Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin anopin yksin mansikoineen.

Vierailija
13.07.2012 |

Hän olisi halunnut meidän, miehen ja minun, jäävän hänen kanssaan mansikanpakastustalkoisiin. Olisi pitänyt hänen kanssaan noita purkittaa hänelle. Olisi kysynyt etukäteen, haluammeko auttaa, mutta ei. Siellä oli mansikkatalkoot odottamassa kun tulimme kylään. Aika pian kahvin jälkeen häippäsimme pois.

Ärsyttää tällaiset anopin itsestäänselvyydet, että tottakai hänen on saatava pakastin täyteen mansikkaa. Me ei itse pakasteta mitään marjoja, kun niitä saa ympäri vuoden kaupastakin. Onko muilla tällaisia anoppeja, jotka ei kysy, vaan olettaa saavansa apua?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa ieltä ap:n kanssa, että ne mansikat mitä talvella tulee syötyä, saa kaupasta. Järjetöntä olisitäyttää pakastinta mansikoilla, kun muutenkin se on aina täynnä. Tai ehkä olen vaan vähän tyhmä, kun en tee niinkuin anoppi, ja hanki arkkupakastimia joka käytävälle, jotta marjat mahtuvat...Tooosi halvaksi tulee.

Ja ärsytystä aiheuttaa minussakin tuollaiset oletukset, että voidaan porukkaa laittaa talkoohommiin, kun kukaan ei kehtaa kieltäytyä. Jos kysyisi näitisti, niin miksi ei autettaisi?

Jos se on aina täynnä, mitä siellä on sellaista, mitä kaupasta ei saa.

Vierailija
42/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan rupatteluseuraksi ja äkkiähän se kahteen mimmiin tuli tehtyä.

että jos anoppi moista vihjaisi, niin varmaan istuisin siellä pidemmänkin aikaa ja perkaisin ja pakastaisin hänen vuokseen, koska hän haluaa. :D ei se multa ole pois.

Lapset menee ensi viikolla äidilleni poimimaan mansikat. Vai kantsiikohan päästää... kauheeta orjuuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en minäkään olisi jäännyt auttelemaan. En pakasta niitä kotona enkä muualla. Meillekin tehtiin selväksi ennen kuin eka lapsi oli vuorokautta, että on jo omat hommansa tehnyt ja lapsensa kasvattanut. Juu, ei tarvii odotella apua.

Vierailija
44/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

radiossa tuumittiin, että hassut suomalaiset ne pakastaa itse mansikat vaikka ihan prikulleen samoja marjoja saa kaupan altaasta, ja vielä teollisesti vauhdilla pakastettuna. Edes rahansäästöllä tuota ei voi selittää, mutta kivahan niitä on pakastella!

Vierailija
45/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

kesällä tuoreena pakastetut sata kertaa parempia kuin kaupasta saatavat happamat jämät.

Vierailija
46/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommana toi mansikoitten perkuu on pieni, mutta itsestäänselvyytenä mikään homma ei kai ole pieni?

Riippuu myös keneltä tuo pieni homma tulee!, mun anopille 7m.matonkutominen ja nurmikonleikkuu ja pensasmarjojen keruu ja mattopyykki ja marttakerho samana päivänä ei ole vielä mitään. Ap., ei myöskään kertonut sitä, että oliko kenties pakastanut 750L., mansikoita jo kotonaan ennenkuin meni anopille.

Vierailija
47/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan rupatteluseuraksi ja äkkiähän se kahteen mimmiin tuli tehtyä.

että jos anoppi moista vihjaisi, niin varmaan istuisin siellä pidemmänkin aikaa ja perkaisin ja pakastaisin hänen vuokseen, koska hän haluaa. :D ei se multa ole pois.

Lapset menee ensi viikolla äidilleni poimimaan mansikat. Vai kantsiikohan päästää... kauheeta orjuuttamista.

tämmönen onkin normaalia ja hyvä sydämistä käytöstä.

kyllä minäkin autan ihmisiä ja saan sitten itsekkin apua,kun sitä tarvitsen.

mutta onhan sitä niitäkin ihmisiä,jotka vaan ottaa,eivätkä anna itse koskaan mitään..

Vierailija
48/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommana toi mansikoitten perkuu on pieni, mutta itsestäänselvyytenä mikään homma ei kai ole pieni?

