OLEN JÄRKYTTYNYT! Asiaa häistä ja käytöstavoista!
Olen ihmeissäni. Häät oli pienet ja kivat, mutta nyt kun kateltiin lahjoja, niin ei saatu miehen isänpuolen suvulta juuri mitään lahjaksi. 8 aikuista ihmistä, joilta saatiin muutama kymppi ja mummolta hänen omat vanhat käyttöastiat, jotka ei todellakaan ole mitään antiikkia.
Olen haavi auki, mieliala vaihtelee järkyttyneestä huvittuneeseen ja surulliseen! Itse on majoitettu tätä mummoa, kannettu heille kukkia, muistamisia ja lahjoja heidän lapsilleen! En odottanut mitään suurta, mutta tämä järkytti että ravintolahäihin, jotka ovat tietenkin jotain maksaneet, tullaan koko porukalla tyhjin käsin.
Järkytys :/ :( :'(
Kommentit (104)
..miksi kaikki vouhkaa häälahjoista. Keksin miksi.
Nämä on köyhien juttuja. Köyhät haluaa esittää itseään parempaa, järjestävät kalliimpia häitä kun olisi varaa ja sitten ovat katkeria kun eivät saakaan kulujaan lahjoina peitettyä.
Ja rikkaat eivät voi mennä naimisiin, koska vaarana on se, että puoliso vie puolet erossa:)
Häät on todellakin vain köyhille.
Ja häiden tarkoitus oli vaan ne lahjat?
morsian kulki vanhempiensa kanssa kylän kaikki talot ennen häitä suuren säkin kanssa, ja joka tuvasta annettiin kuka mitäkin pystyi säkin täytteeksi. Kuka antoi peiton, kuka tyynyn, kuka kangasta, kuka rahaa, kuka aterimia jne. Hääjuhlaan olivat sitten kaikki vapaasti tulleita.
Kyllä minusta häihin kuuluu ehdottomasti viedä lahja ja itsekin odotin saavani lahjoja. Ne ovat yksi häiden peruspiirre. Jos on aikuinen pari, jolla on jo kaikkea, voi viedä rahaa. Omissa häissäni oli lahjapöytä enkä sen kummemmin katsonut, kuka mitäkin toi, sinne pöydälle saivat kaikki viedä tuomisensa. Kukkiakin sain, ja niistäkin olin onnellinen. Täysin tyhjin käsin tulleita vieraita olisi minusta ollut loukkaavaa kestitä. Enkö minä ole lahjan arvoinen? Tulivatko vieraat vain ruuan takia?
Minä itse ajattelisin häihin mennessäni, että jos ei ole pyydetty tiettyä lahjaa, veisin rahaa sen, minkä arvioin ruokani maksavan, eli noin 35 euroa per nokka. Lisäksi varmaan ostaisin jonkun lahjan, vaikka pöytäliinan tms.
Olisin mielelläni ottanut myös mummoni varsin laajan käytetyn Myrna-astiaston, vaikkei se antiikkia olekaan. Mitä tahansa käytettyjä tavallisia asioita en ottaisi ainakaan käyttöön, vaikka hymyillen ne vastaan ottaisinkin ja kiittäisin lahjan antajaa. Lahjoja on mukava jälkikäteen katsella, ja lapsena minä ainakin tiesin, mitkä tavarat olivat meillä vanhempieni saamia häälahjoja ja joilla oli siten aivan erityinen tunnearvo.
..miksi kaikki vouhkaa häälahjoista. Keksin miksi.
Nämä on köyhien juttuja. Köyhät haluaa esittää itseään parempaa, järjestävät kalliimpia häitä kun olisi varaa ja sitten ovat katkeria kun eivät saakaan kulujaan lahjoina peitettyä.