Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kirjahyllyn puute olohuoneessa kertoo perheestä olennaisen

Vierailija
31.07.2012 |

Jos talossa ei ole kirjan kirjaa, niin ei ole sivistystäkään. Turha selittää, että mutku me käydään kirjastossa ja myydään ostamamme kirjat heti kirpparilla pois kun olemme sen lukeneet.

Kyllä kansa tietää, että te ette lue. :D

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella harvoin kirjoja näkyvissä. Saattaa olla joku hyllylauta seinässä ja siinäkin on sitten pari kirjaa ja loput koriste-esineitä. Kyllä on siis kirjallisuusharrastus vähenemässä.

mutta jossain voi olla. Eikä noissa ohjelmissa muutenkaan näytetä kaikkia kamoja.

Vierailija
42/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kirjat säilytetään kodin työhuoneessa ja työpaikalla. Jotain romaaneja on kyllä eksynyt olohuoneen ikkunalaudallekin, mutta tärkeät kirjat ovat visusti piilossa pikkutihulaisiltamme. Vieras voisi kyllä hyvinkin kuvitella, että meillä ei paljon lueta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjahyllyn pitäisi olla olohuoneessa? onhan niitä muitakin huoneita.

Ihan sen takia, että siellä on tarpeeksi hyllytilaa kaikille kirjoille (en raaski heittää pois mitään).

Mutta joo, ihan junttejahan me ollaan, kun olohuoneessa ei ole kirjahyllyä.

Vierailija
44/180 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai jossain muussa huoneessa vaan siinä, että jos kodissa ei ole kirjahyllyä vaan ne kirjat säilytetään lipastossa tai vaatekaapissa, niin kertoo se jotain olennaista perheestä.

Minusta on sääli, että nykytrendi on tuo kirjahyllyttömyys. Se, mitä kirjoja ihminen lukee, kertoo enemmän kuin se persoonaton olohuone beigen värisine sohvineen ja taulutelevisioineen. Tyylikkyys on monen mielestä sama asia kuin se, että olohuoneessa ei näy mitään irtotavaraa ja huonekalujakin vain pari. Minulle se on persoonatonta. Ihmiset piiloutuvat näiden taakse, peittelevät sitä, keitä ovat tai eivät ehkä edes tiedä, keitä ovat. Toki poikkeuksiakin löytyy.

Se oleellinen kysymys onkin: ketä varten se olohuone on olemassa? Viettääkö siellä perhe aikaansa yhdessä, lukien, keskustellen, tv:tä katsoen, lautapelejä pelaten? Vai onko se vain vieraita varten tyylikkyyden alttari itsessään? Ei kirjoja, ei koriste-esineitä, ei mitään persoonallista, koska se vaikeuttaa siivoamista, saa aikaan epäjärjestystä ja hui kamalaa, edesauttaa kenties viihtyvyyttä?

Vierailija
45/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat on ihan omassa kaapissaan.

Vierailija
46/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en yksinkertaisesti halua mitään rumaa sotkan alttarihökötystä pilaamaan sisustuksen. Kirjahyllyn virkaa toimittaa vanha valkoinen talonpoikaiskaappi umpinaisilla ovilla niin harvapa vieras omistaa sellaista röntgenkatsetta että näkisi kaapin olevan täynnä kirjoja! =)

OT kyllä, mutta on niin ihana tulla kotiin kun siirsimme kirjahyllyt työhuoneeseen (minne ne sopivat hyvin) ja olohuoneessa on TILAA!

Vierailija
47/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kirjahyllyä. En haali kirjoja (vievät tilaa asunnosta ja keräävät pölyä) ja ne muutamat jotka tahdon säilyttää, pidän kaapin ovien takana. Lastenhuoneessa on kirjoille pari hyllyä.

Sen sijaan luen taatusti enemmän kuin 90% teistä. Kierrätän, vaihdan ja lainaan kirjoja. Luen helposti pari romaania viikossa ja siihen päälle välipalaksi jonkin runo- tai novellikokoelman. Olen korkeasti koulutettu ja yliopistoaikoinani opiskelin myös kotimaista kirjallisuutta ja yleistä kirjallisuustiedettä... ihan silkasta mielenkiinnosta.

Mitä oleellista kirjahyllyn puuttuminen kertoo minusta?

Vierailija
48/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä hävitettiin olkkarin kirjahylly :) Nyt kirjat ovat vaatehuoneessa.

Vierailija
49/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei löydy montaakaan ostettua kirjaa mutta lukenut olen siitä asti kun opin lukemaan.Siis jotakuinkin n.30-vuotta. Kotimaiset klassikot kiehtovat ja kaikki mikä hyvältä tuntuu.

Vierailija
50/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en yksinkertaisesti halua mitään rumaa sotkan alttarihökötystä pilaamaan sisustuksen. Kirjahyllyn virkaa toimittaa vanha valkoinen talonpoikaiskaappi umpinaisilla ovilla niin harvapa vieras omistaa sellaista röntgenkatsetta että näkisi kaapin olevan täynnä kirjoja! =)

Alttarihökötys on nimenomaan kirjahylly, jossa on pulloja, kehyksiä, koriste-esineitä ja krääsää. Kirjahylly, jossa on kirjoja, ei ole alttarihökötys. Mutta teilläpä kirjat ovat piilossa? Hieman epäilyttää, että olisiko sittenkin niin, että teillä ei ole kirjoja.

ap

Vierailija
51/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alttarihökötys on nimenomaan kirjahylly, jossa on pulloja, kehyksiä, koriste-esineitä ja krääsää. Kirjahylly, jossa on kirjoja, ei ole alttarihökötys. Mutta teilläpä kirjat ovat piilossa? Hieman epäilyttää, että olisiko sittenkin niin, että teillä ei ole kirjoja.

ap

en provosoidu näin huonoihin. =)

Vierailija
52/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kirjahyllyä. En haali kirjoja (vievät tilaa asunnosta ja keräävät pölyä) ja ne muutamat jotka tahdon säilyttää, pidän kaapin ovien takana. Lastenhuoneessa on kirjoille pari hyllyä.

Sen sijaan luen taatusti enemmän kuin 90% teistä. Kierrätän, vaihdan ja lainaan kirjoja. Luen helposti pari romaania viikossa ja siihen päälle välipalaksi jonkin runo- tai novellikokoelman. Olen korkeasti koulutettu ja yliopistoaikoinani opiskelin myös kotimaista kirjallisuutta ja yleistä kirjallisuustiedettä... ihan silkasta mielenkiinnosta.

Tässä oli paras selitys asialle: sivistys on poroporvarillista. Tiedän monta kommunistia, jotka ovat himolukijota ja kirjahyllyihmisiäkin. Menikö sulla nyt kahvit väärään kurkkuun? :D

Vai kirjallisuustiedettä. *kumartaa* Tosin vähän mietityttää, että saako sellaisesta kurssista mitään irti ellei lue kirjoja oikeasti.

ap

Vierailija
53/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä selvästi on provokatiivisella otteella liikkeellä, mutta ajattelen kuten hän siinä mielessä, että kaikilla tuttavilla ja kavereilla on kokoelmat kirjoja, vaikka sitten piilossa, mutta jossain kuitenkin.

Ne, joilla ei kirjoja ole, ovat hoomoilasena, jos joskus jostain kirjasta puhuu ääneen.

Vierailija
54/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli paras selitys asialle: sivistys on poroporvarillista. Tiedän monta kommunistia, jotka ovat himolukijota ja kirjahyllyihmisiäkin. Menikö sulla nyt kahvit väärään kurkkuun? :D

Vai kirjallisuustiedettä. *kumartaa* Tosin vähän mietityttää, että saako sellaisesta kurssista mitään irti ellei lue kirjoja oikeasti.

ap

Parempi onni provon kanssa sitten seuraavalla kerralla. =D

Vierailija
55/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
56/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

OT koomista, jos pitää korostaa itseään tuolla lailla, että "luen enemmän kuin te". Et varmasti lue enemmän kuin minä. Luen maailman eniten kirjoja viikkotasolla.

Vierailija
57/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirjastohuoneessa on seinän mitalta 5,5x2,7m kirjahyllyä jossa kai tällähetkellä n 700 kirjaa, pakko oli vähentää kun ei enää mahtunut...

LIsäksi ko huoneen pöydällä kait 4-5 kirjaston kirjaa lainassa

Eli ei se olohuoneesta puuttuva kirjahylly kerro yhtään mitään meidän lukemisesta!! Älä yleistä

Vierailija
58/180 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja, joita mä rakastan ja luen uudelleen ja uudelleen. Siksi minulla on kirjoja ja paljon. Tuota kirjahyllyä ei tosin olohuoneessa ole, mutta muualla talossa on useitakin.

Minä olen himolukija myös, mutta en lue uudestaan kuin joitakin ihania runokirjoja. Sano muutama esimerkki kirjoista, joita luet uudestaan ja uudestaan.

Anna-kirjat, Runotyttö-kirjat, Potterit, TSH, Irvingin Ystäväni Owen Meany, Steinbeckin Eedenistä itään ja Hiiriä ja ihmisiä, Waltarin Sinuhe, Enden Tarina vailla loppua, Veljeni Leijonamieli, Okalinnut, Utrion Familia-sarja jne. jne. jne.

Tuossa muutamia, mitä olen nyt taas viimeksi hyllystäni lukenut uudelleen. Ja mulla on tuhansia kirjoja, joten kaikkia ei pysty luettelemaan. On lasten kirjoja, nuortenkirjoja, romaaneja, elämänkertoja, dekkareita, kauhua - oikeestaan kaikkea mahdollista löytyy.

Vierailija
59/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään sillä ei ole mitään merkitystä, missä huoneessa kirjat ovat.

ap

Vierailija
60/180 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh...miten kirjahyllyn puute oolohuoneessa kertoo ettei talossa ole kirjan kirjaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi