OLEN JÄRKYTTYNYT! Asiaa häistä ja käytöstavoista!
Olen ihmeissäni. Häät oli pienet ja kivat, mutta nyt kun kateltiin lahjoja, niin ei saatu miehen isänpuolen suvulta juuri mitään lahjaksi. 8 aikuista ihmistä, joilta saatiin muutama kymppi ja mummolta hänen omat vanhat käyttöastiat, jotka ei todellakaan ole mitään antiikkia.
Olen haavi auki, mieliala vaihtelee järkyttyneestä huvittuneeseen ja surulliseen! Itse on majoitettu tätä mummoa, kannettu heille kukkia, muistamisia ja lahjoja heidän lapsilleen! En odottanut mitään suurta, mutta tämä järkytti että ravintolahäihin, jotka ovat tietenkin jotain maksaneet, tullaan koko porukalla tyhjin käsin.
Järkytys :/ :( :'(
Kommentit (104)
Otan osaa ap!
Häät on kalliit ja vaivalloiset juhlat! Kyllä pitää vieraidenkin vähän ajatella. Itse en kehtais alle 50€ rahana tai lahjan arvossa antaa!
Jos vieraalla ei ole varaa lahjaan/pukeutua asiallisesti, niin ikävä juttu, mutta sitten on jäätäv kotiin...
Omat hääni olivat viime kesänä. Yksi sukulainen laittoi häätilille 30€ ja häiden jälkeen oli sitten äidilleni ruikuttanut, että oli niin hienot häät, että olisi pitänyt enemmän laittaa...melko tökeröä tuokin..
Kyllä, itse vien aina lahjan tai laitan rahaa tilille, toiveiden mukaan, kun on häät. Itse menin naimisiin kun olin 26 v. Oli pienehköt häät, vain n. 55 henkilöä, en muista ihan tarkkaan, pitopalvelut ja paikastakin piti maksaa. Ihan itse hääparina kaikki maksettiin. Koska molemmilla oli tavaraa, jollain lailla ilmaistiin kutsussa, että jos jotain välttämättä haluaa antaa, niin mielellään otetaan rahaa vastaan. Suurin osa noudatti tätä toivetta, mutta iloittiin niistä muutamasta tavarastakin joita saatiin. Mutta, kun häät oli ohi, lahjat/lahjakortit laitettu autoon, mentiin kotiin nukkumaan, aamulla aikaisin lähdettiin matkalle ja joskus matkan jälkeen availtiin kortteja ja lahjoja. Kumpikaan ei kyllä mitenkään noteerannut minkälaisia summia kukakin oli maksanut, vaan rahat meni yhteen pinoon, edes katsomatta välttämättä summaa, luettiin kortin teksti ääneen ja siirryttiin seuraavaan. Jos olisit 5 min sen jälkeen kysynyt kuinka paljon sait siltä tai keneltä sait eniten ja keneltä vähiten, en olisi osannut vastata, koska sillä ei ollut mitään merkitystä. Tavaroista muistan kuka antoi sen lakana setin ja kuka jonkun muun, mutta rahoista ei hajuakaan.
Musta juhlan järjestäjänä pitää olla asenteella, että haluan järjestää juhlan johon kutsun ihmisiä, joita haluan kutsua. Ja se siitä. Jos joku sattuu tuomaan jotain, olkoonkin kuinka kohteliasta, niin kyllähän se voi ilahduttaa, sellaiset kohteliaisuudesta väkinäisesti tuodut lahjat mua lähinnä nolottaa, ja jos joku ei tuo jotain, niin sitä ei noteerata. Se juhla ja juhliminen on se pääasia -sitä on kutsuessaan halunnut ja jos vieraita tulee, sen juhlan on saanut.
Kai siellä häissä muitakin vieraita oli? Jospa miettisit niitä mieluisia ja mukavia lahjoja sen sijaan, että jäät tuota märehtimään loppuvuodeksi?
Eikä se lahja ollut vaan sulle vaan miehelles myös, onko hän yhtä järkyttynyt?
Oma siskoni ei saa minulta kun kortin ja piste. Ja tuskin valittaa yhtään.
