Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OLEN JÄRKYTTYNYT! Asiaa häistä ja käytöstavoista!

Vierailija
29.06.2012 |

Olen ihmeissäni. Häät oli pienet ja kivat, mutta nyt kun kateltiin lahjoja, niin ei saatu miehen isänpuolen suvulta juuri mitään lahjaksi. 8 aikuista ihmistä, joilta saatiin muutama kymppi ja mummolta hänen omat vanhat käyttöastiat, jotka ei todellakaan ole mitään antiikkia.

Olen haavi auki, mieliala vaihtelee järkyttyneestä huvittuneeseen ja surulliseen! Itse on majoitettu tätä mummoa, kannettu heille kukkia, muistamisia ja lahjoja heidän lapsilleen! En odottanut mitään suurta, mutta tämä järkytti että ravintolahäihin, jotka ovat tietenkin jotain maksaneet, tullaan koko porukalla tyhjin käsin.

Järkytys :/ :( :'(

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kukin sen mukaan, mikä on tärkeintä elämässä. Toisille se on raha ja toisille joku muu.

Jälkeen päin olin hyvin hämmentynyt kun ihmiset uteli, että paljonko tuli rahaa häistä ja paljonko tienasin myymällä "pimpsejä" polttareissa. Olin ihan pihalla näistä kuvioista. Myöhemmin sitten erään kaverin häähössötystä seuratessani ymmärsin, mitä nämä kuviot on. Hän oli aivan innoissaan kun tienasi myymällä puvustaan kappaleita kännisille jätkille kapakassa polttareissaan. Perseessä oli lappu, että pimpsiä myytävänä ja verkkosukat jalassa yms. Laski, että polttareissa tienasi 300 euroa ja mies oli tienannut laulamalla naisille ja pussailemalla 200 euroa. Häistä saivat rahana 1500 euroa.

häät ja polttarit. Ne ovat eri asioita. Häihin kutsutaan, ja kutsutut tuovat onnittelulahjan. Polttarit on ihan eri asia. Ei niihin lahjoja tuoda.

Vierailija
82/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kaikkille olisi ollut parasta kun eivät olisi tuoneet mitään väkisin hommattua lahjaa vaan juhlat olisi pidetty juhlana :)

.. minun mieheni sukulaisilta saatiin: - vanhemmilta kortti - aikuiselta siskolta ja mieheltään Marimekon paperiservettipakkaus - miehen siskonpojalta ja tyttöystävältään ei mitään - miehen sedältä, sedän vaimolta ja neljältä lapselta perheineen yhteinen lahja, parisängyn lakana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä törkeää antaa omia käytettyjä astioitaan lahjaksi. Mikäli ne eivät siis ole antiikkia. Jos ei ole varaa tai mielikuvitusta kunnon lahjaan, niin parempi olisi olla antamatta mitään.

Astiasto, myös käytössä ollut, voi olla arvokas myös, vaikka se ei olisi antiikkia. Joka muuten tarkoittaa >100v vanhaa, sellainen astiasto on Suomessa suurharvinaisuus.

Tiedoksi myös, että vanhoilla astiastoilla on myös muita arvoja kuin vain rahallinen, kuten erikoinen provenienssi tai sukukohtaiset arvot. Ap:n mieleen ei ilmeisesti ole tullut, että asiastolla voisi olla tunnearvoa hänen uudelle aviomiehelleen, lapsuudestaan. Pinnallista on rouvan ajattelu, jos ei edes mieleen juolahda tämä.

Lisäksi, olisi jopa mahdollista että ap on saanut todellisen arvolahjan, mutta ei sivistyksen puuttumisen vuoksi sitä ymmärrä, kun ei ymmärrä astioiden tunnearvoakaan. Jos ei tunne muita posliinitehtaita kuin ehkä Arabian, ei ymmärrä astiastojen päälle. Samaan sivistyksen puutteeseen viittaa käytös, että tulee haukkuman nettiin saamiansa lahjoja.

Kehottaisin sinuakin miettimään kahdesti, onko todella "törkeää" antaa suvussa olleita astioita lahjaksi. Ilmeisesti otaksut, että käyttöastiasto on eri asia kuin arvokas astiasto? Tiedoksi, että arvoastioita omistavat kyllä käyttävät arvoastiastoja käytössäkin. Itselllänikin on ihan käytössä astiasto, jonka arvo lienee 5000 euron luokkaa.

Mutta, lahja-astiaston raha-arvosta huolimatta, minusta mummo antoi hienon lahjan ja ap on moukka jos ei ymmärrä olla siitä kiitollinen.

