Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhtikuiset 2013

27.07.2012 |

Tervehdys!

Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekisteroidyin juuri tanne, asun Englannissa niin olen lahinna roikkunut Babycentressa tahan mennessa, mutta ajattelin etta olisi kiva jakaa raskauteen liittyvia ajatuksia suomalaistenkin kanssa. Taalla ei ilmeisesti ole sellaista systeemia, etta joka kuulle olisi oma ryhma johon voi aloittaa erillisia keskusteluja ei aiheista jotka siis ovat myos omia ketjujaan, vaan kaikki tulee samaan potkoon? Kertokaa ihmeessa, jos olen vaarassa :)

Toista odottelen, LA 7.4. ja ensimmainen muksu taytti juuri elokussa kaksi. Nyt kun on pahin pahoinvointi ja vasymys vahan laantunut niin on ihan kiva olla raskaana, mutta silti odotan innolla toista kolmannesta, jolloin mulla ainakin viimeksi oli parempi olo ja sitten voi vapaasti alkaa kayttaa raskausvaatteitakin kun kerron toissa asiasta ekan ultran jalkeen (mika taalla on viikolla 12-14). Toivotaan, etta kaikki hyvin. Tsemppia kaikille huhti-mammoille!

Vierailija
162/197 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just huomasin rokkimamman hiukan aikaisemman viestin, eli suoraanpa sit noita ohjeita varsinaiseen ryhmaan liittymiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä hiljaista :) Onko kaikki siirtyneet tuonne ryhmän alle juttelemaan? Justiinsa laitoin pyynnön sinne. Omassa navassa ei mitään ihmeellistä. Oireita ei oikeastaan oo kuin väsymys ja vilu. Huomenna pitäisi mennä verikokeisiin ja kahden viikon kuluttua olisi np-ultra. Kyllä odottavan aika voi olla pitkä.... Kesäloma-asiaa tuossa pohdiskelin. Äippäloman pitäisi alkaa helmikuun lopulla, voinko ennen sitä pitää kesäloman? RokkiMami 10+3

Mikset pitäisi kesälomaa kun äippäloma loppuu, saat olla vauvan kanssa pidempään kotona ja saat vähän enemmän rahaa? :) Tosiaan on ihan työpaikka kohtainen ja sovittavissa pomon kanssa miten/ milloin pidät kesälomasi. Itsemeinasin sen pitää sitten kun äippäloma loppuu eli onko se nyt sit kun vauva on n.9kk, riippuen mikä tilanne on töissä silloin ( liian tunnollinen työntekijä vissiin :D )

Vierailija
164/197 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tänään päästiin varhaisultraan ja ollaankin hiukan pidemmällä, kuin mitä itse ajattelin ja mitä terveydenhoitja laskeskeli. Tänään 9+0. Laskettu aika onkin siis jo 13.4.

Olipa ihana nähdä pikkuinen siellä köllöttelemässä ja kovin siellä sydänkin pumppaili

Vierailija
165/197 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi85, mun on tarkoitus jäädä ä-loman jälkeen hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi ja palata töihin kun pikkukaveri on noin 1,5v. Sen takia mietin loman pitämistä ennen ä-lomaa tai sitten voisin kysyä että saanko loman rahana ;)

Mukavaa vkl kaikki huhtimasukeille :)

Vierailija
166/197 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaahan hyvät ihmiset, jos teillä on asiasta mitään tietoa tai kokemuksia. Tein tuossa juuri uuden raskaustestin, kun tuli vaan sellainen olo, että pitäisi tehdä. Ja tulos oli haalea plussa! Nyt iski kamala paniikki ja pelkään taas keskeytynyttä keskenmenoa! Voiko hcg näillä viikoilla laskea niin roimasti, että näkyisi testeissä??? Virtsaamatta olin kuitenkin reilun kaksi tuntia, joten en usko että siinäkään vika ja kun viimeksi tein testin viikkoja sitten, viiva oli tosi tumma, tummempi kuin kontrolliviiva. Kyseessä samanmerkkinen testi ja vielä samasta paketista.

Itkettää vaan ja kauhea olo, jos taas alkaa sama runba alusta. Juuri kun sai "kärsittyä" nämä ensimmäiset viikot! Maanantaina on neuvola, joten tuskin ennen sitä saan mistään mitään apua. Mutta kertokaa jos tiedätte onko minkälaiset mahikset vielä, että pieni olisi kyydissä mukana!

Melkoinen viikonloppu edessä!

rv 10+1 ???

167/197 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita päivystykseen? siellä niillä on ainakin ultralaitteet.. tsemppiä!

Vierailija
168/197 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen jostain lukeneeni, ehkä ClearBlue-raskaustestin ohjeesta, tai jostain... Että viikon 9 jälkeen saattaa saada odottamattoman tuloksen raskaustestillä. Itse en omilla viikoillani (9+6) uskaltaisi edes testiä enää tehdä, koska pelkäisin säikähtäväni tulosta. Lue täältä: http://www.clearblue.com/fi/uusi-digitaalinen-raskaustesti-jossa-on-vii…. Ja sieltä kohta "miten hCG-hormonin määrä muuttuu raskauden aikana".

Eli hormonin määrä on huipussaan 7-9 viikoilla ja laskee sen jälkeen jyrkästi.

Rauhallista mieltä toivotellen,

raffia

Vierailija
169/197 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla sivulla siis sanottiin, että raskaushormonin määrä saavuttaa huippunsa 7-12 raskausviikolla. Voihan siis olla, että mulla huippu on ollut jo tuossa viikko sitten, jolloin oireet alkoivat selvästi helpottaa. Jostain englanninkielisessä kaaviossa taas sanottiin, että hcg:n määrä olisi huipussaan juuri kymppiviikolla ja lähtisi siitä laskuun. Löysin myös netistä muutaman vastaavan tarinan. Osa oli päättynyt onnellisesti, osassa kyseessä oli ollut juuri keskeytynyt keskenmeno.

Noh, en ole joka tapauksessa soittanut mihinkään vaan maltan odottaa maanantaihin. Juttelen sitten terkan kanssa ja toivottavasti pääsen saman tien myös ultraan, jos sykettä ei kuulu. Henkisesti olen jo yrittänyt valmistautua ikäviin uutisiin, mutta jossain sisällä vielä pieni toivo kevätvauvasta elää.

Pitäkää peukkuja, että kaikki olisi hyvin! :)

rv 10+2 ?

Vierailija
170/197 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös jostain lukenut tuosta että jos raskaustestin tekee ns.tosi myöhään niin ei välttämättä näytä enään oikein, et eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin...näin toivotaan ainakin.

rv 9+1

Vierailija
171/197 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa taas kaikille, kiire viikko takana ja kohtalaisen rankkakin ettei oo vaan ehtinyt avaamaan konetta ja kirjoitteleen...

Maanantaina tosiaan kävin siel varhaisultrassa ja siellä se toukka köllötteli ja sydänkin sykki ihan kivasti... rv:t meni kyl uusiksi vielä ei varmuutta paljonko mut la siirtyy joka tapauksessa... menkoista laskettuna olis tänään 10+2 mutta ultran mukaan olis vaa 8+4... sanoi et sit kun meen sinne np ultraan niin sit vasta muuttavat la:ta ja varmistutaan kestosta... tosi kummallista kuitenkin kun eiväyt tienneet...mut toukka sielkuitenkin oli ja voimissaan ja se oli tärkeintä. Mites muilla?

172/197 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meibibeibi, kiva kuitenkin että kaikki on kunnossa!

meillä on tiistaina eka neuvola, vähän pelottaa mitä siellä tulee vastaa/tuleeko mitään. alkuviikosta valahti taas verta ihan housuun asti eikä mitään tietoa mistä johtuu. toivottavasti tiistaina kuuluu sydänäänet.

tulkaapa tonne ryhmään, niin voitaisiin privaatisti jutella siellä :)

ptr ja möykky rv 8+0

Vierailija
173/197 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa tiistaina eka neuvola. Viime koko yö meni oksennellessa. Vessanpönttöä piti käydä tervehtimässä melkein viiden minuutin välein. Jos vaikka toi pahoinvointi vois siirtyä jo eteenpäin niin vois alkaa nauttia raskaudesta :) Saikullakin töistä jo toista viikkoa.

ptr: Ryhmään on laitettu pyyntö menemään jo jonkin aikaa sitten muttei kukaan hyväksy :)

rv 8+3

174/197 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä koitin jos oisin voinu hyväksyä sut, mutta ilmeisesti se on vaan perustajan oikeus..

mulla ei edelleenkään oo pientä kuvotusta pahempaa, en oo oksentanut kertaakaan ja lähes kaikki menee alas.

Vierailija
175/197 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kymenlaakson alueelta odottaja kirjottelee. Perheeseen odotellaan pikkukakkosta, esikoinen nyt 3.v! :) Laskettu aika olisi alustavasti 24.4, eli matkaa on jäljellä vielä pitkälti. Hieman pelottaakin, yksi km oli tuossa keväällä. Oireista etominen on alkanut vaivaamaan, ja alavatsakipuja on ollut.

Tuossa juuri eilen miehelle tuskailin, kun ei ole oikein ketään, jolle jutella raskaudesta ja sen aikaisista oireista. Sellaista, joka voisi siihen samaistua. Esikoista odottaessani olin 18-vuotias, ja omilla kavereilla ei ollu silloin edes omaa kotia.. Lähtökohdat oli aivan erilaiset. Siihen aikaan perusteltiin yhteisöä irc-galleriaan, ja ryhmästä oli apua tosi paljon! Muutamat miititkin järkättiin vielä lasten syntymän jälkeenkin, ja pidellään yhteyksiä vielä tänäpäivänäkin! :)

Itse olen uusi käyttäjä täällä, ja juuri sitä ryhmää kaipailin.. Mistä sitä saa lähteä metsästämään?

Vierailija
176/197 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ryhmä-ohje Essille ja kaikille muillekkin:

Eli tuossa vasemmalla on tuo valikko jossa lukee etusivu, keskustelut, nimet, osta&myy, jne. Siellä on kohta ryhmät ja kun klikkaat niin löytyy huhtikuisille 2013 oma ryhmä, sinne vaan liittymispyyntö.

Kukas sitä ryhmään hyväksymistä hoitikaan?

Vierailija
177/197 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis laskettuaika 10.4. Tänään käydyn ultran mukaan pitää varmaan aika hyvin paikkaansa. Ennestään meillä yksi 3-vuotias poika.

Pahoinvointia on ollu mutta ei aivan yökkimiseen asti niinkuin joillakin täällä. Hirveä väsy ollut nyt pari viikkoa, voisin nukkua päivät ja yöt!

Epäiltiin jo keskenmenoa runsaan verenvuodon takia, mutta tänään tehty lääkärintarkastus+ultra kertoi kaiken olevan hyvin! Helpotus oli suuri ja nyt jo uskaltaa iloita raskaan viikonlopun jälkeen.

Minäkin laitoin huhtikuisten ryhmään liittymispyynnön..:)

nellu rv 9+5

Vierailija
178/197 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitten eka neuvola takana. Kaikki meni ihan hyvin, vaikka verenpaine huiteli 140 tietämillä. Johtui ilmeisesti siitä, että olin niin hermostunut ja jännitin. Normaalisti mulla on alhainen verenpaine. Noh, sykkeitä ei sitten löytynyt ja kovasti tietysti harmitti ja masensi. Terkka passitti minut sitten verikokeisiin, jotta nähtäisiin hcg pitoisuus. Sain sitten viestin, että hcg oli kuitenkin yli 100 000, joten ilmeisesti ihan hyvä näille viikoille. Nyt sain sitten lähetteen np-ultraan. Sovittiin vielä, että pääsen viikon päästä kuuntelemaan, josko sykkeet sitten kuuluisivat. On tämä kyllä aika raastavaa, mutta oli ihana kuulla, että toivoa vielä kuitenkin on. :)

rv 10+4

Vierailija
179/197 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi uusi odottaja ryhmään. LA olisi 20.4. Toista lasta odotellaan, esikoisella ikää 2,2kk. Suht' helpolla olen päässyt raskauden alkutaipaleen niin kuin esikoisenkin kohdalla, tosin väsymys on kammottavaa. Pitäisi jaksaa pyörittää arkea pitkien työpäivien jälkeen... Vielä en ole päässyt neuvolaan/ultraan, ovat edessä rvk 11 ja 12 meillä päin :)

Jaksamista kaikille!

Vierailija
180/197 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei!

Olen seurannut tätä viestiketjua jo jonkin aikaa uskaltamatta kuitenkaan ilmoittautua mukaan. Nyt kuitenkin lähti yhdeksäs raskausviikko, joten päätin heittäytyä remmiin. Olen 38-vuotias ja odotan toista lasta, esikoinen on jo 12-vuotias. LA on huhtikuun loppupuolella.

Kävin eilen ultrassa ja ihmettelen suuresti epäkohtia sen ja muualta saamieni tietojen suhteen. Ultran mukaan pikkuinen on nimittäin vasta 3,3 mm, kun taas esim. netistä löytämieni tietojen mukaan se olisi jo 15-22 mm. Kertokaapa viisaammat, että mitä kohtaa en tässä tajua?

Niin ja ihan mielenkiinnosta kyselen, että joko teillä näkyy raskausvatsa / missä vaiheessa se on aikaisempien raskauksien aikaan alkanut näkymään.