Otan osaa ap! Häät on kalliit ja vaivalloiset juhlat! Kyllä pitää vieraidenkin vähän ajatella. Itse en kehtais alle 50€ rahana tai lahjan arvossa antaa! Jos vieraalla ei ole varaa lahjaan/pukeutua asiallisesti, niin ikävä juttu, mutta sitten on jäätäv kotiin... Omat hääni olivat viime kesänä. Yksi sukulainen laittoi häätilille 30€ ja häiden jälkeen oli sitten äidilleni ruikuttanut, että oli niin hienot häät, että olisi pitänyt enemmän laittaa...melko tökeröä tuokin..
Mikä teitä naikkosia vaivaa?? ÄLÄ pidä juhlia, jos et halua niitä kustantaa. Helppo juttu! Lahjojen varaan ei pidä mitään laittaa. Jotenkin hyvin nurinperoinen ajatus. Pidämme juhlat - kustannuksellanne hyvät vieraat. Toivottavasti en ikinä saa kutsua laisesi ihmisen juhliin!
Nmimerkki: Itse järjsetän ja itse maksan!
Kun hän täytti pyöreitä, hän pysy mahdolliset muistamiset ohjaamaan lastensiraalan tilille Meillä ei ole onneksi sairasta lasta. Eli se ei ollut siis syynä. Hän sai nimensä sairaalan seinälle lahjottajien listaan. Se vasta hieno lahja onkin! Ja ilo siitä ei katoa.
nimen saaminen seinälle vai oikeasti sydämestä lähtevä halu auttaa? =) No eipä silti, oli motiivit mitkä hyvänsä, hieno juttu silti.
Kiitos kommentista! Yleensä naiset sivuuttavat kiusallisina tällaisen arvomaailman ilmentymän.
Me järjestettiin yllätyshäät. Pari tuttavaa silti arvasi, ja lahjoina antoivat kirkon ulkomaanavun eri tuotteita. Eli vaikka viisi vuohta jonnekin tms..
Juhlat olivat silti isot, ne oli naamioitu minun kolmekymppisiksi. Kutsuun kirjoitin, että ei lahjoja, ja jos niitä tulee, niin lahjoitan kaiken hyväntekeväisyyteen.
Ja näin saatiin myös haluamamme lapsettomat häät, kun ihmiset tulivat "bileisiin" :D
me saatiin aikoinamme miehen sukulaisen vanhat videot, koska ne oli ostettaessa olleet niin arvokkaat.
tähän sanon amen!
Ei ole ap:lläkään käytöstavat kohdillaan, päinvastoin. Tulla nyt nettipalstalle valittamaan, että HÄNEN HÄÄVIERAANSA EIVÄT TUONEET LAHJOJA / TARPEEKSI HIENOJA LAHJOJA (ja kyseessä vielä vanhus), YHYYY!!!
Ap:llä on nyt tainnut häiden merkitys mennä VÄHÄN ohi! Huh huh!
Ehkä he olivat jutelleet keskenään ja päätyneet siihen ajatukseen, että teillä on jo kaikkea tai tulette jo saamaan niin paljon kaikkea.
Turha tavara ei ole kivaa.
Täytyy sanoa, että itseäni on joskus jälkeenpäin nolottanut, kun ystäväni sanoi, ettei halua minulta häälahjaksi muuta kuin suklaakonvehtirasian. En sitten muuta ostanutkaan. Mutta olen usein miettinyt jälkeenpäin, olisiko pitänyt "lukea rivien välistä" jotakin muuta.
Voi olla monia eri syitä, miksi miehen isän puolella ollaan päädytty tämmöiseen ratkaisuun. Parasta on antaa asian olla.
tässä yltäkylläisyyden maailmassa minusta tavaraa on jo tarpeeks. Minun mielestäni kunnioitusta on osallistua ystävien, tuttavien tärkeään päivään ja jakaa tämä ilo!!!
siihen ei lahjoja tarvita...
Komppaan teitä niin täysin! Meillä omat lapset kasvatetaan juuri kuten kirjoititte! Kunnioitetaan toisen juhlaa! Jos ei ole varaa tai halua antaa esim ikkunanpesua ilmaiseksi, pysytään kotona. Kunnioituksen puutehan näkyy näistä provokatiivisista ja ilkeistä kommenteista täällä! Ap
Otan osaa ap! Häät on kalliit ja vaivalloiset juhlat! Kyllä pitää vieraidenkin vähän ajatella. Itse en kehtais alle 50€ rahana tai lahjan arvossa antaa! Jos vieraalla ei ole varaa lahjaan/pukeutua asiallisesti, niin ikävä juttu, mutta sitten on jäätäv kotiin... Omat hääni olivat viime kesänä. Yksi sukulainen laittoi häätilille 30€ ja häiden jälkeen oli sitten äidilleni ruikuttanut, että oli niin hienot häät, että olisi pitänyt enemmän laittaa...melko tökeröä tuokin..
Mikä teitä naikkosia vaivaa?? ÄLÄ pidä juhlia, jos et halua niitä kustantaa. Helppo juttu! Lahjojen varaan ei pidä mitään laittaa. Jotenkin hyvin nurinperoinen ajatus. Pidämme juhlat - kustannuksellanne hyvät vieraat. Toivottavasti en ikinä saa kutsua laisesi ihmisen juhliin!Nmimerkki: Itse järjsetän ja itse maksan!
Tuossa aiemmassa viestissäni ajattelin itseäni kyllä ihan vieraana..häihin menossa nytkin vloppuna. Tiliille laitan 60€ ja kortin vien. Semi-läheinen sukulainen kyseessä. Parhan ystävän häät ensi kuussa ja sinne ajattelin 100€ laittaa..
me saatiin aikoinamme miehen sukulaisen vanhat videot, koska ne oli ostettaessa olleet niin arvokkaat.
Mikä teitä naikkosia vaivaa?? ÄLÄ pidä juhlia, jos et halua niitä kustantaa. Helppo juttu! Lahjojen varaan ei pidä mitään laittaa. Jotenkin hyvin nurinperoinen ajatus. Pidämme juhlat - kustannuksellanne hyvät vieraat. Toivottavasti en ikinä saa kutsua laisesi ihmisen juhliin!Nmimerkki: Itse järjsetän ja itse maksan!
Tuossa aiemmassa viestissäni ajattelin itseäni kyllä ihan vieraana..häihin menossa nytkin vloppuna. Tiliille laitan 60€ ja kortin vien. Semi-läheinen sukulainen kyseessä. Parhan ystävän häät ensi kuussa ja sinne ajattelin 100€ laittaa..
Ja tarkennuksena vielä, että menemme pariskuntana. Eli 50€ on mielestäni minimi pariskunnalta!
lahjaksi vanhat kengät. Kolme numeroa liian pienet vaan, mutta kuulemma noi saattais mahtua ilman sukkia kun ei raaskis pois heittää... Vanhoilla ihmisillä on erilainen käsitys tavaroista kuin nuorilla.
Huvitti lähinnä toi, en osannut loukkaantua
menittekö te naimisiin niiden lahjojen takia? Olettepa röyhkeitä sukulaisten rahastajia!
Jotkut eivät ole pihejä jotkut ovat köyhiä. Pitääkö persaukisen ottaa pikavippi että kehtaa osallistua häihin?
pihi ja milloin köyhä.
"Hääpari rahastaa" ja "juhlat lahjojen vuoksi" olisiko jonkun mielestä ok laittaa lapsi kaverinsa syntymäpäiville ilman lahjaa? Kortti riittää? Paras lahja päivänsankarille on kun osallistuu juhlaan? Ja lastenkutsuja harvoin suunnitellaan samalla vaivalla kuin häitä...Jos lapsi vie yksin kaverinsa juhliin mennessään n.10e lahjan niin kai nyt nelihenkinen perhe häihin vie vähintään 50e vaikkei laskisikaan syömistensä arvoa.
Ilman lahjaa pelkän kortin kanssa?? Ja todeta vaan, että kuule ei kai teidän kakara lahjojen takia juhlia järjestänyt?
siis yleensähän naimisiin mennään siitä syystä, että rakastetaan kumppania ja halutaan viettää sen kanssa loppuelämä yhdessä. Ilmeisesti ap:n liitossa ei enää rakkautta ollut pelissä mukana, kun rahankeruu nousi pääasiaksi häissä.
nimen saaminen seinälle vai oikeasti sydämestä lähtevä halu auttaa? =)
No eipä silti, oli motiivit mitkä hyvänsä, hieno juttu silti.