Vierailija
84/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä menen naimisiin vielä joskus, niin mahdolliset hääjuhlat järjestämme nimenomaan niitä vieraita varten ja heille suun makeaksi kustannamme, itse en niitä tarvitse.

Lahjoista tulee vain vaivautunut olo.

Mutta minä olenkin mies.

Vierailija
85/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastamme toisia. Ja toiseksi, oli rahaa maksaa häät itse, ettei tarvinnut maksattaa häitä vieraille.

Hyvää aviolittoa teille. Alku ei näytä lupaavalta.

Olen ihmeissäni. Häät oli pienet ja kivat, mutta nyt kun kateltiin lahjoja, niin ei saatu miehen isänpuolen suvulta juuri mitään lahjaksi. 8 aikuista ihmistä, joilta saatiin muutama kymppi ja mummolta hänen omat vanhat käyttöastiat, jotka ei todellakaan ole mitään antiikkia.

Olen haavi auki, mieliala vaihtelee järkyttyneestä huvittuneeseen ja surulliseen! Itse on majoitettu tätä mummoa, kannettu heille kukkia, muistamisia ja lahjoja heidän lapsilleen! En odottanut mitään suurta, mutta tämä järkytti että ravintolahäihin, jotka ovat tietenkin jotain maksaneet, tullaan koko porukalla tyhjin käsin.

Järkytys :/ :( :'(

Vierailija
86/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

häiden hinta 10 000 euroa. Vieraita 100 eli jokaiselle 100 euron lasku.

Sama kai se on näin päin hoitaa, eikä kerjätä rahaa muka tilinumerolla lahjaan. Tasaa reilusti kulut ja panee laskun perään vieraille.

Jos minä menen naimisiin vielä joskus, niin mahdolliset hääjuhlat järjestämme nimenomaan niitä vieraita varten ja heille suun makeaksi kustannamme, itse en niitä tarvitse.

Mutta minä olenkin mies.

Vierailija
87/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on köyhä, ei kuulu mennä juhliin joihin on kuitenkin saanut kutsun?

"Ei sinne tarvitse mennä jos ei ole varaa!"

Anteeksi nyt että olen niin juntti että olen aina kuvitellut että perhejuhlia juhlitaan iloisten tapahtumien vuoksi, ja etteivät ne ole varainkeruujuhlia päivänsankareille.

Täällä ruikutatte kuinka paskoja kippoja ja kuppeja sieltä paketeista paljastuu, mutta ilman lahjaa ei sovi kuitenkaan tulla. Kun jos ei ole varaa tähän ja tuohon niin olkaa sitten tulematta! Ei me teitä tänne haluta juomaan ja syömään meidän laskuun, tajuuttekste pässit et me mentiin hei naimisiin ja teille väännettiin tässä kekkerit ja se tarkoittaa että ootte meille velkaa vähän hitosti!

Ilmoittakaa vieraille sitten etukäteen häälahjalista ja keksikää sinne myös edullisia lahjavaihtoehtoja, siis oikeasti edullisia.

Kuinka kuspää ja hirviömäinen voi ihminen olla, jos on ihan aidosti noin huolissaan siitä kuinka paljon rahaa tai arvokkaita lahjoja saa vierailta?

Vierailija
88/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloerojakin on osittain, mutta kun isolta ryppäältä perheitä tuli saman arvoinen lahja kuin omilta sukulaisiltani/perhe, kyllähän se vähän tuntui jännältä. Pihiltä. Ei siitä mieliä sen kummemmin pahoitettu, mutta jäi se mieleen.

Vierailija
89/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nyt ottaa tämä asia puheeksi joka kerta kun riitelet miehesi kanssa: "Ei ole mikään ihme, että olet niin juntti, kun isäsi sukukin on niin pihi ja juntti". Muista myös näyttää penseää naamaa jos näet ne pihit sukulaiset. Älä koskaan vie sille pihille mummullekaan kukkia tms. Kosto ja kauna on paras tapa aloittaa avioliiton (lyhyt) taival.

Vierailija
90/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sukulainen kuin tämän ketjun aloittanut, nolottaisi ja rankasti. Huomaan syntyneeni fiksuun sukuun, jossa on tohtoreita, maistereita, lastenhoitajia, toimitusjohtajia, eläintehoitajia, opiskelijoita ja kouluttamattomia. Meiltä saa viedän juhliin lahjan, mutta ketään ei katsota kierosti, jos ei vie.

On suoraan sanottuna aika sivistymätöntä ja moukkamaista mennä vaikka häihin ilman lahjaa.

Vierailija
91/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloerojakin on osittain, mutta kun isolta ryppäältä perheitä tuli saman arvoinen lahja kuin omilta sukulaisiltani/perhe, kyllähän se vähän tuntui jännältä. Pihiltä. Ei siitä mieliä sen kummemmin pahoitettu, mutta jäi se mieleen.

Jospa miehesi suvussa on ollut tapana ostaa hääpareille kimppalahjoja, joten ei ole kohtuullista, että joku sukulainen saisi enemmän vain koska hääpari on laittanut kohtuuttoman lahjalistan. itse loukkaannuin tädilleni, joka oli puhunut miten hänen poikansa häihin oli viety liian halpoja lahjoja, vaikka hän itse ei ole tuonut meidän perheen häihin omia lahjoja, vaan on osallistunut pienellä summalla kimppalahjoihin.

Vierailija
92/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

Sama kai se on näin päin hoitaa, eikä kerjätä rahaa muka tilinumerolla lahjaan. Tasaa reilusti kulut ja panee laskun perään vieraille.

Mutta minä olenkin mies.

Se että SÄ et vie lahjaa ON MOUKKAMAISTA ei todellakaan voi verrata mihinkään laskun lähettämisen juhlien jälkeen!!

Ällöttää sunlaiset ihmiset tyyliin Jee taas tuli hääkutsu, ilmaset safkat ja juomat koko perheelle... Muista ottaa mukaan vielä tyhjiä muokippoja mihin kerjäät jämät ruuista ja tyhjiä pulloja että saat isännälle vähän boolia!!!

Ootte varmaan niitä samoja tyyppejä jotka tuppautuu viikoiksi toisten mökille syömään ja juomaan mökkiläisten eväät kun KUVITTELETTE olevanne niin saatanan IMPORTANTTEJA.

Itsellä ei tulisi pienen mieleenkään mennä YSTÄVÄNI häihin KYMPIN pullo kourassa veteleen satojen eurojen safkoja vaikka tiedän että hän nen haluaisikin tarjota!!

En vaan kehtaisi olla sunlainen loinen.. hyi vittu en ikinä!!!

Vierailija
93/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vara ostaa itsellemme mitä haluamme ja järjestää kivat bileet sukulaisille ja ystäville. Sanoimmekin kaikille lahjatoiveiden kyselijöille, ettemme halua muuta kuin sen, että pääsisimme aloittamaan avioliiton taipaleen kaikkin rakkaiden läsnäollessa. Miehet! Varokaa ahneita naisia!

Vierailija
94/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

Mutta minä olenkin mies.

Se että SÄ et vie lahjaa ON MOUKKAMAISTA ei todellakaan voi verrata mihinkään laskun lähettämisen juhlien jälkeen!!

Ällöttää sunlaiset ihmiset tyyliin Jee taas tuli hääkutsu, ilmaset safkat ja juomat koko perheelle... Muista ottaa mukaan vielä tyhjiä muokippoja mihin kerjäät jämät ruuista ja tyhjiä pulloja että saat isännälle vähän boolia!!!

Ootte varmaan niitä samoja tyyppejä jotka tuppautuu viikoiksi toisten mökille syömään ja juomaan mökkiläisten eväät kun KUVITTELETTE olevanne niin saatanan IMPORTANTTEJA.

Itsellä ei tulisi pienen mieleenkään mennä YSTÄVÄNI häihin KYMPIN pullo kourassa veteleen satojen eurojen safkoja vaikka tiedän että hän nen haluaisikin tarjota!!

eli

Mutta minä olenkin mies.

Ei riitä pokka antaa paria kymppiä lahjaksi ja viedä koko perhettä syömään toisten juhliin, varsinkin kun tiedän että ystäväni on nähnyt yli puoli vuotta vaivaa että saisi järjestettyä itsellen ja meille hyvät juhlat.

Tiedän että ystävälleni riittää pelkkä paikalle tuleminen (niinkuin varmaan monelle muullekkin) mutta itselleni se ei riitä ja Se meidät molemmat erottaa roskaväestä.

Roskaväki haluaa hyötyä itse eniten kaikesta muut ajattelevat että kaikilla on kivaa vaikka vähän maksaisikin.

Vierailija
95/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. sukulainen kuin tämän ketjun aloittanut, nolottaisi ja rankasti. Huomaan syntyneeni fiksuun sukuun, jossa on tohtoreita, maistereita, lastenhoitajia, toimitusjohtajia, eläintehoitajia, opiskelijoita ja kouluttamattomia. Meiltä saa viedän juhliin lahjan, mutta ketään ei katsota kierosti, jos ei vie.

On suoraan sanottuna aika sivistymätöntä ja moukkamaista mennä vaikka häihin ilman lahjaa.

iäkkäät sukulaiset toivat huonoja lahjoja!

Ehkä ap itse on niitä, jotka eivät tajua kylään mennessään viedä mitään ja nyt isänpuolen suku päätti pikkuisen näpäyttää.

Vierailija
96/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iäkkäät sukulaiset toivat huonoja lahjoja!

Ehkä ap itse on niitä, jotka eivät tajua kylään mennessään viedä mitään ja nyt isänpuolen suku päätti pikkuisen näpäyttää.

lahjaksi niin on moukkamaista kirjoittaa siitä nimettömänä palstalla??? Ootko ihan urpo??

Eriasia olis mennä suoraan vieraalle sanoon mutta niinhän ap ei tehnyt.

Ja toisekseen sen lisäksi että olet tyhmä näytät olevan myös lukutaidoton. Ap:han kertoi jo aloituksessa että on auttanut esim. mummoa kaikin tavoin.

Oikeesti osta aivot ennenkuin kommentoit. Ääliö.

Vierailija
97/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidättekö kuinka kallista meille roskaväelle on jo pelkkä paikalle tuleminen? Kutsukaa vain rikkaat sukulaiset ja ystävät, niin meidän ei tarvitse tuhlata vähiä rahojamme juhlavaatteisiin, matkakuluihin ja lahjaan, kiitos!

Vierailija
98/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iäkkäät sukulaiset toivat huonoja lahjoja! Ehkä ap itse on niitä, jotka eivät tajua kylään mennessään viedä mitään ja nyt isänpuolen suku päätti pikkuisen näpäyttää.

lahjaksi niin on moukkamaista kirjoittaa siitä nimettömänä palstalla??? Ootko ihan urpo?? Eriasia olis mennä suoraan vieraalle sanoon mutta niinhän ap ei tehnyt. Ja toisekseen sen lisäksi että olet tyhmä näytät olevan myös lukutaidoton. Ap:han kertoi jo aloituksessa että on auttanut esim. mummoa kaikin tavoin. Oikeesti osta aivot ennenkuin kommentoit. Ääliö.

On moukkamaista kertoa keskustelupalstalla, että sukulaiset ovat moukkia. Ymmärrätkö: ihan yhtä typerää valittaa moukkamaisuudesta kuin olla moukka.

Ap on auttanut mummoa monin tavoin, mummo antoi lahjaksi todennäköisesti tunnearvoltaan äärettömän arvokkaan oman häälahja-astiastonsa ja kiitokseksi siitä ap haukkuu lahjan täällä. Niin toimii sydämen sivistystä hankkinut ihminen?

Vierailija
99/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä pokka antaa paria kymppiä lahjaksi ja viedä koko perhettä syömään toisten juhliin, varsinkin kun tiedän että ystäväni on nähnyt yli puoli vuotta vaivaa että saisi järjestettyä itsellen ja meille hyvät juhlat. Tiedän että ystävälleni riittää pelkkä paikalle tuleminen (niinkuin varmaan monelle muullekkin) mutta itselleni se ei riitä ja Se meidät molemmat erottaa roskaväestä. Roskaväki haluaa hyötyä itse eniten kaikesta muut ajattelevat että kaikilla on kivaa vaikka vähän maksaisikin.

eikä suinkaan niin, että jälkikäteen excel-taulukkoon merkitään, kuka antoi miten paljon rahaa tai minkäarvoisen tavaran.

Sivistynyt ihminen ei ajattele, että joku järjestää juhlat vain saadakseen rahaa. Siksi heille lahjat eivät ole tärkeitä vaan se, että ollaan yhdessä ja juhlitaan ilman, että kutsuja seisoo käsi ojossa odottamassa rahallista panosta omien juhliensa maksuun.

Vierailija
100/104 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin juuri eilen kieltävästi elokuiseen hääkutsuun. Kaaso ilmoitti, että tilille on syytä silti maksaa noin 150 e, koska häämatkakassa on vielä aika tyhjä, ja meidän kohdallamme häälahjalistassa on lahja-arvioksi tuo summa laitettu. Kiitokset morsiamelle, hyvin olet tutkinut varallisuutemme.

Näistä kyllä pitääkin kieltäytyä.

Kun rahalahjaa pyydetään, jätän yleensä menemättä. Omien lasten hääjuhlan kuluihin olen osallistunut tarpeen mukaan, en silti odottanut heillekään juhlasta nettotuloa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme