Jätin anopin yksin mansikoineen.
Hän olisi halunnut meidän, miehen ja minun, jäävän hänen kanssaan mansikanpakastustalkoisiin. Olisi pitänyt hänen kanssaan noita purkittaa hänelle. Olisi kysynyt etukäteen, haluammeko auttaa, mutta ei. Siellä oli mansikkatalkoot odottamassa kun tulimme kylään. Aika pian kahvin jälkeen häippäsimme pois.
Ärsyttää tällaiset anopin itsestäänselvyydet, että tottakai hänen on saatava pakastin täyteen mansikkaa. Me ei itse pakasteta mitään marjoja, kun niitä saa ympäri vuoden kaupastakin. Onko muilla tällaisia anoppeja, jotka ei kysy, vaan olettaa saavansa apua?
Kommentit (78)
AP ei sit koskaan oleta anopilta lastenhoitoapua perinnöstä puhumattakaan,eihän.
Mun anoppi& appi asui 850km päässä. Aina kun mentiin sinne, oli varattu jotain hommaa. Enimmäkseen piti kuskata heitä sinne ja tänne. Anoppi kampaajalle, appiukko rautakauppaan, molemmat sienimetsään. Kas kun heillä ei ollut autoa ja nuo paikat oli niin kaukana (asuivat keskustan tuntumassa). Sillä paikkakunnalla ei ilmeisesti ollut takseja? Mehän innoissamme ajelimme sen pari päivää ristiin rastiin kun ensin olimme ajaneet 10h sinne ja saman verran takaisin.
Ja ei, emme ole saaneet heiltä koskaan lastenhoitoapua eikä sen puoleen muutakaan apua. Nyt anoppi on jo kuollut.
-ohis
Oltaisiin tehty niin, että heti kun olisi päästy noitten pihaan oltaisi korkattu kaljat ja juotu heti pari ihan huikalla putkeen. Ja muutenkin oltu pikku pöhnässä siellä koko ajan. Olisipahan ollut hyvä syy olla ajelematta mihinkään *reps*
mutta olet lapsellinen ja typerä.
Ei olisi ollut iso vaiva ja kaikilla olisi ollut hyvä mieli. Kuulostaa teini-angstilta.
Ties vaikka 50 kg. Aika iso vaiva.
Ympäri vuoden noita saa kaupastakin, miksi vaivautua itse pakastamaan. Itse en ole ikinä pakastanut ja en varmaan ikinä pakastakkaan. ap
Sinä olet sinä, ei sun mielipiteesi ole universaali Totuus. Jos anoppisi pitää pakastevarastoa järkevänä (mansikoiden laatu on itse poimien parempi ja hintakin pienempi), se on hänen valintansa, ja voit häntä pyydettäessä silti auttaa.
Kauhean teiniä ajatella, että jos itse ei jotain arvosta, eivät muutkaan saa...
Olisit voinut auttaa vaikka tunnin verran ja sitten lähteä vedoten johonkin menoon tms.
Olisit vielä kaatanut ne loput kahvit sen päähän ja vetänyt sen roikkotissit solmuun, niin olisi oppinut että mansikoitten pakastus on ihan vanhanaikaista ja typerää. Mokomakin eukko.
AP ei sit koskaan oleta anopilta lastenhoitoapua perinnöstä puhumattakaan,eihän.
Mun anoppi& appi asui 850km päässä. Aina kun mentiin sinne, oli varattu jotain hommaa. Enimmäkseen piti kuskata heitä sinne ja tänne. Anoppi kampaajalle, appiukko rautakauppaan, molemmat sienimetsään. Kas kun heillä ei ollut autoa ja nuo paikat oli niin kaukana (asuivat keskustan tuntumassa). Sillä paikkakunnalla ei ilmeisesti ollut takseja? Mehän innoissamme ajelimme sen pari päivää ristiin rastiin kun ensin olimme ajaneet 10h sinne ja saman verran takaisin. Ja ei, emme ole saaneet heiltä koskaan lastenhoitoapua eikä sen puoleen muutakaan apua. Nyt anoppi on jo kuollut. -ohis
Tuo nyt on vähintä, mitä voitte tehdä mennessänne kyläilemään toisen vanhempien luo! Herranjestas mitä valitusta! Menkää hotelliin, jos täyttä ylöspitoa vaaditte!
Mulle on käynyt säännöllisesti just noin.
Anoppi ryykää kesäpaikkaamme (joka on lähellä heidän kesäpaikkaansa) valtavien mansikkalootien kanssa. Ei ilmoita eikä mitään. Meillä on pakastin...
No joo, olen "ilahtunut" anopin vierailusta, keittelen kahvit. Siinä sitten kahvitellaan ja pakastellaan mansikoita, huoh.
T. Anopista on paljon apua muuten...
Anoppi polvilleen, kertalaakista.
Mulle on käynyt säännöllisesti just noin.
Anoppi ryykää kesäpaikkaamme (joka on lähellä heidän kesäpaikkaansa) valtavien mansikkalootien kanssa. Ei ilmoita eikä mitään. Meillä on pakastin...
No joo, olen "ilahtunut" anopin vierailusta, keittelen kahvit. Siinä sitten kahvitellaan ja pakastellaan mansikoita, huoh.
T. Anopista on paljon apua muuten...
Anoppi ostaa aina laatikollisen mansikoita (tiedän että ovat kalliita, mutta pointti tulee kohta) ja sitten kehaisee kuinka hienoja herkkuja siitä mansikasta saa.
Tekee tuota edelleen, vaikka joka ikinen vuosi sekä mies että minä muistutamme että minä ja lapsi olemme todella allergisia mansikalle. Joka kerta hän vastaa että "Höpsis, kaikkihan mansikoista tykkää".. Ja minä en siis pysty koskemaankaan mansikoihin ilman allergista reaktiota, mutta anopin mielestä allergiat ovat sitä että oikeasti ei tykätä jostain ruoasta. Mieskään ei niitä mansikoita syö joten turhaa on niiden roudaaminen tänne.
Niinpä sitten aina kun hän tulee sen laatikon kanssa, saadaan riita aikaiseksi kun mies vie ne mansikat takaisin anopin autoon ja tarjoamme korvaavaa rahaa..
Joskus olen epäillyt että anoppi haluaa minut oikeasti hengiltä.
(ei, lapsi ei ole hänellä hoidossa, juurikin tuon allergiajutun takia)
Ympäri vuoden noita saa kaupastakin, miksi vaivautua itse pakastamaan. Itse en ole ikinä pakastanut ja en varmaan ikinä pakastakkaan.
ap[/i
]
noiden ajatustesi kanssa. Mä olen sitten ollu jo useamman vuoden keski-ikäinen vouhottaja (nyt 40 v, eli kyllä keski-iän ylittänyt:-)), koska olen pakastanut mansikat, mustikat ja vadelmat ja vielä omppusosettakin pidemmän aikaa. Aika järkyttävän tyhmää, eikö vaan?
Eipä tarvi vierailla kaupan marjapakestealtaalla ostamassa kalliita, ehkä ulkomaisia, "ties mista tulleita" marjoja. Ja koko perhe tykkää jogurtin ja puuron kanssa ja joskus kun iskee leipomisvimma, silloinkin niistä on paljon hyötyä:-)
Siltä se alkaa vaikuttaa, kun näitä anoppiketjuja lukee. Anoppina et voi tehdä mitään oikein, miniä vetää herneen nenään pelkästään koska olet olemassa.
olet jokin lellitty pentu, jonka perseen on oma äiti pyyhkinyt 20 vuotiaaksi asti.
