Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhtikuiset 2013

27.07.2012 |

Tervehdys!

Täällä varovasti kyselen onko jo muita kenellä huhtikuussa laskettu aika? Täällä LA kaiketi 2.4. Esikoinen on nyt 2,5 wee. Eli toinen pienokainen toiveissa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. KM oli keväällä 2011.

Kommentit (197)

41/197 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 5/2011 aloitettu yrittäminen on tuottanut tulosta, ja lapsettomuus-puolelta siirryn kolme kertaa plussanneena teidän joukkoon. Laskettu aika huhtikuun loppupuolella, plussasin ensimmäisen kerran sunnuntaina kun tuli sellainen kutina että nyt on jotain suurta tapahtumassa. :) Ensimmäinen tulossa, huomenna pitäisi ottaa yhteys neuvolaan ja lapsettomuuspolille, ettei tullakkaan käynnille niinkuin oli sovittu. Vatsa aivan mielettömän kipeä, pelkkä salaattikin alkoi tänään jo etoa ja niin mieletöntä väsymystä kokoajan. Ei tahdo jaksaa töissä kuin 5h ja sen jälkeen aletaan haukotella. Otan kaikki neuvot ja tiedot vastaan mitä teillä mahdollisesti on antaa. Onnea ja pidetään pikkumöykyt matkassa!

Vierailija
42/197 |
14.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille! :)

Kesäkeijunen toivottavasti masussa on kaikki hyvin ja hormooneita riittävästi. :) On tämä alku kyllä mahdottoman epätietoista aikaa. Töissä onneksi raskaus unohtuu aika hyvin ja päivät menee vauhdilla.

Ensi viikolla ajattelin soittaa neuvolaan ja varata ensimmäisen ajan. Pyydän ajan kyllä vasta rv 10 jotta sykkeet kuuluu ihan varmasti, jos siellä masussa asukki on. Se on muuten hirveää odottelua ultraan, jos sykkeitä ei kuuluisikaan. Nytpähän sitten tietää heti, että kaikki ei ole kunnossa jos sykettä ei löydy.

Täällä pahoinvointi on lisääntynyt jonkin verran ja nyt myös alamasussa venyy ja paukkuu. Tuntuu inhottavaa juilimista ja

siltä että masu on pompannut esiin. Hassua että ruoka maistuu töissä hyvin, mutta sitten kotona etoo ja kuvottaa. Se mitä eilen eniten teki mieli, tuntuukin tänään ällöttävältä. Outoa. Vaikka näitä oireita nyt alkaakin olla ihan kiitettävästi, en siltikään uskalla uskoa, että kaikki on hyvin. Viimeksi oli myös aika voimakkaat oireet ja väsymys ja palelu melkoista, mutta huonosti kävi. Tein viikonloppuna varmuuden vuoksi uuden ihan tavallisen testin ja kontrolliviivaa vahvempi viiva pärähti näkyviin miltei heti. Eli ainakin plussauksesta hormoonien määrä on noussut. Vielä vaan pitäisi malttaa muutama viikko odotella...

Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan! :) Peukkuja kaikkien masuasukeille!

rv 6+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkunen: Hyvä, että vatsakivut hävisivät!! Itse esikoista odottaessani kärsin useamman viikon sellaisia vatsakipuja, että työt jäivät useamman viikon ajan väliin. Oli ihan hirveätä! Ja lääkärit taistelivat, aiheutuuko vatsakivut raskauden takia vai jostain muusta. No, eipä ole sen rv 14 jälkeen ollut ikinä sellaisia, että olivat varmaan raskauden takia, kun mistään ei löytynyt muuta syytä. Aika hyvä idea tuo purkka! Täytyykin muistaa. Tosin mässytän purkkaa säännöllisesti muutenkin. Pelottaa jo nyt hieman, miten nuo hampaat reagoivat raskauden aikana.. viimeksi tuli useampi reikä ? Eikä tosiaan kannata ressata kiloista. Itse olen kerääjä ;) ja onhan tuota ylimääräistä nyt alkuunkin. Ajattelin panostaa ruuan terveellisyyteen ja yrittää sen sokerin jättää ja liikkua normaalisti. Toivottavasti ei hirveästi kerry :D

Kesäkeiju: Voimia ja malttia!! Ehkä ne hormonit ovat vain myöhässä – toivotaan näin!! Toivottavasti tulee hyviä uutisia heti tänään!!

Ellip: Hyvä, että auttoi! On se niin kenkku tuo pahoinvointi.

Ptr: Onnittelut!!! :D

Hmp: Meillä neuvolassa kuunnellaan sydänäänet vasta rv 12 lähtien. Kuunnellaanko teillä noin aikaisin? Olen ymmärtänyt, etteivät ne aina kuulu tuossa vaiheessa.. Vai onko sitten laitteissa eroa..

ON: Onko kenelläkään jo tunteet jotenkin herkässä? Eilen räjähdin jostain pienestä asiasta ja lopulta ihmettelin, miksi tässä itkeä tihrustan..Huoh. Toivottavasti nyt ei hirveästi tunteet ryöppyä :)

äipsykkä rv 4+6

44/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan rv 4+3 ja neuvolaan varasin ensimmäisen ajan. Tänään aamulla pelästyin kun heräsin ilman minkäänlaisia kipuja ja ajattelin jo että tässäkö meidän onni nyt oli, mutta kyllä ne kivut sieltä sitten tuli :) Onko jollain infota paremmin, että mitä tapahtuu ensimmäisellä nla käynnillä? jostain lääkäristä se täti myös puhui..

unohtui mainita, että minä 22v, mies 26v.

Vierailija
45/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt uskallan tulla tänne:) kotona tehty 5positiivista testiä ja en meinannut uskoa tätä todeksi niin kävin aamulla terveyskeskuksessa raskaustestissä ja positiivinen myös

Vierailija
46/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille :)

On pönttö niin seksain tästä flunssasta et sori etten reagoi muiden viesteihin.

Kiitos äipsykka vastauksesta :)

Pahoinvointi on jäänyt taka alalle, kun kamalan flunssan äkkäs päälle pari päivää sitten mutta kyllä se pahoinvointikin on mukana koko ajan tosin ei tässä enää tiedä onko huono olo flunssasta vai raskaudesta, tai sitten molemmista.

Huomenna olis neuvola, niin aion kysyä kuinka nopeesti pääsisin ekaan ultraan, koska mun on kyl töissä kerrottava mahd.pian että ehtivät miettiä mitä tekevät sitten kun (jos) jään mammalomalle.

Haluaisi vaan hyvän varmuuden tästä, koska ikävä kertoo sit myöhemmin et en jääkkään vaikka koko aikahan täs on hetkistä mut sais vaan varmuuden tähän alkuun.

Koska Te muut meinaatte kertoa töissä? Vai onko joku jo kertonut?

Vierailija
47/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

KEsken tuntuu menevän... arvot alle 100 (ois pitänyt olla jo 1800-->) Äsken alkoi tuhruttelu.

Nyt sitten istun tässä ja mietin, että eikö meidän geenit nyt sovi yhteen ollenkaan. Voi nimittäin olla näinkin. Mun lapset entisestä liitosta..

Tsemppiä kaikille muille

Vierailija
48/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelee, pääseekö liittymään mukaan.. Parin päivän sisällä viisi (todellakin viisi!!) plussatestiä tehty, aika vaaleita kylläkin. Menkat pitäis alkaa tällä viikolla, päivästä ei varmuutta. Tänään päiväpissasta sitten nega, tai ihan tosihaalea haamu.. Nyt mietin, oliko liian laimea vai onko jo mennyt kesken..

Vierailija
49/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeiju ja marjann: paljon voimia teille ja jaksamisia. Toivottavasti kaikki kääntyy hyvin.

Vierailija
50/197 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille uusille plussanneille ja tarrasukkia meille kaikille matkaan!

Pahoittelut kesäkeijulle! Jaksamista sinne koko perheelle.

Täällä jatkuu ällöello varsinkin iltaisin tosi voimakkaana, jos ei ole muistanut pitää verensokeria tarpeeks korkeella. Väsy, pääkipu, mahan hirveät vihlaisut ja kamala kiukuttelu ja hermojen kiristely :) Voi esikko raukkaa :)

Tänään oli siis eka Lääkärineuvola ja ultra. Kaikki oli mallillaan ja turhat pelot sai kyytiä. Viikkoja nyt 7+1 ja ultran mukaan päivän enemmän. 1,2 senttinen papunen siellä köllötteli ja sydän löi vinhasti, ruskuaispussikin vielä näkyi, joka on kuulemma hyvä merkki =D Kohtu vaan oli edellisen raskauden jälkeen painunut jotenkin taakse, ettei lääkäri meinannut aluksi löytää sitä ollenkaan...

Terveydenhoitajan kanssa vanhat jutut, paino, verenpaine, hemoklobiini, pissi purkkiin ja nippu papereita ja vihkosia mukaan.

Oli suuren suuri helpotus nähdä se pieni toukka jonka sydän löi vinhasti. Voin kaikille suositella lämpimästi varhaisraskauden ultraa :)

Nyt nukkumaan, että jaksaa esikoisen kanssa viettää vapaapäivää huomenna :)

Axuliini ja papunen 7+1

Vierailija
51/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axuliini: kävitkö yksityisellä vai tekikö kunta? ja paljonko kustansi? Ja hirmuisesti onnea pikkuisesta ja toivottavasti loppukin menee hyvin ja meneekin :)

Vierailija
52/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ptr: Tuossa jo aiemmin laitoinkin, että ensimmäisellä kerralla pääasiassa jutellaan terveydenhoitajan kanssa. Myös otetaan jokakertaiset pissa, verenpaine ja paino. Tsemppiä sinne! Se on muuten jännä kun jos ei tunne heti jotain kipua, niin tuntuu, että tässäkö tämä. Ei ressata, kyllä se siellä on :D

Heidiih: Heh, onnea onnea! Itsekin olen testien suurkuluttaja. Tervetuloa mukaan :)

Heidi85: En ole suunnitellut kertovani alussa yhtään kenellekään :) Jos ehtisin sinne lokakuulle johonkin viikoille 15-16, niin sitten varmaan täytyy kertoa. Tosin minulla on pätkätyö ja sopimus on taas katkolla sopivasti lokakuussa. En kuitenkaan usko, että tämä asia sopimuksen uusimiseen vaikuttaa. En ainakaan jaksa ressata asiasta :D

Kesäkeiju: Voi ei!!! Pahoitteluni!! Voi kuinka tuli paha mieli teidän puolesta!! :( Voimia kovasti sinne teille molemmille! Näistä ei koskaan tiedä, miksi raskaus menee näin aikaisin kesken. Toisaalta, itse keskenmenon kokeneena tunsin jotain lohtua siitä, että ongelmia olisi tullut myöhemmin, jos raskaus olisi jatkunut. Voimia ja onnea tulevaan!

Marjann: Tsemppiä ja malttia! Nyt ei voi oikein muuta kuin odottaa ja tehdä testi sitten aamupissasta. Voimia sinnekin odotteluun!

Axuliini: Voi ihanaa :D

Olipas kiva - tekstit hävisi :/

No, omassa navassa ei juurikaan isompia oireita. Mies listasi tosiaan eilen oireita, mitä en ollutkaan huomioinut :D Huomenna soittelen neuvolaan, kun saan kotoa soitella rauhassa. Ehkä soittelen myös yksityisille ja kyselen, paljonko ultra maksaisi.. Saas nähdä, vähän on ristiriitaiset fiilikset siitä..

äipsykkä rv 5

Vierailija
53/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi85: Meillä on niin ihana pikkuinen kotikaupunki, että täällä tehdään kaikille kunnan puolesta varhaisraskauden ultra. Töissä kerroin jo työn laadun vuoksi... Kuuden hengen työyhteisöstä 4 tietää ja kaikki otti uutiset positiivisesti vastaan.

Nyt esikoisen kanssa kampaajalle... saadaan uudet syksytukat =D

Vierailija
54/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA ehkä 9.-14.4, epäsäännöllinen kierto. Viime viikolla alkoi oireet, kuvotti, väsytti ja piti juosta vessassa. Imetän yhä 1 v lasta joten rintoja aristi ihan kiitettävästi. Jostain syystä raskausoireet hävisivät eilen kokonaan, tilalle tuli tuttu hermosärky alaselkään kuten edellistäkin odottaessa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin - huolestuttaa kovin vaikka odotus meille vähän yllätyksenä tulikin :) Olemme jo ihan vauvaan rakastuneita, lapsi on aina ihana lahja! Ensi viikolla neuvolaan ja sitten viimeistään rv 9 kunnan varhaisultraan. Toivottavasti nämä lahjat ja aarteet pysyvät matkassa ja kaikki saisivat kevätnyyttinsä :)

Vierailija
55/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotetaan toista ja La 17.4. Esikoinen 2v kovasti kaipailee seuraa. Tammikuussa kemiallinen raskaus, toukokuussa sponttaani keskenmeno 6+5 ja nyt taas odotetaan viikolla 5+1. Joskos jo tämä kakkonen meille suotaisiin. Ekaan ultraan pääsen 27.8. Sinne ku jaksais odoteella ni joskos kaikki ois hyvin tällä pikkuisella ja haluaisi tulla keväällä kasvattamaan perhettämme.

Vierailija
56/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Ei tainnut pysyä meidän pieni kyydissä.. Tänään aamulla haaleampi haamu ja nyt vähän vuotaa..

57/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon tehnyt tosiaan 3 plussatestiä, ja oon vähän vaiheilla että pitäiskö vielä käydä pari testiä ostaan. tänään taas aamulla ei tuntunut yhtään mitään ja hirvee stressi tuli että mitä nyt. kuitenkaan mitään vuotoa ei ole ollut, jotain perus valkoista tahmaa vaan. tänään piti kertoilla varovasti äidille asiasta, miehen kanssa puhuttiin että jos ehdottomalla luottamuksella vois kertoa, etteivät ihmettele miksi esim peruutinkin menoni tältä viikonlopulta vaikka olin sitä monta viikkoa jo hehkuttanut. lisäksi mulla on anoppilassa sellainen harrastus mikä saa jäädä tässä aika piakkoin, sillä en halua riskeerata pienen kasvua yhtään. kuitenkin joku sai minut vetämään sanani takaisin, ja tänään nyt ainakin jäi kertomatta.

oletteko te muut kertoneet jo asiasta? muuten olisin ehkä voinut kertoa jo, mutta pelottaa se vastaanotto mikä mahdollisesti tulee kun kummankaan vanhemmat ei ole puhuneet koko asiasta..

Vierailija
58/197 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut äitilleni ja siskolleni ja yksi luottoystävä tietää. Ja johan sisko nosti haloon, kun sai tietää äitiä myöhemmin ja en heti kertonut kun tiesin. Ymmärrän kyllä miks nosti kun se on aina heti kertonut omista (kahdesta) raskaudesta ja ihmetteli miksi kovasti pelkään et menee kesken tai ei ns. olisikaan mitään.

Tänään kävin siellä neuvolassa ja sen puolesta oli pettymys, kun ei niillä ole laitteita mil vois nyt jo kuunnella mahdollista sydämmen sykettä (toisilla kunnilla tuntuu olevan).

Huomenna soitan yksityiselle ja varaan sen varhaisultran, koska ei tarvii sitten pomolle keksiä tekosyitä kun menen kunnan tarjoamaan ultraan, olen kuitenkin yksin pomon kanssa meidän toisessa toimipisteessä ja meillä on aika kiire aikaa joulu-huhtikuulle. Vaikka se laki nyt sanoo et tarvii kertoa vasta myöhemmin mut se olis väärin työnantajaa kohtaan, ja meil on tosi reilut pomot, niin pitää sitä itsekkin silloin olla.

59/197 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää varmaan kohta kertoa töissä. haluisin vetää vaan kaikki niin varman päälle. meillä töissä pitää nostella limulavoja ym painavaa ilman mitään apuvälineitä, tosin eilen kyllä vein juomakaappiin tavaraa vaan pari pulloa kerrallaan. mulla on rv 8+2 eka neuvola, tosin ei kyllä mitään käsitystä onko meidän kunnalla laitteita sydänääniä varten, saapi nähdä. tärkeintä on kuitenkin että näkee möykyllä olevan kaikki hyvin :) tsemppiä teille kaikille!

Vierailija
60/197 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja onnea myös!! :)

Mariann: Pah oittelut :( Pikkuinen ei tällä kertaa pitänyt kunnolla kiinni! Voimia ja onnea jatkoon!

Heidi85: Jep, ei useammassakaan kunnassa taida sellaisia laitteita olla. Ultra on tietääkseni ainut näillä viikoilla, jolla pikkuisen sydänäänet kuulisi. Aika mälsää kylläkin :/

Soittelin äsken Terveystalolle ja kyselin varhaisraskauden ultran hintaa. Noh, vastauksena tuli 100€+13,50€+60-70€ (uä+toimistomaksu+lääkärin palkkio)! Että huhhuh! En kyllä noin paljoa raaski laittaa. Kyselin, että eikö kätilöitä tai hoitajia löytyisi tekemään uä:tä, niin vastasi että ei. En sitten tiedä, viitsiikö muualle edes soitella. Voi rähmän rähmä! No, täytyy tänään soitella neuvolaan ja kysellä, mikä tässä kunnassa on toimintatavat. En ole tässä kunnassa ennen ollutkaan raskaana :D

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

äipsykkä rv 5+1