Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkasin pitkät hiukset ja nyt olen itkenyt jo toista tuntia...

Vierailija
19.07.2012 |

Lohduttakaa joku, että kyllä ne kasvaa! Mutta silti, olen niin surullinen ja tunnen itseni rumaksi - nämä hiukset ei sovi minulle (tai kelleen muullekaan) yhtään! :(

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa huvittava ketju. Jännä miten monella täällä on "näyttävä, upea ja puoleenselkään ulottuva paksu tukka". Näitä ei kyllä kaupunkikuvassa näy, missä sitten lymyilevätkään näiden upeiden hiustensa kanssa....??? Yleensä kun näkee suomalaisen naisen pitkillä hiuksilla varustettuna, on kyseessä ruma pidennystukka (nämä erottaa jo kauas) tai sitten surkea "tanttaliru", eli +35 nainen jolla on täysin omiin kasvonpiirteisiin sopimaton pitkä tukka joka roikkuu ohuena siimana. Hyvännäköisiä pitkiä hiuksia näkee yleensä nuorilla ulkomaalaistaustaisilla naisilla (oikeasti paksut ja tummat hiukset). 

Itse leikkasin hiukset jo alle 2-kymppisenä lyhyeksi. Nuoremmat miehet aika usein pitävät lyhyttä hiusta seksikkäänä ja itse ainakin sain todella paljon kehuja hiuksistani. Nyt kun ikää on tullut lisää, olen kasvatellut hiuksiin mittaa, mutta pitkää tukkaa minulla ei tulla koskaan näkemään. Se ei yksinkertaisesti sovi kasvonpiirteisiini (vanhoista nuoruuskuvista voin tämän tarkistaa).  Lisäksi hiuslaatuni on suomalaiselle tyypillisen hento, joten paksua ja näyttävää tukkaa minulla ei tule koskaan olemaan. 

On naisia joiden kasvoille ei lyhyet hiukset sovi (esim. Jennifer Aniston, hänellä ei ole kovinkaan kauniit piirteet joten on parempi hukuttaa ne hiusten keskelle, tukka vähän pehmentää vaikutelmaa). Kuitenkin useammalle naiselle sopii LYHYEMPI malli. Sen ei tarvitse olla täysin lyhyt, vaan lyhyempi. 

Vierailija
22/106 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 11:36"]

olipa huvittava ketju. Jännä miten monella täällä on "näyttävä, upea ja puoleenselkään ulottuva paksu tukka". Näitä ei kyllä kaupunkikuvassa näy, missä sitten lymyilevätkään näiden upeiden hiustensa kanssa....??? Yleensä kun näkee suomalaisen naisen pitkillä hiuksilla varustettuna, on kyseessä ruma pidennystukka (nämä erottaa jo kauas) tai sitten surkea "tanttaliru", eli +35 nainen jolla on täysin omiin kasvonpiirteisiin sopimaton pitkä tukka joka roikkuu ohuena siimana. Hyvännäköisiä pitkiä hiuksia näkee yleensä nuorilla ulkomaalaistaustaisilla naisilla (oikeasti paksut ja tummat hiukset). 

Itse leikkasin hiukset jo alle 2-kymppisenä lyhyeksi. Nuoremmat miehet aika usein pitävät lyhyttä hiusta seksikkäänä ja itse ainakin sain todella paljon kehuja hiuksistani. Nyt kun ikää on tullut lisää, olen kasvatellut hiuksiin mittaa, mutta pitkää tukkaa minulla ei tulla koskaan näkemään. Se ei yksinkertaisesti sovi kasvonpiirteisiini (vanhoista nuoruuskuvista voin tämän tarkistaa).  Lisäksi hiuslaatuni on suomalaiselle tyypillisen hento, joten paksua ja näyttävää tukkaa minulla ei tule koskaan olemaan. 

On naisia joiden kasvoille ei lyhyet hiukset sovi (esim. Jennifer Aniston, hänellä ei ole kovinkaan kauniit piirteet joten on parempi hukuttaa ne hiusten keskelle, tukka vähän pehmentää vaikutelmaa). Kuitenkin useammalle naiselle sopii LYHYEMPI malli. Sen ei tarvitse olla täysin lyhyt, vaan lyhyempi. 

[/quote]

Jep, tämän minäkin hyväksyn ja allekirjoitan: lyhyempi mutta ei poikatukkaa!!

Ja: nuorelle ja/tai kauniskasvoiselle ja hyväihoiselle sopii poikatukkakin mutta ei huonoihoiselle minkään ikäiselle tai kenellekään jolla karummat piirteet. 

Itselläni on ollut monenlaista tähän ikään mennessä. Nuorena se tosi lyhyt toispuoleinen kiharalla ja ilman ja se sopi erittäin hyvin. Nyt "vanhana" on ollut myös ultralyhyt joka teki miesmäisen näköiseksi ja sellainen pehmeä lyhyt joka teki kasvoista pulskat. Ehkäpä tuo juuri ja juuri hartioille ulottuva on paras.

No viikon päästä nähdään millainen tulee, mutta tämä takkupesä lähtee joka tapauksessa ja kiharaa otan myös.

Jos minulta lähtisi tukka kokonaan niin hankkisin mittatilausperuukin. Vaikka joillekin se siili tms sopii niin minä en sen kanssa esiintyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2012 klo 16:57"]

No ei voi kovin isoja ongelmia olla elämässä, jos noinkin uusiutuvan luonnonvaran kuin hiusten vuoksi itkee toista tuntia. :DDD

[/quote]

turha yhtään ruveta vittuilemaan siinä.. hiuksien kasvu kestää ihan vitun kauan. tulin tänään kampaajalta, ja leikkasi kysymättä aivan lyhyeksi ja tasapitkäksi mun hiukset nyt oon itkustanu täällä jo toista tuntia koska en tunne itteäni enää kauniiksi.

Vierailija
24/106 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kerro miten siinä niin kävi.

Vierailija
25/106 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="19.07.2012 klo 16:57"]

No ei voi kovin isoja ongelmia olla elämässä, jos noinkin uusiutuvan luonnonvaran kuin hiusten vuoksi itkee toista tuntia. :DDD

[/quote]

turha yhtään ruveta vittuilemaan siinä.. hiuksien kasvu kestää ihan vitun kauan. tulin tänään kampaajalta, ja leikkasi kysymättä aivan lyhyeksi ja tasapitkäksi mun hiukset nyt oon itkustanu täällä jo toista tuntia koska en tunne itteäni enää kauniiksi.

[/quote]

Kyllä hiukset ovat tärkeät naiselle. Kasvu on tosi hidasta, kai annoit kampaajalle palautetta. Ihme, että ei kuunnella toiveita, omin päin siis saksitaan. Itse olen kasvattanut vuosia, ja senttiäkään en lyhennä, ymmärrän täysin tuskasi. Olisiko pidennykset mitään? Kenelläkään ei ole oikeutta väheksyä toisen mielipahaa. Me ollaan naisia!

Vierailija
26/106 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi VSP! Kävinpä minäkin sitten kampaajalla leikkuuttamassa pitkät hiukseni. No en ole itkenyt mutta noitunut ja raivonnut senkin edestä. Liian lyhyet tuli vaikka sovittiin että solisluun kohdalle pisimmät niin 5 cm liian lyhyeksi veti. Huoh!....Nyt mulla on sellainen vaihevuosi paskapolkka :( . Mitä tälle voisi tehdä? Ei kyllä sovi mulle. Naama näyttää entistä surkeammalta.

86

ps kiharoita en ottanut

Vierailija
27/106 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan sentti on viisi.

Vierailija
28/106 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 14:38"] voi VSP! Kävinpä minäkin sitten kampaajalla leikkuuttamassa pitkät hiukseni. No en ole itkenyt mutta noitunut ja raivonnut senkin edestä. Liian lyhyet tuli vaikka sovittiin että solisluun kohdalle pisimmät niin 5 cm liian lyhyeksi veti. Huoh!....Nyt mulla on sellainen vaihevuosi paskapolkka :( . Mitä tälle voisi tehdä? Ei kyllä sovi mulle. Naama näyttää entistä surkeammalta. 86 ps kiharoita en ottanut [/quote]

Taitaa olla paras että annat kasvaa vaan, muutaman kuukauden päästä se on sen 5 cm pidempi... Siinä välillä voi yrittää piristää ilmettä laittamalla osan tai koko tukan kiinni, kihartamalla tms. Älä ainakaan tee sitä virhettä minkä minä tein vastaavantapaisessa tilanteessa, eli ajattelin että kun ne kerran on pilattu ne hiukset, leikataan sitten kunnolla lyhyeksi jos olisi paremman näköinen niin. Nyt sitten kasvatellaan pois sellaista poikatukkaa...

Vierailija
29/106 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 14:38"] voi VSP! Kävinpä minäkin sitten kampaajalla leikkuuttamassa pitkät hiukseni. No en ole itkenyt mutta noitunut ja raivonnut senkin edestä. Liian lyhyet tuli vaikka sovittiin että solisluun kohdalle pisimmät niin 5 cm liian lyhyeksi veti. Huoh!....Nyt mulla on sellainen vaihevuosi paskapolkka :( . Mitä tälle voisi tehdä? Ei kyllä sovi mulle. Naama näyttää entistä surkeammalta. 86 ps kiharoita en ottanut [/quote]

Taitaa olla paras että annat kasvaa vaan, muutaman kuukauden päästä se on sen 5 cm pidempi... Siinä välillä voi yrittää piristää ilmettä laittamalla osan tai koko tukan kiinni, kihartamalla tms. Älä ainakaan tee sitä virhettä minkä minä tein vastaavantapaisessa tilanteessa, eli ajattelin että kun ne kerran on pilattu ne hiukset, leikataan sitten kunnolla lyhyeksi jos olisi paremman näköinen niin. Nyt sitten kasvatellaan pois sellaista poikatukkaa...

[/quote]

Mistä arvasit? Varasin jo uuden ajalle luottokampaajalle! Mutta en minä poikatukaa leikkauta.Poikatukassa näytän mieheltä karuine piirteineni.Jotain pehmoista pitäisi saada että naama näyttäisi pyöreämmältä. Ajattelin tuolta päältä vähän lyhentää, mutta en kokopituudesta.

Vierailija
30/106 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyttävä ketju :) Mulla on ollut pälvikalju, mikä on osaltaan muokannut paljon suhtautumistani hiuksiini, mutta tunnistan kyllä monet fiilikset joita epäonnistunut kampaajakäynti voi aiheuttaa!

Kerran olen ollut sellaisen kampaajan käsittelyssä, että itkuksi todellakin meni, ja kaikenkukkuraksi hölmönä maksoin täyden summan ko. lopputuloksesta! Kävin siis täysin tuntemattomalla kampaajalla (edullisella ja iäkkäällä, mutta en sano että tuo yhdistelmä aina olisi välttämättä huono), ja kerroin tarkasti haluavani tietynlaisen leikkauksen. Minulla oli pitkät hiukset, joita halusin lyhentää. Lopputulos oli oikeasti kaikkea muuta kuin mitä oli tarkotus, en olisi ikinä uskonut että hiustenleikkuu voi mennä niin metsään. TÄYSIN erilainen kuin oli piti, ja vieläpä tosi huonosti leikattu, joten jouduin mennä korjauttamaan leikkauksen muualle. Olin niin järkyttynyt, etten saanut sanaa suustani poistuessani kampaajalta. Tuon jälkeen olen ollut tarkkana ja antanut tarvittaessa palautetta asiallisesti mutta rohkeasti, ja olen käynyt tutulla kampaajalla :)

Vierailija
31/106 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, älä nyt kylläne kasvaa. ei pitkä tukka ole kauhean hyvä vaikka itselläni sellaiset on. nuorena olin kateellinen kaikille pitkä tukkaisille tytöille ja sanoi pitkää tukka rumaksi!!

Vierailija
32/106 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi miespuolinen kampaaja ettei hän oikein mielellään leikkaa naisen pitkiä hiuksia... ei selitellyt sen tarkemmin. Mutta leikkasi sitten multa, tosin vain puolet pituudesta. Jokaisen, jokaisen kampaajan tulisi kieltäytyä leikkaamasta pitkää tukkaa äkkiseltään lyhyeksi. Pitäisi pakottaa viikon harkinta-ajalle, ja jos mieli ei muutu, niin sitten. Lisäksi muutos pitkästä aivan lyhyeksi on aivan liian radikaali, ensin vaikka puolet pois...

Mutta, ap, hiukset kasvaa kyllä takaisin, nyt sun on vaan kestettävä lyhyt ruma tukka, onneksi on kesä ja voit peittää pään vaikka suurella lierihatulla tai huivilla, ainakin loma-aika menee noin, piilotellessa. Keskity vaan pitämään hiukset hyvässä kunnossa ja syö terveellistä ruokaa, kasvavat hieman nopeammin.

Vierailija
33/106 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2012 klo 18:06"]

En miehenä kertakaikkiaan voi käsittää, että mikä saa naisen leikkaamaan kauniit pitkät hiukset pois. Varsinkin jos ne on vielä suorat ja hyvässä kunnossa. Lyhythius-muoti on joidenkin katkerien feministien juonia. Omalla naisella on ja pysyy kauniit pitkät hiukset, jos ne menee leikkaamaan minäkin ryyppään niin että kasvaa kunnon pallomaha. Kädittämätöntä, ja niin haaskausta...

Se, että naisellakin on ihan oma päätösvalta? Kaikille ei vain sovi se pitkä tukka ja vaikka sopiikin, niin vaihtelukin virkistää.

Ja minun mielestäni lyhyempi hiusmalli ja kaljamaha nyt eivät ihan ole vertailukelpoisia asioita.

Eikä voi kuin sääliä vaimoparkaasi, kun häntä kiristämällä saat tahtosi läpi tukka-asiassa. Montako kamelia hänestä aikanaan maksoit? Saako hän kuitenkin ilman huntua ja yksinään poistua ulko-ovenne ulkopuolelle?

Niin ja "lyhyttukkafemakko!!!11" on sitten kohtuuturha vastaus, minulla nimittäin ei ole lyhyttä tukkaa. Mutta onneksi halutessani toki oikeus sellainen leikata. ;)

Pidä kuule femakko vaan päätösvaltasi. Ei haittaa meitä yhtään. Monet naiset onneksi haluavat itsekkin olla haluttavia ja kauniita, eivätkä lähde tuhoamaan hienoja hiuksia sen takia että naisillakin on oikeus olla helppohoitoisia ja lyhythiuksisia... Siitävaan joo, oma valinta olla rumempi jos niin tahtoo. Mutta ei sitten kanssa tulla itkemään kolmekymppisinä että elämä on kurjaa vanhana piikana vaan ollaan silloinkin sit ylpeitä Omasta Vapaudesta ja muusta paskasta jolla ei ole asian kanssa niin mitään tekemistä reaalimaailmassa.
Kyse on vaan siitä että haluaako olla kaunis, haluaako olla toiselle mieleksi, ja haluaako kaiken tän eteen nähdä vaivaa.

Parempi laittaa vaikka siilitukka jos vaihtoehtona on miehen miellyttaminen ja miehen pantavaksi kelpaaminen :)

Vierailija
34/106 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla lyhyestakin tukasta saa hyvannakoisen. Osta risiinioljya ja hiero sita hiuksiin ja paanahkaan viikottain, hiuksista tulee kiiltavat ja ne kasvavat nopeammin. Osta kosteusvoidetta jossa on hieman itseruskettavaa mukana, hiero sita kasvoihin, kaulaan ja niskaan niin etta kasvot eivat nayta liian "alastomalta" nyt kun tukka on lyhyt. Laita enemman meikkia (korostaen silmia ja suuta, valta paksuja meikkivoiteita) kunnon rajaukset silmiin niin etta katse kiinnittyy niihin, eika kynittyyn tukkaan. Muodikkaat aurinkolasit nayttavat hyvalta lyhyen tukan kanssa, pida niita aina kun voit. Ala yrita kammata hiuksia peittamaan kasvoja, se nayttaa nololta, kampaa hiukset mieluummin ylos- ja taaksepain.

