Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkasin pitkät hiukset ja nyt olen itkenyt jo toista tuntia...

Vierailija
19.07.2012 |

Lohduttakaa joku, että kyllä ne kasvaa! Mutta silti, olen niin surullinen ja tunnen itseni rumaksi - nämä hiukset ei sovi minulle (tai kelleen muullekaan) yhtään! :(

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on naisia joiden elämäntehtävä ei ole miellyttää miehiä kuten oman alistetun barbien siellä kotona:D Tai ehkä se blondibeibe ei kuitenkaan ees anna kun ei sytytä noin idiootti mies:D

Vierailija
2/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miehenä kertakaikkiaan voi käsittää, että mikä saa naisen leikkaamaan kauniit pitkät hiukset pois. Varsinkin jos ne on vielä suorat ja hyvässä kunnossa. Lyhythius-muoti on joidenkin katkerien feministien juonia. Omalla naisella on ja pysyy kauniit pitkät hiukset, jos ne menee leikkaamaan minäkin ryyppään niin että kasvaa kunnon pallomaha. Kädittämätöntä, ja niin haaskausta...

Se, että naisellakin on ihan oma päätösvalta? Kaikille ei vain sovi se pitkä tukka ja vaikka sopiikin, niin vaihtelukin virkistää.

Ja minun mielestäni lyhyempi hiusmalli ja kaljamaha nyt eivät ihan ole vertailukelpoisia asioita.

Eikä voi kuin sääliä vaimoparkaasi, kun häntä kiristämällä saat tahtosi läpi tukka-asiassa. Montako kamelia hänestä aikanaan maksoit? Saako hän kuitenkin ilman huntua ja yksinään poistua ulko-ovenne ulkopuolelle?

Niin ja "lyhyttukkafemakko!!!11" on sitten kohtuuturha vastaus, minulla nimittäin ei ole lyhyttä tukkaa. Mutta onneksi halutessani toki oikeus sellainen leikata. ;)

Pidä kuule femakko vaan päätösvaltasi. Ei haittaa meitä yhtään. Monet naiset onneksi haluavat itsekkin olla haluttavia ja kauniita, eivätkä lähde tuhoamaan hienoja hiuksia sen takia että naisillakin on oikeus olla helppohoitoisia ja lyhythiuksisia... Siitävaan joo, oma valinta olla rumempi jos niin tahtoo. Mutta ei sitten kanssa tulla itkemään kolmekymppisinä että elämä on kurjaa vanhana piikana vaan ollaan silloinkin sit ylpeitä Omasta Vapaudesta ja muusta paskasta jolla ei ole asian kanssa niin mitään tekemistä reaalimaailmassa.

Kyse on vaan siitä että haluaako olla kaunis, haluaako olla toiselle mieleksi, ja haluaako kaiken tän eteen nähdä vaivaa.

Sinä ainakin vaikutat niin säkenöivän älykkäältä ja ihanalta, että kyllä ihmettelen, jos jokaikinen nainen ei ole sinulle mieliksi. ;) Tai itse asiassa en kylläkään ole varma kirjoittiko tuon vastauksen mies vai joku kamelilaumaan vaihdettu nainen. Mutta samapa tuo.

Ja niin, se luetunymmärtäminen...itsellänihän ei edelleenkään ollut lyhyttä tukkaa. Mutta ei ole minun onnestani pois, jos jollain on. Tai vaikka itsellänikin olisi joku päivä.

Enkä kyllä olisi myöskään sitä mieltä, että kolmekymppinen sinkku on mikään toivonsa miesmarkkinoilla menettänyt vanhapiika, lastentekoikääkin jäljellä helposti se 10 vuotta.

Mutta ei kai tuollaisia ihmisiä löydy kuin sieltä Porvoosta, joten lankesin kai johonkin pahaa oloaan purkavaan provoon. :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas ihmettelen minkä ihmeen vuoksi.

80% pitkähiuksista on ohuemmat hiukset kuin minulla mutta kauniit ne eivät ole mitenkään. Epäkäytännölliset, aina silmillä jos eivät ole kiinni, poninhäntä aikuisella ihmisellä on vaan niin typerän näköinen, nuttura saa taas tuntemaan minut satakolmekymmentä vuotiaaksi ja kaunista sellaista ei aamukiireessä saa aikaiseksi. Lisäksi kasvoni eivät ole niin kauniit että ruma tukanroikko vaan korostaa kasvojen karuutta.

Tänään jo suunnittelin parturille menoa, harmittaa vaan että pari vuotta on ollut ruma tukka jota olen kasvatellut, ilmeisen turhaan, taas kerran.

Vierailija
4/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitatin teippipidennykset.

Ja vot, ohut lirpukka häntä onkin upea paksu pitkä letti joka näyttää hyvältä vaikka vaan ponnarilla. Paras look eli auki on tosi helppo: harjaan vaan sileäksi ja annan olla.

Nyt allekirjoitan taas väitteen, että pitkä tukka tekee kauniiksi taviksenkin. Hih.

Vierailija
5/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on monen vuoden prosessi saada hiukset takaisin, eikä ne enää siinä vaiheessa ole yhtä upeat kuin ennen... Jos hiukset kasvaa reilun sentin kuukaudessa, puoleen selkään ylttäviin kutreihin menee melkein viitisen vuotta. Samassa viidessä vuodessa päänahan rasvapituisuus yms pääsee jo muuttumaan niin, että aikuisena kasvatetut pitkät hiukset ovat paljon kuivemmat ja kuolleemmat, kuin nuoruudesta asti säilytetyt ovat... Todella tyhmästi menit tekemään jos oikeasti kauniit hiukset olivat, sillä samalle tasolle et tule enää koskaan pääsemään paitsi jos pääset oikein supertason hiushoitajalle viikottain tms, miten Hollywood tähdet ja muut tekevät. Kotikonstein ei onnistu.

Mistä tuollaista tietoa tulee? Ei mulla ainakaan hiusten laatu ole iän myötä miksikään muuttunut. Näin 38-vuotiaana on ihan yhtä kiiltävät ja paksut hiukset kuin nuorenakin, enkä harrasta juuri hiusten hoitamista, pesen oliiviöljysaippualla ja silloin tällöin teen etikkahuuhtelun. Äidilläni, 67 v, on myös kauniit paksut harmaat hiukset.

Vierailija
6/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan ei näytä kivalta kellään...

Näyttää todella upealta silloin, sille et sinäkään mielipiteinesi voi mitään.

t. kampaaja

Vierailija
7/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miehenä kertakaikkiaan voi käsittää, että mikä saa naisen leikkaamaan kauniit pitkät hiukset pois. Varsinkin jos ne on vielä suorat ja hyvässä kunnossa. Lyhythius-muoti on joidenkin katkerien feministien juonia. Omalla naisella on ja pysyy kauniit pitkät hiukset, jos ne menee leikkaamaan minäkin ryyppään niin että kasvaa kunnon pallomaha. Kädittämätöntä, ja niin haaskausta...

Se, että naisellakin on ihan oma päätösvalta? Kaikille ei vain sovi se pitkä tukka ja vaikka sopiikin, niin vaihtelukin virkistää.

Ja minun mielestäni lyhyempi hiusmalli ja kaljamaha nyt eivät ihan ole vertailukelpoisia asioita.

Eikä voi kuin sääliä vaimoparkaasi, kun häntä kiristämällä saat tahtosi läpi tukka-asiassa. Montako kamelia hänestä aikanaan maksoit? Saako hän kuitenkin ilman huntua ja yksinään poistua ulko-ovenne ulkopuolelle?

Niin ja "lyhyttukkafemakko!!!11" on sitten kohtuuturha vastaus, minulla nimittäin ei ole lyhyttä tukkaa. Mutta onneksi halutessani toki oikeus sellainen leikata. ;)

Pidä kuule femakko vaan päätösvaltasi. Ei haittaa meitä yhtään. Monet naiset onneksi haluavat itsekkin olla haluttavia ja kauniita, eivätkä lähde tuhoamaan hienoja hiuksia sen takia että naisillakin on oikeus olla helppohoitoisia ja lyhythiuksisia... Siitävaan joo, oma valinta olla rumempi jos niin tahtoo. Mutta ei sitten kanssa tulla itkemään kolmekymppisinä että elämä on kurjaa vanhana piikana vaan ollaan silloinkin sit ylpeitä Omasta Vapaudesta ja muusta paskasta jolla ei ole asian kanssa niin mitään tekemistä reaalimaailmassa.

Kyse on vaan siitä että haluaako olla kaunis, haluaako olla toiselle mieleksi, ja haluaako kaiken tän eteen nähdä vaivaa.

sinunkaltaistesi seura!

Olet NIIN vastenmielinen tyyppi että uskon jokaisen tervejärkisen pysyvän sinusta kaukana loitolla :)

Vierailija
8/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hiustenleikkaamisesta päinvastainen kokemus - leikkasin alaselkään asti ulottuneen huiskani hieman olkapäiden ylle. Minulla on paksut hiukset, ja illalla pestynä pitkät hiukset eivät ennättäneet kuivua yön aikana ja aamulla pestäessä föönaamiseen olisi kulunut yli vartti...

Leikkaaminen ei harmittanut silloin eikä nyt 15 cm myöhemminkään. Hiukset ovat minulle vain mukana kulkeva karvakasa, jonka sidon niskaan pois tärkeämpien asioiden tieltä. Lyhyempänä ne kuivuvat nopeammin ja yöllä ei kuristu karvoihinsa. Leikkaan seuraavan kerran kun letti pääsee taas häiritseviin mittoihin.

Vierailija
9/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mikään ei ole niin seksikästä aikuisella naisella kuin pitkät kiiltävät hyväkuntoiset hiukset ponnarilla ja sporttinen kroppa!! Jokamiehen unelma!!

Vierailija
10/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% pitkähiuksista on ohuemmat hiukset kuin minulla mutta kauniit ne eivät ole mitenkään. Epäkäytännölliset, aina silmillä jos eivät ole kiinni, poninhäntä aikuisella ihmisellä on vaan niin typerän näköinen, nuttura saa taas tuntemaan minut satakolmekymmentä vuotiaaksi ja kaunista sellaista ei aamukiireessä saa aikaiseksi. Lisäksi kasvoni eivät ole niin kauniit että ruma tukanroikko vaan korostaa kasvojen karuutta.

Tänään jo suunnittelin parturille menoa, harmittaa vaan että pari vuotta on ollut ruma tukka jota olen kasvatellut, ilmeisen turhaan, taas kerran.

Minusta pitkät hiukset on tosi helpot, tai siis oli, mulla on nyt se kaamea kynitty kanapee entisen luonnontaipuisan pitkän tilalla... Mutta noihin ongelmiisi omia kokemuksia:

- Hiukset aina silmillä. Otsatukkaa voisi kokeilla, tai ainakin lyhyempää kerrostusta siihen eteen että ei roikkuisi niin raskaana kasvoilla. Minä tein myös usein kampauksia joissa nostin vain etu- ja sivuhiukset päälaelle ja kiinnitin metallisoljella, tai laitoin etuhiuksista sivuttain olevan letin tms. Jakaus muualla kuin keskellä voi myös auttaa ongelmaa.

- Poninhäntä typerän näköinen. Minusta ei, jos se on tuuhea ja kiinnityslaite on tyylikkään näköinen eikä mikään epämääräinen froteelenksu. Tykkäsin aina poninhännän alle tupeerata ja lakata hiukset kunnolla niin ettei mennyt ihan päätä pitkin, ja laittaa ponnarin aika ylös. Kiinnitykseksi joku kaunis solki tai sellainen hainleukasysteemi.

- Nuttura saa tuntemaan 130-vuotiaaksi eikä ehdi aamukiireessä tehdä. MInusta nuttura on klassisen kaunis, ja itse pidin töissä usein sellaista. En tosin arkisin väkertänyt perinteisesti vaan käytin Flexi-8 hiussysteemejä joilla saa äärimmäisen helposti kiinnitettyä erilaisia nutturoita ja myös ponnareita tai osatukkaponnareita. Näissä kuvissa flexi-8 hiuskoruilla laitettuja ponnareita ja nutturoita: http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://virtuousgirlhood.com/wp-conte…

Ja oikeasti noita upeita nutturoitakaan varten ei tarvi kuin kieputtaa hiuksia rullalle, nostaa ylös ja kiinnittää flexillä. Noiden mukana tulee useita kampausohjeita. Minuutin ehkä kesti multa nutturan teko tuollaisella.

- Ruma tukanroikko korostaa kasvojen karuutta. Oletko ihan varma? Minusta tuntuu nimittäin että lyhyt tukka paljastaa armottomasti kaikki piirteet ja pitkä on pehmeä ja armollinen. Minä pidin itseäni jopa ihan hyvän näköisenä kunnes menin leikkauttamaan sen lyhyen tukan. Siinä vaiheessa tajusin että minähän olen aika karun näköinen miesmäinen ämmä kulmikkaan naamani ja korpinnokkani kanssa. Toki karunaamaisen ei kannata ikinä pitää pitkää tukkaa vain ihan suorana naamaa pitkin roikkumassa, minä yleensä naamaa reunustavia hiuksia aina vähän suoristusraudalla kiharsin kun pidin tukkaa auki.

Vierailija
11/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on monen vuoden prosessi saada hiukset takaisin, eikä ne enää siinä vaiheessa ole yhtä upeat kuin ennen... Jos hiukset kasvaa reilun sentin kuukaudessa, puoleen selkään ylttäviin kutreihin menee melkein viitisen vuotta. Samassa viidessä vuodessa päänahan rasvapituisuus yms pääsee jo muuttumaan niin, että aikuisena kasvatetut pitkät hiukset ovat paljon kuivemmat ja kuolleemmat, kuin nuoruudesta asti säilytetyt ovat... Todella tyhmästi menit tekemään jos oikeasti kauniit hiukset olivat, sillä samalle tasolle et tule enää koskaan pääsemään paitsi jos pääset oikein supertason hiushoitajalle viikottain tms, miten Hollywood tähdet ja muut tekevät. Kotikonstein ei onnistu.

leikkasin 1,5 vuotta sitten pitkät hiukset polkkamittaan ja nyt ne on taas yli puolen selän.

Ja on hyväkuntoiset ja paksut.

Ikää 36 v.

Jännä juttu jos pitkät hyväkuntoiset hiukset takaa sen, ettei tarvitse elää yksin. Ei meinaan ainakaan täällä pidä paikkansa.

Hiukset vielä kaiken lisäksi suorat, eikös sekin joku "hyvän naisen" kriteeri ollut.

Vierailija
12/106 |
19.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäpä sitten, kun on saanut sytostaattihoitoja ja pitkä tukka on pudonnut ja tilalla on melkein kalju pää?!

Pienet on murheet. Hiukset kasvavat takaisin. Itse suren enemmän sitä, että sairaus vie hautaan ja lapset jäävät kasvamaan ilman äitiään :(

Nimimerkki ex-pitkä tukka, nykyinen syöpäpotilas

Vierailija
13/106 |
20.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en todellakaan leikkaa enää niitä!! Aiemmin annoin leikata aina kampaajaalla käydessä latvoista senttejä niin paljon pois niin että hiukset pysyivät polkkatukkana. Kampaajilla on myös kova vimma leikata hiukset lyhyemmiksi. Jokaikinen mies on tykännyt pitkistä hiuksistani huomattavasti enemmän mitä lyhyistä. NIin se vaan on, että miehet tykkäävät pitkistä hiuksista, sanokaa lyhyttukkaiset mitä sanotte.

Vierailija
14/106 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on kai aivan sama onko päässä ns. "eloton hiirenhäntä" vai "kananp*rse"?

Jokainen voi valita sellaisen hiusmallin missä ei ole paljoa laittamista, tai sellaisen mikä vaati laittamista enemmän. Ja tuo ei ole sidottu hiusten pituuteen vaan siihen mihin malliin hiukset on leikattu.

Juhlakampauksia tuskin kukaan joka päivä tekee, mutta esim. tälläisillä näppärillä laitteilla saa hetkessä hiukset laitetun näköisiksi, eikä aikaa mene kun minuutti pari (osaa noista toki menee enemmän aikaa, mutta helmpoimpiin ei aikaa mene).

Klikkaamalla kuvaa näkee kuvasarjan siitä miten kampaus tehdään painamalla kuvan alalaidassa olevia nuolia.

http://glitter.fi/hiusvinkit/

Vierailija
15/106 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo, nopea ja tyylikäs.

http://glitter.fi/hiusvinkit/#french-twist

Vierailija
16/106 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi naisten hiusten tulisi olla AINA laitetut? Pidän itseäni naisellisena naisena, huolehdin ulkonöstäni, meikkaan, laitan hiuksia, pidän kynnet lakattuna etc. mutta joskus olen ihan seinästä reväistyn näköinen.

Jos minut näkee töihin menossa olen aivan eri näköinen, mitä jossakin toisessa tilanteessa. Jos menen kesken lenkin kauppaan hakemaan unohtuneen maitopurkin tai flunssaisena apteekkiin, en todellakaan ole meikattu enkä huoliteltu. Samoin jos olen menossa kaverille saunailtaan, en sinne mene tällingissä vaan ihan ilman meikkiä, mahdollisesti hiuksetkin hieman likaisina.

Joten ei kannata tehdä ihmisistä päätelmiä, ellei 100% varmasti tiedä mihin ja missä kunnossa ihminen on menossa...

Vierailija
17/106 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttakaa joku, että kyllä ne kasvaa! Mutta silti, olen niin surullinen ja tunnen itseni rumaksi - nämä hiukset ei sovi minulle (tai kelleen muullekaan) yhtään! :(

Vierailija
18/106 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa. Minulla oli kullankeltainen ja paksu "eloveena" tukka, joka ulottui lähes takapuoleen asti. Hetkellisen hairahduksen johdosta leikkautin lyhyen, tupsumallisen tukan. Värjäsin jopa vielä mahonginpunaiseksi. Itkin toista viikkoa niin pahoin, että oikein kyynelten juovat liimautuivat kasvoihini. Eikä siinä kaikki: mies vei tämän johdosta eropaperit maistraattiin. En kuulemma ollut nainen enkä mikään ilman pitkään tukkaani. Yritin tuoda ilmi sisäisen kauneuteni mutta turhaan :( Onneksi mies tajusi lopulta asian ja tukkaniki siinä ohessa kasvoi sitten polkaksi. Nyt elämä taas hymyilee ja hohtava palmikko koristaa niskaani. Lohtuhali sinulle ap.

Vierailija
19/106 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pahaa tekee jos luopuu jostakin mitä rakastaa. Monelle hiukset ovat vain hiukset, nk. uusiutuvaa luonnonvaraa. Joillekin taas hiukset ovat osa omaa identiteettiä, jos hiukset eivät miellytä on "paha olla".

Maailmassa toki on suurempiakin murheita kun pieleen mennyt kampaamokäynti, mutta ihmisellä jolla elämä muuten hyvässä kuosissa, voi tuollainen asia tuntua isolta.

Ikävää on se, että moni kampaaja suosittelee lyhyttä mallia, koska saa niistä enemmän rahaa sitä kautta. Jos lyhyt malli ja hiukset kasvavat nopeasti (kuten usein niillä kasvaa joilla pitkät hiukset on) saa rampata 1-2 kuukauden välein kampaajalla. Jos pitkät hiukset, 1-3 kertaa vuodessa riittää.

Lisäksi moni kateellinen tuttu voi houkutella leikkaamaan (tämä EI ole vitsi!) olen tuohon törmännyt esimerkiksi entisellä työpaikalla. Vanhmepi "akkalauma" koko ajan koitti saada nuoren kesäharkkarin leikkaamaan hiuksensa, tuolla tytöllä oli pitkät&paksut, luonnostaan vaaleat hiukset melkein vyötärölle.

Vierailija
20/106 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on kai aivan sama onko päässä ns. "eloton hiirenhäntä" vai "kananp*rse"?

Jokainen voi valita sellaisen hiusmallin missä ei ole paljoa laittamista, tai sellaisen mikä vaati laittamista enemmän. Ja tuo ei ole sidottu hiusten pituuteen vaan siihen mihin malliin hiukset on leikattu.

Juhlakampauksia tuskin kukaan joka päivä tekee, mutta esim. tälläisillä näppärillä laitteilla saa hetkessä hiukset laitetun näköisiksi, eikä aikaa mene kun minuutti pari (osaa noista toki menee enemmän aikaa, mutta helmpoimpiin ei aikaa mene).

Klikkaamalla kuvaa näkee kuvasarjan siitä miten kampaus tehdään painamalla kuvan alalaidassa olevia nuolia.

<a href="http://glitter.fi/hiusvinkit/" alt="http://glitter.fi/hiusvinkit/">http://glitter.fi/hiusvinkit/</a&gt;

Tottahan periaatteessa "kaikki hiukset voivat olla kauniit", mutta käytäntö kyllä näyttää, että suomalaisen ihanat, pitkät hiukset ovat onneton hiirenhäntä, jota sitten venytetään pitkin selkää...

Sekin, jonka hiukset ulottuvat takapuolen päälle ja miehensä pitää niitä niiiiin naisellisina; Kuinkahan usein niitäkään hiuksia nähdään valtoimenaan? Pitkä letti niskassa (oli sitten kuinka paksu ja hyväkuntoinen tahansa – useimmiten ei...) ja muu tukka päätä pitkin nuoltuna ei kyllä minun silmääni ole puoleksikaan niin naisellinen kuin vaikkapa se "seksikäs pörrö", jonka yksi tämän ketjun kirjoittajista kuvaili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi