Minulle suututtiin kun en hoida kaverin lasta, mitä mieltä olet?
lupasin aikoja sitten että hoidan kaverin lasta yhden viikon ja toisen viikon hoitaa joku muu. Tänään sain sitten vihaisia viestejä kun olis mun kuulemma pitäny tämäkin viikko hoitaa, mulla on yksi lapsi ja siitäkin sanottiin että kun mulla ei kuulemma ole tekemistä niin miksi en sitten hoida sitä lasta. Joo , hoidin sen yhden sovitun viikon. Minkä takia mulle suututaan kun en ota toisten lasta toiseksi viikoksi? Helvetti on tässä itselläkin ihan tarpeeksi tekemistä! Anteeksi sekava kirjoitus mutta nyt on hermot kireellä
Kommentit (53)
En minäkään ottaisi 1,5-vuotiasta viikoksi hoitoon kuin ihan pakottavista syistä, tai että vastavuoroisuus todella toimisi. Mulla on isommat lapset eli sikäli ois jo helppoa hoitaa muidenkin lapsia, mutta ei noin pieni mene siinä sivussa, pitää koko ajan vahtia, vaihtaa vaippaa/käyttää potalla, ehkä vielä syöttää jne. Olen kyllä hoitanut ystävien lapsia muutamia päiviä jne. mutta ei tuollainen velvoite tulis kenellekään mieleenkään! Unohda kokonaan tuo "ystäväsi", hän käyttää sua vain hyväkseen! Ja vai on hänellä oikeus omiin menoihin, missähän se oikeus on kirjattu ja ennen kaikkea missä on kirjattu että sinulla on velvollisuus hoitaa tätä lasta kun äiti käyttää oikeuttaan?
Pistä välit kylmästi poikki, tuo on hyväksikäyttösuhde, ei mikään ystävyyssuhde.
Nyt päätin että en ota häneen mitään yhteyttä, mutta muistin että mun pitäis ilmoittaa mun tilinumero hänelle..Saas nähdä tuleeko luvattua maksua mulle edes..
Laita lyhyt ja asiallinen viesti "ystävällesi". Siis missä ilmoitat, että tilinumeroni on xxx ja summa minkä sovitte. Älä kuluta elämääsi tuollaisen ihmisen kanssa. Pitää sinua itsestään selvyytenä.
Uskomatonta, millaisia ihmiset ovat nykyään.
jepjep, nyt sit alkaa tulemaan puhelimeen viestejä miten pettynyt hän on siihen että en tätä viikkoa hoitanut hänen lasta..
lopeta tuo ja laita välit poikki kokonaan.
Mä en edes tiedä enää mitä ajatella..
Sen jälkeen älä vastaa enää yhteenkään viestiin. Sinä et ole vastuussa "ystäväsi" lapsesta. Kuullostaa tosi tasapainottomalle tapaukselle tämä naikkonen.
Epäilen, että rahoja et saa ikinä...
Hirveetä hyväksikäyttöä. Kuulostaa siltä, että on pitäny ihan itsestäänselvyytenä, että sä hoidat homman ja on nyt suivaantunu, kun et enää tanssi hänen pillinsä mukaan.
Voimia sulle, ap, olla tiukkana ja jättää tollanen hyväkskäyttäjä oman onnensa nojaan.
noniin kirjoittelen taas. Mulle luvattiin siitä viikon hoidosta sata euroa, nyt väitetään että se sata euroa piti saada vaan kahden viikon hoidosta. Eli nyt saan sitten vaan 40euroa. Olen kuulemma itsekäs ynnämuuta.todella reilua taas.. Sanoin takaisin että saavat ihan yksin tästä lähtien hoitaa hänen lapsen ja tuohon viestiin että Olen itsekäs sanoin että kannattaa varmaan katsoa peiliin päin.
noniin kirjoittelen taas. Mulle luvattiin siitä viikon hoidosta sata euroa, nyt väitetään että se sata euroa piti saada vaan kahden viikon hoidosta. Eli nyt saan sitten vaan 40euroa. Olen kuulemma itsekäs ynnämuuta.todella reilua taas.. Sanoin takaisin että saavat ihan yksin tästä lähtien hoitaa hänen lapsen ja tuohon viestiin että Olen itsekäs sanoin että kannattaa varmaan katsoa peiliin päin.
Jos kaksi viikkoa oli sata euroa niin mielestani yksi viikko on viisikymppia.
Kyllä se satanenkin olisi ollut aika vähän viikosta 1,5v kanssa.
Hyvä AP että tajuat nyt tuon kaverin oikean luonteen. Ei kannata olla missään tekemisissä. Jos ei maksa yhtään mitään, eipä tuolla kai mitään väliä.
1,5v ei todellakaan mene siinä sivussa. Vaativa ikähän tuo on ja lapsi vielä melko perushoidettavakin. Anna vaan välien katketa, selvää pompotteluahan tuo on. Nyt jättää sitten maksamattakin sen mikä oli sovittu. Vieköön kunnalliseen hoitoon sen lapsensa tai tilatkoon hoitajan kotiin. Mua luultavasti vituttaisi tuollainen käytös niin paljon, että kertoisin kyllä tuon "kaverin" käytöksestä kaikille! Katsos ap...hyvä kantaa kauas, paha vielä kauemmas. Siinäpä etsii sitten hoitajaa, kun kukaan ei nää jutut kuultuaan enää suostu.
Mutta kyllä tää soppa nyt varmasti avas sun silmät lopullisesti. Anna olla, älä kysele rahojen perään jos niitä ei ala kuulua. Älä vastaa viesteihin, niitä varmasti vielä tulee kun ei tuo "ystävä" ihan terveeltä vaikuta.
Ja tosiaan, voisit kyllä kertoa yhteisille tutuillenne miten tää asia meni ja ettei se tolvana osaa edes laskea paljonko on 100 jaettuna kahdella =D
erityistä mollaamista ympäri kyliä jokaiselle tutulle ja kaimalle en suosittele (ole itse fiksu), mutta todellakin sinulla on oikeus kertoa siitä muille ja purkaa omaa pettymystä sekä varoittaa ihmisiä.
100 euroa kahdesta viikosta =D ihan höpö summakin. Vähänpä arvostaa oman lapsen hoitamista. Tuokin kertoo millainen hyväksikäyttäjä on.
Jep,silmät kyllä aukes nyt.
Tuossa äsken tuli mieleen että mullehan tavallaan maksetaan takas ne ruokakulut mitkä viikon aikana meni+vaipat käytin mun lapsen vaipoista .. :D
Mun mies on tästä kyllä tosi pettynyt myös, me kun ajateltiin että tästä sais vähän ylimääräistä että vois ostaa jotain kivaa sitten.
Tämän viikonlopun ruoka ostokset olin laittanut tuon kaverin antaman rahan varaan mitä ei nyt sit tulekkaan kun ehkä hyvällätuurilla ens kuussa..No onneksi oli toisella tilillä säästössä niin ne pitää nyt sit käyttää.
Ihan tajuttoman törkeää! Jos joku hoitaisi kun lasta kokonaisen viikon, niin antaisin varmasti sen 150€ ainakin,ehkä enemmänkin jos tuohon kuuluu ruuat ja vaipat yms..
Välit poikki kokonaan, ihan jäätävä paskiainen tuo "ystäväsi".
Mutta ap'n on ehkä hyvä oppia vähän tervettä itsekkyyttä myös jatkossa.
kyllä "kaverille" laskun perään ruoista ja vaipoista. Vaikkei maksaiskikaan, niin menisi ainakin pointti perille.
Älä enää muuten pidä yhteyttä häneen. Hyväksikäyttäjällä voi nälkä kasvaa syödessä.
Mä en itse ota mitään yhteyttä.
Pitää taas tulla tänne kirjottelee jos tästä nytten vielä tulee jotain, tai kun tulee varmasti.
Täältä sain kyllä hyviä vastauksia ja omatkin silmät aukes, miten ilkeitä jotkut voi olla.
En minäkään ottaisi 1,5-vuotiasta viikoksi hoitoon kuin ihan pakottavista syistä, tai että vastavuoroisuus todella toimisi. Mulla on isommat lapset eli sikäli ois jo helppoa hoitaa muidenkin lapsia, mutta ei noin pieni mene siinä sivussa, pitää koko ajan vahtia, vaihtaa vaippaa/käyttää potalla, ehkä vielä syöttää jne. Olen kyllä hoitanut ystävien lapsia muutamia päiviä jne. mutta ei tuollainen velvoite tulis kenellekään mieleenkään! Unohda kokonaan tuo "ystäväsi", hän käyttää sua vain hyväkseen! Ja vai on hänellä oikeus omiin menoihin, missähän se oikeus on kirjattu ja ennen kaikkea missä on kirjattu että sinulla on velvollisuus hoitaa tätä lasta kun äiti käyttää oikeuttaan?
Pistä välit kylmästi poikki, tuo on hyväksikäyttösuhde, ei mikään ystävyyssuhde.