Kaverini löi lastani - tehdäkkö rikosilmoitus??
Tiedän, että kaverilla tapana kurittaa omia lapsiaan myös fyysisesti, mutta tänään kun oltiin heillä ja lapseni 4v meni taputtelemaan heidän koiranpentuaan - joka oli syömässä,jolloin siihen ei kuulemma saisi koskea - kaveri läimäytti lastani kasvoihin! Tuli itku, molemmilta äidiltä ja lapsilta, lähdettiin saman tien.. Nyt mietin ilmoittaakko lastensuojelulle koko eukko,jos omiaankin tosiaan noin mitättömästä syystä "rankaisee" ! Ahdistaa!
Kommentit (131)
mutta ls-ilon voit varmaan tehdä, kun kerran tiedät muutenkin, että läpsii omiaankin aina.
Voithan kuitenkin laittaa vaikka viestiä, että hän teki mielestäsi väärin. Katso mitä vastaa. Jos ei ole pahoillaan, kannattaa varmaan ainakin varoittaa, että voisit ilmoittaa lastensuojeluun tai olet sitä harkinnut. JOs on pahoillaan, seuraile tilannetta, muuttuuko miksikään hänen omien lastensa suhteen. Itse en enää moiseen paikkaan menisi. Pari vuotta sitten lasteni mummin mies antoi kunnon tukkapöllyt lapselleni, päänahka oli arkana pari päivää, ei käyty siellä vuoteen kylässä eikä kutsutta tätä miestä häihinkään. Nyt asia on jo unohdettu, mutta yökylään eivät meidän lapset sinne enää mene ja hyvin harvoin, jos ihan pakko on pyytää lapsenlikaksi, on pyydetty mummi meille. Luottamus meni.
ja rikos-/ls-ilmoituksesi voit työntää sinne minne aurinko ei paista.
jos ne ei muista joka vitun ohjetta? sairasta.
tee ilmotukset ap!
käveli vain lapsesi luo joka oli ihan hiljaa ja kiltisti ja läimäsi naamaan??
Aika uskomaton tarina.
Minä saattaisin kyllä tehdä. Tekisin, jos minuakin lyötäisiin. Miksi lieventävä asianhaara on se, että kyseessä oli lapsi?? Pitäisi olla ennemmin raskauttava.
Lapsia saa edelleenkin täällä mätkiä mennen tullen, sehän on vaan kasvatusta. Miksi kaverisi ei vaan nostanut lasta pois, miksi piti lyödä??
Lapsia ei fyysisesti rankaista, piste.
Järkyttävää jos pitää paikkansa :( Vaikea paikka. Ilmoita nyt edes sille "kaverille", että harkitset jatkotoimenpiteitä. Ymmärtää, että kysymys vakavasta asiasta.
Kyllä lapsen olisi voinut pitää pois koiran luota esim. kädestä jämäkästi tarttumalla. Ei siinä lyömistä tarvita.
En tosiaan osaa neuvoa, miten pitäisi menetellä. Tuntuu, että rikosilmoitus on aika hevi toimenpide. Toisaalta, voiko tuollaisessa tilanteessa ylireagoida? Ehkä se ls-ilmoitus oli hyvä neuvo.
tekisin ilman muuta ilmoituksen.
Ei se ole edes mitään kasvatusta tuollainen lyöminen
t: fyysisesti itsekin kasvattava
käveli vain lapsesi luo joka oli ihan hiljaa ja kiltisti ja läimäsi naamaan?? Aika uskomaton tarina.
jolloin kaverini tempaisi hänet kädestä irti koirasta ja läimäytti poskelle sanoen jotain "eikö just sanottu että siihen ei nyt kosketa!!"
Enää en yhtään ihmettele,miks kaverin 2 lasta on niin "säikkyjä".
ap
Rikosilmoituksen tekisin itse. Lastensuojeluilmoitusta en tekisi. kaveri ottaisi sen vaan vittuiluna. Rikosilmoitus parempi mun mielestä.
Ota ihan ensiksi asianajajaan yhteyttä. Rikosilmoituksen yhteydessä poliisilaitoksella kuitenkin kysyvät sun vaateet asiassa niin helpompi jos olet asianajajan kanssa keskustellut ja kuullut mitä se tuumaa asiaan ensin.
Mä en siedä tollasta kans ollenkaan. Olen useamman kerran puuttunut kun tuntematon ihminen lastaan lyönyt. Nostan aina kauhean metelin asiasta. Avokämmenellä kasvoille lyönti järjetöntä vallan käyttöä lasta kohtaan.
käveli vain lapsesi luo joka oli ihan hiljaa ja kiltisti ja läimäsi naamaan?? Aika uskomaton tarina.
jolloin kaverini tempaisi hänet kädestä irti koirasta ja läimäytti poskelle sanoen jotain "eikö just sanottu että siihen ei nyt kosketa!!"
ap
Kaverillasi on todella lyhyt pinna.
ap
Ilmotus heti poliisille? Kai kuvasit posken koska varmasti lyönnistä jää jälki??
En ymmärrä jos joku hakkais mun 4 vuotiasta soittasin samantein poliisit enkä vinkuis palstalla..
Mitä sen lyömisen jälkeen tapahtui?
Lapsi itki ja minäkin, ei pyytänyt kaveri anteeksi.
ap
jolloin kaverini tempaisi hänet kädestä irti koirasta ja läimäytti poskelle sanoen jotain "eikö just sanottu että siihen ei nyt kosketa!!" Enää en yhtään ihmettele,miks kaverin 2 lasta on niin "säikkyjä". ap
Ilmotus heti poliisille? Kai kuvasit posken koska varmasti lyönnistä jää jälki?? En ymmärrä jos joku hakkais mun 4 vuotiasta soittasin samantein poliisit enkä vinkuis palstalla..
tosiaan heti kuvannut enkä poliisiasemalle rynnännyt - oliko virhe?
Ja siis tiedän että ko nainen kajonnut omiin lapsiinsa jollakin tasolla silloin kun ovat olleet "mahdottomia" - mutta jos tuo tänpäiväinen riittää hänestä lapsen lyömiseen,olen todella huolestunut hänen lapsistaan.ap
mutta ärsyttää toi tehdäkkö ja ilmoittaakko. C'moon!!!
ap:n lapsi törmäsi jotenkin kaveriin, joka säikähti kun lapsi oli pääsemässä koiraan käsiksi ruokakupilla, ja syntyneessä paniikissa lapsi alkoi itkeä että täti löi.
Joka tapauksessa aterioivaa vierasta koiraa ei pidä mennä käpälöimään, oli sitten lapsi tai aikuinen. Vastuullinen koiraihminen kyllä totuttaa koiransa siihen, että siltä voidaan viedä ruoka milloin vaan, tai siihen voidaan koskea milloin vaan eikä se suutu, mutta pentu voi oikeasti suuttua siitä ja toimia arvaamattomasti.