Vierailija
35/106 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nostit näin vanhan ketjun?

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 00:41"]

Kylla lyhyestakin tukasta saa hyvannakoisen. Osta risiinioljya ja hiero sita hiuksiin ja paanahkaan viikottain, hiuksista tulee kiiltavat ja ne kasvavat nopeammin. Osta kosteusvoidetta jossa on hieman itseruskettavaa mukana, hiero sita kasvoihin, kaulaan ja niskaan niin etta kasvot eivat nayta liian "alastomalta" nyt kun tukka on lyhyt. Laita enemman meikkia (korostaen silmia ja suuta, valta paksuja meikkivoiteita) kunnon rajaukset silmiin niin etta katse kiinnittyy niihin, eika kynittyyn tukkaan. Muodikkaat aurinkolasit nayttavat hyvalta lyhyen tukan kanssa, pida niita aina kun voit. Ala yrita kammata hiuksia peittamaan kasvoja, se nayttaa nololta, kampaa hiukset mieluummin ylos- ja taaksepain.

[/quote]

Vierailija
36/106 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ketju on, tekee mieli kuitenkin sanoa, miksi pitäisi meikata "piilottaakseen" hiukset? ei sitä meikkiä tarvitse aina laittaa. ja hiukset muuten ei ikinä tee naista. jos herkkä, seksikäs, sensuelli ja samalla arvokas käytös, ei ole mitään väliä ovatko hiukset pitkät vai lyhyet. kuunnelkaa youtubesta laulu I AM NOT MY HAIR esittäjät India Are ja Pink

Vierailija
37/106 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kasvaa takaisin! :) Oon aina vaihdellut olkapääpituisten ja pitkien hiusten välillä, huh kun kasvaa aina nopeesti... Hiukset kasvaa vuodessa plus miinus 15 senttiä! Itse käyn kampaajalla n. 2-3 kertaa vuodessa, ja kampaajakäyntien välinen aika hujahtaa aina todella nopsaan. Nauti lyhyistä hiuksista niin kauan kun sulla ne on, luultavasti et tuu pitkään aikaan näkemään itteäs yhtä lyhyissä! :)

Vierailija
38/106 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sitäpaitsi: mielestäni naiset, joilla on lyhyet hiukset (esim. olkapääpit.) on todella naisellisen ja kypsän näköisiä, toisin kuin jotkut, jotka pitävät ihan yltiöpitkiä hiuksia.

Vierailija
39/106 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kavi painvastoin. Leikkasin pitkat lyhkaseksi, enka koskaa haluaisi pitkaa takas. Leikkasin puoliselkaan olevat ensin leukapituiseksi polkaksi ja siita sitten ihan poikatukaksi. Nyt 5v myohemmin tama on leukapituinen revitty polkka ja tan pidemmaksi en mene. 

Vierailija
40/106 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan... Pakko sanoa että menee niin ohi tämä juttu. Miten voi olla hiukset noin tärkeä asia. Mulla oli työkaveri jolla oli pitkähköt hiukset, jotka minusta näyttivät karmeilta roikkuvilta haituvilta ja jumankauta että Se varjeli niitä, aina karmea valitus kampaajan jälkeen kun olikin ottanut sentin tai kaksi liikaa jne. Vuodesta toiseen mimmi näytti tasan samalta liuhulettinsä kanssa. Miten ihmiselle voi olla noin tärkeää hiukset. Jotka siis terveellä ihmisellä kyllä kasvavat koko ajan. Että oikein itkettää...ilmeisesti oikeita murheita ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä