Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OLEN JÄRKYTTYNYT! Asiaa häistä ja käytöstavoista!

Vierailija
29.06.2012 |

Olen ihmeissäni. Häät oli pienet ja kivat, mutta nyt kun kateltiin lahjoja, niin ei saatu miehen isänpuolen suvulta juuri mitään lahjaksi. 8 aikuista ihmistä, joilta saatiin muutama kymppi ja mummolta hänen omat vanhat käyttöastiat, jotka ei todellakaan ole mitään antiikkia.

Olen haavi auki, mieliala vaihtelee järkyttyneestä huvittuneeseen ja surulliseen! Itse on majoitettu tätä mummoa, kannettu heille kukkia, muistamisia ja lahjoja heidän lapsilleen! En odottanut mitään suurta, mutta tämä järkytti että ravintolahäihin, jotka ovat tietenkin jotain maksaneet, tullaan koko porukalla tyhjin käsin.

Järkytys :/ :( :'(

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmeissäni. Häät oli pienet ja kivat, mutta nyt kun kateltiin lahjoja, niin ei saatu miehen isänpuolen suvulta juuri mitään lahjaksi. 8 aikuista ihmistä, joilta saatiin muutama kymppi ja mummolta hänen omat vanhat käyttöastiat, jotka ei todellakaan ole mitään antiikkia.

Olen haavi auki, mieliala vaihtelee järkyttyneestä huvittuneeseen ja surulliseen! Itse on majoitettu tätä mummoa, kannettu heille kukkia, muistamisia ja lahjoja heidän lapsilleen! En odottanut mitään suurta, mutta tämä järkytti että ravintolahäihin, jotka ovat tietenkin jotain maksaneet, tullaan koko porukalla tyhjin käsin.

Järkytys :/ :( :'(

Vierailija
2/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näyttivät todellisen karvansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 aikuista ihmistä, joilta saatiin muutama kymppi ja mummolta hänen omat vanhat käyttöastiat, jotka ei todellakaan ole mitään antiikkia. :/ :( :'(

Nuo mummon vanhat astiat nyt on vähän tökeröä, mutta ehkä vanhat ihmiset eivät vain aina ole ihan tässä päiväss. Mutta siis muilta saitte sentään rahaa "Muutama kymmppi" ? Jos rahasumma on lähelle 8 hlöä x EUR 20 eli n. 160 EUR, niin mielestäni riittävä häälahja.

Vierailija
4/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tili, emme tuo muuta kuin onnittelukortin. Häihin ei myydä lounaskuponkeja eli älä kutsu, jos et kykene hymyille kestitsemään.

Vierailija
5/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas!!! Toivottavasti omien lastenne häissä käy samaten, niin tiedät tunteen!

Vierailija
6/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on vain saatava tavaraa tai rahaa,tekeekö se ihmiset onnellisiksi ja kukaan ei ole tyytyväinen mihinkään.Meidän häät oli kolmevuotta sitten en katsonut lahjoja vaan iloitsin vieraista,kun tulivat häihimme.

Vierailija
7/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat juhla, jonne kutsutaan ihmisiä, joiden kanssa halutaan iloita. Sinne ei yleensä myyydä pääsylippuja vaan ollaan ihan itse valmiita maksamaan kaikki kulut. Harva on niin ahne kuin ap, että vaatii lahjoja. Ei mikään etiketti sitä edellytä.

Toivon, että lasteni häissä ei pyöritä lahjapöydän ympärillä vaan sellaista ei lainkaan tarvita, koska jo kutsussa kerrotaan, että sinä ihminen olet tärkein, tuo mukana muistosi meistä, mutta ei mitään tavaraa.

Vierailija
8/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta siitä miten häntä muistetaan. Näitä on joka tuttavapiirissä. Ikävä, että kaikki 8 ovat samanlaisia. Seura ja kasvatus tehnyt tehtävänsä. Nyt kannattaa sitten itse ottaa tappio takaisin ja muistaa heitä jatkossa vaatimattomammin. Mummon tilanteen ymmärrän, vanha ihminen on mielestään tuonut arvotavaraa.

Vierailija
9/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kantsi mennä naimisiin jos ei siitä ton arvokkaampia palkintoja saa.

Voisko niillä mummon käyttöastioilla olla esim. tunnearvoa minkä takia oletti että osaisitte niitä arvostaa?

Vierailija
10/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ovat köyhiä.

Pitääkö persaukisen ottaa pikavippi että kehtaa osallistua häihin?

Vierailija
11/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on vain saatava tavaraa tai rahaa,tekeekö se ihmiset onnellisiksi ja kukaan ei ole tyytyväinen mihinkään.Meidän häät oli kolmevuotta sitten en katsonut lahjoja vaan iloitsin vieraista,kun tulivat häihimme.

No joo...onhan tuo häihin tuleminen "ihan kiva", mutta yleisiin käytöstapoihin kuuluu muistaa juhlan sankaria, oli sitten lakkiaisjuhla, syntymäpäiväjuhla, tai mitä tahansa. Muistaminen tehdään itse kunkin resurssien mukaan, eli esim. opiskelijalta kukaan ei mitään satojen eurojen lahjaa odotakaan. Omatkin häämme olivat kolme vuotta sitten ja saimme muistamisia laidasta laitaan, muutamat hieman vähäisemmällä törsäysmahdollisuudella olleet lahjoittivat aikaansa, eli saimme mm. nuorelta opiskelijalta lahjakortin ikkunanpesuun ja hän myös pesi ikkunamme, mikä oli kaunis ele.

Vierailija
12/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi kuvitellakkaan että maailmassa olisi iin tyhmiä, moukkamaisia, pihejä ja röyhkeitä ihmisiä että voisivat tulla toisen häihin tuomatta mitään lahjaa ja mun mielestä vieläpä kunnosllista sellaista.

Ihmisiltä puuttuu nykyään täysin käytöstavat, en voi ymmärtää. Jos ei kerran lahjaa ole varaa hankkia niin sitten pitää olla myäs menemättä. Ei ne häät tule millään 2 viikon varoitusajalla vaan yleensä niistä on kyllä tiedetty useampi kuukausi.

Ja nyt ketjuun pölähtää taas joku joka jaksaa selittää että "kyllä se 2e kuussa säästöön on iso raha..." jos on niin ei tarvitse tulla ainakaan minun häihini ilmaiseksi syömään. Jollei osaa tehdä itse mitään tai antaa vaikkapa lastenhoitolahjakortteja (siis että itse on lastenhoitjajana tms.) niin älä tule.

Minä olen nähnyt jumalattomasti vaivaa häiden ja VIERAIDEN viihtyvyyden eteen ja toivon että sitä jokainen osaa jollakin lahjalla arvostaa ja haluaa kunnioittaa täten myös juhlaa.

Itsetehty, vähän mielikuvitusta, tavaraa, rahaa... mitä tahansa kuin sinun puoleltasi joku typerä periaate "jos kutsussa on tilinumero minä vien pelkän kortin" Pysy kortteinesi kotona, en halua sinua meidän juhliin kiukuttelemaan!

Vierailija
13/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ei todellakaan ole pääasia. Puhuin tavoista, että itse tapaan viedä aina lahjan.

Jos on köyhä niin okei! Meillä oli lapsiperheitä ja opiskelijoita, joille oli iso kustannus kun ylipäätään pääsivät paikalle, sen ymmärrän. Toivotimme sydämellisesti tervetulleeksi.

80v mummolla on sen verran omaisuutta että pystyy muutaman kympin lahjan tuomaan kippojensa sijasta.

Huvittavaa että nämä 8 henkilöä asuvat isosti Eirassa Helsingissä ja saneeraavat toista huvilaa muualla, joten rahassa löytyy.

Kyse on täysin ilkeilystä ym. Todella loukkaavaa.

Vierailija
14/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap. loukkaantuu. Mutta mitäs mies, siitä ei puhuta mitään. Eli ap:n häät.

Vierailija
15/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ihan järkyttynyt, kun joku antoi meille häälahjaksi satasen. odotin juuri muutamaa kymppiä. tärkeintä oli, että kutsutut tulivat paikalle, en olisi edes kaivannut lahjoja. mummollekin sanottiin, että turhaan antaa tavaraa, kun meillä on jo kaikkea, eikä kuitenkaan muisteta, että se oli juuri häneltä.

minusta ap käyttäytyy huonosti, eivät sukulaiset.

Vierailija
16/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan teitä niin täysin!

Meillä omat lapset kasvatetaan juuri kuten kirjoititte! Kunnioitetaan toisen juhlaa! Jos ei ole varaa tai halua antaa esim ikkunanpesua ilmaiseksi, pysytään kotona.

Kunnioituksen puutehan näkyy näistä provokatiivisista ja ilkeistä kommenteista täällä!

Ap

Vierailija
17/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ei todellakaan ole pääasia. Puhuin tavoista, että itse tapaan viedä aina lahjan.

Jos on köyhä niin okei! Meillä oli lapsiperheitä ja opiskelijoita, joille oli iso kustannus kun ylipäätään pääsivät paikalle, sen ymmärrän. Toivotimme sydämellisesti tervetulleeksi.

80v mummolla on sen verran omaisuutta että pystyy muutaman kympin lahjan tuomaan kippojensa sijasta.

Huvittavaa että nämä 8 henkilöä asuvat isosti Eirassa Helsingissä ja saneeraavat toista huvilaa muualla, joten rahassa löytyy.

Kyse on täysin ilkeilystä ym. Todella loukkaavaa.

Noh, jos tuo lahjojen tuomatta jättäminen oli ainoa "statement", niin pitää sitten varmaan olla tyytyväinen, etteivät sentään alkaneet häissä sen enempää mieltään osoittamaan. Oletan, että tässä on isän suvun puolella jo aikaisemmin ollut jotain kränää. Eikä välttämättä edes sulhasen tai morsion kanssa vaan sen edeltävän sukupolven. Suvut ovat joskus merkillisiä ! Unohda koko asia.

Vierailija
18/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miehen ISÄN suku! Miehen äidin suvussa tosi sivistynyttä ja ystävällistä porukkaa. Ap

Vierailija
19/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulossa ovat. Ja olisin itsekin järkyttynyt jos vieraat eibät muistaisi mitenkään, tai toisivat vaikka 2 aikuista 10euroa. Itse olen aina ollut sellainen että muistan sankaria/hääparia tms hienolla lahjalla; aina ei ole kallis mutta aina ajatuksella hankittu/tehty.

Ymmärrän jos kyse on oikeasti vähävaraisista... Toisaalta itse en ole todellakaan rikkaasta perheestä, meillä oli 4 lasta ja silti varaa antaa hääparille edes se 50E???

Mielestäni ne jotka väittävät että eivät ole pettyneitä jos suurella vaivalla järjestettyihin juhliin kutsustut vieraat eivät eivät muista ollenkaan tai tuovat tms. jotain kirppistavaraa, VALEHTELEVAT!!!!!

Ja me aateltiin kyllä laittaa tilinuemro kutsuun, koska halutaan ulkomaille (jenkkeihin), jossa ei olla ikinä yhdessä käyty kun ei oikein rahaa.

En edes haluaisi sellaisia vieraita häihimme jotka ovat sitä mieltä että hääpari ei ansaitse mitään muistamista koska lahjaa pyydetty rahana kerryttämään vaikka juuri matkakassaa... SINÄ joka sanoit että viette vaan kortin niin oot kyllä varmaan aika vittumainen ämmä, ihme että oot edes kutsun saanut? Taidat olla se käly/miniä josta kukaan ei tykkää.....

Vierailija
20/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ joka sanoit että viette vaan kortin niin oot kyllä varmaan aika vittumainen ämmä, ihme että oot edes kutsun saanut? Taidat olla se käly/miniä josta kukaan ei tykkää.....

Kunpa oltaisiin tulossa juuri Teidän häihin nyt elokuussa :)