Minut on ainakin opetettu kunnioittamaan ja auttamaan vanhempia ihmisiä pennusta asti..
hieno palsta! Mitä törkyä syydättekään kanssaihmiset ap:n niskaan! Ei aloituksesta selviä miten iso souvi olisi ollut edessä ja miten läheistä on muuten anopin (perheen) kanssa. Siitähän riippuu paljon. Ei minusta ole "huonosti kasvatettua" olla auttamatta kahvin jälkeen jotain suht vierasta sukulaista (jos tilanne olisi sellainen) jota ei vaikka näe kun muutaman kerran pikasesti vuodessa ja jonka kanssa ei vastavuoroista tekemistä/hoitoapua yms ole. Eri asia varmaankin jos suhde on läheisempi jolloin moisesta avusta ei varmaan normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen edes kieltäytyisi. Mutta niinhän se metsä vastaa kun sinne huutaa -paitsi täällä virtuaalimaailmassa jossa huutoa tulee ihan ilman syytäkin!
vastapalveluksia?
hieno palsta! Mitä törkyä syydättekään kanssaihmiset ap:n niskaan! Ei aloituksesta selviä miten iso souvi olisi ollut edessä ja miten läheistä on muuten anopin (perheen) kanssa. Siitähän riippuu paljon. Ei minusta ole "huonosti kasvatettua" olla auttamatta kahvin jälkeen jotain suht vierasta sukulaista (jos tilanne olisi sellainen) jota ei vaikka näe kun muutaman kerran pikasesti vuodessa ja jonka kanssa ei vastavuoroista tekemistä/hoitoapua yms ole. Eri asia varmaankin jos suhde on läheisempi jolloin moisesta avusta ei varmaan normaalilla tunneälyllä varustettu ihminen edes kieltäytyisi. Mutta niinhän se metsä vastaa kun sinne huutaa -paitsi täällä virtuaalimaailmassa jossa huutoa tulee ihan ilman syytäkin!
AP .
Tuo nyt on vähintä, mitä voitte tehdä mennessänne kyläilemään toisen vanhempien luo! Herranjestas mitä valitusta! Menkää hotelliin, jos täyttä ylöspitoa vaaditte!
Ja anoppi itse pitkin vuotta soitteli ja kyseli, että koskas tuutte.
Sitten harvennettiin välejä, eikä käyty joka vuosi. Nyt on käyty viimeksi v.2008 eikä mennä tänäkään kesänä, niin ei olla vaivoiksi.
Olen samaa ieltä ap:n kanssa, että ne mansikat mitä talvella tulee syötyä, saa kaupasta. Järjetöntä olisitäyttää pakastinta mansikoilla, kun muutenkin se on aina täynnä. Tai ehkä olen vaan vähän tyhmä, kun en tee niinkuin anoppi, ja hanki arkkupakastimia joka käytävälle, jotta marjat mahtuvat...Tooosi halvaksi tulee.
Ja ärsytystä aiheuttaa minussakin tuollaiset oletukset, että voidaan porukkaa laittaa talkoohommiin, kun kukaan ei kehtaa kieltäytyä. Jos kysyisi näitisti, niin miksi ei autettaisi?
vaan on erilainen. Suomessa vasta tämä nykypolvi osaa käyttäytyä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olen samaa ieltä ap:n kanssa, että ne mansikat mitä talvella tulee syötyä, saa kaupasta. Järjetöntä olisitäyttää pakastinta mansikoilla, kun muutenkin se on aina täynnä. Tai ehkä olen vaan vähän tyhmä, kun en tee niinkuin anoppi, ja hanki arkkupakastimia joka käytävälle, jotta marjat mahtuvat...Tooosi halvaksi tulee.
Ja ärsytystä aiheuttaa minussakin tuollaiset oletukset, että voidaan porukkaa laittaa talkoohommiin, kun kukaan ei kehtaa kieltäytyä. Jos kysyisi näitisti, niin miksi ei autettaisi?
kesällä tuoreena pakastetut sata kertaa parempia kuin kaupasta saatavat happamat jämät.
mutta olet lapsellinen ja typerä.
Ei olisi ollut iso vaiva ja kaikilla olisi ollut hyvä mieli. Kuulostaa teini-angstilta.