSSUPUMMIT" EI NIITÄ TUHLAISIKAAN!! Jos ei niihin ni sitten Lipposen taksikyyteihin joihin muuten uppoaa saatanan paljon enemmän rahaa kuin lapsiperheen ruokaan. Miksi te jaksatte siitä nostaa meteliä ku ei se sitä veroa laske vaikka kuinka mollaatte muita! Olkaa ihmisiä, missä on suomen hyvinvoiva kansa? Katsotaan sitten mieluummin kun suomalaiset pikkuhiljaa ajautuu kadulle ja te veronmaksajat kävelette ohi säälitellen että voi, pitäisikö heittää lantti. Voi perse että ootta nihkeitä. AP, älä ota henk.kohtasesti noita.
nim. oikeaa paskaa nähneenä. Suomi on hyvässä jamassa, älkää valittako.
olen itse elänyt tarkkaan viimeisiä rahoja laskien, niin että esim. kolmeksi viikoksi on ollut käytössä 20 euroa, vuokran ja muiden kulujen jälkeen. Olen keitellyt makaroneja ja kaurapuuroja ja nähnyt jopa nälkää välillä. Mutta sitten tajusin, että asiat ihan oikeasti riippuvat vain minusta itsestäni, en halunnut näin elää ja hakeuduin töihin grillikioskiin. Paska duuni, mutta palkka tuli ja siitä sitten pääsinkin parempaan paikkaan. EN mennyt sossuun itkemään muiden ansaitsemien rahojen perään!
Vierailija:
Te jotka haukutte tukea hakevia ihmisiä olette niitä jotka ette tiedä köyhän elämästä mitään
On aikalailla kakspiippunen tämäkin asia. Itse olen yh insinööri-opiskelija äiti ja lähesjoka kuukausi haen toimeentulotukoe, yleensä saan sitä n.70£/kk, mutta se on paljon se. Itseäni hävettää tilanne sinänsä, ei mua ole jätetty kuin nallia kalliolle; ei ex saati omat vanhemmat. Helpompi on soosusta tuo raha hakea kuin vanhemmiltaan pyytää. Ilman tuota rahaa kenties selviäsimme nippanmappa, mut omiin periaatteisiin kuuluu se etä jos on lapsen hankkinut maailmaan, nii siitä pitäää myös pystyä huolehtimaan. en tiedä kuinka tulisin toimeen lapsen kanssa ilmaan tt.rahaa, ei ainakaan mene aika/hermot stressaamiseen, joten uskon että on positiivinen vaikutus myös lapseen. Kaikkea ei tarvitse saada eikä pidäkään mut paremmin voidaan jos ei niit vimppoja pennosia tarvi joka kk laskea.
Mistäköhän voisi johtua??
Jos lasket yhteen lipposen taksikyydit ja sossu-luukun pummeille maksetut rahat, niin pyöritään - sori vaan - ihan täysin eri atmosfääreissä! Paavon kyydit on niin kovin pientä verrattuna niihin rahoihin, joita Suomen veronmaksajat maksavat laiskoille pummeille.
nannax1:
JOKA TAPAUKSESSA ME MAKSAMME VEROA VAIKKA NÄMÄ " SOSSUPUMMIT" EI NIITÄ TUHLAISIKAAN!! Jos ei niihin ni sitten Lipposen taksikyyteihin joihin muuten uppoaa saatanan paljon enemmän rahaa kuin lapsiperheen ruokaan. Miksi te jaksatte siitä nostaa meteliä ku ei se sitä veroa laske vaikka kuinka mollaatte muita! Olkaa ihmisiä, missä on suomen hyvinvoiva kansa? Katsotaan sitten mieluummin kun suomalaiset pikkuhiljaa ajautuu kadulle ja te veronmaksajat kävelette ohi säälitellen että voi, pitäisikö heittää lantti. Voi perse että ootta nihkeitä. AP, älä ota henk.kohtasesti noita.nim. oikeaa paskaa nähneenä. Suomi on hyvässä jamassa, älkää valittako.
Vierailija:
riippuvat vain minusta itsestäni, en halunnut näin elää ja hakeuduin töihin grillikioskiin. Paska duuni, mutta palkka tuli ja siitä sitten pääsinkin parempaan paikkaan. EN mennyt sossuun itkemään muiden ansaitsemien rahojen perään!
Mihinkäs mä lapsen laittaisin, jos menisi iltatöihin? Lapsi on jo nyt päivisin hoidossa ja olisi kiva viettää hänen kanssaan aikaa. Itse olen työelämävalmennuksessa arkipäivät.
Kun aloitan opiskelun, yritän saada edes joka toiseksi viikonlopuksio töitä baarista. Eihän siinä paljon tunteja tule, mutta edes jotain.
T:Nro29/32
kuutisen vuotta sitten, kun esikoinen oli juuri syntynyt. Olimme niihin aikoihin muutaman kerran olleet toimeentulotuen asiakkaina.
Töitä ette kuitenkaan hae, joten siihen tarkoitukseen se on turha (vaikka sossussa väitettäkin, että just siksi pitää netti olla).
Kyseessä on kumminkin lasten etu. 2 eurollako lastenkin kanssa selviäisit.. Menee hieman hakoteille haukkumisenne..
Mäkin olin laiska pummi, kun syöpäpotilaana hain toimeentulotukea ja avustusta suuriin sairaalalaskuihin????
Vierailija:
rahoihin, joita Suomen veronmaksajat maksavat laiskoille pummeille.
lipponen/lapsiperhe..
On suomessakin moooonia muita porsaanreikiä joihin menee meidän rakkaat verorahat, " sossupummit" .. hohoh
Vierailija:
Töitä ette kuitenkaan hae, joten siihen tarkoitukseen se on turha (vaikka sossussa väitettäkin, että just siksi pitää netti olla).
Itselläni on lapsia ja olen lukemattomat kerrat tinkinyt omista jutuistani ja tehnyt hirmumäärän töitä, jotta lapsilla olisi paremmin. Ihan on vanhemmista itsestä kiinni!!!!!!
Ja mites sen ketjun aloittajan mies? Eikö se P**ka maksa elatusapua?
nannax1:
Te jotka peräänkuulutatte toimivaa tapaanne laskien pikku rahanne juuri niin että saatte ruokaa.
Kyseessä on kumminkin lasten etu. 2 eurollako lastenkin kanssa selviäisit.. Menee hieman hakoteille haukkumisenne..
tajuta isovanhempia, jotka ei halua nähdä lapsenlapsia edes jouluna. Ei pitäisi olla rahakysymys.
" Korostan sitä, että rahattomuus on 97 % tapauksista ihan omaa syytä (poislukien sairastapaukset)."
Vierailija:
Mäkin olin laiska pummi, kun syöpäpotilaana hain toimeentulotukea ja avustusta suuriin sairaalalaskuihin????T:Nro29/32
Vierailija:
tajuta isovanhempia, jotka ei halua nähdä lapsenlapsia edes jouluna. Ei pitäisi olla rahakysymys.
opiskelija ja tiedän, että rahattomuus ei ole kivaa. Siksipä hankkiuduin töihin jo opiskeluaikana. Korostan sitä, että rahattomuus on 97 % tapauksista ihan omaa syytä (poislukien sairastapaukset).
Tai itseasiassa, se on jo ihan oma juttunsa, sillä tiedän monta täysin tervettä ja työkykyistä ihmistä, jotka ovat keplotelleet itsensä varhaiselle sairaseläkkeelle esim. henkisten syiden vuoksi.
Ja todellakin monet ihmiset eivät muita " laillisia" tuloja saa kuin sossurahat...
Vierailija:
Älä yleistä! Mä en todellakaan halua elää persaukisena loppuelämääni, vaan haluan jossain vaiheessa elää niin ettei joka senttiä tarvitse laskea.