Jaa, 11-vuotiailla tytöillä meni sitten välit vanhempien takia.
Niin minun tytölläni on alkanut nyt sitten pikku hiljaa murrosikä ja en tiedä mistä oli moisen sanan oppinut mutta olivat parhaanystävänsä kanssa laittaneet yhdelle 9-vuotiaalle tytölle että " seksiä illalla yhdeksältä peiton alla ja kymmeneltä nukkumaan. missä vitun nukkekodissa säkin elät helvetin huora " ja 9v tyttö oli mennyt näyttämään viestin sitten tytölleen ja sitten se äitinsä oli menny sinne ovelle ja olivat heittäneet sitten minun tytön ulos sieltä ja myöhemmin sanoneet omalle lapselleen että et oo sitten enää sen kanssa missään tekemisissä...
Joten nyt on sitten tyttöjen parasystävyys särjetty.
He siis lähettivät viestin tämän tytön kännykästä jota nyt on kielletty olemasta tyttäreni kaveri.
Tyttöni kun on alkanut myöskin meikkaamaan ihan nätisti ja pukeutumistyyli vähän muuttunut, niin nyt he jo väittävät että hän polttaa ja juo. :(
Kommentit (37)
luultavasti ihan tavallinen pikkutyttö, mutta sinä sen sijaan vaikutat vähän hassulta äidiksi. Kyllä minä ymmärrän että näet tyttösi teon hyvän tarkoituksen, mutta sinun tehtäväsi on nyt saada tyttösi ymmärtämään ettei noin voi toimia. Jos haluaa tehdä jollekulle hyvää sitä ei voi toteuttaa niin että tekee jollekin toiselle pahaa. Muuten voi tulla ikäviä seurauksia, niinkuin nyt kävi.
Aina ei ole vika äidissä/vanhemmissa kun lapset pystyvät etsimään internetistä vaikka mitä kivaa esimerkiksi.
Aina ei olla kytistämässä ja kyttäämässä.
Meillä on kiroilukielto ja niin edelleen. Rumaa kieltä ei sen koomin kotona puhuta.
JOTEN EI SE SITÄ AINAKAAN KOTOA OPPINUT!
Kyllä sanoin että huoritella ei saa ketään se ei ole hyvä tapa. Kyllähän tuo nyt sen ymmärsi, hän ei edes tiennyt kunnolla mitä huora tarkoittaa nii paha mennä sanomaan, ei lapset välttämättä ajattele mitä se sana tarkoittaa vaan ne kirjoittaa viestiin vaikka semmoisen sanan mikä kuulostaa vain "coolilta" tai jotenkin kovikselta!
Hyi h*tto mä en haluis olla sun kanssa samassa työpaikassa olla! vaikutat juuri sellaiselta ylimieliseltä veemäiseltä p*ska kiusaaja äidiltä.
Hieno äiti.
Lapset tekee tyhmyyksiä, mutta surkeinta tässä jutussa on se, jos lapsen äiti selittää kaikki tyhmyydet pois sillä, että "no sinulla on nyt se murrosikä, rakas, ei se haittaa vaikka teet tyhmyyksiä".
Kyllä pitää odottaa hyvää käytöstä ihan kaiken ikäisiltä, vaikka se on joillekin vaikeampaa.
En kieltäisi lastani olemasta "Olivian" kanssa jos lapsi hänen seuraansa haluaisi, vaikka näin olisi tapahtunut. Mutta ottaisin kyllä asian puheeksi "Olivian" itsensä kanssa, ja kysyisin mistä tuo lause on opittu ja kertoisin miten älyttömän tyhmältä tuollaisten puheiden matkiminen kuulostaa. "Haluatko Olivia tosissaan olla tuollainen pissis??".
Minäpä opetan tyttärelleni sen taidon että voi sanoa sille parhaalle ystävälleen että hän sanoo vanhemmilleen että menee vaikka toisen lapsen kanssa ulos ja meneekin vaikka sitten tyttäreni kanssa puistoon tai meille, niin näin ei tarvitse tyttöjen parastakaveruutta sulkea ;D
Aada on katsoppas tosi tärkeä Olivialle. Ovat olleet tekemisissä toistensa kanssa 2-vuotiaista lähtien.
Saatan kuulostaa hassulta silloin kun alan puolustamaan tytärtäni. Tiedätkö, mitä jos laittasin Olivian lukemaan nuo teidän aikuisten äitien " hyi!hyi! mikä lapsi " kommentit. Olisitteko ylpeitä itsestänne? :)
Hänestähän tuo homma lähti, ihme hannibaali kun puree ja jahtaa, lyö ja potkii
Mielenvikainen.
nyt oikein, eli pyydät tytärtäsi sopimaan, että hänen ystävänsä valehtelisi omille vanhemmilleen? Sinustako se on ok?
Mutta itsekin muistan että tein vaan ihan tajuttomia juttuja murrosiässä...
Vaikka olihan ne väärin!
Toisilla on sitäpaitsi vielä rajumpi tuo murrosikä kuin toisilla.
Hyvä tyttö.
Oliviasta kun ei Aadalle mitään vaaraa OIKEASTI ole, niin kyllä Olivia ja Aada voivat viettää aikaa toistensa kanssa.
Samalla luokallakinhan nuo vielä ovat, niin vaikea sitä toista välttää.
Se että ne haukkuu myöskin mun Oliviaa narkkariksi ja juopoksi, niin ampuu yli, ihan siisti tyttö on, sen takia alkaneet haukkumaan kun Olivia meikkaa ihan pikkuisen. Todella sairasta.
aikaisin, ja meikkasin hieman 11 v. Miten joku idiootti voi siitä vetää johtopäätöksiä, että polttaa ja juo? Voiko ihmisen tyhmyydellä olla mitään rajaa enää? Minä join ensimmäisen kerran 18v. ja tupakkaa en ole maistanut koskaan. Myös ystäväni meikkasi aikoinaan 11 v. ja on yhtä raitis kuin minäkin.
Ja alkuperäiseen aiheeseen. Tuo tekstari oli tosi ruma ja ilkeä ja sisälsi todella rumaa kielenkäyttöä. Käskisin tyttöä pyytämään anteeksi ja äitien olisi hyvä keskustella asiasta. (En tiedä onko näin tehty, luin vain aloituksen)
Ja kukakohan on taas tämä Porvoo tyyppi?
Ei, emme asu Porvoossa ja asuinpaikkaamme en tässä kyllä ala kertomaan.
Ei edes tunneta koko Hannaa.
Enkä Aadankaan äitiä kunnolla tunne. Niin ei meillä ole kyllä asiaa sinnekkään.
Siis, Hanna teki väärin Aadalle, kun potki ja löi. Fyysinen pahoinpitely.
Mutta, Olivia teki väärin, kun kirjoitti noin hirvittävän viestin. Henkistä pahoinpitelyä ja nimittelyä.
Se vain ihmetyttää, miten Aadan äiti ei ole yhtään vihainen Hannalle, vaan yrittää sanojesi mukaan saada Hannasta ja Aadasta kavereita? Nyt en ymmärrä...
Minusta silti aloittaja sinun kannattaisi miettiä miten voisit auttaa ja tukea tytärtäsi toimimaan niin, että hänen välit sinne kaveriinsa säilyisivät. Joskus se vaatii sitä että oikeasti selvitetään asia kaikkien osapuolien kanssa ja pyydetään anteeksi törppöilyjä. Voi olla että kaikki syy ei ole itsessä ja muissakin on ollut vikaa, mutta voi sitä silti pyytää anteeksi ja katua omaa osuuttaan. Nyt sinun tyttären hyvän ystävän vanhemmilla on aika huono käsitys sinun lapsestasi, sen voi muuttaa varmasti selvittämällä asian.
Ja yhdellä 9-vuotiaan tytön äidillä ainakin on varmasti hirveä olo, jos se tyttärensä ei sitä tekstiviestiä ymmärtänytkään niin äiti ymmärsi ja varmaan miettii miten ihmeessä hänen lapsensa puhelimeen tulee tällaisia viestejä. Joten kyllä minusta erityisesti sinne suuntaan se anteeksipyyntö ja selitys on paikallaan, vaikkette erityisesti heitä tunnekaan.
Mutta ehkä neuvoisin käyttämään vähän suoraviivaisempaa tyyliä kuin nyt tässä ketjussa, eli menette yhdessä käymään siellä vanhempien luona, selitätte asian ja annat lapsen pyytää anteeksi, etkä ala edes mistään murrosiästä tai muusta jaarittelemaan tai syyttelemään muita. Sanot että näillä kahdella muulla tytöllä oli riitaa ja sinun tyttäresi sekaantui asiaan keksimällä sen viestin netistä. Hän ei ymmärtänyt viestin sisältöä, mutta olemme todella pahoillamme että tällainen viesti tuli lähetettyä tälle toiselle tytölle. Anteeksi. Ja toivottavasti tytöt voivat yhä jatkossa olla kavereita.
Muut tehköön mitä tekevät, siihen ei voi vaikuttaa, mutta oman osansa voi selvittää pyytämällä omaa virhettä anteeksi.
Sen lisäksi miettisin miksi lapsi ylipäänsä lähtee kostamaan mitään. Se on mun mielestä vielä pahempi asia kuin sen viestin sisältö.
Minäkin pitäisin lapseni kaukana sinun tyttärestäsi (sekä myöskin sinusta)! En haluaisi moista huonokäytöksistä pirpanaa opettamaan huonoja tapoja lapsilleni, hyi! Kamalaa, että mielestäsi on hienoa, että tyttösi puolustaa kaveriaan haukkumalla toista huoraksi! Hyi! En siis puolusta tätä "Hannaakaan", hölmöstihän hänkin on käyttäytynyt jos on kerta purrut ja lyönyt tuon ikäisenä. Harva 4-vuotiaskaan enää puree. Kamalan lapsellisia kakarat ovat nykyään. Ei kyllä mikään ihme, kun esimerkkinsä saavat typeriltä vanhemmilta. Et sinäkään miltään valopäältä kuulosta, joten eipä ihme.