Kaverini löi lastani - tehdäkkö rikosilmoitus??
Tiedän, että kaverilla tapana kurittaa omia lapsiaan myös fyysisesti, mutta tänään kun oltiin heillä ja lapseni 4v meni taputtelemaan heidän koiranpentuaan - joka oli syömässä,jolloin siihen ei kuulemma saisi koskea - kaveri läimäytti lastani kasvoihin! Tuli itku, molemmilta äidiltä ja lapsilta, lähdettiin saman tien.. Nyt mietin ilmoittaakko lastensuojelulle koko eukko,jos omiaankin tosiaan noin mitättömästä syystä "rankaisee" ! Ahdistaa!
Kommentit (131)
Eläin, joka luulee että sillä on näkökulma, ansaitsee kirveellä kuonon kahtia.
joka ei siedä pieniä lapsia ja pieniä eläimiä, on jotain pahasti vialla. Biologinen oikku, joka toivottavasti ei jatka itse koskaan geenejään.
..lukemisen ymmärtämisessä pieniä ongelmia hänellä.
Jokainen, joka kunnioittaa koiraa enemmän kuin ihmistä, on ihan sairas ja päästään vialla. Koiraa kuuluisi lyödä raipalla joka kertaa kun se edes murahtaa ihmistä kohti. Nauttisin koiran kallon halkaisemisesta. Kirvestä paskakoiran päähän niin että veri lentää.
Meillä lapsena opetettiin, ettei kissoja eikä koiraa koskaan häiritä kun nämä syövät tai nukkuvat. Jos lapsena menimme häiritsemään, niin samaan tapaan äiti tai siä ärähti että pois sen kissan/koiran kimpusta! :)
Eläimet eivät tosiaankaan ole mitään tahdottomia leluja, vaan omia persooniaan. Samaan tapaan kun lapsi pitää kasvattaa mitää se kissa tai koirakin kasvattaa. Ja ihan ihan samaan tapaa sille kissalle ja koiralle pitää suoda rauha syödä, nukkua, tehdä tarpeensa, kuten ihmisillekin.
Jos haluaa lemmikin mille voi tehdä mitä vaan koska vaan haluaa, kannattaa tyytyä lelukaupan pehmoleluun.
Ja on ns. yleisen syytteen alainen rikos, joten tee rikosilmoitus ja poliisi itse harkitsee mitä tekee. Voit olla vaatimatta rangaistusta. Poliisi tekee varmasti lastensuojeluilmoituksen ja voi olla että tekee myös sinusta, eli varaudu asiaan.
Kyllä lapsen oikeus on tässä ensisijainen ja se mielestäni edellyttäisi kyllä toimia eikä asiaa voi painaa villaisella.
Eläin, joka luulee että sillä on näkökulma, ansaitsee kirveellä kuonon kahtia.
sillälailla
Vituttaa nämä koirahörhöt-idiootit. Lapsiperheeseen ei todellakaan kuulu arvaamaton koira, vaan piikkiä perseeseen. Laita se lastensuojeluilmoitus menemään. Olisin vetänyt akkaa turpaan, jos olisi minun lapseeni koskenut.
ja se kuka väittää että yksi korvatillikka on epänormaalia tai traumatisoivaa, tarvitsee itse hoitoa.
kukaan ihmettele, miten meistä 70-luvun ja myöhemmin aikojen kersoista on tullut ihan normaaleja ihmisiä, vaikka esim. itse olen saanut piiskaa pyllylle ja suu on pesty saippualla... ja tukkapöllyäkin olen saanut.
Väkivalta ei ole ok. mutta ylireagointi vielä pahempaa. Elämä opettaa, sano.
poliisi tekee kyllä LS-ilmon.
Lastasi ei saa lyödä kukaan.
KYLLÄ koira viedään syömään sellaiseen paikkaan, ettei siitä ole vaaraa vieraille.
EI! Vaan koira syö siellä missä se aina on syönyt. Se koti on KOIRAN KOTI, EI vieraiden ja sitä ei muutella vieraille sopivaksi.
Vaan se, että koirasta on joko oltava varma, ettei välitä lapsen taputtelusta, tai sitten koiran omistaja huolehtii, ettei vaaraa synny. Ennakoimalla.
Jos lapselle on sanottu "älä mene koiran lähelle kun se syö" niin jumalauta sieltä pysytään poissa! Jos lapsi ei usko, se on sen mamman vastuulla jos se koira sitten repii lapsen naaman sataan osaan.
Ei tosiaan voida olettaa että 4 vee ymmärtää asian niin hyvin että voi lyödä ellei tottele.
Kyllä tosiaan voi olettaa jos asiasta on sanottu!
Vaan se, että koirasta on joko oltava varma, ettei välitä lapsen taputtelusta, tai sitten koiran omistaja huolehtii, ettei vaaraa synny. Ennakoimalla.
Jos lapselle on sanottu "älä mene koiran lähelle kun se syö" niin jumalauta sieltä pysytään poissa! Jos lapsi ei usko, se on sen mamman vastuulla jos se koira sitten repii lapsen naaman sataan osaan.
Johan nämä nykyajan koirat ovat käyneet aggressiivisiksi.. Ei meillä vaan kukaan koira ole koskaan repinyt kenenkään naamaa palasiksi sen takia kun ruokarauhaa on häiritty.. Kissatkin vaan tykkää jos niitä joku käy joskus silittämällä samalla kun ne on kupilla. Mutta kai niistä elikoista on jalostettu jossain päin Suomea tollasia hulluja. Kyllä lasahtais luoti nopeasti koiran otsaan jos se siitä kävisi ihmisen kimppuun kun käydään silittämässä ruokailun aikana, vaikka kuinka tarvitsisi ruokarauhaa. Eihän sellainen ole normaalia koiran toimintaa. Äristä voi, mutta kyllä katsoisin sellaistakin jo kieroon. Kuka ihminenkään puree toista joka käy ruokailun aikana häiritsemässä :D:D
Mutta nää nykyajan hermoheikoiksi ylijalostetut koirathan hyppää ilmaan kun kadulla tulee toinen koira edes haistelemaan..
Johan nämä nykyajan koirat ovat käyneet aggressiivisiksi.. Ei meillä vaan kukaan koira ole koskaan repinyt kenenkään naamaa palasiksi sen takia kun ruokarauhaa on häiritty.. Kissatkin vaan tykkää jos niitä joku käy joskus silittämällä samalla kun ne on kupilla. Mutta kai niistä elikoista on jalostettu jossain päin Suomea tollasia hulluja. Kyllä lasahtais luoti nopeasti koiran otsaan jos se siitä kävisi ihmisen kimppuun kun käydään silittämässä ruokailun aikana, vaikka kuinka tarvitsisi ruokarauhaa. Eihän sellainen ole normaalia koiran toimintaa. Äristä voi, mutta kyllä katsoisin sellaistakin jo kieroon. Kuka ihminenkään puree toista joka käy ruokailun aikana häiritsemässä :D:D
Mutta nää nykyajan hermoheikoiksi ylijalostetut koirathan hyppää ilmaan kun kadulla tulee toinen koira edes haistelemaan..
että koiralla voi olla koulutus käynnissä sen ruokailun suhteen? Koira voi olla rescue koira? Koira ei vain pidä lapsista? Epävarma vieraiden suhteen?
Ja ei, ei ihminen pure jos häiritään ruokailun aikana... Se ei ole ihmisten käytöstä. Mutta kyllä mua ainakin ottais päähän jos mua tultaisiin lääppimään tai muuten häiritsemään kun syön. VARSINKIN jos olisi joku ihan vieras ihminen.
Mut onneks SUN KOIRAT ei tee ikinä mitään. Onneks SUN KISSATKIN vaan tykkää kun niitä silitellään kun ne syö. Onneks sä olet kouluttanut sun koirat ja kissat niin ihaniks.
Mutta menette miehesi kanssa keskustelemaan lyöjän kanssa ja hänen miehensä mukaan myös keskusteluun. Käytte asian läpi ja kerrot että tämmöistä ei saa tapahtua enää koskaan, muuten joudut tekemään rikosilmoituksen sekä lastensuojeluilmoituksen.
Aikuisten ihmisten pitää osata selvittää lievät asiat ilman viranomaisia. Tässä syyte olisi lievä pahoinpitely ja pienet sakot.
Jokainen, joka kunnioittaa koiraa enemmän kuin ihmistä, on ihan sairas ja päästään vialla. Koiraa kuuluisi lyödä raipalla joka kertaa kun se edes murahtaa ihmistä kohti. Nauttisin koiran kallon halkaisemisesta. Kirvestä paskakoiran päähän niin että veri lentää.
Itse en välivaltajuttuja tee, mutta olisin todella tyytyväinen jos joku iskisi vaimosi ja lastesi päähän kirveet pystyyn kanssa. Ei niin että ne kuolisivat, vaan niin että olisivat vihanneksia koko elämänsä ja sinä joutuisit vankilaan tuosta teosta, psyko.
tämmönen tällä kertaa.
Joku lyö sun lastas ja sä lähdet itku kurkussa kotio, kyllä moni äiti olis lyöny moista akkaa takas ja lujaa. Ainaki mä, tehköön rikosilmoituksen. Mutten mä tähän provoon jaksa tän enempää vastailla.
Ei se rikosilmoitus johda mihinkään, jos et vie asiaa oikeuteen.
Tämä äiti tarvitsee tukea siihen, että lopettaa lyömisen.
Enemmän mua kauhistuttaa ne äidin omat lapset, sillä ei vierasta lasta lyödä, jos ei ole jo lyömisen mallia.
Äidin pinna näyttää olevan todella lyhyt.
muuten samaa mieltä, tää kohta vaan ärsyttää:
Tämä äiti tarvitsee tukea siihen, että lopettaa lyömisen.
Ei aina tarvi ymmärtää kaikkia ihmisiä ja niiden tekoja. Lyövä kusipää on joskus vaan lyövä kusipää. Ei siinä tukemiset ja ymmärtämiset auta. Joidenkin luonne ei vaan sovi lasten kasvattamiseen. Eikä eläintenkään. Yleensä tämmöset kouluttaa nekin "karkealla kädellä".
Siis ihan oikeasti, vielä joskus 90-luvun alkupuolella tuollainen fyysinen kurittaminen oli ihan normaalia, eikä toi ole vielä edes pahimmasta päästä. Itse sain penskana niin monesti naamalleni, että en edes muista kuinka monta kertaa. Myöskin luunapit ja tukkapöllyt olivat ihan normaaleja kuritusmenetelmiä, oppivathan lapsetkin olemaan.
Itse olin niin vilkas ja luupäinen kakara, että voin sanoa että jokaisen litsarin, luunapin ja tukkapöllyn kyllä ansaitsin.
Ja ei, en ole traumatisoitunut lapsuudestani.
En ole koskaan lyönyt lastani. Voin kuitenkin kuvitella tilanteen jossa antaisin litsarin poskelle tai ottaisin korvasta kiinni.
Mietin vaan kun aivan älyttömän herkästi nykyään tehdään näitä LS- ilmoituksia esim. yhdestä litsarista että mitähän jos joku tuntematon ihminen tekisi minusta LS ilmoituksen kun osuisi paikalle jossain ääritilanteessa ja joutuisin yhden korvapuustin takia vaikeuksiin...
Se olisi kyllä viimeinen ilmoitus minkä se toisten soppaan lusikkansa työntävä kyylä tekee. Aivan varmasti siis.
Ymmärrän jos lapsia hakataan tms. älytöntä mutta yksi korvapuustikin näyttää olevan monille syy ilmoituksen tekoon.
Minä en ainakaan painaisi asiaa villaisella.
Tämä sopisi paremmin johonkin "kuritus" topikkiin" kun tässä aiheessa käsitelty tilanne on erilainen, mutta tulipahan vaan mieleen että miettikää vähän ennenkuin usutatte sossuämmät jonkun täysin tavallisen ja hyvinvoivan perheen kimppuun.
ja se kuka väittää että yksi korvatillikka on epänormaalia tai traumatisoivaa, tarvitsee itse hoitoa.
Eikös kyseessä ollut nimenomaan pentu, eikä mikään aikuinen koulutettu koira? Yhtä taliaivoja (anteeksi) ne koiranpennut, kuin ihmislapsetkin ovat mitä tulee kuuntelemisen ja tottelemisen suhteen.
Ja en tarkoita nyt sellaista ihan pientä pentua, pentu voi olla vaikka isokokoinen koira siinä pentuvaiheen ja nuoruuden välillä, voisi sanoa että ne ovat murrosikäisiä.
Koitapa sellaista kouluttaa tottelemaan jokaista käskyä 100% varmuudella. Koira voi olla vielä epävarma vieraista.
Mikä pakko sitä vierasta pentua on pakko päästä lääppimään kun se syö?! Eläimilläkin on oikeus hoitaa tarpeensa rauhassa.
ja se teidän "nätisti silittäminen" voi tuntua koirasta erittäin ärsyttävältä kesken syömisen. Sitäpaitsi koirilla on usein taipumus vahtia ruokaansa, vaikka olisi kuinka koulutettu. Toki omistaja saa koiralta esim. kupin ottaa pois, mutta älkää olettako että se koira kunnioittaa teidän lapsianne paskankaan vertaa.
Jos ysärin kakaroita olet, niin sulla ei ole minkäänlaista nokan koputtamista tällä palstalla. Miten olisi vaikkapa Demi.fi?
Siis ihan oikeasti, vielä joskus 90-luvun alkupuolella tuollainen fyysinen kurittaminen oli ihan normaalia, eikä toi ole vielä edes pahimmasta päästä. Itse sain penskana niin monesti naamalleni, että en edes muista kuinka monta kertaa. Myöskin luunapit ja tukkapöllyt olivat ihan normaaleja kuritusmenetelmiä, oppivathan lapsetkin olemaan.
Itse olin niin vilkas ja luupäinen kakara, että voin sanoa että jokaisen litsarin, luunapin ja tukkapöllyn kyllä ansaitsin.
Ja ei, en ole traumatisoitunut lapsuudestani.
En ole koskaan lyönyt lastani. Voin kuitenkin kuvitella tilanteen jossa antaisin litsarin poskelle tai ottaisin korvasta kiinni.
Mietin vaan kun aivan älyttömän herkästi nykyään tehdään näitä LS- ilmoituksia esim. yhdestä litsarista että mitähän jos joku tuntematon ihminen tekisi minusta LS ilmoituksen kun osuisi paikalle jossain ääritilanteessa ja joutuisin yhden korvapuustin takia vaikeuksiin...
Se olisi kyllä viimeinen ilmoitus minkä se toisten soppaan lusikkansa työntävä kyylä tekee. Aivan varmasti siis.
Ymmärrän jos lapsia hakataan tms. älytöntä mutta yksi korvapuustikin näyttää olevan monille syy ilmoituksen tekoon.
Minä en ainakaan painaisi asiaa villaisella.
Tämä sopisi paremmin johonkin "kuritus" topikkiin" kun tässä aiheessa käsitelty tilanne on erilainen, mutta tulipahan vaan mieleen että miettikää vähän ennenkuin usutatte sossuämmät jonkun täysin tavallisen ja hyvinvoivan perheen kimppuun.
82 ei osaa lukea:D
laskemisesta puhumattakaan! 82 vois olla ihan hiljaa siellä, miten ois vedavittupaahas.fi?
en usko, että kukaan on sitä puolustellut. En ainakaan minä! On vain katsottava asiaa laajemmaltikin, myös sen eläimen näkökulmasta.
Ei 4-vuotiaan voi olettaa ymmärtävän täysin juuri mitään. Jos itse haluaisin koiralleni taata ruokarauhan lasten parissa, kertoisin asiasta todella painokkaasti että koiran on annettava syödä rauhassa tai koira voi suuttua/pahoittaa mielensä jne.
Ap:n kertoma tarina tuntuu siltä, että ei ole varmistettu viestin menneen perille eikä huolehdittu saatika ennakoitu moisen varalta. Lapsen lyöminen tilanteessa nyt ei todellakaan ole oikea tapa toimia. En voi ymmärtää miksei lasta vain otettu tilanteesta pois ja toruttu siitä ettei totellut..
Järkyttävää!