Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä maksan palkkioksi juhlien soittajatytölle?

Vierailija
03.08.2012 |

Eräs tuttavamme tytär tulee soittamaan ja laulamaan juhliimme, ehkä noin puolisen tuntia esiintyy.

On siis 17-vuotias ja esiintynyt joskus jossain muissakin juhlissa.

Mitä ihmettä maksamme hänelle palkkioksi? En osaa yhtään miettiä onko 30e liian vähän? 50e?

Jos kuitenkin esiintyy vain sen maksimissaan puoli tuntia. Matkakustannuksia ei juuri tule, koska juhla on aika lähellä hänen asuinpaikkaansa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä nyt oikein ymmärrä miten se 50e olisi "aliarvostamista" ?

Jos tosiaan vain muutaman kappaleen soittaa ja nekin hänelle entuudestaan tuttuja.

Edelleen vertaan siihen, että jos itse haluan saada 50e käteen niin saan tehdä töitä oikeasti vähintään 10 tuntia ellen enemmänkin.

Jos pitäisi jotain 100e maksaa muutamasta kappaleesta niin jäisi kyllä soittajat tilaamatta meidän juhliin.

Vietkö töihin omat työkalusi, joiden kunnostus kuuluu sinun itse hoitaa ja maksaa? Varsinkin tämä perustelu, että "jos tosiaan vaan muutaman kappaleen soittaa ja nekin entuudestaan tuttuja" on aika hauska. Ei ne ilman ihan oikeaa työntekoa ole tarttuneet soittajan sormiin.

Mutta kukin tyylillään ja lopulta tässäkin asiassa on vallalla kysynnän ja tarjonnan laki. Ja veikkaan, että sinun juhlissasi ei ihan kauheeta määrää soittajia ole ollut.

t. Soittajapoika

Niin ja ihan oikeasti, missä ammatissa joudut tekemään töitä 5€ nettopalkalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla