Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liikunnanope kysy mitä haluat !

Vierailija
29.07.2012 |

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä käytössä perinteinen "kaikilla on yhtäläinen mahdollisuus ja ihan omasta yrittämisestä se on kiinni"-menetelmä? =

10: Liikuntaa muualla harrastavat riippumatta yrittämisestä ja joskus joku liikunnallinen harrastamaton, joka todella vetää täysillä ja saa tuloksia

9: Keskiverolapset, jotka yrittävät täysillä

8: keskiverotlapset, jotka lintsaavat tunnilta tai vaan lorvivat kentän laidalla

7: Se hieman ylipainoinen pullukka, joka yrittää täysillä, mutta luonnollisesti ei pääse huipputuloksiin

6: se ylipainoinen, joka on jo luovuttanut, koska ei sillä ole kuitenkaan mitään väliä

Onko numeroiden jako mielestäsi reilu? Ikinä en ole törmännyt opettajaan, joka käytännössä hoitaisi tämän toisin. Pitäisikö liikuntaa koulussa mielestäsi lisätä? Pitäisikö liikunnan olla kilpailuun vai liikkumiseen kannustavaa?

Tällähetkellä koululiikunta on yleensä aika vahvasti oppilaita arvostelevaa. Mitä se luulet että se tekee ns liikunnassa huonomman oppilaan itsetunnolle? En ole ikinä tavannut ketään, joka olisi saanut koululiikunnasta mitään iloa. Koululiikunnan ainoa tarkoitus kun tuntuu olevan tappaa lapsen luonnollinen ilo liikkumiseen ja varsinkin niillä huonommilla tuhota itsetunto ja vähäinenkin mielenkiinto liikkumiseen.

Tästä vuodatuksesta huolimatta pidän koululiikuntaa tärkeänä, sitä voisi jopa lisätä, mutta liikuntaa pitäisi muuttaa huomattavasti. Numerot ottaisin heti pois. En välttämättä vastusta esim aikojen ottoa yms, mutta lasten laittaminen paremmuus järjestykseen ei palvele mitään tarkoitusta. Esim se että vuoden alussa juostaisiin joku matka ja laitettaisiin aika muistiin ja sama matka juostaisiin voden lopussa ja kilpailtaisiin itseä vastaan taas olisi ns tasapuolinen tapa jokaisen arvioida omaa kehitystään. Mitä mieltä olet näistä ajatuksista? Pystyisitkö iloitsemaan ja kannustamaan myös sitä todella hidasta oppilasta, joka ns voittaa itsensä ja juoksee loppuvuodesta matkan vähän nopeammin kuin alussa?

Vierailija
22/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, juuri tuota "mielenkiintoista" eli hauskanpitoa meilläkin liikunnanopet aina yritti. Kun jotain oikein hullua keksittiin, niin pahimmillaan lopputuloksena oli jollain oppilaista käsi paketissa.

Ihan tylsästi ja tasaisesti vaan voisi harrastaa niitä erilaisia urheilulajeja, opettaa oppilaille eri tekniikoita jne.

Ja voisit ihan itse aina kirjoittaa jokaisen oppilaan nimen niihin lappuihisi ja nostella ne sieltä hatusta joukkueisiin. Kukaan oppilas ei tarvitse sitä jännitystä, että ovatko ne kaksi lellikkiä taas jättäneet oman nimen kumpikin kirjoittamatta niihin lappuihin, etteivät joutuisi ottamaan joukkueeseensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä kontaktia saa koriksessa ottaa niin paljon kunhan ei satuta vaan toista t. liikkaope

Ymmärrätkö ollenkaan, että oppilaat ovat tunnillasi pakolla, eivät omasta valinnastaan, ja jokaisella lapsella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Toivottavasti joudut oikeuteen vastaamaan teoistasi.

Vierailija
24/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala miten paljon täällä on yleisestikkin näköjään kitkaa liikunnanopettajia kohtaan... Olen aina ajatellut että minä olen niitä suosituimman aineen opettajia mitä nämä aineet nyt on: liikunta, kuvis, kotittalous, käsityö ja puutyö .. koska meidän tunneilla saa olla paljon vapaammin, eikä tarvitse olla hikipinkona. Riippuu toki mistä tykkää, voihan jonkun suosikkeja olla historia ja matematiikka enemmän kuin mikään muukaan aineista.

Se on hienoa että minut tuomitaan, vaikkei minua henkilökohtaisesti varmasti täällä tunneta niin kategoriaan " olet varmasti samallainen " tämä herättääkin sitä lämpöä ja ihanuutta mielessä.

Kuten sanoin, minä vaihtelen taktiikoita jotta ne olisi kaikille mieleisiä ja kaikki saisivat aina osansa, ymmärrättekö!! pitäisikö minun ryhtyä sitten tylsäksi liikunnan opettajaksi että " tänään me taas tehdään tällä tavalla " ja suurin osa oppilaista olisi varmasti sillein " juu ja tämähän on taas se 101 kerta kun me tehdään tällä tavoin... voi huokaus " olisiko se hyvä sitten?? eiköhän ne tuollaiset opettajat ole enemmän nuorten mielessä sitten inhottuja??

ja voin kertoa vaikka liikunnanope olenkin, niin en minäkään koulussa kaikista lajeista tykännyt ja ollut kaikissa hyvä! se missä en ole hyvä vielä tänäkään päivänä ja mitä kammoksun on telinevoikka. ja sitten inhoan sählyä koska siinä hakataan aina mailoilla varpaat paskaksi kun ei osata varoa. ja ala-asteella pelkäsin jostakin syystä uinnissa kynttilähyppyjä enkä ikinä tehnyt niitä koska pelkäsin että hukun! ja tämä liikunnanope ei ole esim. ikinä oppinut tekemään kuperkeikkaa joten miettikääpä vaikka sitä... sen asian takia jouduin itse kokemaan kiusallisia tilanteita kun muut töllöttivät että miksi toi ei tee ja näin myöskin vähän sellaisia pirullisia virneitä joidenkin naamalla + kuittailua kys.asiasta. mutta ymmärtäkää, se on elämää, sitä on pakko oppia kestämään!

Vierailija
25/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen ne kiusaamistapaukset kyllä pyritään käsittelemään niin hyvin kuin pystytään!

ja en kyllä ole sadisti, siellä joku vähän liioittelee ja haluaa vaan nyt tahallaan/leikillään härkkiä toistamalla tuota sanaa AINA ja JATKUVASTI , milloin mä olen puhunut tekeväni jotakin asiaa aina/jatkuvasti , enkös mä antanut just nimenomaan ymmärtää et vihaan sellaista kaavoihin kangistumista ja siksi yritän aina vaihdella asioita että kaikki kokisivat saavansa sitä mieluisinta antia aina välillä ! ;)

Onko sinusta mieluisaa vaihtelua, että oppilaat julkisesti laittavat toisiaan paremmuusjärjestykseen? Olisiko kaavoihin kangistumista, jos huonoimpia urheilijoita ei tahallaan nolattaisi luokan edessä heti tunnin aluksi? Olet sadisti. Opetat lapsille koulukiusaamista. Häpeäisit edes.

Vierailija
26/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoin, että huomioin sen että jokainen on yksilö ja jostain ne numerot on jokatapauksessa annettava, liikunta on myös yksi kouluaine, joka täyttää sitä todistusta kun sinne tarvitaan tietty määrä niitä numeroita että jonnekin voidaan sitten sillä paperilla hakea. eli mä en ottais mitään näitä numerojen karsimis systeemejä pois ja en myöskään lisäis liikuntaa, sitä on mun mielestä nyt tarpeeksi, koska näiden vapaimpien aineiden tarkoitus on lapsille juuri olla päivään enemmän sellaista mukavaa kevennystä ja sit nämä lukuaineet on sitä varsinaista työtä. mulle itsellenihän tämä liikunnanopettajan työ käy kuitenkin ihan työstä, koska kyllä mulle siitä sitä palkkaa maksetaan ja sitten se et kun mä en vedä vaan kahta tuntia sille yhdelle ryhmälle, vaan vedän useita tunteja monille ryhmille, niin voi kuulkaa kyllä siinä syke nousee ja se keholle ihan työstä käy! mun keho työskentelee siis kovasti fyysisesti kuin taas aineellisten aineiden opettajien työskentely on enemmän hoksottimilla työskentelyä. sillein ne eroavat. jos joku ajattelee et liikunnanopettajan työ on laiskiaisen ammatti, niin eheei.. tulkaapa itse kokeilemaan sitä kun koko ajan syke nousee ja keho työskentelee, kotiis kun meet niin on paikat ihan kipeenä ja sä oot rättiväsyny

se liikunnan tahto tulee kuitenkin tulla nuorilla/lapsilla ja kaikilla ihmisillä itsestään ihan vapaa-ajalla. koulussa yritetään antaa just se iskevä syke siihen hommaan. jos sen liikkumisen jättää pelkän koululiikunnan varaan, niin se ei todellakaan riitä! eikä mun mielestä liikuntatunteja tulisi siksikään lisätä, koska sit jouduttas karsimaan niistä aineellisista aineista, jotka ovat kuitenkin hyvin tärkeitä, ehkä hieman tärkeimpiä kuin mitä tämä minun vetämä opetus vaikka tämä liittyykiin terveyteen mikä pitäisi olla ihmisen tärkein asia. mut jos vapaa-ajalla lisää sitä liikkumista, niin pystyy yhdistämään molemman seikan vallan mainiosti, uskokaa tai älkää!

ja mitä koripallossa FYYSISELLÄ KONTAKTILLA meinaan niin sitä, et siinä on esim. ihan luvallista yrittää jos vastustajalla on käsissään pallo ja hän pitää sitä tuossa pään yläpuolella ja yrittää heittää koriin niin toisella joukkueella on oikeus yrittää käsillä tälleen läppästä sinä palloa ja saada se omalleen joukkueelleen... ei tässä oo mistään " vittu mä vedän sua nyt turpaan " tai taklataan sillein oikein tahallisesti ja väkivaltasesti pitkin laitoja niin kyse. et mennään oikeuteen joo vaan.

t: liikkaope

Vierailija
27/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin itse kokemaan kiusallisia tilanteita kun muut töllöttivät että miksi toi ei tee ja näin myöskin vähän sellaisia pirullisia virneitä joidenkin naamalla + kuittailua kys.asiasta. mutta ymmärtäkää, se on elämää, sitä on pakko oppia kestämään!

Miksi toisten epäonnistumisille virnuilu ja kuittailu on "elämää, jota on pakko oppia kestämään" sinun tunnillasi, kun se ei ole sallittua eikä hyvin tapojen mukaista missään muualla? Ei lukuaineiden tunneilla, ei harrastuksissa, ei armeijassa, ei työpaikalla. Miksi nolaaminen on liikuntatunnilla edelleen tärkein opetusmenetelmä, vaikka siitä on muualla luovuttu jo vuosikymmeniä sitten?

Vierailija
28/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kehtaa edes enää vastata noihin kommentteihin että oon koulukiusaaja tai sadisti, jos ei joku pientä kolhua kestä mitä oon itsekin joutunu kestämään niin hakekaa penskanne sitten kotiopetukseen... :D mä en jaksa kuunnella moista shaibaa, kun kuitenkin pyrin tekemään asiat mahd. hyvin toisen hyväks < siinä sulle vastaus! ja tälle kyseiselle käyttäjälle en vastaa enää yhteenkään samallaiseen kysymykseen kun ei näytä menevän kaaliin. jos sulla itselläsi on jäänyt jotain hampaan koloon omaa liikunnanopettajaasi vastaan niin mene hänen kanssaan pokkana selvittämään asiat, älä mulle siitä marise! rupeaa suututtamaan jo tuollainen turhanpäiväinen lörinä.

ja kyllä, olen blondi. mutta kauneudesta en taas tiedä kun se onkin sitten katsojan silmissä.

Vierailija
29/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se sieltä: sinun tuntiesi tarkoitus on kolhia penskoja, ja heikot sortukoon.

Vierailija
30/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi toisten epäonnistumisille virnuilu ja kuittailu on "elämää, jota on pakko oppia kestämään" sinun tunnillasi, kun se ei ole sallittua eikä hyvin tapojen mukaista missään muualla? Ei lukuaineiden tunneilla, ei harrastuksissa, ei armeijassa, ei työpaikalla. Miksi nolaaminen on liikuntatunnilla edelleen tärkein opetusmenetelmä, vaikka siitä on muualla luovuttu jo vuosikymmeniä sitten? "

Ei liikunnantuntejen tarkoitus ole edelleenkään satuttaa ketään, voi hyvänen aika. Kuten ei minkään muunkaan oppiaineiden tunnit. Mutta joskus sattuu vain tälläisiä epämielyttävämpiä tilanteita, kun se on elämän tosi asia ettei kaikki voi pitää kaikista ja sit jos joku sattuu kerran jos toisenkin kuittasemaan jollekin toiselle jostain asiasta niin sen pitäis just nimenomaan kasvattaa sitä sisua selviimään näistä asioista ja pistämään takasin! miten me ikinä opittais sietämään negatiivisuuttakin, jos me ei anneta ottaa sitä vastaan? kohta ollaan kaikki hirveitä lällyköitä kun ei kestetä yhtä paria pientä pahaa sanaa. oon mäkin noita joskus kuullut, kuten tuolla aikasemmin sanoin, ja en oo kokenu sitä mitenkään kiusaamisena vaan päinvastoin se kasvatti mun sisua ja haluaa pistää takasin. ei sen muutaman kuittauksen kanssa oo mitään tekemistä kiusaamisen kanssa! mutta jos jotakin oppilasta häiriköidään 24/7 niin se on sit vakava asia mikä tulee pystyä pistämään heti poikki...

t: liikunnanope

eli en ole mikään kiusaamisen kannattaja, mut kannatan kyllä sitä et ihmiset kasvattaa vähän sitä omaa kuortansakin ja osaa pistää takaisin. jos tämä on jostakin kiusaamista, niin olkoon, lällykät.

Vierailija
31/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sulle virtuaalisia karatepotkuja, raukka.

Vierailija
32/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joskus sattuu vain tälläisiä epämielyttävämpiä tilanteita, kun se on elämän tosi asia ettei kaikki voi pitää kaikista ja sit jos joku sattuu kerran jos toisenkin kuittasemaan jollekin toiselle jostain asiasta niin sen pitäis just nimenomaan kasvattaa sitä sisua selviimään näistä asioista ja pistämään takasin! miten me ikinä opittais sietämään negatiivisuuttakin, jos me ei anneta ottaa sitä vastaan? kohta ollaan kaikki hirveitä lällyköitä kun ei kestetä yhtä paria pientä pahaa sanaa. oon mäkin noita joskus kuullut, kuten tuolla aikasemmin sanoin, ja en oo kokenu sitä mitenkään kiusaamisena vaan päinvastoin se kasvatti mun sisua ja haluaa pistää takasin. ei sen muutaman kuittauksen kanssa oo mitään tekemistä kiusaamisen kanssa!

Tämä selittää paljon. Koulu-urheilun tarkoitus ei olekaan kasvattaa nuoria terveellisiin elämäntapoihin, vaan muovata lällyköistä koviksia, jotka eivät valita ja osaavat antaa takaisin. Oikeaa 50-luvun henkeä!

Vierailija
33/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä hyvä vaan sulle jos sait totuutes LIIKKAOPETTAJIEN VIHAAJA KOSKA SUA ON KOHDELTU HUONOSTI NIIN VIHAAT SITTEN KAIKKIA LIIKUNNANOPETTAJIA JA ISKET HEIDÄT SAMAAN SKAALAAN!

vähän lapsellista hei.... häpeä?

yleensä mä olen ollut pidetty liikunnanopettaja ja mua odottaa lapset innoissaan pukukopissa.

jos tää oli sitä totuutta mitä sä halusit, niin siitä vaan, sitä kanssa nyt sait ;)

mä en pidä vaan ihmispersoonasta mistä ei varmaan moni muukaan, et ollaan liian herkkiä ja vollotetaan joka ikisestä asiasta. yhyy. niinjoo.

sori, mut tässä se ihmispersoona mitä mä vaan inhoan ja kailotetaan se nyt koko kansalle tällä palstalla! töissä mä tietysti pyrin käyttäytymään asiallisesti, enkä näyttämään tätä inhoa. eihän kaikki aikuiset välttämättä pidä naapurinkaan lapsista, mutta he pitävät sen omana tietonaan, eivätkä rupea tahalleen ilkeilemään

eli kaikki liikunnanopettajat ovat pahempia kuin murhaajatkin, haluttuun lopputulokseen päästiin :D

Vierailija
34/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope, sinulla olisi tulevaisuus armeijassa. Saisit toteuttaa itseäsi viimeisen päälle. Halveksin kaltaisiasi ihmisiä, vain heikko raukka toimii kuvaamallasi tavalla. Mee armeijaan räyhäämään.

Vierailija
35/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tämä selittää paljon. Koulu-urheilun tarkoitus ei olekaan kasvattaa nuoria terveellisiin elämäntapoihin, vaan muovata lällyköistä koviksia, jotka eivät valita ja osaavat antaa takaisin. Oikeaa 50-luvun henkeä! "

eikä tuppaa jatkuvasti jäämään toisten jalkoihin? uskon että nuori kiittää vielä siitä jonain päivänä, koska hänelle on varmasti paljon apua siitä taidosta elämässä. loppuu se jatkuva kynnysmattona olo, kun sehän ei kenestäkään kivalle tunnu pidemmän päälle...

Vierailija
36/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet upseeriaineista, mitä vittua kiusaat koululaisia. Mars häpeämään.

Vierailija
37/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaavasti näyttää siltä, että liikkamaikat puristetaan kaikki samasta muotista. Vai olisikohan niin, että ne luokkien liikunnallisesti taitavat öykkärit jatkavat liikunnanopettajan opintoihin? Tiedä häntä.

Vierailija
38/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAHVOJA YKSILÖITÄ!

Eikö se ole ennemminkin palvelus et luodaan sitä luonteen lujuutta, mitä häh?

t: liikka ope

ei kenenkään tarvitse kovanaamaksi muuttua, mut se että löytyy 50% sisukkuutta ja toiset 50% herkkyyttä , näillä pärjää elämässä. jos on vaan 100% herkkä niin se elämä voi tupata olemaan aika vaivalloista, eikä tuo muuten ihan tervettäkään ole jos ei pärjää missään asiassa, tietysti erillaiset ihmiset pitää hyväksyä ja erillaisuutta muutenkin... mutta hei kamoon, ei sitä tarvitse vetää aivan ojasta allikkoon kuitenkaan!

Vierailija
39/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoja ihmisiä ei pitäisi olla edes olemassa!

Huh minkälainen sinusta paljastui!

Vierailija
40/85 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ HEIKKOUTTA SE ON JOS TAHTOO KASVATTAA IHMISISTÄ

VAHVOJA YKSILÖITÄ!

Kas kun ei VAHVAA, PUHDASVERISTÄ KANSAKUNTAA!