Riippuu myös keneltä tuo pieni homma tulee!, mun anopille 7m.matonkutominen ja nurmikonleikkuu ja pensasmarjojen keruu ja mattopyykki ja marttakerho samana päivänä ei ole vielä mitään. Ap., ei myöskään kertonut sitä, että oliko kenties pakastanut 750L., mansikoita jo kotonaan ennenkuin meni anopille.

ostaa mansikat.

Vierailija
49/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaa pakastaa omin kätösin poimitut mansikat. Saan takuulla priimaa, ja takuulla edullisemmin kuin kaupan pakastealtaasta. Pakastin minulla on joka tapauksessa vaikka en mansikoita laittaisikaan.

Enkä muuten usko että teollisuus pakastaa mansikat jo keruupäivänä kuten minä teen.

Vierailija
50/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ilmoitti, kun esikoinen syntyi, että hän on sitten jo omansa hoitanut ennenkuin edes ehdimme hoitoapua tarvita.

ap

Vierailija
51/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaa pakastaa omin kätösin poimitut mansikat. Saan takuulla priimaa, ja takuulla edullisemmin kuin kaupan pakastealtaasta. Pakastin minulla on joka tapauksessa vaikka en mansikoita laittaisikaan.

Enkä muuten usko että teollisuus pakastaa mansikat jo keruupäivänä kuten minä teen.

Vierailija
52/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mansikoiden pakastaminen on oikeasti ihan hullun hommaa. Varsinkin jos etukäteen ei ole pyydetty apua vaan kuvittelee käyvänsä kahvilla. AP:lle sympatiat.

Vierailija
53/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mua vähän ärsytti kun olimme nuoria ja vasta tavanneet miehen kanssa niin anoppi säätää minut poimimaan hänelle ja appiukolle mansikoita (oma äitikään ei tällaista esitä) ja omille syntymäpäivilleen tarjoamaan hänen työkavereilleen kahvia.

Luulin meneväni poimimaan mansikoita itselleni niin siinä mennessä valkenee että anoppi on kaavaillut että samalla hänele mansikat.

Vierailija
54/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistamaan piirakoita klo 8 aamulla, kun tulin yövuorosta.

Vierailija
55/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tehnyt tänä kesänä isän luona vaikka mitä puutarhahommia ja lomilla ollaan. Eikä ketuta yhtään vaikka sisko ei auta yhtään. Elämä on asenne kysymys.

Vierailija
56/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sentään poiminkin ne marjat appivanhemmille :)

Ja omaan talouteen :)

Ei aina tartte esittää kermapersettä :)

Vierailija
57/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku naapurin työttömäksi jäänyt nainen, jolle anoppi maksaa avusta. Sanoo aina, että ei niitä rahoja mukanaan hautaan saa, parempi käyttää eläessään. Tätä menoa ei miehelle jää mitään perittävää, kun mansikanpakastuksessa mansikat maksoi 40 e ja niiden laittaminen pakastimeen 120 e. Oltiin kahvilla, kun se nainen oli auttamassa ja nähtiin, kun anoppi maksoi palkan.

Vierailija
58/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tehnyt tänä kesänä isän luona vaikka mitä puutarhahommia ja lomilla ollaan. Eikä ketuta yhtään vaikka sisko ei auta yhtään. Elämä on asenne kysymys.

Mies voi tehdä hommia OMALLE äidilleen

Vierailija
59/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen anoppini luo, ja hän on perkaamassa ja pakastamassa marjoja tai sieniä, totta kai tarjoudun auttamaan. Minut on kasvatettu niin, että vanhempaa ihmistä kunnioitetaan ja autetaan, jos hänellä on paljon tekemistä. En todellakaan pystyisi istumaan toimettomana ja katselemaan, kun anoppini raataa.

Vierailija
60/78 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat hänen ikiomiaan eikä mitään miehen perintörahoja.

joku naapurin työttömäksi jäänyt nainen, jolle anoppi maksaa avusta. Sanoo aina, että ei niitä rahoja mukanaan hautaan saa, parempi käyttää eläessään. Tätä menoa ei miehelle jää mitään perittävää, kun mansikanpakastuksessa mansikat maksoi 40 e ja niiden laittaminen pakastimeen 120 e. Oltiin kahvilla, kun se nainen oli auttamassa ja nähtiin, kun anoppi maksoi palkan.