Olen liikunnanope kysy mitä haluat !
Kommentit (85)
Jos joku sanoo että " ompas sulla ruma paita " niin jos teini-ikäinen ihminen menee heti tuosta itkemään tippalinssissä siis toden sanoen opettajalle niin voi hyvänen aika, ei elämä kyllä tule olemaan silläkin böönalla sitten helppoa! ei tuo ole kiusaamista, osoittaa vaan silkkaa tyhmyyttä. Kiusaaminen olisi jatkuvaa haitallista ja häiritsevää toimintaa! Eikö se näin mene. Eli mun ei tarvitse hävetä, häpeä itse
Niin tiedä sitten veistetäänkö samasta muotista. Minä olin ainakin hiljainen ja tunnollinen oppilas, enkä tosiaan se öykkäri. Eikä mun mielestä mua oo veistetty mistään tietystä muotista, vaan ihan omasta
Tekään kun ette näköjään muuten osaa käyttää tätä kyseistä tilannetta kun jauhamalla paskaa, oletin että multa kysytään terveyteen liittyvistä asioista mutta tästä keskustelusta tulikin ihan tälläinen höpöhöpö keskustelu. Menee taas koko mun ammattitaito ihan hukkaan!
T: liikka ope
ihan vain liikuntatunnilla nolaamalla? Eikö ole todennäköisempää, että herkkä alkaa kokea vain syvää arvottomuutta? Olen järkyttynyt. Tämä ketju pitäisi lähettää Jyväskylän yliopiston liikuntatieteiden tiedekuntaan. Ehkä sielläkin herätään.
Kuka se täällä taas vääristää ja vierittää syytä mun niskaan.
Kyllähän mä sanoin et kaikenlaisia ihmisiä saa olla olemassa ja mainitsin myös liikunnalliset asiat missä en itse ole kovin taitava. Eikö se teille jo osoitukseksi asiasta riitä?
vai meneekö mukamas jotenkin ristiriitaisesti?
en ymmärrä mitä ristiriitaista tuossa kyllä on, ellet halua nyt sitten väkisin sitä vääntää.
Mutta kuka haluaisi olla oikeasti sellainen ihminen että " minä olen nössö.. minä suostun olemaan jatkuva kynnysmatto... ja toisten simputettavissa koko loppuelämäni "
Kyllä täältä varmasti perkule löytyy niitäkin vanhempia jotka on samaa mieltä mun kanssa tuosta asiasta!
Heikkous ei oo mikään synti ja siitä voi kasvaa kyllä ulos jos vaan haluaa. JA KUKAPA EI HALUAISI, EN VOI YMMÄRTÄÄ!!
t: liikka ope
KARSIA TÄSTÄ KOKO MAAILMASTA KIUSAAMISTA POIS, SE TULIS TULLA NIIDEN OMALTA TAHOLTA JOTKA SITÄ LASTA KIUSAA NIIN SE VALAISTUMINEN!!!!!
Mutta ok, jos vanhemmat täällä haluaa että pidetään tylsiä liikuntatunteja, eikä anneta lapsille ikinä mahdollisuutta valita missään asiassa ettei joku vaan pahoita mieltään niin ok tämä on sitten oikea kasvatusmetodia. Hyviä kouluhetkiä meille siis.
T: liikka ope
että sinun mielestäsi on kiusatun oma syy, kun hän tulee kiusatuksi. Ja kuvittelet, että kyllä se sisu kasvaa kun pikkuisen tölvitään. Valitettavasti kaikilla se sisu ei vain kasva, osa murtuu. Mikä on sinun vastuusi?
että saa juoksusuorituksestaan arvosanan 10?
Jos joku sanoo että " ompas sulla ruma paita " niin jos teini-ikäinen ihminen menee heti tuosta itkemään tippalinssissä siis toden sanoen opettajalle niin voi hyvänen aika, ei elämä kyllä tule olemaan silläkin böönalla sitten helppoa! ei tuo ole kiusaamista, osoittaa vaan silkkaa tyhmyyttä.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että yhdestä tuollaisesta tokaisusta ei pidä ruveta itkemään. Mutta ymmärrätkö sitä, että yleensä joka luokassa on joku, jolle sanotaan jotain tällaista joka ikinen koulupäivä, yleensä monta kertaa päivässä. Kun tätä on kestänyt muutaman vuoden, on aika kumma tyyppi, jos se ei vaikuta.
Tunnen useita lukuaineiden aineopettajia. Kukaan heistä ei ole edes vihjannut, että heidän tehtävänsä olisi nolaamalla ja kolhimalla kasvattaa heikoista lapsista vahvoja. He ovat OPETTAJIA. He haluavat lasten oppivan omaa ainettaan mahdollisimman hyvin ja helposti. Ennen kaikkea he ovat oppilaidensa, myös heikkojen, puolella. Liikunnanopettajat ovat ilmeisesti kokonaan oma rotunsa.
On hienoa, että yrität pitää liikuntatunnit monipuolisena. Mutta tajuatko ollenkaan, kuinka pahalta niistä viimeiseksi valituista tuntuu, kun oppilaat pääsevät valitsemaan joukkueet. Ongelmahan tässä on se, että ne ovat yleensä aina ne samat oppilaat, jotka tulevat valituksi viimeiseksi. Minut valittiin aina 3. viimeisenä (ne kaksi viimeiseksi valittua olivat selvästi ylipainoisena), ja se kyllä riitti viemään kaiken innon liikuntatunneista.
Jos haluat välttämättä tuoda jotain valintaa joukkuiden jakoon, niin tee edes niin, että kumpikin valitsija saa valita joukkueeseensa kaksi muuta. Loput (ryhmän enemmistö) valitaan arpomalla tms. Näin kenenkään ei tarvitse olla muutaman viimeiseksi valitun joukossa.
hyvä opetusmenetelmä esimerkiksi matematiikassa sellainen, että oppilaat jaetaan kahteen joukkueeseen laskemaan laskuja kilpaa? Ne jotka ovat parhaita matematiikassa, valitsevat yleensä joukkueet. Joskus niiden toistaitoistenkin annetaan vaihteeksi valita. Opettaja ei juuri keskity opettamaan mitään uutta, koska kyllähän matematiikan säännöt ja tekniikka olisi pääpiirteissään pitänyt oppia viimeistään ala-asteen aikana.
Fyysistä kontaktia saa koriksessa ottaa niin paljon kunhan ei satuta vaan toista t. liikkaope
Vierailija - 29.07.12 12:14 (ID 15287706)
Mutta pihalla olet kuin talitintti, sanon minä! Koripallo ei todellakaan ole kontaktilaji; kerropa minulle millaista fyysistä kontaktia saa koripallossa ottaa?
t. koripalloilua harrastavan perheen äiti
Mä en tule enää vastailemaan tänne kun tää homma meni näin pipariks , eikä täällä puhuta mihinkään asialliseen terveyteen/kuntoiluun liittyvistä asioista, mikä oli tämän ketjun alkuperäinen tarkoitus!
ymmärrän teidän poittinne. mutta ymmärtäkää te myös mun. tulkaa itse opettamaan niin näette ettei teini-ikäisten keskuudessa työskenteleminen ole välttämättä aina niin helppoa! heihei ja hyvät päivänjatkot, toivottavasti osaatte seuraavan kerran käyttää tälläisetkin mahd. kysyä niin asiallisesti eikä jauhamalla hiidenhornaa
t. liikka ope
minä menen nyt. heihei! >
t. liikka ope
millaisia pölvästejä sitä päästetäänkin lapsia opettamaan.
Mä en tule enää vastailemaan tänne kun tää homma meni näin pipariks , eikä täällä puhuta mihinkään asialliseen terveyteen/kuntoiluun liittyvistä asioista, mikä oli tämän ketjun alkuperäinen tarkoitus!
Sinunkin on varmaan hyvä ymmärtää, ettei liikka_ope ole mikään terveyden tai kuntoilun asiantuntija. Jos olisi, hän esimerkiksi kehittelisi oppilailleen edes jossain määrin yksilöllisiä treeniohjelmia. Liikunnanopettajat ovat lähinnä hyviä istumaan perseellään ja katsomaan, että lapset ja nuoret pelaavat pallopelejä sääntöjen mukaan.
että sinun mielestäsi on kiusatun oma syy, kun hän tulee kiusatuksi. Ja kuvittelet, että kyllä se sisu kasvaa kun pikkuisen tölvitään. Valitettavasti kaikilla se sisu ei vain kasva, osa murtuu. Mikä on sinun vastuusi?
Mulle tuli nyt paha mieli teidän puheista enkä halua leikkiä teidän kanssa enää.
ymmärrän teidän poittinne. mutta ymmärtäkää te myös mun. tulkaa itse opettamaan niin näette ettei teini-ikäisten keskuudessa työskenteleminen ole välttämättä aina niin helppoa! heihei ja hyvät päivänjatkot, toivottavasti osaatte seuraavan kerran käyttää tälläisetkin mahd. kysyä niin asiallisesti eikä jauhamalla hiidenhornaa
t. liikka ope
On hienoa, että yrität pitää liikuntatunnit monipuolisena. Mutta tajuatko ollenkaan, kuinka pahalta niistä viimeiseksi valituista tuntuu, kun oppilaat pääsevät valitsemaan joukkueet. Ongelmahan tässä on se, että ne ovat yleensä aina ne samat oppilaat, jotka tulevat valituksi viimeiseksi. Minut valittiin aina 3. viimeisenä (ne kaksi viimeiseksi valittua olivat selvästi ylipainoisena), ja se kyllä riitti viemään kaiken innon liikuntatunneista.
Jos haluat välttämättä tuoda jotain valintaa joukkuiden jakoon, niin tee edes niin, että kumpikin valitsija saa valita joukkueeseensa kaksi muuta. Loput (ryhmän enemmistö) valitaan arpomalla tms. Näin kenenkään ei tarvitse olla muutaman viimeiseksi valitun joukossa.
1. Miten ikimaailmassa olet voinut opiskella akateemiseksi kun äidinkielen taitosi on lähinnä säälittävä?
2. Sivusivatko opintosi ollenkaan pedagogiikkaa tai kasvatustieteitä? Jos, niin kenen teoriaan pohjaat menetelmäsi? Mainitse yksi hlö ja hänen tärkein arvonsa. :)
Vastauksista kiittäen.. arvannet kysyjän ammatin..
Juuri tuota, mutta ei kehtaa sanoa ääneen.