Leikkasin pitkät hiukset ja nyt olen itkenyt jo toista tuntia...
Lohduttakaa joku, että kyllä ne kasvaa! Mutta silti, olen niin surullinen ja tunnen itseni rumaksi - nämä hiukset ei sovi minulle (tai kelleen muullekaan) yhtään! :(
Kommentit (106)
Luhyt vankitukka naisella on vastenmielinen näky. Syntyy erittäin helposti äijämäinen lookki, joka meikillä muuntuu draglookiksi. Naisen hiukset voivat mielestäni olla lyhyet, jos malli on naisellinen. En toivo kenellekään hiusten menettämistä minkään sairauden takia.
Pitkät hiukset antaa heitukkamaisen ja yksinkertaisen vaikutelman. Lyhyissä on edes särmää. Hyvä hyvä!
Suurin osa miehistä ihailee pitkiä hyväkuntoisia hiuksia, sellaisen jutun joskus luin... eikä niistä muista miehistä niin väliä, mutta oma aviomies sanoi kerran että tykkää tavattomasti pitkistä paksuista hiuksistani, joten miksi ihmeessä ne leikkaisin pois? Jos haluaa vaihtelua niin tekee kiharia tai suoristaa tai väkertää kampauksen. Eräs miesparturi kyni muutama vuosi sitten hiukseni vastoin tahtoani olkapäämittaan ja kaikki kyseli kauhuissaan miksi leikkasin pitkät hiuksen pois... Niin, en minä ilman itkua niistä luopunutkaan ja se kesä meni niitä murehtiessa, ulkomaanmatkaltakin muistan lähinnä naiset joilla oli pitkät lainehtivat hiukset *nyyh* :D ei ihan niin mutta hiukset ovat osa identiteettiä ja hetkenhän se kestää että rakentaa ulkoista minäkuvaa uudelleen.
Joo, ei varmaan kannattaisi leikata itse jos ei ole ammatiltaan kampaaja. Lopputulos voi olla huono. Halusit varmaan säästää rahaa, mutta ehkä teit sen väärässä paikassa jos noin surettaa.
kyl se siit.
Täällä yksi joka leikkautti puolisen vuotta sitten tosi lyhyen ja totesin että ei sovi mulle. Nyt on kasvatteluvaihe päällä ja näytäin ihan metsänpeikolta :( Minulla on todella paksu tukka ja jäykkä karkea hiuslaatu. Tämä "ylikasvanut" kananperse on tämän hiustenlaadun kanssa kaamea! Kampaajalla olen käynyt kyllä leikkauttamassa sivut ja niskan siistiksi, mutta jos ikinä aion parin sentin kynitystä kananpeestä päästä, pakko on antaa päällihiusten kasvaa. Ja ne osoittavat koko ajan kohti taivasta tai kuin miltäkin isolta tummalta karvalakilta vaikka kuinka yritän suoristusraudalla litistää niitä päätä myöten =( Kadehdin niitä joilla on hento tukka joka laskeutuu sileästi!
Enpä olisi ikinä uskonut että mun tukka on näin vaikeasti käsiteltävä kasvatusvaiheessa. Ja matkaa edes polkkaan on varmasti vielä vuoden kasvatusurakan verran, nyt pisimmät hiukset on ehkä semmoisia 6-7 cm pituisia. Huh huh mikä piina siitä lyhyeksileikkuusta tulikin. Ja mun tarttis töissä näyttää edustavalta, vaan ei voi mitään nyt.
Oletko varma, että on ruma vai etkö ole vielä tottunut? Ota itsestäsi kuvia tai pyydä jotakuta ottamaan? Muiden silmään voi näyttää hyvinkin erilaiselta kuin mitä itse tarkastellen tuijottaa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2012 klo 20:17"]
Tottahan periaatteessa "kaikki hiukset voivat olla kauniit", mutta käytäntö kyllä näyttää, että suomalaisen ihanat, pitkät hiukset ovat onneton hiirenhäntä, jota sitten venytetään pitkin selkää...
[/quote]
Ne on onneton hiiren häntä vain siinä kasvatusvaiheessa ja sen takia monelta loppuu kärsivällisyys pitkiin hiuksiin. Ainakin niillä jotka tunnen ja tiedän, että he ovat kasvattaneet hiuksiaan kauan, hiukset ovat paksut.
Mun salitutulla on kuvailemasi hiukset ja mun täytyy kyllä myöntää että ihmettelen joskus, ne ovat jotenkin peikkomaiset varmaankin just sen vuoksi että ovat paksut ja jäykät. Hän on kyllä kaunis nainen muuten,loistava iho ja nauravat silmät! Varmasti sopisi hieman pidemmät hiukset.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:46"]
Mun salitutulla on kuvailemasi hiukset ja mun täytyy kyllä myöntää että ihmettelen joskus, ne ovat jotenkin peikkomaiset varmaankin just sen vuoksi että ovat paksut ja jäykät. Hän on kyllä kaunis nainen muuten,loistava iho ja nauravat silmät! Varmasti sopisi hieman pidemmät hiukset.
[/quote]
Tämä oli vast tuohon 74 kirjoitukseen....
Ne kasvaa takaisin. Hanki oikeita ongelmia.
Huonosti laitetut pidennykset kauheinta mitä tiedän, mieluummin lyhyt ja hyvässä kunnossa kuin tekotukka. Lyhyitäkin malleja on erilaisia, AV:lla tietenkin tunnetaan vain kanan perse.
Joku jo aikaisemmin kommentoi, että lyhyillä hiuksilla kasvon piirteet tulee paremmin esille. Jos on kauniit kasvot, niin HYVÄ leikkaus korostaa niitä kauniisti. Pitkä tukka on usein tylsä, mies on muuten samaa mieltä (vaikka tämä ei tietenkään voi olla totta;)).
Uskomattoman lapsellista itkeä hiusten vuoksi. Häpeäisit!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:36"]
Enpä olisi ikinä uskonut että mun tukka on näin vaikeasti käsiteltävä kasvatusvaiheessa. [/quote]
Otan osaa, mutta mietin, että tuohon saattaisi oikeasti auttaa tosi hyvät shampoot, tehohoidot ja hiustenmuotoilutuotteet. Kysypäs kampaajaltasi! Minulla on karkeat, paksut hiukset ja ainakin niihin olen saanut avun hyvillä kampaamotuotteilla. Omani ovat nyt alaselkään asti pitkät, vielä viisi vuotta sitten olivat ihan lyhyet. Tsemppiä kasvatukseen!
Mä olen aikoinani ollut lyhyt hiuksinen ja nyt monta vuotta upeat vaaleat pitkät hiukset,ei mikään tuksutukka. Kaikki kehuu aina mun lettiä.Ei tulisi kuuloonkaan et leikkaisin,niin suuri osa mua menis siinä samalla.Olisin ihan vieras itelleni. Mut haaveilen et päälle 30 vuotiaana on sit polkkiksen vuoro!
Kaikki on suhteellista!
[quote author="Vierailija" time="19.07.2012 klo 21:36"]
entäpä sitten, kun on saanut sytostaattihoitoja ja pitkä tukka on pudonnut ja tilalla on melkein kalju pää?!
Pienet on murheet. Hiukset kasvavat takaisin. Itse suren enemmän sitä, että sairaus vie hautaan ja lapset jäävät kasvamaan ilman äitiään :(
Nimimerkki ex-pitkä tukka, nykyinen syöpäpotilas
[/quote]
Joo lohdutuksen sana
, odota aika kasvataa hiukset.
Mutta mikä tai kuka sai sut leikkauttaa sun hiukset?
Voi rakkaat naiset, pitkät hiukset on naiselliset, kauniit ,seksikkäät. Monen kanssa aiheesta keskusteltu, lopputulos aina sama , kuka tykkää katsoa naista jonka hiukset on kynitty lyhyeksi, Hui.
Nyt vain odotat ja kun sinulla on taas pitkät hiukset ÄLÄ LEIKKAA NIITÄ PLIIS.
Niin se vaan menee. Ja hius kasvaa aina takaisin vaikka tekisi mitä virheitä värin tai saksien kanssa.
että pitkät hiukset ei sovi. Näytän mongoloidilta. Tän suht lyhyen (ei todellakaan kuitenkaan kananperse) saa kohotettua ja muotoiltua sen verran, että alan näyttää ihmiseltä. Aikoinaan laitatin koeluontoiset pidennykset ja näytin ai-VAN hirveältä. Joskus näinkin.
että jos pitkät hiukset on rumat, niin niitä näkyy niin paljon.
Ja en puhu nyt "taviksista", vaan jos avaa naistenlehden ja katsoo muotikuvia (joko mainoksia tai sitten kuvia erilaisista gaaloista ym.) on melkein kaikilla pitkät hiukset.
Jos lyhyet kutrit pukisivat kaikkia parhaiten, niin luulisi stailaajien ym. alan ammattilaisten (huippukampaajat jne.) luovan asiakkailleen niitä lyhyitä malleja. Mutta ei, tuntuu olevan niin että mitä pidemmät sitä paremmat...
Ja kyllä: onhan niitäkin joilla lyhyet hiukset se tavaramerkki. Mutta noita joille lyhyet hiukset oikeasti sopivat on pieni kourallinen ns. "maailman luokan" tähdissä, kuinka vähän heitä sitten onkaan täällä Suomen lähiöissä?
Leikkasin itse 18-vuotiaana todella pitkät, vaaleanruskeat, vähän punertavat hiukset poikki ja värjäsin mustaksi. Uuh. Kolmikymppisenä mulla oli hienot myös todella ja pitkät ja paksut vaaleaksi värjätyt hiukset joista tykkäsin tosi paljon. Sitten sairastuin syöpään ja lääkkeet vei hiukset. Kyllä oli tiukka paikka. Sitä paitsi hiukset ovat tärkeät: ne lämmittävät. Arvaa 104 miten kylmää oli talvella.