Onko jokin uusi tapa (puheluissa)
että jos toisen jutut pitkästyttävät tai muuten vaan syystä tai toisesta ei vaan haluta kuunnella enää, niin katkaistaan puhelu kesken lauseen piip piip piip piip. Tai mykistetään vaan kylmästi, jolloin toinen jossain vaiheessa tajuaa asian ja katkaisee puhelun itse, kun mitään ei kuulu puhelimen toisesta päästä. Se on jännä kun nämä tapahtuvat aina kesken minun puheeni. Koskaan ei niinpäin, että he puhuvat ja puhelu katkeaa silloin.
Mietin että onko tämä jokin uusi tapa, että ei siis kehdata sanoa, että nyt täytyy mennä, tai nyt en jaksa enää kuunnella tuota vuodatustasi (jos sellainen ollut meneillään ;).
Hyvin käyttäytyvät kaverini sanovat, että anteeksi, mutta nyt täytyykin lopettaa. Tai varoittavat, jos akku on oikeasti loppumassa ihan kohta. Toki joskus voi tapahtua jotain odottamatonta, kuten että puhelinyhteys vain katkeaa tai puhelin putoaa lattialle. Mutta minusta tätä on tapahtunut liian usein nykyään että se olisi sattumaa.
Kommentit (16)
Ööö, oisko kuitenkin käyttäjäkohtainen ongelma? Jos sun jaaritteluita ei vaan kukaan jaksa?
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 08:43"]että jos toisen jutut pitkästyttävät tai muuten vaan syystä tai toisesta ei vaan haluta kuunnella enää, niin katkaistaan puhelu kesken lauseen piip piip piip piip. Tai mykistetään vaan kylmästi, jolloin toinen jossain vaiheessa tajuaa asian ja katkaisee puhelun itse, kun mitään ei kuulu puhelimen toisesta päästä. Se on jännä kun nämä tapahtuvat aina kesken minun puheeni. Koskaan ei niinpäin, että he puhuvat ja puhelu katkeaa silloin.
Mietin että onko tämä jokin uusi tapa, että ei siis kehdata sanoa, että nyt täytyy mennä, tai nyt en jaksa enää kuunnella tuota vuodatustasi (jos sellainen ollut meneillään ;).
Hyvin käyttäytyvät kaverini sanovat, että anteeksi, mutta nyt täytyykin lopettaa. Tai varoittavat, jos akku on oikeasti loppumassa ihan kohta. Toki joskus voi tapahtua jotain odottamatonta, kuten että puhelinyhteys vain katkeaa tai puhelin putoaa lattialle. Mutta minusta tätä on tapahtunut liian usein nykyään että se olisi sattumaa.
[/quote]
No kyllä itelle käy usein noin. Soitan takasin tai vastapuoli soittaa ja jatketaan puhelua. Teknisiä ongelmia vaan.
Oot varmaan niitä tyyppejä jotka soittavat kahden tunnin valituspuheluita monta kertaa viikossa. Johan siinä itsekin masentuu kun kuuntelee kuinka paskaa kaikki on taas ollut.
Mitkään ei ole niin rasittavia kuin puhelin jaarittelijat. Pahinta, kun itsellä on joku meno tai tekeminen kesken ja toinen ei anna edes suunvuoroa, että sais puhelun katkaistua. Kannattaa ap miettiä vähän, oisko sun omalla käytöksellä jotain tekemistä asian kanssa.
Ap täällä. Varmasti välillä sorrun jaaritteluun tai omien huolien purkamiseen. Kyse siis puheluista ystäville, eikä viranomaisille tai etäisille sukulaisille, joten pidän ihan normaalina sitä että välillä saatetaan omia huolia purkaa ja välillä huomaamattaan jaaritella. :-)
Huvittavaa on se että pari näistä ihmisistä on sellaisia, jotka itse saattavat puhua 15 min. putkeen työhuoliaan äärimmäisen yksityiskohtaisesti puiden, tai sitten vatvoa jotain anopin tekemistä viime kesänä mökillä joka linkitetään siihen voiko ensi kerralla tarjota sitten lohipiirakkaa ja pitäisikö valita minkälainen astiasto siihen tilaisuuteen. Tätä siis 20 minuuttia. Kuuntelen itse kuitenkin mielelläni. Teen melkein aina jotain hyödyllistä samalla.Minulla on bluetooth korvan takana, joten pystyn vaikka silittämään pyykkiä samalla.
Yksi selitys on kyllä tuo, että puhelut tosiaan vain katkeilevat. Nykypuhelimet tai -yhteydet eivät ole yhtä luotettavia kuin vanhemmat. Silloin kun kännykät yleistyivät, ei tuollaista katkeilemista esiintynyt. Olisiko vika älypuhelimissa? Sen tiedän, että monilla pelkkä posken kosketus väärään kohtaan näyttöä aiheuttaa vaikka mitä.
ap
Mulla reistaa akku, ensin on pitkään paljon virtaa mutta kun jotain tekee niin loppuu ennen kuin huomaankaan. Silloin soitan kyllä takaisin kunhan saan laturiin kiinni ja puhelimen päälle.
mä teen tuota jos soittaja ei tajua että mun pitää lopettaa. se vain jaarittelee ja minä sanon että oli kiva jutella, jees, no niin, moikka! sitten se huutaa päälle että arvaa mitä se Seija teki...yritän uudelleen että mä en ehdi nyt jutella, pihvit palaa, moikka! ja jaarittelija papattaa päälle mitä kokkaa illalla. sitten sanon vain moikka ja suljen luurin. jossain vaiheessa, tunnin sisällä, se huomaa että en ole enää puhelimessa ja soittaa takas. en vastaa. sitten se kirjottaa whatsapissa että missä oot. kirjotan takas "jotain teknisiä häiriöitä, jutellaan toisen kerran".
Mä teen tuota nykyisin. En vaan jaksa olla kiinnostunut ihmisistä ja toivon että eivät enää soittaisi. Joten jos vähääkään kyllästyttää, niin katkaisen puhelun. En jaksa keksiä tekosyitä miksen muka voisi puhua. Tuskinpa sekään kohteliaampaa olisi jos sanoisin päin näköä, että anteeksi, olet niin tylsä että lopetan tämän puhelun nyt ja menen tiskaamaan :D
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:26"]Mä teen tuota nykyisin. En vaan jaksa olla kiinnostunut ihmisistä ja toivon että eivät enää soittaisi. Joten jos vähääkään kyllästyttää, niin katkaisen puhelun. En jaksa keksiä tekosyitä miksen muka voisi puhua. Tuskinpa sekään kohteliaampaa olisi jos sanoisin päin näköä, että anteeksi, olet niin tylsä että lopetan tämän puhelun nyt ja menen tiskaamaan :D
[/quote]
Jos sanoisit ettet ehdi puhua? Jessus, mikä kaikkia vaivaa nykysin?
Mä tein masentuneena tota. Jos joku jäi jaaritteleen, suljin vain puhelimen tajutamatta ees mitä tein. Mieli karkas aina muualle eikä pystynyt keskittyyn. Pyysin kyllä anteeksi ja selitin tilanteen.
En tee tota enää.
Normaalit, henkisesti terveet ja hyvätapaiset ihmiset eivät tietenkään katkaise puheluita.
Suosittelen, että et enää soita huonosti käyttäytyville "ystävillesi".
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:26"]Mä teen tuota nykyisin. En vaan jaksa olla kiinnostunut ihmisistä ja toivon että eivät enää soittaisi. Joten jos vähääkään kyllästyttää, niin katkaisen puhelun. En jaksa keksiä tekosyitä miksen muka voisi puhua. Tuskinpa sekään kohteliaampaa olisi jos sanoisin päin näköä, että anteeksi, olet niin tylsä että lopetan tämän puhelun nyt ja menen tiskaamaan :D [/quote] Jos sanoisit ettet ehdi puhua? Jessus, mikä kaikkia vaivaa nykysin?
[/quote]
Miksi pitäisi sanoa etten ehdi, jos se ei ole totta, ja jos itselläni ei ole mitään intressiä pitää hyviä välejä soittajaan? Minulle on vain plussaa jos hän loukkaantuu, ja lopettaa soittelemasta.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:26"]
Mä teen tuota nykyisin. En vaan jaksa olla kiinnostunut ihmisistä ja toivon että eivät enää soittaisi. Joten jos vähääkään kyllästyttää, niin katkaisen puhelun. En jaksa keksiä tekosyitä miksen muka voisi puhua. Tuskinpa sekään kohteliaampaa olisi jos sanoisin päin näköä, että anteeksi, olet niin tylsä että lopetan tämän puhelun nyt ja menen tiskaamaan :D
[/quote]
No, tuolla konstilla ilman muuta takaat, ettei soitella eikä välttämättä vieraillakaan. Aika ikävät konstit siihen mutta... noh, jos tavoite on eristäytyä niin mikä ettei. :-)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 09:26"]Mä teen tuota nykyisin. En vaan jaksa olla kiinnostunut ihmisistä ja toivon että eivät enää soittaisi. Joten jos vähääkään kyllästyttää, niin katkaisen puhelun. En jaksa keksiä tekosyitä miksen muka voisi puhua. Tuskinpa sekään kohteliaampaa olisi jos sanoisin päin näköä, että anteeksi, olet niin tylsä että lopetan tämän puhelun nyt ja menen tiskaamaan :D
[/quote]
No et ole ainoa, kiva oli kuulla! :-D Minä en(vielä ainakaan) lopeta tahallaan puheluita, vaikka usein mieli tekisi. En ikinä ole välittänyt jaarittaa puhelimessa, hirveän tylsää. Monesti mietin, että eivätkö ihmiset tajua, että miten tylsiä niiden jutut on ja miettivätkö he ikinä, että mitäs jos joku paasaisi heidän korvaan samalla mitalla, kiinnostaisiko kuunnella? Ja vielä se, että tunnin jaarittaja valitsee itselleen hyvän soittoajankohdan, eikä yhtään älyä kysyä toiselta osapuolella, että ehditkö puhua. Itselläni pahimmillaan vauva kitisi maitoa ja isompi lapsi leikki kakat vaipassa mutta soittaja ei ollut kuulevinaan lopetusyrityksiäni.
Joo, eipä haittaa erakoituminen.
Meillä tapahtui tuota ilmeisesti puhelinverkon takia. Ilmeni vain meillä kotona ja sekä minulla että miehellä ja riippumatta toisesta osapuolesta puhelussa tai puhelun kestosta. Ongelma hävisi itsestään, varmaan tekivät jotain verkolle.
En ole kuullut.