Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi, miksi, miksi laitatte alle 3v lapset päiväkotiin?

Vierailija
09.07.2012 |

Olen töissä todella arvostetussa yksityisessä päiväkodissa, jossa ryhmäkoot ovat pienempiä kuin kunnallisella puolella ja hoidon laatu on omasta mielestäni kodinomaisempaa kuin muissa päiväkodeissa.

Ja silti meillä on joka päivä äitejään ja isiään ikävöiviä pieniä lapsia, jotka hokevat aamusta iltaan "äiti tulee kohta", "on ikävä isiä" tai ovat niin pieniä, etteivät osaa sanoin ilmaista ikäväänsä.

Meillä on niin paljon hoitajia, että on mahdollisuus pitää lapsia sylissä pitkäänkin. Ja koko ajan onkin joku jonkun sylissä. On mahdollisuus lievittää ikävää.

Mutta MIKSI on pitänyt laittaa niin pieniä lapsia hoitoon, etteivät kestä eroa vanhemmistaan!?!

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
15.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä monet muutkin päiväkodissa työskentelevät tuntuvat olevan ap:n kanssa siitä, ettei ihan pieniä tulisi viedä päiväkotiin hoitoon. Kunnallisella puolella ei pieniä esim. ehditä sylitellä tarpeeksi. Johan sen sanoo järki kun tietää montako hoidettavaa on yhtä hoitajaa kohti. Asiasta ei vain puhuta kovaan ääneen, sillä näkeehän tästä ketjustakin mikä meteli sen esiin tuomisesta nousi.

Kyllä, mieheni on lähihoitaja ja töissä päiväkodissa. Hän puolestaan ei ymmärrä miksi ihmiset todella luulevat, että päiväkoti on alle kolmevuotiaalle joku helvetti. Ei hänkään pidä siitä, että kaksivuotias viettää päiväkodissa 40 tuntia viikossa, mutta ei todellakaan koe esimerkiksi yksivuotiaan kärsivän, jos hän esimerkiksi kolmena päivänä viikosta viettää 4-8 tuntia päiväkodissa. Meillä meni 11 kuukautta vanha esikoinen päiväkotiin n. 20 tuntia viikossa ja uskokaa pois, aivan normaali tyttö hänestä on tullut.

häneltä löytyy järkeä, suhteellisuudentajua, realismia ja vähemmän hysteriaa, satuilua ja musta-tuntuu-ahistaa-niin-kovasti-lasten-puolesta -tunteilua.

Olisi parempi jos päiväkodissa olisi enemmän miehiä töissä eikä tuollaisia ap:n kaltaisia kukkahattutätejä.

Harvemmin ne miehet pystyvät myötäelämään pienen lapsen tunteita, siksipä juuri ne äidit tavallisesti sopivat lapsen ensisijaiseksi hoitajaksi.Ei ole mitenkään sattuma että naiset niistä yhteiskunnan pienimmistä tavallisesti huolehtivat.

Kun sun mielestä naisten ensisijainen tehtävä on hoitaa lapset kotona, ja miehen pitäis tuoda yksin rahaa kotiin?

Puhu kuule vaan omasta puolestasi. Mun mieheni pystyy eläytymään pienen lapsen tunteisiin ihan yhtä hyvin kuin minäkin.

Meillä minä olin 6kk lapsen kanssa kotona ja mies toiset 6kk. Luotan häneen aivan yhtä paljon lapsen kasvattajana kuin itseeni. Luotan täysin myös nyt kaksivuotiaan poikamme hoitajiin päiväkodissa. Yksi heistä on jopa mies! Aivan huippu tyyppi, josta niin vanhemmat kuin lapsetkin pitävät:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla