Leikkasin pitkät hiukset ja nyt olen itkenyt jo toista tuntia...
Lohduttakaa joku, että kyllä ne kasvaa! Mutta silti, olen niin surullinen ja tunnen itseni rumaksi - nämä hiukset ei sovi minulle (tai kelleen muullekaan) yhtään! :(
Kommentit (106)
Samassa viidessä vuodessa päänahan rasvapituisuus yms pääsee jo muuttumaan niin, että aikuisena kasvatetut pitkät hiukset ovat paljon kuivemmat ja kuolleemmat, kuin nuoruudesta asti säilytetyt ovat...
kommentoikaa muutkin tätä
laita itsesi kauniiksi (hyvä meikki) ja tutki sitten tarkemmin, voi olla että tykästyt.
Minulle kävi samoin kun menin hiusmalliksi, itkin ja pidin hattua päässä, mutta eikansa katseltua, totesin tukan aivan huippuhyväksi!
kyl se siitä! jos ei muuten niin muutaman kk päästä kun ovat taas kasvaneet :)
En miehenä kertakaikkiaan voi käsittää, että mikä saa naisen leikkaamaan kauniit pitkät hiukset pois. Varsinkin jos ne on vielä suorat ja hyvässä kunnossa. Lyhythius-muoti on joidenkin katkerien feministien juonia. Omalla naisella on ja pysyy kauniit pitkät hiukset, jos ne menee leikkaamaan minäkin ryyppään niin että kasvaa kunnon pallomaha. Kädittämätöntä, ja niin haaskausta...
Se, että naisellakin on ihan oma päätösvalta? Kaikille ei vain sovi se pitkä tukka ja vaikka sopiikin, niin vaihtelukin virkistää.
Ja minun mielestäni lyhyempi hiusmalli ja kaljamaha nyt eivät ihan ole vertailukelpoisia asioita.
Eikä voi kuin sääliä vaimoparkaasi, kun häntä kiristämällä saat tahtosi läpi tukka-asiassa. Montako kamelia hänestä aikanaan maksoit? Saako hän kuitenkin ilman huntua ja yksinään poistua ulko-ovenne ulkopuolelle?
Niin ja "lyhyttukkafemakko!!!11" on sitten kohtuuturha vastaus, minulla nimittäin ei ole lyhyttä tukkaa. Mutta onneksi halutessani toki oikeus sellainen leikata. ;)
no mä olin samassa tilassa 2.v sitten kampaaja tietenkin sanoi että pitkä vaan roikkuu ja mitä vittua sitten. Muka helppohoitoinen jota ei tarvi laittaa lyhyempää tarvii aina laittaa. Kaikista paras on pitkä varsinkin jos on kiiltävä ja paksu tukka. Kyllä se tosiaan kasvaa ristiselässä menee jo tukka eikä lähde enää pois ja leikkauksetkin hoidan itse.
Samassa viidessä vuodessa päänahan rasvapituisuus yms pääsee jo muuttumaan niin, että aikuisena kasvatetut pitkät hiukset ovat paljon kuivemmat ja kuolleemmat, kuin nuoruudesta asti säilytetyt ovat...
mun tukka on yhtä kiiltävä jossei parempikin kuin nuorena kun ei käytä kuumia rautoja ja lakkoja jne..permanentistä puhumattakaan.
itsellä puoleen selkään ulottuva kerrostetusti leikattu tukka ja luonnonkihara. Jos en laita yhtään hiuksia niin näyttää karmeilta eli joka toinen päivä joko suoristus tai kiharat raudalla.
Tai no riippuu tietysti, toisilla varmaan kasvaa hitaammin ja toisilla nopeammin, mutta minä kasvatin ihan lyhyestä poikatukasta pitkän tukan vajaa kolmessa vuodessa. Latvat on takaa katsottuna jo yli lapaluiden ja edestä rintojen päällä.
Tasotin latvoja noin 8 kk välein, vaikka kampaaja suositteli aluksi lyhyempää tasoitusväliä, mutta koska latvat ei menneet huonoksi ja hiukset siis pysyivät hyvässä kunnossa, niin leikkautin harvemmin.
Tosin, olen 22-vuotias, en tiedä jos vanhempana yrittää kasvattaa pitkää tukkaa, niin kasvaako se hitaammin tai meneekö helpommin huonoon kuntoon.
En miehenä kertakaikkiaan voi käsittää, että mikä saa naisen leikkaamaan kauniit pitkät hiukset pois. Varsinkin jos ne on vielä suorat ja hyvässä kunnossa. Lyhythius-muoti on joidenkin katkerien feministien juonia. Omalla naisella on ja pysyy kauniit pitkät hiukset, jos ne menee leikkaamaan minäkin ryyppään niin että kasvaa kunnon pallomaha. Kädittämätöntä, ja niin haaskausta...
Minulla on pitkät vaaleat ja lähes vyötärölle ulottuvat hiukset. Minulla on ollut lähes koko ikäni enemmän ja vähemmän pitkät hiukset. Lyhyttä ei ole ollut kuin varhaisessa lapsuudessa.
Joskus kun olen ollut kyllästynyut samaan lookiin, niin olen kysellyt nykyiseltä mieheltäni (aiemmin myös entisiltä miesystäviltäni) että pitäisikö minun muuttaa hiustyyliäni ja minkälaiseksi...? Aina, siis ihan aina on tullut vastaukseksi ehdoton EI!
Joten olen pysynyt pitkähiuksisena :)
Se, että naisellakin on ihan oma päätösvalta? Kaikille ei vain sovi se pitkä tukka ja vaikka sopiikin, niin vaihtelukin virkistää.
Ja minun mielestäni lyhyempi hiusmalli ja kaljamaha nyt eivät ihan ole vertailukelpoisia asioita.
Eikä voi kuin sääliä vaimoparkaasi, kun häntä kiristämällä saat tahtosi läpi tukka-asiassa. Montako kamelia hänestä aikanaan maksoit? Saako hän kuitenkin ilman huntua ja yksinään poistua ulko-ovenne ulkopuolelle?
Niin ja "lyhyttukkafemakko!!!11" on sitten kohtuuturha vastaus, minulla nimittäin ei ole lyhyttä tukkaa. Mutta onneksi halutessani toki oikeus sellainen leikata. ;)
Pidä kuule femakko vaan päätösvaltasi. Ei haittaa meitä yhtään. Monet naiset onneksi haluavat itsekkin olla haluttavia ja kauniita, eivätkä lähde tuhoamaan hienoja hiuksia sen takia että naisillakin on oikeus olla helppohoitoisia ja lyhythiuksisia... Siitävaan joo, oma valinta olla rumempi jos niin tahtoo. Mutta ei sitten kanssa tulla itkemään kolmekymppisinä että elämä on kurjaa vanhana piikana vaan ollaan silloinkin sit ylpeitä Omasta Vapaudesta ja muusta paskasta jolla ei ole asian kanssa niin mitään tekemistä reaalimaailmassa.
Kyse on vaan siitä että haluaako olla kaunis, haluaako olla toiselle mieleksi, ja haluaako kaiken tän eteen nähdä vaivaa.
Tai no riippuu tietysti, toisilla varmaan kasvaa hitaammin ja toisilla nopeammin, mutta minä kasvatin ihan lyhyestä poikatukasta pitkän tukan vajaa kolmessa vuodessa. Latvat on takaa katsottuna jo yli lapaluiden ja edestä rintojen päällä. Tasotin latvoja noin 8 kk välein, vaikka kampaaja suositteli aluksi lyhyempää tasoitusväliä, mutta koska latvat ei menneet huonoksi ja hiukset siis pysyivät hyvässä kunnossa, niin leikkautin harvemmin. Tosin, olen 22-vuotias, en tiedä jos vanhempana yrittää kasvattaa pitkää tukkaa, niin kasvaako se hitaammin tai meneekö helpommin huonoon kuntoon.
ei esim nelikymppisenä tukka kasva enää samalla tavalla. ainakaan keskimäärin.
ja luonnontaipuisa (kampaaja sanoi kiharaksi, ei kyllä ole kiharaa nähnytkään). En ole saanut pitkänä sitä näyttämään hyvältä mitenkään muuten kuin jotenkin kiinni. Ihan oikeesti näyttää joltain kasarihevarilta, tosi sexy joo... Eikä kovin pitkäksi kasva ees. Nyt leikkasin vähän lyhkäsemmäksi ja miehen kaveri on kommentoinut sitä jo useamman kerran seksikkääksi:D sellanen ei ihan ylety olkapäille. Sopii kuulemma mulle. Pidempänä se olis sellanen leijonanharja, nyt seksikäs pörrö;) pidennyksiä oon välillä käyttänyt, ne kun on suoraa ja sileää toisin kuin oma tukka ja käy oman kanssa kun sitä suoristaa.
vain näteille kasvoille. En yhtään ihmetele, jos miehet haluavat vaimollaan pitää sitä pitkää tukkaa, koska se pitkä tukka tosiaan antaa anteeksi rumemmankin naaman.
Hius kasvaa tietyn aikaa (yksilöllista, esim 5 vuotta), minkä jälkeen kasvu lakkaa ja hius tipahtaa pois. Tämän jälkeen samasta karvatupesta alkaa kasvaa uusi hius.
En yhtään ihmetele, jos miehet haluavat vaimollaan pitää sitä pitkää tukkaa, koska se pitkä tukka tosiaan antaa anteeksi rumemmankin naaman.
Mies voi sitten ainakin takaapäin pannessaan kuvitella vaimokkeen tilalle Claudia Schifferin. ;)
"Pitää vaimollaan" on muuten rakenteellisesti samaa tyyppiä kuin "käyttää lapsella" (esim. vaatetta). Ikään kuin vaimo olisi miehen lelu, jolla tämä pitää haluamansa kaltaista hiusmallia.
Pidä kuule femakko vaan päätösvaltasi. Ei haittaa meitä yhtään. Monet naiset onneksi haluavat itsekkin olla haluttavia ja kauniita, eivätkä lähde tuhoamaan hienoja hiuksia sen takia että naisillakin on oikeus olla helppohoitoisia ja lyhythiuksisia... Siitävaan joo, oma valinta olla rumempi jos niin tahtoo. Mutta ei sitten kanssa tulla itkemään kolmekymppisinä että elämä on kurjaa vanhana piikana vaan ollaan silloinkin sit ylpeitä Omasta Vapaudesta ja muusta paskasta jolla ei ole asian kanssa niin mitään tekemistä reaalimaailmassa.
Kyse on vaan siitä että haluaako olla kaunis, haluaako olla toiselle mieleksi, ja haluaako kaiken tän eteen nähdä vaivaa.
Mulla on ollut lyhyet hiukset melkein koko elämäni ajan ja voin sanoa, ettei ole ollut miehistä puutetta. Niitä on roikkunut kannoilla enemmän tai vähemmän ;)
Vasta vanhemmiten kasvatin pitkät hiukset ja leikkasin taas lyhyeksi. Ei ole mun juttu. Jos ei miehet tykkää niin voi voi.
Omalle miehelleni se on se ja sama, minkä mittaiset hiukset minulla on, kunhan en vedä kaljuksi (kysytty on).
Tein saman virheen yli 10 vuotta sitten. Moni kyllä tykkäsi, mutta itse heräilin yöllä itkuun nähdessäni unta siitä, että harjasin ja letitin pitkiä hiuksiani :´(
Kyllä siihen sitten tottui pikkuhiljaa, mutta en enää koskaan leikannut hiuksiani sen jälkeen. Otsatukkaa pidin jonkin aikaa, kunnes kasvatin senkin. Nykyään mulla on alaselkään ulottuvat tasapitkät suorat ruskeat kiiltävät hiukset :)
Kyllä sinunkin pitkien hiusten aika vielä koittaa. Siihen asti yritä kestää... tai hanki pidennykset heti, kun pystyt.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2012 klo 17:08"]Se on monen vuoden prosessi saada hiukset takaisin, eikä ne enää siinä vaiheessa ole yhtä upeat kuin ennen... Jos hiukset kasvaa reilun sentin kuukaudessa, puoleen selkään ylttäviin kutreihin menee melkein viitisen vuotta. Samassa viidessä vuodessa päänahan rasvapituisuus yms pääsee jo muuttumaan niin, että aikuisena kasvatetut pitkät hiukset ovat paljon kuivemmat ja kuolleemmat, kuin nuoruudesta asti säilytetyt ovat... Todella tyhmästi menit tekemään jos oikeasti kauniit hiukset olivat, sillä samalle tasolle et tule enää koskaan pääsemään paitsi jos pääset oikein supertason hiushoitajalle viikottain tms, miten Hollywood tähdet ja muut tekevät. Kotikonstein ei onnistu.
[/quote]
Älä viitti, aloittajalla on varmasti jo tarpeeksi huono tunne noista hiuksista. Kyllä ne kasvaa, minulla kasvoi puolessa vuodessa noin 15cm jo tukkaa kun söin magnesiumia ja nyt aloitin biotiinin.
Se on maailman suurin virhe leikata. Mä kerran leikkasin ja kaduin välittömästi. Vähän kihara polkka ja paksut hiukset, joo ei. Nyt ne yltää jo reiteen ja on erittäin hyväkuntoiset ja nätit. En leikkaa enää ikinä.
Se on monen vuoden prosessi saada hiukset takaisin, eikä ne enää siinä vaiheessa ole yhtä upeat kuin ennen... Jos hiukset kasvaa reilun sentin kuukaudessa, puoleen selkään ylttäviin kutreihin menee melkein viitisen vuotta. Samassa viidessä vuodessa päänahan rasvapituisuus yms pääsee jo muuttumaan niin, että aikuisena kasvatetut pitkät hiukset ovat paljon kuivemmat ja kuolleemmat, kuin nuoruudesta asti säilytetyt ovat... Todella tyhmästi menit tekemään jos oikeasti kauniit hiukset olivat, sillä samalle tasolle et tule enää koskaan pääsemään paitsi jos pääset oikein supertason hiushoitajalle viikottain tms, miten Hollywood tähdet ja muut tekevät. Kotikonstein ei onnistu.