Kenen lapsia ne päiväkodin häiriköt oikein on?
Asumme alueella, jossa on yksi, iso päiväkoti. Alueella on kaikenlaisia asuntomuotoja, mutta suuret kerrostalot puuttuu. On omakotitaloa, rivitaloa ja sitten muutama pieni kerrostalo. On omistusasuntoa ja yksityiseltä vuokrattua ja kaupungin vuokra-asuntoja.
Päiväkodissa on ongelma, nimittäin häirikkö-lapset. Heitä on pienten ryhmää lukuunottamatta jokaisessa ryhmässä. He huutavat, riehuvat, potkivat, lyövät, tönivät ja eivät usko mitään. Osa on suomalaisia, osa ei. Päiväkodissa ei voida enää tehdä enempää, he ovat erottaneet lapsia toisistaan, he eivät pidä edes taukoja niin kuin kuuluisi koska osaa pitää vahtia kaikkialla. He ovat puhutelleet, rangaisseet (miten nyt pk:ssa voi rangaista ketään) yms. mutta mitään ei tapahdu. Uskon, että ovat puhuneet vanhemmille myös mutta mitä se auttaa jos heitä ei kiinnosta?
Kenen lapsia nämä ovat? Kuka kasvattaa jälkikasvustaan ihmishirviöitä?
Olen itse aivan pulassa, sillä päiväkoti on lähellä ja se on ainoa lähellä oleva sellainen. Minulla ei ole ajokorttia eikä meillä ole kuin yksi auto. Elämä menisi todella hankalaksi jos lähtisin julkisilla viemään lapsia muualle tai päivät menisivät heillä todella pitkiksi jos mies veisi heidät kauemmas joka aamu ja sitten hakisi töistä tullessaan. Hoitopaikkaa he tarvitsevat, minä opiskelen ja mies on töissä :(